Ensiodottajien kysymykset ja ajatukset :)

Miten luulette sukulaisten ja tuttavien reagoivan raskausuutiseenne? :happy: minua itseäni ainakin jänskättää kertoa, isä on joskus ohimennen tokaissut että oisihan se kiva jos niitä lapsenlapsia olisi mutta saattaisi hälläkin mennä nyt luu kurkkuun tästä yllätyksestä:smug: ja vaikka isosiskoni kanssa läheisiä olemmekin niin saattaa hänkin hämmästyä sanattomaksi kun tällainen uutinen kerrotaan.. :happy:
 
Miehen äiti on jo kertonut odottavansa että saisi lapsenlapsia mutta luulen omien vanhempieni yllättyvän. En itse koskaa ole ollut mikään lapsi-ihminen niin monet varmaan ajattelevat etten koskaan lapsia haluakkaan. Mutta varmasti mielenen yllätys tulee kaikille olemaan.
 
meillä nyt on kauheen odotettu, kun oon tosiaan jo 30 ja ollaan oltu naimisissakin jo 4 vuotta. :) tää on myöskin ensimmäinen lapsi meille kummallekin ja ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille, joten eivät meinaa pysyä housuissaan. :grin on kyllä ollu ihanaa kun kaikki kenelle on kerrottu, on ollu tosi onnellisia meidän puolesta :happy:
 
Me ollaan molemmat 29-vuotiaita, oltu yli viisi vuotta yhdessä, ja vauvavihjailuja on kyllä tullut molempien perheiltä ja sukulaisilta ihan kyllästymiseen asti. Varsinkin sen jälkeen, kun miehen sisko sai esikoisensa... Eiköhän uutinen siis aiheuta lähinnä riemunkiljahduksia ja kenties onnenkyyneleitäkin. Osa meidän molempien sisaruksista tietää jo (eli ne läheisimmät). Mun pikkusisarukset olivat iloisia mutta ehkä aavistuksen yllättyneitä, kun heillä kummallakaan vauvajutut ei ole ollenkaan ajankohtaisia. Miehen sisko tiesi jo yrityksestäkin ja iloitsee tulevasta serkusta lapselleen :)
 
Meinaako täällä kukaan muu ostaa käytettyjä lasten vaatteita, tarvikkeita tms? :)Tykkään ainakin itse kierrällä kirpputoreilla ja siellä kun tulee aina valtavasti vastaan ihania vauvojen vaatteita niin ihan harmittaa kun ei ole kummilapsia eikä sukulaisilla pieniä lapsia joille niitä ostaa. Mutta jospa pian omalle saisi :happy: ja lastenrattaat vaikuttaa kyllä olevan varsin hintavia, myydäänköhän niitä missään käytettynä mutta hyväkuntoisena :wideyed:

Myydään esim. nettikirppareilla. Sieltä saa vaatteit ja vaunui sekä muitakin vauvan juttui.
 
Ääk auttakaas muijaa ! Nää mielialanvaihtelut vie multa järjen.. :confused013 kaikki ärsyttää, itkettää, pelottaa.. miehessä ärsyttää ihan kaikki ja tuntuu jotenki kaikki kosketuski tosi vastenmieliseltä.. sittekko tuo ei niinko tajua (mikä ei sinänsä oo mikään ihme).. en tiiä jotenki vaan niin ahistaa.. löytyskö vinkkejä mitä tehä? :anyone huomenna rv 8+0
 
Tulihan liittyttyä elämäni ensimmäiseen foorumiin :) heti meinas palaa käämit kun en osaa tuota käyttäjä nimeä muuttaa :banghead: tosin nyt on kyllä ollut tämän myötä sellanen fiilis että käämit palaa joka asiassa ja ärsyttää ihan kaikki :nailbiting: eli Sanmom et todellakaan ole ainut ajatustesi kanssa..miehen kanssa ollaan iloisia tästä tapahtumasta ja raskaus on odotettu (mutta kyllähän se silti yllätti). jotenkin vain tuo kanssa eläjä ärsyttää jokaisella liikkeellään ja äänellään mua suunnattomasti:shifty: olevinaan ei nyt yhtään ymmärrä miltä musta tuntuu ym..toivottavasti tämä menee jossain vaiheessa ohi..
myös vähän ahdistaa se että vasta 12pvä eka neuvola ja välillä tässä miettii että mitäs jos sitä ei sitten ollakkaan raskaana :nailbiting: kävin työterveyshoitajalla ja minut passitettiin sairaslomalle jo nyt koska altistun työssäni raskasmetallaille..sitäkin pillitin pari päivää että en halua jäädä töistä pois tässä vaiheessa ainakaan kun kaikki on niin epäselvää :smiley-angry017
huh, tulihan avauduttua :joyful:
kiva lukea samassa jamassa olevien ajatuksia :hello2
 
Ääk auttakaas muijaa ! Nää mielialanvaihtelut vie multa järjen.. :confused013 kaikki ärsyttää, itkettää, pelottaa.. miehessä ärsyttää ihan kaikki ja tuntuu jotenki kaikki kosketuski tosi vastenmieliseltä.. sittekko tuo ei niinko tajua (mikä ei sinänsä oo mikään ihme).. en tiiä jotenki vaan niin ahistaa.. löytyskö vinkkejä mitä tehä? :anyone huomenna rv 8+0

Mulla on ollut nyt pari viikkoa ihan samanlaista. Oikeestaa voisin sanoa että mielialahäiriöt on mun merkittävin raskausoire. :D tuntuu että kaikki töissä ja kotona ärsyttää, kukaan ei tee tai sano mitään oikein ja haluaisin vaan olla mahdollisimman paljon yksin omassa kuplassani tämän vauva-asian kanssa. Tuntuu, ettei kukaan ymmärrä mitä miljoonia asioita käy päivittäin läpi. Minäkin muuten olen hyvin rauhallinen ja kärsivällinen, enkä koskaan itke. Nyt jo useasti selitellyt miehelle, että "kaikki ärsyttää ilman syytä, ja eniten sylettää kun ei tiedä mikä oikein ottaa päähän." Hullua kun tajuaa itsekin, että suoraan sanoen vaan flipatuttaa. Mulla on auttanut ulkoilu. Edes puolen tunnin kevyt happihyppely yksin niin on kuin uusi ihminen. Tsemppiä. Nyt 9+2
 
Meillä on jo isoimmat vauvantarvikkeet, ollaan saatu ja ostettu niitä miehen siskoilta jo ennen yrittämisen aloittamista :) Lisäksi joitakin vaatteita. Kirpparilta ostin viime kesänä vaatteita, kun löytyi hyviä ja edullisia. Nyt en ole uskaltanut ostaa vielä mitään :)

Mulla kans tuo oma kupla ois sellainen, johon voisin vaan kadota, vaikka samalla on sellainen olo, että on yksin asian kanssa (miehen kanssa ei tätä oloa ole, mutta hän tekee paljon töitä) ja kavereista vain yksi odottaa, mutta hänelle en ole kertonut raskaudesta vielä. Ja mielialat vaihtelee myös ja olen TODELLA räjähdys herkkä, aivan kaikki suututtaa. Mies onneksi ymmärtää eikä ota itseensä. Mitään itku herkkyyttä ei kylläkään ole vaan lähinnä kihisen kiukusta vain :D sekä kosketus tuntuu oudolta ja olen ehkä vähän vetäytynyt kuoreeni. Mutta luotan siihen, että jos nt-ultrassa kaikki on hyvin niin tämä itseen käpertyminen vähenee :)

Tänään 10+3
 
Ei vitsi mä niiin komppaan tein mielipiteitä tuosta "itseensä käpertymisestä"! Mä olen muuten ihan tosi sosiaalinen ja tulen kaikkien kanssa juttuun jne. Mut ihan viime aikoina ei oo kertakaikkiaan kiinnostanut muiden,kuin miehen seura.
Tehostin opintojani ja siirryin vanhemman vuosikurssin mukaan ja alkuun yritin kauheasti sopeutua porukkaan. Nyt on ollut ihan semmonen hälläväliä fiilis. Mä oon tullu vaan opiskelemaan eikä sillä ole paskankaan väliä, vaikken ystävysty niiden kanssa. By the way, harvinaisen hitaasti lämpiävää porukkaa :wink
 
Mulla on myös noita mielialan vaihteluita. Töissä pystyn melko hyvin hillitsemään itseni ja olemaan pääosin hyväntuulinen, mutta miesparka saa sitten kotona kaiken osakseen. Tuiskahtelen vaikka minkälaisista asioista. Aivan hassu raskausoire! Ei ole mulle tyypillistä tämä. Onneksi miehen kanssa on yhdessä tutkittu erilaisia raskaussovelluksia, ja niissä yleensä todetaankin, että kiukkuisuus voi olla oire... :rolleyes: Mies on siis hyvin jaksanut mua! :Heartred
 
Mulla on ollut nyt pari viikkoa ihan samanlaista. Oikeestaa voisin sanoa että mielialahäiriöt on mun merkittävin raskausoire. :D tuntuu että kaikki töissä ja kotona ärsyttää, kukaan ei tee tai sano mitään oikein ja haluaisin vaan olla mahdollisimman paljon yksin omassa kuplassani tämän vauva-asian kanssa. Tuntuu, ettei kukaan ymmärrä mitä miljoonia asioita käy päivittäin läpi. Minäkin muuten olen hyvin rauhallinen ja kärsivällinen, enkä koskaan itke. Nyt jo useasti selitellyt miehelle, että "kaikki ärsyttää ilman syytä, ja eniten sylettää kun ei tiedä mikä oikein ottaa päähän." Hullua kun tajuaa itsekin, että suoraan sanoen vaan flipatuttaa. Mulla on auttanut ulkoilu. Edes puolen tunnin kevyt happihyppely yksin niin on kuin uusi ihminen. Tsemppiä. Nyt 9+2

Huhhuh tuntuu että tosta on jo ikuisuusi.. Jotenki oli niin tavallaan paniikissa kaikesta: miten kerrotaan, kelle ja millon, onko tuolla ketään vai oonko vaan hullu jne.. Ja ahisti tosiaan olla miehelle ihmisperse niin päädyttiin sit siihen että olin porukoilla pari viikkoa.

Nyt kaikki on niinkö vaaleanpunasta hattaraa, ollaan kerrottu kaikille koska koko lähipiiri päätteli tän mun käytöksestä. :laughing025 ar ultra oli viikko sitte ja siellä hän tanssi meille, viikot silloin 9+2 ja nyt siis 10+3. Oon niin onnellinen :Heartbigred
tsemppiä kaikki!
 
Tsau, onks täällä muita yli 30v ensiodottajia? Eka ultra ensiviikon tiistaina ja odottajan aika on tosiaan pitkä. En oo käynyt missään ekstraultrissa eikä meillä oo mitään kotilaitteita eli pelkillä raskausoireilla mennään eteenpäin ja toivotaan että jotain kypsyy niinkuin pitääkin.
 
Meinaako täällä kukaan muu ostaa käytettyjä lasten vaatteita, tarvikkeita tms? :)Tykkään ainakin itse kierrällä kirpputoreilla ja siellä kun tulee aina valtavasti vastaan ihania vauvojen vaatteita niin ihan harmittaa kun ei ole kummilapsia eikä sukulaisilla pieniä lapsia joille niitä ostaa. Mutta jospa pian omalle saisi :happy: ja lastenrattaat vaikuttaa kyllä olevan varsin hintavia, myydäänköhän niitä missään käytettynä mutta hyväkuntoisena :wideyed:

Ostin reilu vuosi sitten omalle esikoiselle käytetyt rattaat tori.fi:stä. Oli Emmaljungat ja maksoi muistaakseni 300e käytettynä mutta todella hyväkuntoisina. Kannattaa vertailla, kokeilla ja miettiä mikä itselle sopii. Olin ite ihan uuno kaikissa vauvajutuissa mutta maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Että vaikka kaverilla olisi maailman parhaimmat vaunut kaupunkiolosuhteisiin niin meille landelle ne kääntyvät muovipyörät ei vaan sovi :grin

Ja vinkkinä, että tosi moni myy vaunuja jota käytetty lähinnä parvekkeella nukuttamiseen jolloin ne on lähestulkoon uusia. Ja kirpparilta löytää eteenkin pikkuvauvoille melkein käyttämättömiä vaatteita kun ei niitä ehdi ikinä käyttää kun pari viikkoa ennenkun ovat liian pienet. Kävin ostamassa aikoinaan meidän esikoiselle pari kassillista parilla kympillä.
 
Tsau, onks täällä muita yli 30v ensiodottajia? Eka ultra ensiviikon tiistaina ja odottajan aika on tosiaan pitkä. En oo käynyt missään ekstraultrissa eikä meillä oo mitään kotilaitteita eli pelkillä raskausoireilla mennään eteenpäin ja toivotaan että jotain kypsyy niinkuin pitääkin.

Täältä löytyy 31v ensiodottaja :greet025
Ei tullut mullakaan käytyä missään ennen varsinaista ekaa neuvolan määräämää ultraa.
Odottavan aika oli tosiaankin pitkä, ja viimeiset pari viikkoa ennen ultraa tuli tosiaan tunne välillä, että asuuko siellä edes
ketään? o_O Kyllähän se sitten palkittiin tuossa viimeviikolla, kaikki niinkuin pitääkin :wink
Maltti on valttia ja tsemppiä :hello2
 
Tsau, onks täällä muita yli 30v ensiodottajia? Eka ultra ensiviikon tiistaina ja odottajan aika on tosiaan pitkä. En oo käynyt missään ekstraultrissa eikä meillä oo mitään kotilaitteita eli pelkillä raskausoireilla mennään eteenpäin ja toivotaan että jotain kypsyy niinkuin pitääkin.

Täällä 32v ensiodottaja :hello Rv 11+ menossa ja torstaina nt-ultra. Neuvolassa on meillä sellanen miniultra, jolla pikkunen bongattiin viime tiistaina sydänääniä tsekattaessa ❤ Siellä liikkui ja sydän läpsytti.
 
Tsau, onks täällä muita yli 30v ensiodottajia? Eka ultra ensiviikon tiistaina ja odottajan aika on tosiaan pitkä. En oo käynyt missään ekstraultrissa eikä meillä oo mitään kotilaitteita eli pelkillä raskausoireilla mennään eteenpäin ja toivotaan että jotain kypsyy niinkuin pitääkin.

Täällä 30v ensiodottaja ja mulla myös eka ultra ensi viikolla tiistaina :D
Tänään kävin neuvolassa missä myös lääkärintarkastus ja kokeiltiin kuunnella sydänääniä..ääntä ei kuulunut mutta jonkun sykesignaali löytyi mikä näytti 140 lukemaa ja on kuulma jonkun muun kuin minun syke :smiley-angelic002
Pikkuhiljaa varmaan voi ruveta uskomaan että kyllä siellä joku on asettunut asumaan :wink
 
Tsau, onks täällä muita yli 30v ensiodottajia? Eka ultra ensiviikon tiistaina ja odottajan aika on tosiaan pitkä. En oo käynyt missään ekstraultrissa eikä meillä oo mitään kotilaitteita eli pelkillä raskausoireilla mennään eteenpäin ja toivotaan että jotain kypsyy niinkuin pitääkin.

Täälläkin 33v ensiodottaja. Kävin alkuraskaudenultrassa jossa paljastui, että kaksi olisi tulossa. Seuraava ultra vasta 15.3 eli siihen asti joutuu jännäämään, onko kaikki hyvin ja kummatkin vielä kyydissä. Nyt siis 10+3
 
Täälläkin 33v ensiodottaja. Kävin alkuraskaudenultrassa jossa paljastui, että kaksi olisi tulossa. Seuraava ultra vasta 15.3 eli siihen asti joutuu jännäämään, onko kaikki hyvin ja kummatkin vielä kyydissä. Nyt siis 10+3

Eikä! Kaks yhel iskul.. kui siistiä. Mä oon puhunut kavereilleni kuinka kiva ois saada kaksoset. Kaikki joilla on jo lapsia sanoo että ei missään nimessä että se ois kauheeta ja mikä määrä duunia. Mutta koska nää olisi sun ekat beibit, niin ethän sä vielä voi tajuta kuitenkaan kui paljon hommaa, ku ei oo mihin verrata. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja molemmat kasvaa samaan tahtiin!
 
Mä oon 27 vuotias, ensimmäistä kertaa raskaana. Molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi olisi. Kellään ihan lähipiirissä ei oo lapsia, joten kaikki on kyllä ihan uutta ja ihmeellistä, ollaan ihan pihalla mitä pitää hankkia jne.. Sukulaisille ei olla vielä kerrottu, varmaan ovat kyllä sitten liianki innoissaan antamassa neuvoja ja ostelemassa tavaroita.. 10+3
 
Takaisin
Top