Esikoinen toiveissa

Moro tytöt, täällä odotellaan hedelmällisiä päiviä. Huomenna luultavasti korkataan tämä kierto (kp 7). Viime kierrossahan mulle tuli ovulaatiolimaa kp 9 eikä se johtanut mihinkään hyvään. Nyt siis toivon pari päivää etemmäs, ja apuna on homeopaattinen Pulsatilla. Katsotaan, jos se auttaa pitkittämään kiertoa :wink
Tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan lopulta niitä plussia!
Tulin juuri muistotilaisuudesta ja siellä tarjottiin kakkua ja leivonnaisia (näitä varsinkaan en halunnut syödä). En nälältäni pystynyt pitämään piitkällä kotimatkalla gluteenitonta dieettiä, ja nyt täytetystä ruisleivästä huono omatunto. Huomisesta eteenpäin taas terveellisellä linjalla. Joskus tällaisina päivinä miettii, että onpahan asettanut itselleen kaikenlaisia rajoitteita. No, lääkärini mielestä gluteeniton dieetti on hyvä idea, joten koitan siinä pysyä jatkossa.
Katjusha kp 6 / 23-30
 
Nyt pitää vähä apuja kysellä kun tosiaan kierukka poistettu uutena vuotena ja nyt oireilut on vähä hassuja.. :O
Useampana päivänä hirvee turvotus, housut iha puristaa :D sekä mieliala vaihtelee tosi rajusti.. Kiukuttaa, itkettää ja työ stressaa normia enempi.
Mutta se että reilu viikko sitten ovistesti näytti vahvaa viivaa useampana päivänä ja heiluteltiin peittoa miettien vaa että tärppää jos tärppää.. Nyt tein uudestaan ovistestin ja positiivista näytti edelleen. Tein myös rtestin mutta nega oli.
Onko tää ihan normaalia?
Kokemusta ei tälläsestä ole joten haluisko joku hölmölle valaista.. En tiedä kuinka pitkä kierto saatikka millo pitäis täti tulla kylään.. :/
En haluisi vaan rtestejä tehä ns. turhaan kun hyvä ettei itku pääse kun negaa näyttää :sad001

MrsBee, ystävien tuki näinä aikoina on arvokasta. Itsellä ei ole yhtään niin hyvää ystävää jolle voisin näin omista tunteista puhua saatikka siitä että yritetään miehen kanssa. Miehelle taas ei kehtaa koko ajan puhua lapsista ettei vaan ahistu reppana :P
Itseä minuu nuoremmalle sukulaiselle on tulossa keväällä toinen lapsi ja olen siitä onnellinen, mutta se tunne kuitenki on välillä synkkää kun haluisi itse lasta niin paljon.. Minulla se vaan ei ole niin helppoa kuin hänellä. Heidän siis ei tarvinnut yritellä kun heti tärppää..
Tsemppiä sinulle ja tänne saapi puhua vaikkakin itkun kanssa :)
 
Kuin myös Sodapoppi! Toivottavasti tämä virtuaalimaailma auttaa myös sinua. Olen huomannut tämän kyllä todella arvokkaaksi, sekä keskenmenosta että yrittämisestä puhumisen. Miehelle olen aika avoimesti kertonut kaikista naisen toiminnoista ja kierron vaiheista yms...ehkä välillä liikaakin :D Mutta en mä nyt kenellekään kaverille kehtaisi sanoa mitä kaikkea olen tehnyt ja olen jatkossa valmis tekemään raskautumisen suhteen...tai että puhuisin heidän kanssaan jostain limoista ym oireista ja kierron vaiheista :p Siksipä ihanaa, että on tällainen paikka jakaa kokemuksia ja muitakin yhtä kiinnostuneita ja "samassa" tilanteessa olevia :)


Katjusha: mitä on pulsatilla? Siis joku homeopaattinen lääke vai?
 
Mrs Bee, joo ne on sellaisia pieniä rakeita, mitä saa luontaistuotekaupasta. Tämä oli ensimmäinen "rohto" oikeastaan, millä lähdin vaihdevuosioireitani karkottamaan. Jo ekasta kierrosta tuli hurjat ovislimat ja mehevät tuntemukset. Mulla vaan ei taida luomuna silti olla häävi vaste millekään hoidolle (kun on vakavaakin vakaampi kiinnittymishäiriö), mutta jos kysyttäisiin - että suosittelenko - niin suosittelen.
Katjusha kp 7 / 23-30
 
Katjusha: ok. Kuulostaa hyvältä sun saamat vaikutukset. Itse en ehkä lähde nyt ihan sokkona kokeilemaan, mutta varmasti voisi löytyä jotain apuja vielä, mitä ei käytössä. Yritin just etsiä tietoa tuosta keltarauhasen toiminnasta ja voisiko siihen vaikuttaa itse vielä jollain tapaa kotikonstein...

Tiedätkö/tietääkö joku mahd voiko lugesteronia aloittaa vasta jos plussa tulee? Eli voiko olla jotain haittaa tai onko liian myöhäistä toisaalta? Mietin lähinnä, jos sama toistuu mulla, että tiputtelu alkaa jo ennen plussaa ja en ole kuitenkaan aloittanut oviksen jälkeen vielä lugeja..
 
Mrs Bee, voi aloittaa plussan jälkeenkin. Sitähän määrätään jos alkuraskaudessa tiputtelee. Itse jos saisin aikaiseksi luomuplussan, niin sitä ihmettä tukemaan aloittaisin 200 mg/päivä. Lääkärin mukaan mitään haittaa ei ole.
 
Toivottavsti tytöt teillä sujuu mallikkaammin.
Eka kerta koskaan taisi nyt käydä niin, että missattiin ovishyödynnys, koska tuli kyllä laittoman aikaisin. Viime kierrossa eka ovisplussa tuli kp 11, kierto surkeet 23 pv. Tänä aamuna kp 10 mittasin lämmöt ja kohollahan ne oli (36,4->36,7). Voi hitto :confused: ei siinä muu auttanut, kun ovistikkuun pissata heti ekana. Tulos tuli hitaahkosti, mutta nousi yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva. Klo 10 aamupäivän testissä testiviiva oli jo merkittävästi haalennut. Me ei ehditty sitten kuitenkaan korkata kiertoa, eikä meillä aamuseksikään suju. Että illalla sitten vielä yritetään ja toivotaan, että siellä joku huima uimari edes ehtisi paikalle ennenkuin mahdollinen munasolu hyytyy :dead:
Että tästä(kö) se lähti tosissaan lyhenemään, kun nyt toista kiertoa tekee samanlaiset temput. Luulen, ettei sieltä kyllä ainakaan mitään kypsää munasolua tule. Mulla on perinteisesti pienet follikkelit paljon myöhemminkin kierrossa. Voin kertoa, että kyllä turhauttaa.
Katjusha kp 10 /23-30
 
Voi että Katjusha: :sad001 Ikävää, jos näin ohi meni tärppipäivät ja muutenkin jos kierto nyt tuollain lyhenee. Toki voi onnistua aikaisella oviksellakin, mut jos tiedät ettei tuolloin välttis ole vielä riittävän kokoiset follikkelit, voihan :sad001

Täällä mä yhtäkkiä taas herkistelen kun luin km ketjua :confused: Nyt alkaa vähän jännittään kun dpo 9 ja viimeksi dpo 10 alkoi tiputteleen. En tiedä toki johtuiko tuolloin raskaudesta vai hormonitoiminnasta. Alamahassa nippailee ja tänään tuli aavistus vaaleanpunaista vv:n mukana. Toinen puoli miettii:"voisiko olla kiinnittyminen?" ja toinen: " voi v! Tiputtelu alkaa jo nyt ja kk lähenee!"

En tiedä mihin asti maltan odotella, etten tekisi liikaa turhia negoja ja pettymyksiä..
 
Mrs Bee, eihän niistä tuntemuksista todella tiedä. Omalla kohdalla ne kaksi viime vuonna tapahtunutta kiinnittymistä tuntui jopa vähän epämiellyttäviltä. 7-8 dpo. Vuodoista en osaa sanoa tuliko, kun käytin runsaasti Lugesteronia emättimen kautta.
Tsemppiä ja toivotaan että saahaan ne pysyvät plussat!!
Katjusha kp 10, -1 tai 0 dpo
 
Jep! Tein sit kuitenkin tänään ji hätäisenä yhden pc testin: nega. Seuraavalla vessareissulla tulee hennon vaaleenpunaista paperiin :sad001 Nytkö jo alko!?!!?Erona aiempaan, ettei tuu yhtään ns. vanhaa verta, mut kyl ottaa päähän. Toki joo ei vielä varmasti tiedä ja on eka kierto km jälkeen. Mut nyt ois vasta enintään kp 23 ja dpo 9 ja limakalvo lähtee rapiseen :/
 
Ja joo Katjusha: mäkin luulen tunteneeni viimeks kiinnittymisen aikoihin, kohtuun jotenkin ihan sattui ja jomotti erilailla. Tuntui myös kuin ois sukkapuikolla tuikittu...no sinne :wink
 
Mrs Bee, sulla on niin aikaiset dpo:t, etten vielä ton perusteella hätäilisi, että menkat on alkamassa. Harvalla noin aikaisin näkyy testissä vielä mitään. Enemmänkin kuulostaisi mahdolliselta kiinnittymisvuodolta :) Vai millainen luteaalivaihe sulla yleensä on, eli milloin menkkojen pitäisi alkaa?

Katjusha, oon tosi pahoillani, että tilanne ei näytä hyvältä :sad001 Ei ole sanoja. Teillä on kyllä raskas tie :sad001

Sodapoppi, mulla ei ole kokemusta kierukan poistosta, mitä se vaikuttaa hormonitoimintaan. Mutta oliko ovistikussa siis ihan vahva viiva? Joillekin tulee jokinlaine viiva tikkuun koko kierron läpi ja ainakin ihan loppukierrosta se on käsittääkseni yleistäkin.

Mä puoleksi piinailen, en oikeasti usko plussaan, mutta tietenkin toivon. Dpo 10 tänään. Jospa se inssi onnistuis sitten, jos seuraavaan kiertoon joudutaan.. siis että saadaan se ylipäätään tehtyä.
 
Katjuha, *tsemppihali*

Suvetar: Vatsanipistelyjä oli useampana päivänä ja ovistestin viivat oli yhtä tummat 4 päivää jonka jälkeen "himmeni" ja siitä on jo reilu viikko? Uskaltaskohan vaikka tehdä rtestin :P
Tosin viikon päästä on kontrollilääkäriaika jolloin tiiän kuinka kystalle on käyny kierukan poiston jälkeen.. Osaahan lääkäri siinä tutkimuksessa sanoa oisko tärppi jo käynyt.. :)
 
Katjushkalle tsempit ja ihmeiden aika ei toivottavasti ole kuitenkaan vielä ohi. :smiley-angelic001

MrsBeelle pahoittelut negasta, mutta vielä on aikasta!

Suvetar meet aikalailla mun kanssa samoilla dpo:lla. Meinasitko testata vai odotella? Mä ajattelin testata pe tai la, toisaalta en ehkä uskalla, jos sitä vaan odottais kiltisti tätiä...

Sodapoppi, voithan sä kokeilla? :grin

On. Mulla on jännä olo, jopa vähän sellainen, oisko nyt oikeesti jotain matkassa. Ei hitto, en mä nyt saa sallia tälaisia ajatuksia ollenkaan :bag: Mun kohtua kuumottaa. Tissit eivät ole kipeät, edes nännit, mutta olen jotenkin tosi tietoinen nännien "terhakkuudesta" kokoajan. Tämä kaikki voi johtua keltarauhasesta... Maltan mieleni kuitenkin ja odottelen tätiä, joka toivottavasti ottaisi tästä täyden kympin yrityskerrasta vaarin ja jättäisi tulematta.

Mrsc kp25/27 dpo11, yk10, 1. Letrokierto
 
Sodapoppi, eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka ois tärpännytkin :) voit tosiaan vaikka kokeilla eka sillä ovistestillä, jos siihen tulee vahvat viivat niin viitteitä ois..

Mrsc, kuulostaa hyvältä, toivon parasta! Oon ollut kahden vaiheilla testaamisen kans. Jossain vaiheessa päätin, etten enää negoja testaile, kun niin monta kertaa hätäilin ja se pettymys on niin iso. Mut nyt mun toisaalta tekis mieli tietää tilanne hyvisdä ajoin, vois suunnata ajatukset sitten tulevaan.Testejä on pari varastossa.. Pe ehkä voisin jo testata jos siltä tuntuu.
 
Mrsc ja Suvetar: Joo tiedän hätähousu täällä :D Eihän mulla plussatessakaan näkyny vielä dpo 10 mitään..

En tiedä luteaalin pituutta kunnolla, kun vasta toinen kierto, kun testaan ovista. Mut jos on tullut aiemminkin aikaisin ovis, arviolta vois olla 12-14 pv, mut en tiedä. Laskujen mukaan siis vasta ma (aikaisintaan la) pitäs alkaa. Eniten ärsyttää tiputtelu, ehkä ens kierrossa otan kuitenki kokeiluun ne luget. Itseasiassa siksi toisaalta nyt hätäilenkin, jos ihmmen kautta täs oiskin plussa tulossa...niin pelkään että vuoto vaikuttaa kiinnittymiseen ja jos saan plussan, taidan kiiruhtaa hakemaan ne luget vielä avuksi.


P.S. aika samoilla dpo päivillä mennään, tuun 1-2 pv teidän jälkeen :wink
 
Muokattu viimeksi:
Hö.. No selvisihän se, täti tuli kylään.
Aamulla pirteenä ja ajoissa pomppasin ylös tekemään sitä testiä mutta yllätys tapahtuki vessassa sitte. Ihan ilman varottamatta :/ yök, selvisipä turvotuksen syy.. :P
Mukana oli vain tosi tosi iso "hyytymä" ja runsas vuoto, voiko se olla..? :/

Mutta eikun uutta kiertoa kohti ja muille tsemiä! :)
 
Takaisin
Top