Esikoisen odottajat

Terhinaattori

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ajatusten vaihtoa esikoista odottaville. Toki tänne voi kokeneemmatkin antaa vinkkejä ja osallistua keskusteluun, jos ja kun moni asia hämmästyttää ja kummastuttaa :)
 
Voin myös aloittaa tämän, kun tein topicinki: eli olen 27-vuotias ja mies on jo päälle 30, mentiin äskettäin naimisiin ja tuleva vauva onkin honeymoon tuotoksia :D kyllähän tämä jännittävää aikaa on ja vauva kokoajan puheissa.. Miten teillä muilla miehet otti tiedon raskaudesta? Meillä oli hetken ehkä aika "epäluulonen", että voiko olla totta :D toki sitä olin itsekin.
 
Mä olen 32v ja mies vuoden vanhempi. Yhdessä on oltu 7 vuotta ja vuosi naimisissa. Lisäksi meillä on koiravanhus. Meillä yritystä oli toukokuusta alkaen ja yk3 tärppäsi. Tais mieskin yllättyä että nytkö jo. :D Näköjään näin vanhoillakin voi suhteellisen nopeasti onnistua. Nyt vaan toivotaan että pysyy matkassa. :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös ensimmäistä odotellaan. Oon 26v, mies vähän vanhempi. YK 12 tärppäsi just kun ajattelin että meistä tulee ns. virallisesti lapseton pariskunta vuoden yrittämisen jälkeen. Ollaan asuttu jonkin aikaa merten takana, pohjois-amerikassa.

Täällä jännityksellä odotan milloin saan ensimmäisen lääkäriajan ja kuinka raskauden seuranta täällä järjestetään. Millä viikolla suomessa on ensimmäinen neuvolakäynti? Milloin ensimmäinen kunnallinen ultra? Mielenkiinnosta kyselen, kerron sitten kuinka täällä seuranta etenee.
 
Muokattu viimeksi:
Mul on änla vk8 tarjosi aikaa myös viikolle 9 mutta enhän minä niin pitkälle jaksa odottaa. Ensimmäinen ultra on näillänäkymin viikolla 12.. kamalan kauan joutuu odottelemaan!
 
Mulla eka neuvola viikolla 9, mun mielestä myös ultraa samalla. Ainakin tällaiseen käsitykseen jäin!

Meillä tosiaan tärppäs ekasta yrityksestä, tosin hormonaaliset ehkäsyt on jätetty jo reilu vuos sitte ja keskeytettyä käytetty nyt varmaan puolisen vuotta. Sen aikaa ollaan oltu sillä asenteella, että tulee jos on tullaksee, mutta virallinen eka yritys oli nyt ja tässä sitä sitten ollaan :)

Nyt vaan toivotaan, että pysyy kyydissä ja tulisi terve vauva :)

Onko teillä toiveita/fiilistä vielä kumpi tulis? :)
 
Täällä ilm. myös pyritään tapaamaan lääkäri ja pikkuinen :love7 ensimmäisen kerran ennen viikkoa 10.

Eniten jännitän että onko pikkuisella kaikki hyvin, mitään toiveita tai fiilistä sukupuolesta ei oikeastaan ole. Kuluneen vuoden aikana on kuitenkin yksi tyttöjen nimi noussut yli muiden ja sillä nimelläkin välillä tätä tyyppiä kutsutaan kun arvuutellaan kumpi on tulossa.. Onko xxxxxx vai poika? Onko teillä jo nimiä mietitty? Meillä molempia tyttöjen ja poikien nimiä valmiina, haluaisin synnäriltä jo ilmoittaa vauvan syntyneeksi hänen nimellään. On ehkä aikaista miettiä tämmösiä, mutta saahan sitä haaveilla!
 
On mekin mietitty nimiä ja meillä on työnimenä Uuno :D toi on ollu meillä jo kauan. Ollaanki naurettu, että "sääli jos on tyttö sit" :D mutta tosiaan, siitä ei kuitenkaan pysyvää nimeä ole tulossa, vaikka oonki miettiny, että siitä voi olla vaikea päästä enää eroonkaan.

Aina ku oon nähny unia vauvasta, ni se on ollut poika, joten sinnepäin on kallellaan että olis tulossa. Ja tää vuosi on kaveripiirissä ollu tyttövuosi, niin silläkin. Mutta oli kumpi tahansa, niin yhtä rakas on! :)
 
Meilläpäin eka neuvola on vk 7-9, ultra luulisin että vk 12 aikoihin. Taitaa kunnalliselle kuulua kaks ultraa ainoastaan jos kaikki ok.

Lähi kaveripiirissä on lähes pelkkiä poikia, yhdellä tuli tyttö toisena lapsena. Tytön mä mieluimmin haluaisin. Mutta yks molempia olis kyllä kiva. Mä oon tytön nimen päättänyt jo vuosia sitten, toinen ja kolmas nimi onkin sitten vaikeammat. :) Pojalle vaikeampi keksiä nimi, sille taas toinen / kolmas nimi olis jo valmiina. Mies meinaa tyrmätä mun nimi ehdotukset mutta ei sano juuta eikä jaata kun sanon että ehdota itse jotain. :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kans mies tyrmää kaikki mun nimiehdotukset tytölle, pojalle on sellainen potentiaalinen valmis nimi jo... :D
 
Täällä on kans yks esikoisen odottaja :-) ihanaa et on tämmönen ryhmä!
Ja haluunki kysyy heti tähä alkuu muilta et onko teillä ollu jotain oireita jo 5+0 viikoilla, mua suoraan sanottuna huolestuttaa ku mul ei oo mitään muuta ku pelkkä pieni väsymys ja menkkakipujen tyylinen pistely ala mahassa :-o
 
pienitimantti: Ei tartte olla huolissaan. Ihan normaalia ettei ole oikein mitään. Itsellä esikoisen kanssa oli vain hyvin pientä väsymystä (ja olin jo silloin yli 30v :wink ettei voi laittaa virkeyttä nuoruuden piikkiin). En myöskään missään vaiheessa tuntenut kummoisestikaan vauvan liikkeitä johtuen siitä, että istukka oli edessä.
 
No mulla ei oo juuri mitään oireita. Pieni pelko takaraivossa että jos kaikki ei olekaan hyvin. :sad001 Vatsaa turvottaa, pieniä nippailuja alavatsassa. Mielialat vähän vaihtelee, hermostun ja itken helpommin kun yleensä. Niin ja mulla rv 5+2
 
Mulla vaihtelee oireet päivittäin, välillä päiviä ettei oo juuri mitään tuntemuksia. Mulla jatkui menkkamainen jomotus muutaman päivän plussatestin jälkeen, se on nyt helpottanut. Plussan jälkeen tullut nopeita, kipeitä vihlasuja alapäähän... vähentyneet, nyt lähinnä oikean munasarjan tietämillä pientä tuikkimista. Tissit on turpeet, aristavat ja kuumottavat (kädelle tuntuu kuumilta)!! Välillä huono olo ja vatsaa turvottaa, väsyttää. Mulla viikkoja laskurin mukaan vasta 4+6.
 
Mulla 5+0 nyt ja ollu vaihtelevaa huonoa oloa: nyt taas megaluokan, rinnat alkaneet aristaa, itkuherkkä oon, mahassa erilaisia tuntemuksia jomotuksesta vihlaisuihin, kuumia aaltoja, väsyväsyväsy ja vielä kerran väsy!
 
Hauska kun monella viikot+päivät näin lähekkäin. Milloin teillä LA laskureiden mukaan? Mulla näyttää 6.4. (edellisten menkkojen mukaan laskettuna, ovulaatiota en saanut digitesteillä kiinni). Haluisin malttamattomasti tietää miten hyvin tuo minisintti vastaa viikkoja, kuukauden päähän luultavasti menee meidän eka "neuvola", edelleen odottelen lisätietoa (miehen työn puolesta hr-tyyppi varaa mulle ekan lääkäri ajan).
 
Muokattu viimeksi:
Mulla laskurin mukaan 5.4., mutta mun kierto on vaihdellu vuoden ajan 25-28päivää. Ovista en tiedä varmak, ku en tikutellu. Tosin tulin siihen tulokseen, että useemmin se kierto on sittenki ollu 25 päivää, ku 26, jolla laskin tuon. Mutta 4.4. Tai 5.4. Eipä se oo nii justiinsa :)
 
Mulla kans epäsäännöllinen kierto. Luultavasti La 2.4. jos laskee 30 pvn kierrolla. Pillereiden jälkeen kierrot oli 28 ja 24 ja sit tärppäskin. Vikassa kierrossa ovis oli myöhemmin kun edellisissä. :)
Päivä sinne tai tänne. Ei ne lapset aina laskettuna päivänä synny :P
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top