Ensiodottajien kysymykset ja ajatukset :)

Lovehearts_

Näppärä viestien naputtelija
Toukoäidit 2020
Laitoinpa nyt pystyyn ihan oman keskustelun meille jotka sitä ensimmäistä odottavat :)teitä näyttää täällä olevan lisäkseni muitakin joten olisi kiva jakaa näitä tietämättömän fiiliksia ja tunnelmia :rolleyes:

Ja toki oisi kiva saada teiltä jo paremmin tietäviltä näihin avuttoman ensiodottajan kysymyksiin kommentteja :happy:
 
Meinaako täällä kukaan muu ostaa käytettyjä lasten vaatteita, tarvikkeita tms? :)Tykkään ainakin itse kierrällä kirpputoreilla ja siellä kun tulee aina valtavasti vastaan ihania vauvojen vaatteita niin ihan harmittaa kun ei ole kummilapsia eikä sukulaisilla pieniä lapsia joille niitä ostaa. Mutta jospa pian omalle saisi :happy: ja lastenrattaat vaikuttaa kyllä olevan varsin hintavia, myydäänköhän niitä missään käytettynä mutta hyväkuntoisena :wideyed:
 
Meinaako täällä kukaan muu ostaa käytettyjä lasten vaatteita, tarvikkeita tms? :)Tykkään ainakin itse kierrällä kirpputoreilla ja siellä kun tulee aina valtavasti vastaan ihania vauvojen vaatteita niin ihan harmittaa kun ei ole kummilapsia eikä sukulaisilla pieniä lapsia joille niitä ostaa. Mutta jospa pian omalle saisi :happy: ja lastenrattaat vaikuttaa kyllä olevan varsin hintavia, myydäänköhän niitä missään käytettynä mutta hyväkuntoisena :wideyed:

Täälä yks ensiodottaja hätkähtyi noista rattaiden hintavuudesta ja muutoinki siitä miten erilaisia ja -laatuisia niitä on. Päätin jättää tämän intoilun/pähkäilyn suosista myöhemmäksi :D
 
Tää onkin kiva ketju. :) mä olin ajatellu ostaa varmaan suuren osan käytettynä, mut todennäkösesti en malta olla ostamatta uutenakin :happy: meidän kummipoika syntyi toukokuussa, joten sieltä todennäkösesti liikenee jotain käytettyinä. Ja tää pariskunta oli ostanu hyväkuntoset, mut käytetyt rattaat, eli kyllä niitä jostain löytyy, voin yrittää varmistella et mistä. :)
 
Ne juoksurattaat vois kyllä olla kivat mutta mitenköhän jykevästi ne pystyssä pysyy jos paikoillaan ovat esim terassilla jos siellä päikkäreitä nyytti nukkumassa? Niissä kuitenkin vaan ne kolme rengasta:wideyed:
 
Tää onkin kiva ketju. :) mä olin ajatellu ostaa varmaan suuren osan käytettynä, mut todennäkösesti en malta olla ostamatta uutenakin :happy: meidän kummipoika syntyi toukokuussa, joten sieltä todennäkösesti liikenee jotain käytettyinä. Ja tää pariskunta oli ostanu hyväkuntoset, mut käytetyt rattaat, eli kyllä niitä jostain löytyy, voin yrittää varmistella et mistä. :)

Saattaishan niitä toki tori.fi:ssä olla :) mutta luulisi että käytetyillä lasten vaatteilla omiakin kauppoja :) ainakin täällä oulussa taitaa olla joku vadelmatarha kauppa jossa pitäis olla myytävänä käyttettyjä lasten vaatteita ja tarvikkeita:rolleyes:
 
Vadelmatarha Oulussa on huippuhyvä! Suosittelen. :) Sieltä olen löytänyt paljon kivoja vaatteita edullisesti pojallemme.
 
Tosiaan kiva ketju! Ja itse olin alunperin ajatellut ostavani ainakin vaunut käytettynä, mutta yksi sukulaisista toivoi että hän saisi ostaa rattaat meille. Mikäs siinä! :D Turvakaukalon ostan uutena, kun en oikein uskalla luottaa siihen että on täysin ehjä ja turvallinen jos sen käytettynä ostaisin... Imetystyynyn ja unipesän ostan myös uutena. Vaatteita ostan ehkä muutaman ennen vauvan syntymää. Jos käytettynä tulee vastaan jotain siistejä ja kivoja vaatteita niin mieluiten ostankin käytettynä. Tosin ajattelin jonkun tovin pärjätä ihan äitiyspakkauksen vaatteilla. Jos sitten näyttää siltä, että vaatteita tarvitaan heti enemmän niin sitten tietysti saatavuuden mukaan joko käytettynä/uutena. :)
 
Äitiyspakkauksen vaatteet on hurjan suuria! Meillä esikoisen kans 50cm kokoiset oli sopivia tyyliin 4kk ikäisenä. Näin ainakin 2015 pakkauksessa.
 
Ootteko muuten miettineet miten sallittua saunominen tässä raskauden aikana on..? :angelic: taisin lukea joskus jostain että max 70asteen löylyt sallitaan mutta äskettäin saunoessa oli kyllä jo yli 80astetta saunan mittarin mukaan.. o_O
 
Piti juuri itsekin googlettaa millainen äitiyspakkaus tänä vuonna on, varsin ihania!! :happy:

https://yle.fi/uutiset/3-9494313

Pus, kiitti tiedosta! Ei siis parane jättää sen varaan vaan haalia pienempia vaatteita valmiiksi :)

Paitsi luulis kyllä, että meille tulis jo se uudempi, parin kuukauden päästä julkistettava vuoden 2018 pakkaus? Vai kuinkas pitkään niitä edellisvuoden pakkauksia yleensä riittää? Ei ole kokemusta :confused: Mullekin kyllä kelpaisi myös tuo vuoden 2017 pakkaus. Tosi sieviä vaatteita ja tavaroita. :) Jospa se tämän vuoden pakkaus ois yhtä kiva! Uskon, että otan joka tapauksessa äitiyspakkauksen, vaikkei kaikki kuosit niin mieluisia olisikaan. On se niin ihana perinne ja ajatus.
 
Niin joo. Selvisi ihan tuon Loveheartsin linkkaaman uutisen lukemalla tuo äskeinen pohdintani :D "Uusi äitiyspakkaus koskee todennäköisimmin vasta myöhäisempiä kesävauvoja, koska Kela arvioi vanhoja paketteja riittävän vähintään pääsiäiseen ja avustusta pitää hakea viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa."
 
Ootteko muuten miettineet miten sallittua saunominen tässä raskauden aikana on..? :angelic: taisin lukea joskus jostain että max 70asteen löylyt sallitaan mutta äskettäin saunoessa oli kyllä jo yli 80astetta saunan mittarin mukaan.. o_O

Kyllä saunoa saa. Itse kävin viikolla juuri avannossa ja 90 asteisessa saunassa (ja sitä ennen tutkin kovasti onko avanto ok - on sekin). Noi kuumuusjutut on yleensä ulkomailla kauhistus (ei saisi kylpeä liian kuumassa vedessä jne) mutta kyllä Suomessa on saunominen sallittu. Loppua kohden voi tulla ennenaikaisia supistuksia ja muutenkin voinnista kannattaa pitää huolta ettei tule paha olo, pyörrytä, mutta kohtuuaika kohtuulöylyissä on ihan jees [emoji4]
 
Pus, kiitti vinkistä! Tosiaan ostan ehkä muutaman vaatteen ennen vauvan syntymää, juurikin niitä pienempiä kokoja. Taino, jostain syystä kuvittelen että saadaan jonkun verran vaatteita myös lahjana innokkailta sukulaisilta. :D
 
Jes, ihanaa että tämmönen keskustelu myös meille esikoista odottaville! Itse ostan ainakin osan tavaroista käytettynä, mutta varmasti uusia juttujakin tulee ostettua. :happy: Millaisilla fiiliksillä olette tällä hetkellä raskaudestanne? Itse olen vielä hieman hämillään ja jännittää aika paljon kaikki tuleva.. Uutta ja ihmeellistä. :joyful:
 
Tuntuu kyllä itselläkin siltä että onkohan tänä vain unta vai ollaankohan tässä nyt oikeasti raskaana:happy: vielä kun saisi sen digitestin varmuudeksi tehtyä mutta jospa tänään sinne apteekkiin marssisin ja sen ostaisin :rolleyes: tekisi mieli vain kertoa ja hehkuttaa jokaiselle että nyt tässä raskaana ollaan mutta pitää vielä odotella jokunen viikko :D ainakin oisi kiva ensin neuvolatädiltä varmuutta saada ja kenties ultrassakin se pieni piste nähdä niin konkretisoituisi itsellekin :) ihana että meitä on näin monta samassa tilanteessa olevia:Heartred
 
Itsellänikin tosi epätodellinen olo tilanteesta. Lapsi on siis todella odotettu mutta silti tuntuu vielä oudolta ja kaukaselta ajatella vauva tänne meille. :happy8 Kokeilen hankki mahdollisimman vähän vaatteita pienelle koska en pidä turhasta materiasta. Yhden bodyn olen ostanut jo muutamia vuosia sitten tulevalle vauvalle.
 
Joo, epätödellinen olo on täälläkin. :) mut samalla oon vaan hurjan innoissani! :happy: onneks tiistaina päästään vahvistamaan, onko pieni oikeasti paikoillaan, sit ehkä alkaa hiljalleen muuttua edes vähän todemmaks. :)
 
Todella epätodellinen olo on ja välillä hiipii mieleen ajatuksia, että onko itse valmis jne. Vaikka vuoden verran ollaankin tätä yritetty ja toivottu on. Ilmeisesti ihan normaalia että kaiken maailman ajatuksia käy mielessä :D ajattelin ostaa käytettynä vaatteita, koska kirpputoreilla on todella hyvä kuntoisia myynnissä. Ja kun siskojen lapsia on seuraillu niin ei niitä montaa kertaa ehdi käyttämään kun menevätkin pieneksi :D tori.fi olen katsonut ja Facebook kirppareista ihan mielenkiinnolla ja niissä myynnissä valtavasti rattaita yms. Muita tarvikkeita. Eli niistä varmaan itse tulee aika paljon ostettua :)
 
Takaisin
Top