Esikoinen toiveissa

Voi älä puhu tollasia :sad001:sad001 täällä on naiset saanut lapsia vaikka minkälaisista lähtökohdista ja niin tekin vielä saatte!! :Heartred
 
Mä en oikeastaan ihan hirveästi enää pelkää sitä tärppääkö koskaan, sen verran vakuuttunut oli se lääkäri tärpin mahdollisuuksista. Mutta, tämä on ihan tyhmää, koska oikeasti järjellä ajateltuna, en ajattele kenestäkään muusta, että "voi ompas huono nainen kun ei ole raskaana", mutta mun omassa päässä se jyskyttää. Ihan päätöntä, tiedä. Tietoisuus ja tunne, kun vaan ovat niin kaksi eri asiaa :sorry:
 
Mrsc, kyllä monenlaisia tunteita on ainakin täällä läpikäyty. Meillä tulee ehkäisyn poisjättämisestä 10 vuotta. Tavallaan ihan mahtavaa, että elää maassa, jossa naisella on monenlaista muutakin virkaa - että ei pelkästään poikien synnyttämistä varten ... Meillä luovuttiin minun biologisesta äitiystoiveesta jo monia vuosia sitten. Silti nyt tuntuu, että sekään ei riittänyt - aika ja rahat loppuu, ennemmin kun tänne osuu se lottovoitto. Ensi kesään asti olen päättänyt jaksaa, ja sitten energia suunnataan johonkin ihan muualle. Tavallaan helpottavaa, että takaraja on tiedossa vaikka loppulos ei olekaan. Sanoin juuri miehelleni, että onneksi en ennen 35 ikävuotta tiennyt, mitä tuleman pitää. Harmittaa alle 25-vuotiaiden lapsettomien puolesta.
 
Mrsc nyt vaan annat itsellesi luvan käydä kaikki mahdolliset tunteet läpi! Mutta uskon myös lääkärisi kommenttiin, että kyllä teillekin se oma pieni vielä tulee :Heartpink

Mulla oli tosiaan neuvola maanantaina ja innokas neukkutäti halus jo kuunnella sydänääniä, mutta eihän niitä löytynyt..kuulemma ihan normaalia näin pienillä viikoilla, mutta kyllä se keskenmenon pelko taas nosti päätään...untakin näin keskenmenosta. ..mutta vaikka tämä alku piinaavaa onkin, niin toivottavasti pääsette kaikki pian painimaan näiden samojen mietteiden kanssa!! :Heartred
 
Voi että naiset. Täällä otettu r-testi ja negaa näytti.

Punasii päivii tässä odotellessa sit vaan ens viikolle muuten uutta testii jouluks

Kp 28/24 dpo 13
 
Voi Miha87!! No aika näyttää mitä tästä sulle vielä kehkeytyy :) Jospa se vuoto ei ala ja testaat vielä plussan :)
Meillä on ketju tyhjenemässä, kun Arwenkin plussas :wink
Katjusha 6 dpo
 
Ei taidettu saada parasta joululahjaa tänä vuonna. Tänään kp32 ja eilen testasin negan. Miksi tämä on näin vaikeaa? Tiedän, että jotkut ovat yrittäneet paljon kauemmin, mutta kuukausien vieriessä eteenpäin alkaa pakosti miettimään, onko jokin vialla. Yritän pysyä positiivisena ja nyt toivon todella, että menkat alkaisivat jo tänään. Edellinen kierto oli liian pitkä.
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille ja tietenkin plussatuulia!
 
Tulinpas minäkin pitkästä aikaa katsomaan, mitä täällä puolella tapahtuu.

Ihan ensiksi onnea uusille plussanneille! Etenkin waterlily, olen NIIIN iloinen puolestasi! :happy: Koetahan nauttia nyt raskaudesta, vaikka nuo tuntemukset aina välillä päätään nostaisivatkin! Eikä ole nt-ultraankaan enää pitkä aika!

Mukava kuulla, että myös muilla asiat edistyvät. Vaikka nuo lapsettomuuslääkärikäynnit tuntuisivat kuinka ahdistavilta niin itse ainakin olen aina ollut sitä mieltä, että tieto on parempi kuin epätietoisuus. En väitä tietäväni, miltä teistä tuntuu, enkä ole varma, osaanko edes kuvitella. Mutta etenkin sinulle, Mrsc, nyt suuret tsempitykset hankaliin hetkiin ja luottoa lääkärin sanoihin! Suvettarelle ja Katjushalle myös lämpimät jouluhalaukset! Kaikenlaisille ajatuksille saa ja pitää antaa tilaa, oli kysymys tästä lapsiasiasta tai mistä tahansa muusta.

Muille yrittäjille kollektiivisesti plussatuulia! :wav Ja jo plussanneille nautinnollista odotusaikaa!

Täällä mennään nyt viikoilla 15+6 ja nt-ultrassa käytiin 1.12. Kovasti pieni potki menemään ja kaikki oli niin kuin pitääkin! Rakenneultraa siis odotellessa, sinne varattu aika 22.1. Itsellä on oireet helpottaneet ensimmäiseltä kolmannekselta ja hieman vauvamahaakin alkaa ehkä olla jo näkyvissä.

:Heartred Ihanaa joulua teille kaikille ja plussatuulia ensi vuodelle! :Heartred :santa
 
Tiania, pahoittelut! Se on jännä miten tunteikkaaksi ihmisen vetää tämä asia. Itsellä tuntuu varmaan tää joulun aika, kun kaikki hokee että lasten juhla. Hmm, miksei koirien, miksei lapsettomien parien?
Naskali hieno homma :) ihanaa, että asiat kehittyvät oikeaan suuntaan!!
Katjusha kp 3 ja 11. vuosi perheen lisäystä toivoen.
 
Joulu vetää tunteikkaaksi, lasten juhla, äitiyden juhla. Oma mieli valmistautuu joulun punaisen tädin vierailuun ja toisaalta toivoo. Ah ja kovasti toivookin :angelic: Katjushkalle vielä täältäkin niin suuri tsemppihali kuin virtuaalisesti on mahdollista antaa!

Tianialle pahoittelut!

Naskali, kiitos tsempeistä. Niitä aina tarvitaan :shy: Sä alatkin olla jo hyvillä viikoilla! Ihanaa, että siellä kaveri vilkkaasti potkiskelee :Heartred

Mrsc kp 24/29 dpo9
 
Hurjasti plussatuulta Mrsc! Ja tianialle pahoittelut :sad001

Naskalille onnea raskauden jatkoon :)

Katjushan puolesta myös peukut pystyssä täällä!

Samoja haikeahkoja fiiliksiä kuin muillakin näin joulun aikaan. Pahoittelut, ettei ole tullut täällä päivitettyä tilannetta, mut käytiin viime viikolla lapsettomuusklinikalla ja lääkäri suositteli suorilta inseminaatiota. Olin hitusen yllättynyt, kun kuvittelin, että ois vielä halunnut tutkia mua..mut oli sitä mieltä, että inssi parantaa meidän mahiksia luomumenetelmään verrattuna. Mulla siis 35 v ikää, joten mitäpä toisaalta aikailemaan.

Inssiin ei oo jonoja, joten jos mulla alkaa passeliin aikaan menkat, päästään kokeilemaan sitä jo heti tammikuussa. Passelilla tarkoitan sitä, että tietyt kiertopvät pitäis osua arkipäiville, jotta ultrat ja toimenpide saadaan tehtyä (ollaan siis julkisella). Nyt jänskättää uuden kierron alku. Mulla on kp 25 jamenkat on alkaneet kp 29-35 välillä.
 
Suvetar, vai semmoisia suunnitelmia! On täälläkin ollut tapauksia, että periaatteessa mietitään, että mitä hyötyä siitä inssistä olisi, jos ei simpassa mitään vikaa oo, on kuitenkin haluttu sekin kortti sitten katsoa... Niin vaan on saattanut ekasta tai tokasta inssistä tärpätä :joyful: No, nyt kun teillä on pläni, niin ehkäpä ette tarvi koko prosessia - lasillinen sille, että plussaat vielä tämän vuoden puolella!!
Sitähän se on sitten jännäämistä kalenterin kanssa. Toivotaan, että ajat menevät nappiin, jos tästä kierrosta ei tärppää.
Meillä kävi mäihä just viimeisen pakastealkion siirron kanssa (saatiin luonnonkiertoon siirrettyä), mutta harmiksemme ei sitten tarttunut kuitenkaan. Nyt on pakastin tyhjä ja kohta on taas lompakko entistä tyhjempi..
Jos keväällä mennään luovuttajamunasolu-IVF:ään, niin kierrot ei voi millään olla täydellisessä synkassa (lääkitys ja keräys on aina hiukan yllätys, ei 100% suunniteltavissa). Siksi ensimmäinen tuoresiirto tehdään niin, että olen estrogeenilääkityksellä kasvatellut limista ja omaa ovista ei sitten itselle tulekaan, voin joustaa siirron kanssa jopa 1-2 viikkoa.
Katjusha kp 4
 
Katjusha, en osaa kyllä kuvitella, millaisen tien ootte kulkeneet. Onko teillä ajatusta siitä, kuinka kauan jaksatte vielä yrittää? En oikein tiennyt, olisiko viestistäsi pitänyt tykätä vai ei - mutta tietenkin toivon, että onnistaisi.

Meillä oli sillä tavalla jännä lekuri, että toisaalta sanoi simppanäytteen olevan ok, mutta toisaalta kuitenkin perusteli inssiä siittiöiden laadun kontrolloinnilla, kun ne inssiä varten pestään. Meillä siis kaikki näytteen simpat epämuodostuneita, lisäksi myös vasta-aineet koholla. En tiedä, ajatteliko lopulta, että sillä voisi ollajoku merkitys meidän onnistumiseen. Ja toisaalta mulla on varmaan ihan hyvä buustata munasolujen kasvua ja limakalvoa, koska se oli ohuehko.

En hirveästi jaksa uskoa tän kierron plussaan, koska ajoitukset meni metsään..

No joo, joka tapauksessa ihanaa joulua kaikille :)
 
Omia kuulumisia tänne teillekin ajattelin kertoa...tänään oli nt-ultra, jossa meidän suureksi iloksi oli kaikki hyvin! :) täydellinen pikkuinen ja erittäin vilkas sellainen :Heartpink tänään oli oletetusti rv 12 mutta uusien mittojen mukaan olis jo 13+2..helmikuussa rakenneultra. . :)

Teille kaikille haluan toivottaa oikein ihanaa joulua! Tämä ketju oli mulle korvaamaton tuki plussaa metsästäessä! Ja koko sydämestäni toivon teille kaikille pikaisesti omaa pikku ihmettä :Heartpink tsemppiä ja voimia yritykseen! Teidän vuoro tulee vielä.:wav
 
Waterlily, ihania kuulumisia siis :) todella aika rientää ja pienokainen siellä kasvaa ja kehittyy - niin kuin pitääkin!! Onnea jokaiselle viikolle tästä eteenkinpäin :)
Suvetar, ei meiän tilanteesta ehkä tuu ku sekava olo kenellekään, joka siitä kuulee. Ollaan ajateltu vielä puoli vuotta jaksaa ja sitten antaa olla. Oma kroppa hoitaa ehkäisyn 99% joten jos IVF:ään ei mennä niin kyllähän se lopputulos on sitte nolla ja sitähän se voi olla hoitojenkin kanssa.
Mutta haluan kaikkia kannustaa kuitenkin jatkamaan, koska useimmille kuitenkin se vauva lopulta tulee, polku vaan voi pituudellaan yllättää :)
 
Waterlily ihana kuulla, hienoja uutisia! :Heartred Paljon onnea ja hyviä vointeja koko raskauteen! Oletteko miettineet haluatteko tietää sukupuolta?

Mrsc Voi kun kovin toivon teille ihanaa uuden vuoden plussaa! Jospa pahin stressi olisi väistynyt kun menitte klinikalle ja nyt kaikki solut olisi linjassa. Joka tapauksessa lähetän sitkeyttä ja positiivisia ajatuksia sinne. Kyllä teille nyytti jostain vielä tehdään, ihan varmasti!:Heartpink

Suvetar toivottavasti päivät tärppäisi jo ekaan inssiin, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Asiat etenee, ja sehän on hienoa vaikka varmasti aiheuttaa paljon ajateltavaa ja murhetta. Jaksamista niiden kanssa! :Heartred

Katjusha Ei voi muuta sanoa, kuin että ihailen suuresti sitä miten jaksat kannustaa muita eteenpäin kaiken oman kokemuksen jälkeen! Tänne lamppaa hermoheikkoja, jotka yk2 on ihan raunioina kun mitään ei tapahdu, ja jaksat tsempata siltikin. Puhun nyt siis itsestäni, hahaa.:wink:rolleyes: Oikein hyvää joulua Katjusha, tehkää siitä ihmisten ja ihanien koirien juhla ja nauttikaa ansaitut lasit viiniä!

Joulukevennys: Ennen kuin kristityt varastivat muinaiset pakanalliset joulut omaan käyttöönsä, talonpojat pohjolassa ruokkivat lintuja ja "lintusieluja" talven juhlansa yhteydessä lyhteillä, jotta nämä jättäisivät viljan rauhaan kesällä. Eli kyllä se ihan alkujaankin on ollut eläinten juhlaa. Ja onhan se aikamoinen parisuhteen juhla, Joosef ihan pokkana hyväksyy Marian tarinan jumalasta toisena miehenä. Sori tyypit, oli ihan pakko, toivottavasti kukaan ei vedä liian isoa hernettä nenään. :grin:rolleyes: Oikein hyvää ja armollisia joulua kaikille! Ei voi vielä tietää mitä kaikkea mahtavaa ensi vuosi tuo mukanaan.
 
Uusia vuosia tänne !! :)

Ajattelin tulla itsestäni ilmoittamaan, että eilen rakenteessa käyty ja kaikki mallikkaasti kohdillaa :) poikaa meille lupasivat, että aikamoinen likka olis, jos synnärillä muuttuis ;D

Ja muutenki kaikki menny hyvin :) kaikesta vieläkin ihan sekasin. En vaa voi uskoa, että meille pitäis toukokuussa syntyä poika :') :Heartred

Zara ja Arhippa 21+1
 
Zara, ihania uutistia!! Onnea matkaan loppuviikoille myös :D
Muistan kun serkku oli palauttamassa pikkukakkosen - kun näytti ihan eräiltä kun esikoinen ja olikin "varmasta tiedosta" huolimatta poika :wink
Täällä odotellaan edelleen ihmeitä - ei haittasi jos saatais ketjuun uusiakin - odottelemaan kanssani :D
Katjusha 5 dpo
 
Hei vaan kaikille!

Rohkaistuin kirjoittelemaan myös tännekkii kun jonkin aikaa olen vaan lueskellut teidän tarinoita ja toivottavasti saan hyviä vinkkejä jatkossakin sekä kuulla muiden kokemuksia, tuntemuksia ja tarinoita. :smiley-bounce012

Olen siis 25 täyttänyt ja onnellisessa parisuhteessa ollut jo 7 vuotta ♥
Olen kärsinyt teini-iästä asti vaikeista kuukautisista jonka takia ravannut kipujen ja vuotojen takia lääkäreillä. Olen kokeillu monenmoista pilleriä ja nyt viimeimmäiseksi Mirena-kierukkaa.
Vuosi sitten minulta löydettiin 3-4cm kokoinen kysta munasarjasta jonka epäiltiin johtuvan juurikin tästä kierukasta. Sitä seurattiin usein ja vähän kerrassaan se kasvoi ja pitkin vuotta aiheutti kovia kipuja jotka vaikutti työntekooki. Jouluna kivut alkoivat olla sietämättömät mutta kuvittelin johtuvan alkavista kuukautisista (kierukka asennettu kesällä 2013 ja vuotopäiviä ollut sen jälkeen melkein viikoittain joten omasta kierrostani ei ole hajuakaan)
Ennen uutta vuotta hakeuduin sitten päivystykseen jossa ultrauksessa huomattiin kystan kasvaneen yli 6cm kokoiseksi. Jouduin jäämään naistentautien osastolle odottamaan 31.12 tapahtuvaa mahdollista leikkausta varten. Epäilivät että munasarjani johtimet on ns. kiertyneet solmuun joka aiheuttasi kivut, eli torsio ja voisi vaatia munasarjan poistoa.
Kävellessäni osaston käytävällä mieheni kanssa keskusteltiin tulevaisuudestamme.
Olemme lapsista puhuneet jo pari vuotta mutta puheeksi toistaseksi jäänytkin.
Näimme samalla keskustellessamme onnellisia perheitä uusi pienokainen sylissään, onnenkyyneleet silmissä ♥
Silloin yhdessä päätimme että pyydän operaation yhteydessä poistamaan kierukan ja alamme yrittämään omaa lasta. Seuraavana päivänä keskustelin pitkään lääkärin kanssa ja tutkimukset osoitti ettei tilani vaadi tällä hetkellä leikkausta vaan poistetaan kierukka ja annetaan luontoäidin näyttää kuinka vointi rupeaa muuttumaan ja lapsi tulisi jos on tullakseen.
Paitsi sain sitten kamalan kovan vauvakuumeen :p
Nyt vaan ongelmana etten vuosiin ole tiennyt miten kiertoni menee ja kuinka käsitellä omia fiiliksiä sekä kommunikoida tuppisuumiehen kanssa näin isoista asioista.
Hän vain ilmoitti ettei halua lapsen syntyvän loppuvuodesta koska itse tietää kuinka kamalaa se on.. (on siis itse joulukuussa syntynyt) Mutta annan aikaa sulatella asioita, vaikka itse malttamaton sielu olenkin :joyful:
Nyt siis sormet ristiin ja katsotaan kuinka käy tänä vuonna! Juuri kahtelen netistä tilausta ovari- ja raskaustestejä varten :happy: Eli voisi sanoa että yrityskierto nro. 1.
Onnea myös muillekkin yrittäjille ja onnea kaikille plussanneille :wink
 
Takaisin
Top