Esikoinen toiveissa

Tervetuloa kuumeilemaan, Sodapoppi! Huomasin sun tarinan tuolla toisessa ketjussa. Tässä ketjussa meillä on verkkaisempi tahti pienemmällä porukalla ja kiva kun päätit tulla mukaan :)
Tuolla raskaaksi 2016 -ketjussa on aika moni jo esim kolmatta lasta toivomassa, eli jonkin verran eri tilanteessa :D Pikaista plussaa!!
Katjusha 5 dpo
 
Huomasinkin että siellä ketjussa onkin tiiviimpi meno kokeneiden kesken mutta oli kiva lueskella kokemuksia muutenkin vaikka eri tilanteessa ja vielä "lasten kengissä" asioitte kanssa olenkin :joyful:
Niin kuin tekstissä sanoinkin malttamattomuudestani niin on mukava jos saan höyrytä/stressata/tunteilla/kysyä hölmöjä kysymyksiä/antaa tukea ja saada tukea täällä teidän kanssa :smiley-ashamed005
Mieheni kanssa varovasti kyselleenä hänen mielestä parhaasta aikataulusta olisi maaliskuussa kunnon yrittäminen.. Mutta oma mieli halajaisi jo nyt.. :happy093
Nyt punnitsen vaihtoehtoja clearbluen ja sofin välillä kumpaa tilaan :smiley-ashamed008
 
Sodapoppi, moni kehuu Sofia, itse käytän Raskauskeijun One-Stepiä. Luulin, että ovisplussan bongaus olisi hankalaa - mutta lupaan: se ei ole :) Kokeilin jopa cb- kaksoishormonitestejä, mutta en saanut niistä mitään etua. Nyt käytän siis one-stepin puikkotestejä. Testailen iltapäivällä töissä, joten arvostan jos testipuikkoon saa korkin päälle :wink!!
 
Sofit laitettu tilaukseen ja nyt odotellaan että kilahtaa postilaatikkoon :wink
Toivottavasti testitulos on mieluinen Katjusha! Mie pidän siule peukkuja :smiley-angelic001
 
Heippa! Ehkä minäkin siirryn sitten tänne teidän muiden kanssa, kun esikoinen olisi toiveessa ja jotenkin en vielä valmis niin aktiiviseen yrittämiseen, kuin tuolla Raskaaksi 2016 -ketjussa.

Ollaan siis vähän päälle 30-vuotias vasta-avioutunut pari. Syyskuussa häiden jälkeen aloitettiin yrittäminen, tai minä ainakin tosissaan "yritin" ja uppouduin kunnolla raskautumiseen ja sen edistämiskeinoihin oikein kunnolla opiskellen. No, jokin tuottikin tulosta ja plussa tuli joululahjaksi. Joululahjasta piti tulla myös meidän hääpäivälahja, mutta toisin kävi :sad001 Kesken meni ennen uutta vuotta ja nyt olen siitä toipumassa. Torstaina käyn vielä tarkastuksessa gynellä ja ajattelin vähän nopeuttaa asioita, eli kysyä samalla jotain perusselvitystä tilanteestani, onko kaikki noin periaatteessa ok.

Nyt jännittää vähän miten jatkossa yrittämisen käy. Hyvin vaikea ajatella tjottaillen, mutta ehkä jossain määrin nyt ei tunnu yhtä pakkomielteiselle ajatukselle. Omat keinot ja vaikutusmahdollisuudet on tässä kuitenkin rajalliset ja yritän hellittää kontrollista. Tilanne puhdisti toisaalta myös meidän välejä, mieskin myönsi että meni vähän "suorittamiseksi" homma syksyllä ja hänkin oli jo pelännyt ettei tästä mitään tule. On kuitenkin enemmän positiivinen ja uskoo, että jossain vaiheessa tärppää pysyvästi.

Koskaan en ole ajatellut, että elämän ainoa tarkoitus olisi äidiksi tuleminen, mutta esikoinen on ollut mielessä ja haaveissa jo vähintään muutaman vuoden ajan. Aiemmin vain elämäntilanne ei ollut sopiva, eikä me oltu valmiita muutenkaan. Lisäksi miehelle varsinkin oli tosi tärkeää mennä ensin naimisiin. Nyt vain pelottaa, toteutuuko haave koskaan.

Pysyvää plussaa kaikille toivottelen!
 
Sodasoppi, hieno homma :)
Mulla oli itse asiassa viime viikolla taas testiviikko, käyttämäni aikamuoto oli hämäävä. Mulla tuli kahtena päivänä ovisplussa ja testasin vielä kolmantena - että onko minussa joku vika (kokoaikainen ovulaatio) :wink
Katjusha 5 dpo
 
Mullakin odottaa kaapissa vielä Clearblue digitesti, ehdin viime kierrossa käyttää vain 2 ennen plussaa ja yhden kokeeksi raskautta epäillessäni ;P Vielä on siis 17 tikkua jäljellä, nyt vain km jälkeen en tiedä milloin kannattaa tikuttaa. Kallis on mutta epäilin muita, kun en usko pystyväni esim. iltapäivällä töissä testaamaan...pitää kyllä miettiä jatkossa halvempia ja ehkä ekologisempiakin vaihtoehtoja..
 
Tervetuloa MrsBee ja Soodapoppi!
MrsBee, olen pahoillani keskenmenostasi, itselläkin sellainen takana. Ota aikaa myös toipumiseen :Heartred

Tsempit kierron eri vaiheisiin kaikille!

Zaralle onnittelut ultrakuulumisista :)

Pikaisesti: täällä eka letrokierto meneillään, piti olla tällä vkolla eka inssi mutta se jouduttiin perumaan. Yritellään nyt sit kotikonstein :)
 
MrsBee, olin itse aika hätäinen km:n jälkeen testaamaan ovista. Ihan suotta. Kaksi kiertoa testeissä seisoi semi-vahva testiviiva, ei lämmöt noussut. Outo vuotojen väli. Tunsi, että estrogeenit oli huipussaan, koko ajan olevinaan hedelmällinen olo. Kolmantena kiertona ovisplussa tuli sitten kp 17.. Onnekseni käytössä olivat superedulliset ovistestiliuskat.
Mutta kyllä tää tästä :) nyt kun on kuukausia kulunut niin ovis tulee koko ajan aikaisemmin ja aikaisemmin. Tällä kertaa eka ovisplussa jo kp 11.
Tsemppiä ketjuun!!
 
Tervetuloa sodapoppi ja mrsbee :) pikaista plussaa! :)

Mrsbee pahoittelut km:sta :sad001 Anna itsellesi ja kropallesi aikaa toipua!! Toisilla tärppää heti uudestaan, mutta toisilla kestää pidempään...itse kerkesin jo pelätä vaikka mitä kun plussaa ei kkm jälkeen heti tullutkaan...puoli vuotta siihen meni ja nyt onnellisesti menossa rv 15+3 :)

Hirmuisesti tsemppiä kaikille, pakko välillä käydä täällä "tuttujen" kuulumiset lukemassa :) mites mrsc, mitä sinne kuuluu?
 
Tänään jo n.viikko lisääntyneen vuodon alusta apteekin testi näytti negatiivista!? Tavallaan iloinen tästä, mutta samalla myös hämmentynyt. Ehkä kroppa toipuukin ja kierto käynnistyy odotettua nopeammin..ovista en ajatellut kuitenkaan koettaa metsästää vasta kuin seur kk jälkeen.

Ja kiitos Waterlily. Ihanaa ja lohduttavaa kuulla muiden onnistumisista menetyksen ja odotuksen jälkeen!
 
Muokattu viimeksi:
Juu huolet pois. Stressi ei tee hyvää. :) Kierto käynnistyy, kun kroppa on siihen valmis.

Terveisin taustaileva Aeli 32+3, megamöhömaha (pikkumies, jolla tahtoo olla vähän liian kiire ulos)
 
Kiitos kysymästä waterlily! Se aika kuusta, että ihan hyvää kuuluu :grin Fiilikset oli ennen joulua aika alamaissa taas, mutta nyt on letrokierto menossa, ensimmäinen sellainen, ja hyvältä näyttää. Vaste on ollut täysin oikea, eli kaksi kunnon follia on nyt kasvatettu, yksi molempiin munasarjoihin ja limakalvon paksuuskin oli hyvä jo nyt. Ovista odotellaan viikonlopuksi. Toivottavasti tässä olisi nyt palautus niin sanottuun normaaliin hedelmällisyyteen ja jotain nyt tapahtuisi. Eihän siitä kuitenkaan mihinkään pääse, että nyt on yk 10 ja plussan plussaa en ole testiin kertaakaan saanut ja pelottaa ihan hirveästi, että rankempiin hoitoihin tässä joudutaan. Oonkin nyt tämän ketjun isosti tyhjennyttyä kirjoitellut tuolla pidempään yrittäneiden ketjussa, kun siellä ei tunne itseään niin epätoivoiseksi kaikkien ekasta kerrasta (ja siis hyvä, että sentään joillakin tämä ei näin vaikeaa ole!) plussaavien keskellä :oops:

Ihanaa tosiaan, että tännekin uusia ilmoittautuu tervetuloa sodapoppi ja MrsBee! Saadaan vähän liikettä tähänkin ketjuun, tän tunnen kuitenkin enemmän omakseni kuin tuon vuosikejun (mullekin jo toisen sellaisen).

Harmi Suvetar, että teillä inssi meni ohi suun. Onko sulla kans nyt eka letrokierto?

Ja Katjushkalle mulla on kyllä erityinen kestoplussapuhallus päällä, koska olis kyllä jo aika :happy:

Mrsc kp11/28 yk10
 
Eikun Suvetar, sähän kirjoitit että eka letrokierto :hilarious: noo.. teillä siirryttin sit suoraan insseihin! Mun lääkäri sanoi, että me mennään nyt ainakin 3-4 kiertoa näin kotitalletuksin ja katellaan sit uudestaan. Meidän tilanteessa eli hyvin liikkuvia siittiöitä löytyy ja röörit auki, ei kai inssistä juuri lisäpuhtia tähän hommaan saa. Valitettavasti.
 
Hienoa mrsc, että letroilla on ollut toivottu vaikutus :) aivan varmasti teilläkin tarraa pikkuinen mukaan matkaan ennemmin tai myöhemmin nyt kun olosuhteet on otolliset :) jaksatte vaan uskoa :Heartred
 
MrsC, mulle oli pieni yllätys, että lääkäri suositteli inseminaatiota, koska miehen simpat oli hänen mukaansa ok. Aukkaria mulle ei ole edes tehty, mutta olen kerran tullut raskaaksi, kaipa se on hänestä riittävä peruste todistamaan, että paikat on auki. Kuitenkin lääkärin mukaan inssi parantaisi meidän mahiksia. Liekö sitten ikäni yhdistettynä miehen ei aivan priimaan näytteeseen syynä lääkärin suositukseen.

Just kävin folliultrassa ja hyvä vaste on lääkkeellä - vähän liiankin hyvä, kypsymässä kolme follia, joista kaksi sen verran pienempiä, että eivät todennäköisesti irtoa tässä kierrossa. Suositteli seuraavalla kerralla ottamaan lääkettä vain kolmena päivänä. Limakalvo oli nyt kolmikerroksinen, vaikka paksuus ei huippuhyvä ollutkaan. Edellisessä ultrassa oli 2-kerroksinen.

Nyt sitten talletteluja jatketaan ainakin huomenna :)

Hienoa, että sullakin Mrsc letrot on toimineet!

MrsBee, hyvä jos siellä kroppa toipuu nopeasti. Toivon mukaan ensimmäisiä kuukautisiakaan ei tarvitsisi odotella pitkään.
 
Meillekin suositeltiin inssiä, vaikka simpat on priimaa. Meillä oli joku ovulaatioinduktio ja sitten ajoitettu yhdyntä, kun oltiinkin reissussa. No, siitäpä sitten lähettiin ostopalveluna Väestöliiton IVF:ään ja edelleen sitä tehdään... Tuolla meidän "ikänaisten" ketjussa jollain tärppäsi ekasta inssistä, vaikka myös siellä oli ainekset kunnossa. Ei näitä aina käsitä. Miksi onnistuu tai miksi ei.
 
Joo mä en tiedä noista insseistä muuta, kuin että meidän lääkärin mielestä me ei siitä lisähyötyä todennäköisesti saataisi. Mutta, jos tämä ei pelkillä letroilla ratkea niin varmaan meilläkin sitä kokeillaan. Me ollaan vielä lääkärin mielestä niin nuoria, että mennään mahdollisimman kevyesti eteenpäin. Katsotaan ja toivotaan :Heartred
 
Kuulumisia tältä päivältä: Kävin gynellä ja mieli on nyt onneksi paljon huojentuneempi. Kohtu oli kokonaan ilm. tyhjentynyt itsestään ja ei mitään hälyttävää nähtävissä. Munasarjat normaalit ja johtofollikkeli oli näkyvissä melkein 14 mm, limakalvo ei näyttänyt ihan kai optimaaliselta, lausunnosta ymmärsin että 6,3 mm olisi tällä hetkellä. Sanoi ettei estettä yrittämiselle ole ja muutenkin koetti rauhoitella, että iän ja yrityksen keston perusteella ei pitäisi olla tässä vaiheessa huolta. Ainakin kevät ihan rauhassa luomuna eteenpäin katsella. Jos haluan, voisin tarkistuttaa kuitenkin pvk, keliakiatestin ja kilpirauhasarvot. Tiputteluun (ja mahd kiinnittymisen tueksi) ehdotti, että voisin kokeilla Lugesteronia..

Nyt otan ainakin heti vehnänalkioöjyn takaisin limakalvoa vahvistamaan ja taidan sittenkin testata tuleeko se ovisplussa muutaman päivän kuluttua :wink

Olikos täällä Lugen käyttäjiä, onko ollut minkälaisia kokemuksia? Hieman jäi hämmentämään myös aloitus, eli 4 päivää ovisplussasta ilm? Onko se silloin dpo 2 jo kun aloitetaan vai mikä päivä..?
 
Takaisin
Top