Ensikertalaiset/esikoista odottavat

Tein eilen positiivisen testin, olemme yrittäneet lasta 2,5v joten todellakin pelottaa että onnistuuko tämä todella vihdoin. Päästään onneksi varhaisultraan koska tämä sai alkunsa hormonihoitojen avulla. Ollaan miehen kanssa tosi innoissaan ja päätettiin kaikesta huolimatta nauttia tästä nyt ja jos jokin menee pieleen niin mietitään sitä sitten. Raskausoireita minulla ei ole, siksi tuntuu kaikki vähän epätodelliselta. Paljonko teillä on muuten ollut hormoonipitoisuus veressä vai otetaanko sitä yleensäkkää? Minulla oli jotain 90 ja nyt siis viikko 5 kaiketi menossa.
 
Yleensä HCG otetaan vain hoitojen yhteydessä ja jos epäillään jotain outoa. Mulla edellisessä otettiin Norjassa asuessa hyperemeesiksen vuoksi. Oli normaali mutta alarajoilla mutten muista enää paljonko, terve poika kuitenkin syntyi.
 
Aa okei. Hitsi ku mistään en löydä että paljonko sen pitäisi olla niin en tiedä onko toi nyt sit normaali arvo vai liian alhainen...
 
Ihania olette! Kuulostaa niin tutulta kun minä vuosi sitten kun esikoinen oli massussa. Kyllä se alkuun on aikamoista opettelua kaikki. Mä hankin raskaus aikana ihan hirveesti turhaa. Vaatteita hamstrasin niin paljon et ei niitä tullu käytettyä kaikkia. Hirveen vaikee sanoa mitä tarvii mitä ei. Jokainen perhe ja vauva on niin erilaisia mitä kokee kaipaavansa. Mut tässä meidän ehdottomat alkuun joita osaa myös metsästeltiin jälkikäteen.

Alotan imetyksestä:
-imetysliivit ja paidat (kätevät jo synnärillä)
-imetyssuojat
-rintakumi (oli pelastus ekat 3vkoa)
-rintapumppu ja siihen sopivat pullot (muut tuttipullot jäi käyttämättä)
-(kylmäkalle synnärille)

Tarvikkeet:
-harsoja PALJON!
-vaatteita sopivasti itse ostin 68 asti ja oon tyytyväinen on säästyny hirveesti kun ei oo tarvinu miettii et pitäs ostaa koko ajan tai joku puuttuu. Nyt päähajoaa kun pitää miettiä mitä kaikkea nyt täytyy hankkia tuolle pienelle.
-sitteri oli meillä ehdoton koska pulautteli paljon
-kantoreppu (mahavaivanen lapsi)
-(pinnasänky mut sitä tarvii 2-3kk eteenpäin. Ekat kuukaudet tuli omittua vauva vähän itelle ja jos oli pinniksessä tuntu et puolet sydämmestä olis viety.)
-(syöttis 6kk)
-tutit
-(amme jos meinaa kylpeä meillä jäi vähälle koska mies käy pojan kanssa sylikkäin suihkussa. Se on ollu heidän juttu alusta asti kun miehelle oli vähän hankalaa ottaa isän roolia kun vauva vaa kiukutteli. Mut sit vedessä aina rauhottu. Mies sai siitä paljon itseluottamusta isänä. Suosittelen!)

Meillä tosiaan miehelle raskaus oli iso shokki vaikka oli todella toivottu vauva. Mut hän vältteli viimeseen asti koko vauvasta puhumista koska se ei jotenkin tuntunu kunnolla miltään kuulma. Hän ties et on vauva siel mut ei oikein tajunu sitä et elämä oikeesti muuttuu. Olin raskauasaikana tosi yksin. Sit kun jouduin osastolle ja lääkäri sano rv33 et nyt vauva voi tulla millon vaa. Alko vasta mies tajuamaan et se vauva oikeesti niiku tulee kohta. Mut sit kun poika synty on ollu täysil mukana vaikka alkuun arkaili paljon kun vauva oli aika kiukkunen. Sit tuli heille tuo suihku juttu mikä nosti sit sen itseluottamuksen kattoon. Eli kaikenlaiset tunteet on ihan normaalia mieheltä alkuun. Ne ei koe tätä raskautta samal taval kun me naiset. Nyt hän on taas ihan eri fiiliksellä mukana tämän toisen kanssa kun kaikki on tuttua ja kaikki ei oo niin pelottavaa.

Mitä synnytykseen tulee. Mä hain apua, koska mulle tuli synnytyspelko mitä lähemmäks synnytys läheni. Pääsin sairaala seurantaan missä tapasin kätilön ja lääkärin jonka kaa jutella. Mikä kivointa pääsi katsomaan vauvaa kun ultrattiin. Meillä neuvolassa ei oo laitteita. Sit pääsin sellaseen ensiäitien ryhmään joilla kans synnytyspelko. Siellä puhuttiin ja kerrottiin paljon synnytyksestä. Mulle tietolieventi pelkoa. Usein synnytystä pelotellaan vaikka jokainen nainen kokee sen eri tavalla. Se menee niinkun se on mennäkseen. Mut jos pelottaa hakekaa apua siihen! Sen ansiosta mä kasvoin paljon jo tulevana äitinä kun joutu pohtimaan asioita mitä ei pohdi yleensä. Sain paljon vinkkejä itse synnytykseen. Mulla oli todella ihana synnytys. :Heartred alle 6h ensisynnyttäjäks oli tosi hyvä ja se vaan siksi koska sain paljon vinkkejä sype polilta millä eri keinoilla itse voi nopeuttaa synnytystä ja auttaa vauvaa syntymään. Tsemppiä ensi odottajat!:happy112
 
Muokattu viimeksi:
Eilen se pahin pelkoni sitten toteutui. Raskaus meni kesken. Toivottavasti teillä muilla on parempi onni, itse siirryn takaisin haaveilijoiden joukkoon.

Osanotot sinne :Heartred Ehkä teiän ei kuitenkaan tarttis kauaa odotella että onnistuis uudestaan jos niin pian lähti alulle kun aloitte yrittää ja pääsisitte pian taas haaveilusta odotukseen! :Heartred

Tää on kyllä kurjaa kun näin voi käydä. Siksi en itekään oo vielä uskaltanu edes hirveesti innostua ja alkaa kiintymään ajatukseen, kun mun siskoilla kävi toisella niin että vuoden joutui oottamaan raskautumista ja toisella kävi noin 2kk kohdalla keskenmeno :sad001

Itellä onnistui raskautuminen kans heti ekasta kierrosta mut oon ollu niin oireeton että kyllä sitä tahtoo vähän murehtia että onko esim. tuulimunaraskaus tai muuta ongelmaa..

Tänään meen ekaan neuvolaan iltapäivällä! Mieskin tulee mukaan. Vähän jännittää ehkä :D
 
Heippa kaikille, liityn 4+4 alkioni kanssa seuraan! :happy: Esikoinen olisi tulossa. Voimia teille joilla raskaus on mennyt kesken! Myös meillä on takana yksi keskenmeno. Nyt on jotenkin luottavaisempi mieli, toivottavasti se tarkoittaa sitä että kaikki menee tällä kertaa hyvin.

Täällä oli aiemmin keskustelua siitä, mikä on oikea aika lasten hankkimiseen, ja on kyllä niin totta että täydellistä aikaa ei kyllä olekaan! Aina olisi joku syy siirtää perheen perustamista, nytkin oli tulossa kaverireissuja yms mutta nyt menee lapsen saaminen kaiken edelle. :Heartbigred
 
Täällä varhaisultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! Nyt on varvempi fiilis raskaudesta :) mietin että uskaltaisiko kertoa äidille jo, että hänestä on tulossa mummu. Kauheen vaikea salata asioita omalta äidiltä :D

Mutta oli ihana kyllä saada tämä varmuus ja tuntuu että mieskin nyt tajus paremmin että hänestä on tulossa isä! Tosin onhan vielä km riskit olemassa , mutta itsellä vierähti kivi sydämeltä :) tsemppiä kaikille!
 
Täällä ois kanssa yks esikoisen odottaja [emoji4] jos kierto ois sen 28 pv niin tänään ois menossa 5+6. Varhaisultraan pääsen epäsäännöllisen kierron takia ja se ois 5.9 [emoji4] epätodelliselta kyllä tuntuu, mutta viikko ennen plussa testiä alkoi järkyttävä närästys ja sen myötä lievä etova olo. Nyt toki nekin oireet hieman alkaneet jo lieventyä. Kovasti pelottaa ja jännittää että kaikki menis hyvin.
 
Täällä ensikertalainen kanssa. Tosin kolmas raskaus. Toiveena että menisi kaikki tälläkertaa hyvin. 5/16 tuulimuna tuomio rv12 --> lääkkeellinen tyhjennys. 3/17 kohdunulkoinen jota ensin metotrexaatilla hoidettiin ja joka sitten kuitenkin repeyty munajohtimessa ja siitä syystä kiireellinen leikkaus ja vasen munajohdin poistettiin. Nyt, vähän yllärinä että näinkin nopeaa rankan koettelemuksen jälkeen raskauduin, mutt toiveet on korkealla :Heartred varhaisultran sain kunnan kautta edellisen kohdun ulkoisen takia, ja se on 4.9...sitä odotellessa :)
 
Liityn joukkoon!

Viikko sitten plussattu ja ensimmäinen tulossa - jännittää tosi paljon vaikka oon maailman onnellisin tällä hetkellä. Huolestuttaa kyllä. että onkohan tuolla mitään, koska menkkojen poisjäännin lisäksi ei oikein oo muita oireita :sad001 Ja viikkoja tänään kuitenkin "jo" 5+6 eli laskettu aika ois 23.4. jos sinne asti päästään.

Ensimmäisen neuvolakäynnin sain kahden viikon päähän 11.9. ja nyt mietityttää kovasti, että pitäiskö mennä yksityiselle varhaisultraan vaikka vielä alkuviikosta olin ihan sitä mieltä et noi kunnalliset tulee kuitenki niin nopeesti, et ehtiihän sitä mutta jotenki kummasti on alkanu päivät matelemaan.
 
Täälä myös onnellinen mutta jännittynyt esikoisen odottaja ❤ tällä hetkellä mennään noin 7+2 ja ekassa neuvolassa käyty. 8+0 mennään yksityiselle varhaisultraan katsomaan onko siellä ketään.
Me ei raskautta yritetty, vaikka todella onnellinen asia tämä onkin. Tosin siksi tuntuu siltä että kun ei yritetty niin keskenmeno/tuulimuna tmvs olisi mahdollisempi. Vaikka eihän niin ole.

Onnea kaikille odotukseen ja jännitykseen. Toivottavasti kuulemme paljon hyviä uutisia. ❤
 
Täällä plussattu eilen, mutta kierto niin epäsäännöllinen, että tarkkaa La ei ole tiedossa, ennen neuvolaa ja mahdollista varhaisultraa.
Huhti-toukokuussa kuitenkin...
:love7 Esikoista on toivottu/tehty 1,5vuotta ja hoitojakin jo aloiteltiin kesäkuussa, mutta tämä kaveri tuli kyllä luomusti!
Jännää on, toivottavasti menee hyvin loppuun asti...:cat:
 
Liityn joukkoon!

Viikko sitten plussattu ja ensimmäinen tulossa - jännittää tosi paljon vaikka oon maailman onnellisin tällä hetkellä. Huolestuttaa kyllä. että onkohan tuolla mitään, koska menkkojen poisjäännin lisäksi ei oikein oo muita oireita :sad001 Ja viikkoja tänään kuitenkin "jo" 5+6 eli laskettu aika ois 23.4. jos sinne asti päästään.

Ensimmäisen neuvolakäynnin sain kahden viikon päähän 11.9. ja nyt mietityttää kovasti, että pitäiskö mennä yksityiselle varhaisultraan vaikka vielä alkuviikosta olin ihan sitä mieltä et noi kunnalliset tulee kuitenki niin nopeesti, et ehtiihän sitä mutta jotenki kummasti on alkanu päivät matelemaan.

Itselläkin oli rv7 asti täysin oireetonta menoa, mutta kun 6+1 alkoi niin tuli pahoinvointi (etova olo), ruokahaluttomuus, ja väsy päälle. Ja siitä asti nämä oireet pahentuneet pikkuhiljaa. [emoji51]

Ja ei se oireettomuus ilmeisesti huono asiakaan ole.
 
Juu
Ei toimi näköjään vaik oon yrittäny korjaa linkkiä. Ehkä sen voi löytää täältä vau:n haulla.
 
Tällä myös esikoista odotellaan :) Rv sovelluksen mukaan 5+1 la 29.4. Epätodellinen olo! [emoji7] eka neuvola 20.9 jännittävää! :)

Oireita oli jo ennen plussaamista, rinnat kipeät ja arat, kamala väsymys, flunssan oireita ja pahoinvointia, jotka alkoi kolme päivää ennen odotettuja menkkoja. Odottelin sen kolme päivää ja tein positiivisen testin, joka oli kaikesta huolimatta täysi yllätys! maailman onnellisin olo [emoji8]
Oltiin miehen kanssa puhuttu vauvasta ja oltu "tulee jos on tullakseen" mielellä. Toisesta kierrosta sitten jo tärppäsi [emoji7] luulin että menisi kauemmin kun oltiin exän kanssa yritetty reilut pari vuotta...

Oireet on jatkunut samanlaisina, pahoinvointi on hieman pahentunut.. Kahvia ei pysty juomaan laisinkaan, koko ajan nälkä :D

Onnittelut myös muille! [emoji7] :)
 
Takaisin
Top