Elokuun turinat

Heips kaikki!

Rakenneultra takana ja pikkuinen kasvaa kuten pitääkin. Painoarvio oli 353g. Istukka oli onneksi noussut tarpeeksi kauas etuseinämään, ei enää huolta siitäkään. Ja pojaksihan hän sitten paljastui. Itsellä oli semmoinen poikaolo, vatsanseutu on saman mallinen kuin edellisen pojan aikana, sivuille leviävä [:)]. Tyttöä kun odotin vatsa kasvoi tiukasti eteenpäin eikä selkäpuolelta raskautta näkynyt ollenkaan. Sisarukset pääsee totuttelemaan ajatukseen pikkuveljestä.

Bofink mainitset paineentunteesta vatsassa. Mulla supistelee aika herkästi, etenkin jos kumartuu vatsan päälle. Sängystä tai sohvalta noustessa jos kumartuen nousee niin johan alkaa kiristää. Ja kyykistyminen tekee saman. Se ei tunnu mukavalta. Onneksi menee ohi aika nopeesti. Ennakoivia supistuksia voi jo tulla tässä vaiheessa.

Kaikille jotka asunnon oston tai muuton kanssa tuskeilevat, tässä mun tarina: Etsimme omakotitaloa koko talven 2001/2002 kun odotin esikoista. Ei mistään meinannut löytyä soipivaa kotia, joko koko tai hinta on väärä. No rivarikaksiossa asuttiin silloin ja sanoin kesällä noin kuukautta ennen LA:aa miehelle että nyt lopetetaan etsiminen ja keskitytään vauvan tuloon. Joo ok, näin sovittiin. No esikoinen syntyi perjantaiaamuna heinäkuun lopussa 2002 ja sunnuntaina mies tuli hakemaan meitä kotiin ja esitteli lehdestä talon joka häntä kiinnostais. Tiistaina mentiin katsomaan sitä ja lyötiin kättäpäälle myyjän kanssa että talo olis meidän. Elokuun lopussa rupesimme tekemään muuttoa, ja syyskuussa vietettiin uudessa kodissa ristiäisiä. Kyllä siinä oli kahdelle kuukaudelle tekemistä, pienen vauvan kanssa. Enkä oikein kauheesti muista ensimmäisistä kuukausista mitään. Ja kaksi ensimmäistä talvea kylvettiin ulkosaunassa. Nyt ollaan asuttu siis jo 8 vuotta tässä talossa, meillä on alakerrassa yksi makuuhuone (jossa nukkuu kaksi aikuista ja kaksi lasta), olohuone, keittiö ja pesuhuone+sauna ja yläkerran remontin soisin valmistuvan ennen vauvan tuloa. Tila käy vähän vähäksi. Huoneita on tulossa kolme lisää. Sitä aikaa odotellessa koitetaan sopeutua näihin neliöihin.

Tällaista meillä.

Issiasvaiva helpotti kun ostin ison tyynyn, 50x90cm ja nukun se jalkojen välissä.

Tässähän tätä taas oli. Mukavaa viikonloppua kaikille [:)]
 
Mun pitäis jaksaa tavailla KELA:n pykäläviidakkoa ja alkaa hakemaan erityisäitiysrahaa... [8|] Vaikka olo on nyt ollut ihan hyvä ja olen jaksanut pari viikkoa taas töitäkin tehdä, mutta kyllä työpäivinä kaikki muu jää jo tekemättä. Kovin montaa viikkoa en ajatellut enää jaksavani tätä hommaa. Työnantajapuoli on onneksi saanut järjestettyä minulle sellaisia töitä, että olen niitä pystynyt tekemään. Nyt näyttää työlista vähän pahalta... En pysty lypsämään parsinavetassa, kun kyykistely aiheuttaa edelleen pahoinvointia ja alkaa tämä pömppökin olla jo sen verran esillä, etten siihen oikein mielellään sorkkaa ottais. Toisaalta, pihatossa kyllä kuljen vielä lehmien seassa ja kolailen ja kuivittelen, mutta ne elikot onkin tottunu siihen, että siellä kuljetaan. Jos on joku elikko hulluna kiimassa, niin sitten ei liene sinnekään asiaa. Olen myös niin onnettoman lyhyt tappi, että lypsyasemassa voin huoletta lypsää, koska potkurielukat potkasee mua "vaan" päähän. [:D]
 
Mua on vähän huolettanut mun painon nousu, kun kiloja on tullu jo 4,5 lisää lähtöpainoon. Montakohan kesälomakiloa siinä on? [:-] Viis viikkoa kun otti rennosti ja tais niitä suklaapatukoitakin siinä lomaillessa tulla maisteltua, niin tuossa on tulos! Puoliväliin mennessä ei kai periaatteessa vielä paljo kiloja tarvis olla? Vaikka kai nekin tulee yksilöllisesti... Mulla oli jo lähtötilanteessa ylipainoa, joten siksikin olen asiasta huolissani.
 
Eilen oli tarkoitus laittaa turvakaukalo tilaukseen, mutta olin sitten illalla niin väsynyt, etten jaksanutkaan. No, kyllä se vielä ehtii, vaikka toimitusaika on ilmeisesti 6-8 viikkoa. Pitää tilata Saksasta, kun en paikallisesta liikkeestä olis saanu tilaamallakaan sitä väriä, jonka haluan (minäkö materialisti?) ja näyttäähän tuo tulevan melkeen satasen halvemmaksikin, vaikka muutama kymppi menee toimituskuluihin...
 
Huoh sinua ninniw [:)] Mun isäntä on kanssa maatalouslomittaja ja tiedän etten minä uskaltaisi tai jaksaisi moista työtä tehä!

Ei mullakaan ole kevyemmästä päästä hommat, teen kahta työtä..siivousta ja kaupan hommia [&:] siivous hommissa olen normissa päivätyössä ja lisäksi teen kauppaan n.20-25h/vk
 
nukka, kiitän myötätunnosta. [:)] Olishan tuossa työssä niitä helppojakin hommia, rehuvaunujen ja traktoreiden ajoja yms, mutta kun tuntuu välillä, että isäntien vehkeissä on joku genitaalikytkin, ettei akat voi niillä ajaa. [:D] Tai sitten muuten vaan mielummin teettävät akoilla fyysisen työn, etteivät jaksa enää leukojaan loksuttaa ja tekevät itse "vaikeat" konetyöt... Ei sullakaan oo helppoa, ku kahta työtä painat! Siivoustyö on tosi raskasta!
 
niiskuneito: Hyvä tietää ne on supistuksia, ku ihan uusia outoja tuntemuksia ja ku ei tiiä miltä niitten pitäisi tuntua [:D]

Tänään töissä ku istuvilta nostin lattialta pudonnutta paperia masu kovettu ja tuntu semmosta paineen tunnetta, oudon tuntunen, sitten se meni hetkessä ohi.

Voi eilen oli aivan ihana ku makasin sängyllä ja kuulostelin pikkuista ennen nukkumaan menoa niin hän ihan yhtäkkiä käänty tosi voimakkaasti vasemmalla puolella että maha heilahti oikein kunnolla. Ihan ku joku alien olis myngertänyt mahassa. Olin ihan että oho![:D]
Hupaisaa ku ei nää enää omia varpaita ku masu eessä, kengät on vaikeempi laittaa jalkaan ja jos vaikka huuli vuotaa ku syö tai juo niin tavara tippuu masun päälle :D
 
täällä kanssa rakenne ultrassa käyty. :) 360g paino arvio oli ja kaikki oli kunnossa... Pienokainen harjoitteli jo kovasti sukeltamista kun piteli koko aika nenästään kiinni :) Pojaksi hän paljastui. Minulle kätilö sanoi että kaksikin ultraa vielä olisi ennen synnytystä, kun harmittelin tämän olevan viimeinen ultra ennen synnytystä... Ultrat, jossa seurataan sikiön kasvua ym. :) kivaa... energiaa tuntuu riittävän nyt vaikka mihin... mutta huh kun en saa enää laitettua edes lenkkarin nauhoja kiinni lenkille lähtiessä, kauhee puuskutus alkaa kun ei enää tahdo tämä tyttö taipua mahansa kohdalta mihinkään :) 
 
Onnea pojasta luckylle! [:)]
Tuntuu että aika monelle on tuota poikaa lupailtu [:)]

Tuli tämmöinen mieleen... Mitä mieltä olette jos raskaana käy yöelämässä/baariloissa? Siis tietenkin mehu/vesi linjalla. Kun meillä on kaikenmaailman pippaloita tulossa mihin kuuluu niitten jälkeen lähtö baariin.
Ja eilen ku kaveri pariskunta kävi niin käytiin kuppilassa ku pojat halus käydä parilla. Itse tietysti fantaa otin.
Musta tuntuu vähän oudolta olla ison masun kanssa kuppilassa, mutta eikai siinä sen ihmeellisempää ole... Liittyyköhän suojeluvaisto vatsaa ja pikkuista kohtaan.
Emmä tiiä mitä muut on mieltä?
 
Minä justiin eilen kävin tyttöitten kanssa baarissa, kun pitkästä aikaa nähtiin. Olihan sen vähän sillai outoa, kun baaritiskillä istuskeltiin ja minä nautin kaakaota ja limpparia kun muut tilaili kaiken maailman drinkkejä. Mutta mulla oli silti mukavaa, eli asenteestahan se on kiinni. Mutta kyllä vatsan olemassaolon muisti oikeestaan koko ajan, että kyllä sitä on jotenkin suojelevampi olo. Seisoskella en olisi jaksanutkaan, ja lähdin muita aiemmin kotiin. Mutta on se hyvä ettei baareissa saa enää tupakoida! [8|] Muuten pysyisin kaukana. En sitten tiedä, miten tuo melu ja musiikki vaikuttaa näillä viikoilla pikkuiseen? Joko se kuulee?
 
Minä ainakin viihdyn ihan yhtälailla kapakoissa kun aijemminkin mut holittomalla linjalla tietenkin... Ärsyttää vaan kun kaverit ei enää pyydä mukaan vaan pitää ite kysellä et pääseekö mukaan...ne luulee varmaan et tää raskaus on sairaus eikä sillon voi tehdä mitään, mennä suoraan töistä kotia viikonloppuisin eikä kapakan kautta niinkuin aikasemmin.

Ja juu kyllähän se pikkunen kuulee mut en usko et kapakkamusiikista on haittaa jos sitä ei oo kokoaikaa jumputtamassa. Itse olen ravintola-alalla töissä ( kylläkin hiljaisessa paikassa) ja muutama kollega on jumputijumputi paikassa ollut töissä odotusaikana, mut ne on jäänyt normaalia aikasemmin äitiyslomalle...
 
Baarikäynnit on harventunu, kun jaksaminen ei yötunneilla enää ole samanlaista kuin ennen raskautta, muutenkin känniääilöiden katselu ja juoppojen huuteleuitten kuuntelu ei ole kokvin viehkoa pikkutunneilla kun itse on selvinpäin. Tuntuu että usein viinattomuuteni johtaa myös loogiseen päätelmään että olen automaattisesti ja mieleläni kuski! Onneksi on itsetunto niin hyvä että päättääpi itse keitä kuskaa, milloin ja minne. Esimerkiksi nyt olimme Oulun taiteiden yötä viettämässä ja oikein hyvin viihdyin poikien kanssa baarissa puoleen yöhön (tarjoili teki mahtavan makuisia holittomia drinksuja kun nikolai-olut oli loppu!) ja sitten vielä santtu karhun keikalla heilumassa. Sitten kun tuli toppi vastaan niin ilmoitin että kyyti Liminkaan lähtee nyt grillin kautta, tulette tähän kyytiin tai sitten taksilla myöhemmin, että minun ja pojan häätyy nukkumaan.
Kiltisti nuo pojat sitten hakivat hampparia tälle kuskiäitsylle ja lähtivät kotio nukkumaan.

Ihmiset katsovat herkästi kieroon mahapystyjä yönkulkijoita! Itse tykkään alkoholittomista oluista, ne vain on kovin samanväristä kuin holillinen pint, niin moni meinaa kommentoida... ;)
Kotipileissä järkytin lääkäri-kandia kun hänelle selvisi että olen raskaana mutta ei vieelä sitä että siiderissä lukee -ton.... [:D]

Väsymys on selkein muutos. Tanssiminen on vieläkin kivaa ja tosiaan harmittaa kun kaverit eivät enää pyydä mukaansa yörientoihin tanssimaan...
 
Minä en oo oikeastaan baareillu ennen raskauttakaan, enkä oo mistään jääny paitsi, joten mitään hinkua mulla ei sinne kapakkaan oo nytkään. Ehkä jotain hyvää esiintyjää katsomaan voin lähteä, kuten tähänkin asti. Kavereiden kanssa voi ihan hyvin istuskella iltaa ja juoda parit alkoholittomat saunasiiderit.
 
Just ennen raskautumista kävin kahtena peräkkäisenä viikonloppuna oikein baarissa asti ja nautiskelin muutaman alkoholiversion siideriä, sitä ennen olin pari vuotta ihan ilman alkoholia, kun ei vaan tehny mieli tai ollu mitään tarvetta. Varmaan menee seuraavat pari vuotta aika kivuttomasti eikä edes tee mieli lähteä mihinkään. Oonkohan mä tullu vanhaksi?
 
Heips piiitkästä aikaa, on päivät työissä ja kotona nopsaan hurahtanut ettei muka täällä kerkiä käymään[:D]
meille luvattiin selvää tyttöä mutta harmillista sydämessä reikä niinkuin isällänsä ja vaarilla..monta ultraa siis edessä vielä.
mietin myös noita synnytys asioita kuinka nopea tällä kertaa tulee olemaan..
eka Rv39 7h kohdukaulapuudutus ja ilokaasu, toka Rv40 4h ei mitään!, kolmas Rv38 1h kohdunkaulapuudutus...
ei muka olla keritty edes esikon aikaa antamaan epiduraalia, toisin kannattaa vaatia ajoissa eteenkin keski-suomessa...ei jäänyt pahoja traumoja mutta haluaisin silti spinaalin tai jotain..Onnex on nopeita mutta harmiksi todella rajuja kokemuksia. silti kuvitteli tilanteessa että kauhiaa en selviä tästä ja heti kun sai nyytin syliin tajus ettei se olekaan niin kamalaa! nyt toivon et pääsen vähemällä mutta tiiän selviäväni vaikka en pääsiskään helpolla[:)] no jaa saas nähä.
tohon Baareiluun et ole tullut vanhaksi ite käyn ehkä kerran vuodessa kuskina olemassa ei enää innosta pyöriä baareissa eikä oikestaan koskaan ollutkaan suurta intoa yöelämään ehkä se 30kriisi tai joku joskus iskee[;)] Hyviä vointeja kaikille!! mun oksentelu loppui vihdoin rv19 jälkeen -8kg lähti painosta mutta hyvin näyttää takasin tulevan enää -4kg[:D]
 
Mua rupes onneks nuo baarit ällöttää jo ennen raskautta. Vähän nähty juttu. Varsinkin nää jykylän kapakat. Vähän oottelen jos tulisi hyviä keikkoja tuohon lutakkoon niin pääsis vähän tuulettumaan. Mutta ei oikein pysy silmät auki muutenkaan enää 10 jälkeen niin tullut ees oikein ajateltua baariin lähtöä. Terassilla tuli käytyä kesällä. Mut ei ne känniääliöiden hölötykset kyllä pätkääkään kiinnosta kun on ite selvinpäin. Oon mummoutunut ja ylpeä siitä! [:D] Mulla oli vähän samanlaisia mietteitä ennne raskautumista ninniw! Ite ainakin tossa 17-21v tuli vedettyä kännejä sen verran paljon et jotenkin se on jo ihan kulunut juttu.. Siks mä vähän ihmettelenkin et miten mies jaksaa 28v vielä joka viikonloppu jossain käydä.. On se sit varmaan kiva kun on saanut vauva arjen sujumaan niin mies saa jäädä kotiin vauvan kanssa ja itse lähden sit tyttöjen kanssa viihteelle. Kai sen sitten on jo ansainnutkin.. tarvii varmaan ainakaan paljoa juoda kun on jo ihan tuitterissa [:D] Mutta miksei sinne baariin saisi mennä jos tahtoo? Saahan siellä muutkin ihmiset käydä limsaa juomassa jos niin tahtovat!

Itse rohkeasti oon kyllä koittanut ottaa sen asenteen et luomuna synnytetään! Ei se  nyt niin paljoa voi sattua! [:D] Noh saa sit nähdä. Mua vaan ällöttää niin kovasti ajatus noista piikeistä selkään ym kemikaalit ei kyllä houkuttele yhtään. On ne naiset ennenkin selvinnyt niin miksen sitten minäkin.

Neukkulassa muuten tänään kysyin tuosta pyöräilystä niin se sanoi että oman voinnin mukaan. Vaara ei pitäisi olla vaikka satuisikin vähän jos vaan kärsii polkea niin anna mennä vaan [:)] Ainut on sitten kun maha on niin iso että on fyysisesti tiellä niin kannattanee lopettaa.. toivottavasti siinä vaiheessa asutaan jo jossain helpommassa paikassa noin niinkuin töitä aatellen. Muutenkin kyselin et saako kyykistellä yms niin ei kuulemma ole mitään estettä miksi ei saisi. Töissä oli vaan kaksi mammaa jotka tykkäsi kovasti juoksuttaa muita (toisella tosin taisi olla jotain ihan oikeita vaikeuksiakin) pelkästään sen takia että voivat sen tehdä. Nyt yritän todistaa muille että "teitä on huijattu!" [:D]

Miehen asunnossa ei ole sitten eilen käynyt ketään katsomassa...hintaa hinattava alaspäin ja toivottava parempaa menestystä. Meinasi taas tulla kauhee tappelu kun yritin asiasta puhua että mikäs on sitten vaihtoehto B että jos sitä ei myydäkkään..koska viimestään marraskuussa meidän on asuttava jossain muualla. Ei näihin meidän asuntoihin voi edes vaunuja saatika sänkyjä tai mitään ostaa kun ei mahdu. Mies on vaan "On tässä aikaa..ei oo kiire" tottahan sekin on mutta ei sitä aikaa loputtomiin ole niin olisi ihan mukava jos olisi vaihtoehto B ihan vaan mun stressin lievittämiseksi. Turha sitä on sitten toisaalta kauhealla tappiollakaan myydä vain sen takia että sattuu olemaan kiire..

Mutta vauva on tänään ilmoitellut itsestään vähän koko aamupäivän ja kohta saan ehkäpä jo äippä pakkauksen tutkittavaksi niin mikäs tässä ootellessa! [:)]
 
ei munkaan tee edes mieli ajatella mihinkään baariin lähtee... kuskiksi olen lupautunut joskus jos etukäteen ilmoittavat lähdöstään että kerkeän päikkärit nukkua... mutta ne on enimmäkseen noihin humppa paikkoihin sitten.. Ihan kauheesti rupes hävettää kun mies pyys tuomaan kaljaa kaupasta kun oli siivonnut uutterasti kotona.. ihan kauhee olo tuli kassalla... ei vatsan sisäänkään vetäminen auta asiaa yhtään, eikä vaikka kuinka takkia laittasit kiinni.. sanoinki sitten miehelle että oli viimenen kerta kun ostan mitään ns. kiellettyä kaupasta :D Tänään muuten pikkunen potkas ekaa kertaa mua kylkeen niin kovaa että käsi heilahti :D hauskalta tuntui.. ja tuli aika yllättäen ja kovaa :) en malttas olla nyt seurailematta masuani... <3 tänään pienokaisen iso mummo sai tietää tulevasta isomummoudesta... meillä etäiset välit ja olen viimeksi nähnyt hänet 15 vuotiaana rippi juhlissani... Nyt hän ollut pitkään sairaalassa ja soitteli mulle niin samalla sekin asia paljastui.. mummo oli hyvin tyytyväisen oloinen isomummoksi tulemisesta :D mut pitää lenkille lähteä kun happi loppuu... Ihanan syksyisen raikas ilma ulkona ja aurinko paistaa mukavasti!!! Mukavaa illan jatkoa!!!
 
Lucky: sun pitää katsos ostaa aina kaljan mukana jaffapullo. Silloin ihmisten assosiaatio on, että toi limsa tulee tolle ittelle ja kaljat miehelle :-)

Minun on ikävä siideriä ja punaviiniä, en ole vuosikausiin juonut humalaan asti mutta arvostan pienen annoksen rentouttavuutta kovasti. Kumppanini ei juo ollenkaan, ja on mokoma hyvillään kun nyt minäkään en voi :-)
 
Alkoholittomat siiderit on kyllä tuhat kertaa parempia ku ne holilliset versiot, ei maistu hiivamöhnältä! Alkoholittomista viineistä sitävastoin kannattaa pysyä erillään... Vaikka alkoholiton skumppa on ihan ok. Tieteellistä tutkimusta taas suoritettu. [:D]
 
Huomenna taitaa olla kirpputorikierrospäivä, kun on vapaata! Seuraava vapaa on sitten joskus parin viikon päästä. Työnantaja ei oikein osaa lukea työehtosopimusta enkä minä jaksa joka kerta valittaa, saanpahan sitten pidemmän vapaan joskus toiste tai vaihtoehtoisesti nostan ylitunnit rahana, kunhan jään tästä lomille.
 
hurrauh, elokuun viimeinen, ja samalla myös minun viimeinen lomapäivä, huomenna alkaa uusi ja ihmeellinen koulumaailma sairaanhoitajaksi :) Olen kovin innoissani, olisi saanut alkaa jo aikaa sitten, mutta kai nyt pittää vielä nauttia kun voi eli kirpparia kiertämään ja parturille hintaa arvioimaan miten tästä reuhkasta saisi edustuskelpoisen :)
 
Voi kettu tota kelaa!! [:@] AARGH!! Nyt kun on vielä pakko sen kanssa taistella. Tänään tuli siis vaadittavat 154 pvä täyteen ja vein laput sinne. Muuten ois varmaan ollu ihan simppeli homma (kerrankin) MUTTA (aina siellä on se pieni mutta niin prkl pippurinen mutta..) mulla on tulot noussu tosta 2008 vuoden verotuksesta sen yli 20% niin sehän nyt menee sit taas ihan mahdottomaksi! Piti palkanmaksajalta saada Y-17 lomake.. No sit soitin (miljoonan kiertotien kautta sain oikean numeron) sinne palkanmaksajalle ja se on sitä mieltä että ne ei kelpuuta sitä lomaketta vielä, että ne haluaa sen lokakuun palkkaan asti.. Olin sillei aha..no jos kokeilen sitä ja soitan sitten uuden lomakkeen jos tuo ei käy. Et se (viittä vaille burn outin olonen)kela täti ei sanonu mitään ettei se vielä kelpais vaan sano että tuot sen kun saat sen.. AARGH! Sitten yritin soittaa kelaan ja kysyä asiasta ja samalla että siirtyykö sen äitiyspakkauksen saantikin sinne lokakuulle (nyt vaan haluaisin saada ton äitiyspakkauksen muut joutaakin sit ootella.) mutta sitten 15min jonottelun jälkeen sieltä lyötiin luuri korvaan eikä saanut enää yhteyttä..olin sillei että kiitos tästä! Eipä ois tuollekkaan puhelin lasku hinnalle löytyny parempaa käyttöä. Kuitenkin sellasen käsityksen sain et ne paperit ei liiku siitä sen toimistosta mihinkään ennen sitä saatanan Y-17 lomaketta! HUAH!! Miks ei voi vaan asioita tehä sillei simppeliks!?!? Onko kellään aiheesta tietoa?

Mutta äippäloma nyt sit virallisesti alkaa 26.11. sillä 30 päivää ennen laskettua aikaa. JEE! En ollu älynny ollenkaan että niitä sunnuntaita ei lasketa mukaan jne. Sit siihen alkuun talviloma ja muut ylimääräset juhlapyhävapaat.. [:)] Tänä vuonna taidan päästä joulukadun avajaisiinkin kun viimeset 3v ollu töissä aina sillon.. [:)] Vähän yritin myös kysellä että minkä verran se on se kodinhoitotuki että jos äippäloman jälkeen nyt ees sen verran ois kotona että muksu ois ees 1v. mutta sit sain vaan jotain viis eri summaa että tota voit hakee,tota voit hakee ja tohon vaikuttaa toi ja toi asia...eikä sillä maksimillakaan vissiin saa kuin jonkun 500-600e kk ja miehen tulot vielä niitä laskee niin saapi nähdä. Mutta sitä nyt ei ONNEKS tarvii miettiä ku joskus ens vuonna tähän aikaan... I <3 kela..
 
ainii sit vielä ukko oli sitä mieltä että pitäis hommata joku muutosverokortti!??! Että kuulemma noista tuista lähtee 22% (!) veroa.. Että eihän siitä jää mitään käteen! Täti vaan sano että se on oma päätös hakeeko sen vai eikö sitä hae.. Että verotoimistossa ne voi sit laskee semmosen prosentin että ei tuu palautuksia eikä mätkyjä. Niin onhan se nyt parempi ku eikös niistä palautuksistakin lähe erikseen vielä vero [8|] Mut millonhan sekin pitää sit hakee ja toimittaa tuonne ja pitääkö mun sit toimittaa uus kun vuosi vaihtuu?![:-] Jotenkin ei taas nääkään kysymyksen tullu siinä mieleen vaan nytten ja se muutenkin oli niin ahdistuneen olonen se täti että oikein itteensäkin rupes ahista.. ÄRRI JA MURRI ja hämmenys?!?
 
Katsoiko kukaan eilen Liv:iltä dokumenttia "Viitosten ihmeellinen tarina"?
Sivusilmällä seurasin, viitoset syntyivät vkolla 24, hurjaa ajatella että itse olisi parin vkon päästä jo synnyttämässä. Oli ne niin pieniä ja ihania pikkuisia nyyttejä [:)] No, toivottavasti tämä masuasukki jaksaa kuitenkin tuonne ensi vuoden puolelle [:)]

basuralle osaan sen verran sanoa kysymykseen että viivästyykö äitiyspakkauksen saaminen noiden palkanmaksajien lomakkeiden takia, niin en usko. Minulla viimeksi oli jotain häikkää papereissa, ja vaikka ne tulivatkin bumerangina takaisin, niin pakkaus tuli kyllä hyvinkin nopeasti. Toivottavasti sinunkin kohdallasi menisin näin, että pääsisit pikku vaatteita hipistelemään [:)]

Täällä ruvetaan syysflunssasta pikku hiljaa paranemaan. Maha on kasvanut pelottavan paljon parin vkon aikana, ihan hirvittää minkä kokoiseksi vielä ehtii, nyt vasta puolivälissä kun ollaan. Töihin siis äippälomalta tarvisi neljän vkon päästä mennä... Jei, ihan hyvin fiiliksin, tekee varmasti ihan hyvää nähdä välillä työkavereita niin sitten on taas kiva jäädä joulukuussa äippälomalle [:)]

Ne, kenelle on jo tulossa toinen tai kolmas tai neljäs tai viides tai tai tai... lapsi, niin olisin utelias tietämään missä asenossa olette synnyttäneet? Mulla siis tulossa toinen ja ensimmäinen puserrettiin ulos puoli-istuvassa asennossa. Jälkeen päin kuitenkin ajattelin, että joku esim. polvillaan nojaten sängynpäätyyn, mikä olisi nostettu ylös, niin voisi toimia paremmin. Ensisynnyttäjätkin saa kommentoida, jos ovat jo tällaisia miettineet [;)]

Huomenna vaihtuukin sitten jo kuukausi, syksy tekee tuloaan, flunssakin sen jo kertoo [:D]
 
Takaisin
Top