Ensiodottajien kysymykset ja ajatukset :)

Nallekarkki, aivan niin, välillä itkettää ja välillä tuntuu että menee järki ihan pienestä asiasta..[emoji57]
Joo, kyllä on arvostus minulla kasvanut suuresti näitä perheitä kohtaan joissa monta pientä lasta.
 
Onko täällä muita seisoma työssä olevia? Ootteko hankkineet tukisukat? Mietin että oisko stayup malliset hyvät? Lähinnä suonikohjuja ja väsymystä ehkäisemään olen ajatellut. Inhoan vaan ylimääräisiä vaatekappaleita ja sukkiksia ylipäänsä !

Heittelee niin että välillä ei tunnu missään mutta sitten taas onkin jalat niin kipeät.
Vatsa kans jotenkin kipeä iltasin.. (seisomisesta?)
Vinkkejä otetaan vastaan
 
Elmu: Olen pitänyt polvipituisia tukisukkia jos työpäivä on ollut pidempi kuin 8h. En vaan pidä niistä yhtään. Pois ottamisen jälkeen alkaa niin järkyttävä kutina sääressä että voisin kynsiä ihoni irti. Mistä lie sekin johtuu. Huomaan kuitenkin että jalat on todella turvoksissa jos sukkia ei käytä. Lienee pakko aloittaa jatkuva käyttö. En enää edes tunnista varpaitani omakseni...
 
Elmu: Olen pitänyt polvipituisia tukisukkia jos työpäivä on ollut pidempi kuin 8h. En vaan pidä niistä yhtään. Pois ottamisen jälkeen alkaa niin järkyttävä kutina sääressä että voisin kynsiä ihoni irti. Mistä lie sekin johtuu. Huomaan kuitenkin että jalat on todella turvoksissa jos sukkia ei käytä. Lienee pakko aloittaa jatkuva käyttö. En enää edes tunnista varpaitani omakseni...

Luulen että kutina tulee kun on pienessä puristuksessa. Kai niitä täytyy alkaa käyttämään. Kesällä vaan ei houkuttais
Onko niissä eroja kovasti riippuen merkistä/mistä ostanut?
 
Kirjoittelenpas itsekkin tänne näin esikoista odottavana, kaikki todellakin on uutta ja ihmeellistä! Olen säästynyt pahoilta raskausoireista, oikeastaan minua ei oo vaivannut kuin väsymys ja se väsymys on jotain aivan hirveää!

Töissä tsemppaan ja jaksan siellä ja kaikki energia meneekin siellä (lastenhoitaja) ja kun kotiin pääsee, tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa mitään!

En vain jotenkin pysty vielä ymmärtämään ja hyväksymään itsessäni sitä, etten jaksa vouhottaa ja touhottaa normaaliin tyyliin myös kotona.

Saattaa olla että myös tämä kevät vaikuttaa siihen, kun taipumusta on väsähtää hieman keväällä..

Mutta onko muilla tämmöstä??

Tuntuu että ei hermot kestä edes omaa miestä ja tuntuu ettei hän tajua mistään mitään..
Vaikka hänkin on sanonut että levätä pitää jos on väsynyt mutta silti tuntuu ettei se tajua.
Välillä on tosi yksinäinen olo tämän raskaus asian kanssa, ei oo ketään lähellä joka olisi myös raskaana.

Rv 17+3 ja edelleen siis väsymys painaa.. aattelin silloin alussa että se menee ohi nopeasti mutta ei tunnu siltä.

Jos lähden töitten jälkeen lenkille ja teen ne normaali jutut mitä tein ennen, niin tulee kyllä harjoitussupistuksia aika paljonkin ja sehän se sitten pakottaa myös lepäämään. Ei jotenkin uskalla sitten kovin touhottaa, ettei mee liian kipeäksi olo

Siis mulla on ihan sama ja samaa duuniaki teen. Nyt oon onneks päässy tosta miehelle raivoamisesta irti (oli jo aikaki rv 17+6). Mutta tosiaan täällä täsmälleen kohtalotoveri suppareita myöten! [emoji137]
 
Luulen että kutina tulee kun on pienessä puristuksessa. Kai niitä täytyy alkaa käyttämään. Kesällä vaan ei houkuttais
Onko niissä eroja kovasti riippuen merkistä/mistä ostanut?

Varmasti on eroja. Olen saanut siskoltani muutaman parin mysteerisukkia. Merkistä ei mitään tietoa. Yhtään paria en ole itse ostanut.
 
Huomaan kuitenkin että jalat on todella turvoksissa jos sukkia ei käytä. Lienee pakko aloittaa jatkuva käyttö. En enää edes tunnista varpaitani omakseni...
Onko sulta katottu kilpirauhasarvot tai onko sulla mahdollisesti ko. vaiva? Mulla siis on kilpparin vajaatoiminta ja siellä viikolla 17-19 viime raskaudessa alkoi turvottaa niin huolella, että jalat oli pallot enkä pystynyt istumaan kuin tunnin kerralla ilman jalkojen paisumista. Meni ohi kun lääkkeitä vähän rukattiin. Jos oikeasti turvottaa huolella eikä kilppari vaivaa niin ottaisin asian puheeksi neuvolassa - mun mielestä tässä vaiheessa raskautta kun painoakaan ei ole tullut vielä kunnolla lisää niin ei pitäisi jalat turvota erityisen paljoa ainakaan :bored:
 
Eipä ole koskaan tutkittu. Mä olen tänäänkin seisonut yli kymmenen tuntia. En yhtään ihmettele että jalat on vähän turvonneet. Kummasti ovat taas alkaneet kipeentyä myös. Tasoittuu kuitenkin kun pääsen kotiin ja vaakatasoon. Pitänee neuvolassa ottaa puheeksi jos sille vaikka voisi jotain tehdä. :)
 
Siis mulla on ihan sama ja samaa duuniaki teen. Nyt oon onneks päässy tosta miehelle raivoamisesta irti (oli jo aikaki rv 17+6). Mutta tosiaan täällä täsmälleen kohtalotoveri suppareita myöten! [emoji137]


Ihana kun löytyy kohtalotovereita :happy:
 
Kiitos kaikille teille jotka laitoitte listoja vaatteista ja tarvikkeista, joita kannattaa hommata. Näistä listoista on tosi paljon apua :Heartred
Olen jo hommannut muutaman vaatekappaleen. Listojen avulla on helppo tarkistaa, mitä vielä tarvitaan :) Löysin pari jotain muuta listaa myös netistä googlaamalla jotain tyyliin "mitä syysvauva tarvitsee". Näitä ristiin vertailemalla uskon, että olennaiset tulee hommattua jo hyvissä ajoin ja sen, mitä lisäksi vielä mahdollisesti tarvii, ehtii vielä hommata vaikka vauvan synnyttyä.
 
Lakanaoita vaihtaessa muistin sen vinkin, että sänkyyn kannattaa aluslakanan alle asettaa pyyheitä. Eli sitten kun on synnytys lähellä ja jos lapsivedet menevät sängyssä on jotain imua ja suojaa valmiina. Sitten se että auton istuimilla pitää pyyhettä varulta. Aattelin että lisäilen ne tiedot tänne kun en niitä sitten enää muista kun ovat ajankohtaiset :)
 
Takaisin
Top