Elokuun höpötykset

Kiva kuulla jenska, että siellä kaikki hyvin, vaikkei sua ookaan täällä näkyny. [:)] Onnea huomiseen ultraan! 
 
Huomenna np-ultra ja mulle on just iskemässä flunssa. Ärsyä! No jospa sauna ja uni jeesais ja aamulla ois ees hitusen parempi fiilis. Nyt kun ei saa Ketorin Hottiakaan juoda...
 
Joku kyseli siitä mahan näkymisestä? : Ei mulla selkeesti vauvamahaa vielä oo, mut kasvanut maha on kuitenkin.. Mulla kun on ennestään mahassa pyöreyttä ja notkoselkä, niin oon tainnu näyttää viimeset 7 vuotta siltä et oon raskaana.. Ainoo ero entiseen on se, etten tosiaan saa vedettyä vatsaa sisään [:D]

Ja raskaudesta kertomisestakin kyseltiin: Ollaan kerrottu jo "kaikille". Mies ei yksinkertaisesti malttanut olla hiljaa.. Ja en kyllä minäkään.. Tiedettiin toki riskit sun muut (lähipiirissä kun keskenmenoja on tapahtunut useampikin..) Mut 2,5 vuoden yrittämisen ja melkein 1,5 vuoden tutkimusten jälkeen ei vaan osannu kätkeä onneaan [:)]

Omaa: Tänään olis vuorossa osastonhoitajalle kertominen.. Aloitan siis elokuun lopussa uudella osastolla työsopparin joka kestää ens vuoden toukokuulle saakka.. Sopimuksen kirjoitin jo aikapäiviä sit, ja olin sillon niin varhasilla viikoilla, etten uskaltanut mainita asiasta..
Eilen keräsin rohkeuteni ja soitin osastonhoitajalle, et tulisin tänään käymään juttusilla.. Eli kohta siis näemme miten oh reagoi.. *HUI* [&o]
Eilen kävin fysioterapeutin pakeilla ja hän (miespuolinen vielä..) mainitsi myös epäilyksensä siitä, että tuskin pystyn kauhean pitkään työtäni tekemään [8|] Mulla kun on ne sairaalloisen yliliikkuvat nivelet.. ja oon saanut jo sen takia fysiatrian erikoilääkäriltä B-todistuksen ja kehoituksen vaihtaa alaa (oon siis lähihoitaja..)
Poden tästä kaikesta nyt tooooodella huonoa omaatuntoa, vaikka tokikaan raskaus ei ole syy olla tarjoamatta työtä, olla vastaanottamatta työtä.. ja tuosta yliliikkuvuudesta.. Voihan se olla, että säästyn vaivoilta ja voin tehdä äippäloman alkuun työtä niinkuin ennenkin [8|]
Nooh.. aika näyttää.. Tykkään todella mun ammatista, enkä yhtään tiedä mitä muuta tekisin.. [&o]
Mut nyt lopetan jurnuttamisen ja murheista avautumisen [:)] ja painun aamuhommien pariin..

Hauskaa viikonloppua kaikille! [:)]
 
[:)] PÄIVÄÄ KAIKILLE [:)]

JA JÄLLEEN LÄHTEE SUURET ONNITTELUT KAIKILLE NP-ULTRASSA KÄYNEILLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)]
JA PALJON PEUKKUJA HEILLE,JOILLA ON NP-ULTRA EDESSÄ [:)][:)][:)][:)][:)]

OMAA: Kävin tänään siellä sokerirasituksessa.Ei se ollut edelleenkään paha;ainoastaan aika siellä käy pitkäksi [:D]
Niin no se oli kakka juttu,kun se sokerilitku oli vaihdettu toiseen.Yök..nyt se litku oli pussissa ja ihan sellaista ällöä tosi makeeta lientä [:'(]
Kysyin,että missä vanhat laimeet colan makuiset nesteet oli,niin niihin oli kuulemma ruvennut tulemaan jotain kasvustoa ja ne oli vedetty pois markkinoilta..häh,siis mitä [:-]?
Mulla siis oli aamulla kauhee jano ja odotin oikeesti sitä vanhaa colan makuista litkua,että olisin saanut juoda sitä janooni [:D]

Hei..arvatkaas mitä [:)]..Olen nyt tuntenut joka päivä vauvan liikkeitä..jippii [:)]
Yleensä tuntuu aamupäivällä ja aina tuonne vasemmalle alavatsaan [:)]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 12+3
 
Yönsäde: Nyt on sekin yökkö sit takana![:-] Sinä ku aijemmin kirjottelit että alat odotteleen vauvan liikkeitä, ni mä en ollu uskoo silmiäni, et "nytkö jo!" Mutta tiiäkkö, minäki oon parina päivänä tuntenu just tuolla ihan ala ala vatsassa sellasia, voisko niitä kutsua hipaisuiksi tai jotain(?) Enkä mä aijemmin ole sellasia tuntenu siis millonkaan ikinä koskaan! Ni voiks ne oikeesti olla niitä?? Ei ne ainakaa esim paukkuja ole [:D] Ni ei se auta ku uskoo et todellakin, PIKKUSEN VOI JO TUNTEA!!! [:D][:D][:D] En mä esikoisesta tuntenu varmaks ku joskus 19 viikolla muistaakseni.

Jenska, mitäs ultrassa?

Ihme, me ollaan kans kerrottu perheelle ja kavereille. Kerrottiin jo suurinpiirtein heti ku saatiin tietää. Esikoisesta kerrottiin pikku hiljaa kaikille ja lapsen isovanhemmille kerrottiin jouluaattona kun oltiin rv13. Meidän suvussa puskaradio toimii (joskus liianki tehokkaasti) joten eiköhän "kaikki" jo tiedä.

Täällä kans maha näkyy jo hyvästi, muutamat on jo uskaltautunu kysymäänkin :) Mä oon muuten kerran kysyny yheltä tutulta, et onkse raskaana?? EIKÄ SE OLLU!!! Pikkusenko HÄVETTI!!! [8D][:D]
Olot on ollu väsymystä lukuunottamatta ihan hyvät paitti mullakin on muutamana päivänä särkeny päätä [:@] Johtuneeko raskaudesta vai ukkosesta. Kenties molemmista.

Mukavaa viikonloppua!
 
Tehdäänkö se sokerirasitus kaikille, kun mulle ei ainakaan olla tehty?? :o (nyt 13+4.)

pepiluis miten pitkällä ootte, kun jo tunnette liikkeitä satunnaisesti? [:)] en malta oottaa että itekki tuntis..

Tänään kävin terveyskeskuksella kun ei tosta töissä olemisesta tullu taaskaan yhtään mitään ku eilen ja tänään taju meinaa lähteä ihan kokonaan, niin verenpaine 109/jotain. Saikkua tämä päivä, ja jos ei lopu niin sitte neuvolan kautta verikokeisiin ja jotain.. :/
 
NP-ultrauutisia:
Olin jotenkin taas paranoidi kun oli epäuskottava fiilis koko tästä raskaudesta. No, meinas oikeesti itku tulla kun kävimme eilen kurkimassa pikkuista. Siis se potki ja venytteli kun viimeistä päivää. Kesti myös sellaiset 20 min ennenkuin kätilö sai mitattua niskaturvotuksen, 0.7 mm. Nyt vaan odottamaan vielä noita verikokeen tuloksia, kun meikäläinen on niin vanha, niin haluttiin testata. Saatiin ihania kuvia jotka nyt koristavat jääkaapin ovea. LA aikaistui päivällä 17.2. 58 mm oli kokoa, eli eilen tasan 12, nyt 12 + 1. Ja tupakasta ollaan oltu mieheni erossa nyt tänään illalla tasan 3 vkoa!

Haluaisin jo laittaa uutiset FB sivuille, mutta on niin paljon kolleegoita "frendeinä" ja haluan itse kertoa pomolleni, joten saa vielä odottaa reilu viikko. Muuten tuosta kertomisesta... Olimme kertoneet mun sisaruksille että yritetään. Oli pakko saada tukea jostain etukäteen. Ja myös ihan muutamalle hyvälle ystävälle. Heille kerrottiin heti kun plussasi, eli 3 vkon kohdalla. Vanhemille kerrottiin pari viikkoa myöhemmin. Sitten olen "jäänyt kiinni" muutaman kerran kun en ole viiniä juonut. Eli n 20 tyyppiä tietää. Ajateltiin että voi kertoa niille joille voi myös kertoa jos homma sitten päättyykin ikävästi.

Mammahousuja pitänee hankkia, kun nuo työhousut ei varmaan mahdu päälle. Vaikka ei varsinaisesti masu ole vielä pyöristynyt (kun on omastakin takaa sitä pyöreyttä). Harmittaa vaan kun on niin vähän oikeita kauppoja jossa olis mammavaatteita.

Ja odotan jo innolla Kelan pakkausta, vaikka siihen menee vielä n 10 viikkoa. Onneksi on sisaruksilla jo omia lapsia joten vauvakamaa löytynee kyllä niin paljon ettei tarvita ostaa niin paljon.

Huh, tulipa pitkä kirjoitus... Puheripuli kai minulla on :)

Tsemppiä kaikille NP-ultraa odottaville!
 
Heippa kaikille ja onnittelut ultrassa käyneille [:)][:)][:)]

kamalaa, nyt se on alkanut....ummetusoireet siis....no tai sinne päin. ei se jumiin jää suoleen moneksi päiväksi, kyllä ihan joka päivä toimii 1-3 kertaakin, mut on niin kovaa et meinaa persaus hajota. johtuu noista rautalisistä.
ja kyllä mä juon ja syön kuituja kamalasti ja lenkkeilen. mut se perkeleen rauta sen tekee aina sama juttu.

joo kyllä täällä liikkeet tuntuu ihan hyvin, osasin jo heti neuvolassakin näyttää mistä kannattaa kuunnella toista ja mistä toista, ja siellä olivat. toinen potkii navan oikealle puolelle, toinen vasemmalle lonkkaluun ylle/viereen. taitavat vähän ola viistosti kohdussa.

tosiaan esikoisesta tunsin 20+, kakkosesta 16+ ja näistä joku 11-12. olen ihan normimitoissa aina ollut.
 
Heipparallaa pitkäsä aikaa. Mä olen ollut toimistolla hommissa kolmisen viikkoa niin ei oo kauheesti ehtiny mitään kirjoittelemaan mutta jutut oon sentään ehtiny lukea kuitenkin.
 
Täällä alkaa loma! Tänään on vika työpäivä ja sitten edessä 4 viikon vapaa. Vielä en töissä kenellekään oo kertonu, kerron heti sitten loman jälkeen. Tänään teki kyllä pikkasen pahaa kun mulle tarjottiin toista työtehtävää (samasta firmasta) jossa olis ollu parempi palkka ja olis ollu tosi mielenkiintoinen pesti. Sanoin miettiväni loman ajan kun en vielä voinu kieltäytyä kun oma pomokaan ei tästä raskaudesta tiedä. No pitää vaan aatella ettei se siis ollu mulle tarkotettu homma kun en sitä voi ottaa vastaan ja ehkäpä ne tarjoaa joskus jotain vastaavaa myöhemmin. Tai sitten ei. Tossa uudessa hommassa olis alkanu n. 3 vuoden projekti joten mä uskon että ne tykkää jos olen rehellinen ja sanon kunnolla syyni kun olis ollu tosi inhottavaa aloittaa muutaman kuukauden verran ja sit jättää kesken. No joo mutta se töistä.
 
Meillä on maanantaina edessä ultra. On ollu ihana lukea teidän muiden ultrajuttuja, onnea vaan kovasti! Mua jännittää tää ultra ihan kamalasti. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Me kun ei siis olla käyty missään varhaisultrassa eikä mitään sydänääniäkään oo kuunneltu niin on jotenkin koko ajan sellanen olo että onkohan siellä kuitenkaan mitään. Ja kuitenkin tietää että on. Hassua. Maanantain jälkeen sitten aletaan kertomaan tästä muillekin mikäli siellä on kaikki hyvin. Jotenkin hurjaa. Mutta mielenkiintoinen alku varmasti lomalle [:D]
 
Mukavaa viikonloppua helmimahoilla!
 
[:)] TAAS TÄÄLLÄ [:)]

PEPILUIS: Ihan varmasti olet jo ensihipaisut tuntenut [:)]
Minäkin tunsin ekat pienet "kuplat" juuri rv+11 [:)]
Ja ensinhän niistä ajattelee,että onko tuo eksyksissä oleva pieru,mutta kun niitä tulee päivittäin ja alkaa kuulostelemaan,niin eksynyt pieru muuttuukin ihan selväksi vauvan potkuksi [;)][:D]
Onnittelut ensiliikkeistä [:)]
Ne ovat aina yhtä ihania,nuo ensituntemukset!!

Multa taas kerran yksi naapuri kysyi,että olenko raskaana,kun olin rv36 [:-][:D].
Odotin silloin Kakkosta.Vähänkö mua nauratti [:D]..ajattelin,että onkohan naapuri ihan täysillä tässä maailmassa vai hämärtääkö näkö vain [;)]
No,mulla on aina masu kasvanut nämä alkuviikot ihan hurjasti eli ä-housut saapi laittaa jalkaan aika aikaisessa vaiheessa.
Mutta sitten loppuraskaudessa mulla on aina pieni ja siro masu muihin äiteihin verrattuna.Lääkärikin aina on sanonut,että ompa sulla pieni vatsa.Pari kertaa lääkäri on epäillyt,että vauva on liian pieni,kun vatsa on niin pieni.Mutta mulla on niinkuin vatsa ollut täynnä "pelkkää vauvaa" [:D].
No,saapi nyt nähdä,että millainen pötsi tästä kasvaa [;)]

SSALLA: SOKERIRASITUKSESTA: Täällä meidän neuvolassa ei oteta automaattisesti kaikilta odottavilta äideiltä sokerirasitusta.Ainoastaan heiltä otetaan,joilla on ylipainoa tai edellisessä raskaudessa on ollut raskausdiabetes.Myöskin heiltä voidaan ottaa,joilla on sukurasitetta!
Joissakin neuvoloissa kuulemma otetaan kaikilta odottavilta äideiltä sokerirasitus,mikä on hyvä asia,koska monilla äideillä heittelee sokeriarvot vaikkei olisi mitään ylipainoa tai rasitetta.
Mulle tehtiin nyt sokerirasitus,kun viimeisessä raskaudessa oli raskausdiabetes ja vielä vuosi synnytyksenkin jälkeen mulla oli paastoarvo koholla.
Mullahan ei ole ylipainoa ja liikuntaa harrastan paljon,mutta mulla on rasitteena suvussa diabetesta ja keliakia.

OMAA: Ei uutta aamuiseen [;)]
Ulkona tehtiin hommia lasten kanssa.Sisällä pitäisi vielä siivota.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 12+3
 
Heippa kaikille!
Eilen sattui töissä sellainen juttu että yksi työtoverini arvasi. Keskusteltiin ja ei saanut silmiään irti mun mahasta. Siitä sitten oli pakko samantien lähteä kertomaan henkilöstöasioita hoitavalle työntekijälle. Oli todella jännittävä tilanne. Halasi mua ja onnitteli. On kivaa olla töissä kun joku tietää, enkä salaa mitään. [:)] Odotellaan milloin muut uskaltaa kysyä suoraan, katseita saan kyllä jo riittämiin.

Nyt tietää jo iso osa miehen kavereista, omista muutama, molempien sisarukset ja molempien vanhemmat. + Jotkut vanhemmilta kuulleet sukulaiset <3

ELÄMME IHANAA AIKAA
 
Moikka,
 
Tuosta sokerirasituksesta... meidän neuvolassa siltä rasituskokeelta välttyy ainoastaan jos on alle 25-vuotias ja tosi tosi hoikka.
 
Ihme: Meillä alkaa koko tuttava-, kaveri- ja sukulaisporukka olla tietoisia. 13+4 tänään. Huomenna lähdetään mun vanhempien ja miehen kanssa Vaasaan ja päästään kertomaan livenä mun mummille ja tädille. [:)] Eilen näin yhtä kaveria, jolle en ollut vuelä ehtinyt kertoa (kasvotusten on kivempi) ja hän huudahti jo muutaman metrin päästä että "mitäs täällä on tapahtunut?!" Mun maha ei jätä nyt enää paljon arvailun varaan...Ei oikein voinut selitelläkään...[:D][:D][:D][:D]

On tää ihme aikaa. Äiti ja sisko tuli molemmat silittelemään ja ihailemaan ja oli aivan tohkeissaan kun on niin sievä masu. Ja olenhan itsekin aika tohkeissani!! Ihan tyköistuvilla topeilla ja trikoopaidoilla menen, en halua ollenkaan piilotella. [:)][:)][:)][:)][:)]
Mamma-alaosia on pakko kohta hankkia, omat legginsit pitää kääriä ihan alas, ettei paina. Kun ei vaan työttömällä opiskeiljalla olisi oikein varaa uusiin ja kirppiksillä ovat olleet liian isoja. Höh, täytyy jatkaa etsintöjä.

Ihanaa ihanaa viikonloppua teille kaikille, tämä mama lähtee sukulaisiin!! [;)][;)] Voikaa hyvin!!!
 
Yösäde; Kiitti ;) Niitä alkaa nyt oikeen oottaa :)

Ssalla, mulla taitaa varhaisultrasta saadun LA:n mukaan olla nyt 11+3 vai mitä toi lilypie nyt sanoo :) Enkä mä tosiaan esikoisesta osannu tälläsia hipaisuja kuvitellakaan tuntevani! Ja ei täällä Jyväskylässä ainakaa tehä sokerirasitustestiä kaikille. Edellisen raskauden aikaan mulle sanottiin et vaan niille jotka on yli 30 v. tai sitte joilla on ylipainoo. En tiiä tämän hetkistä tilannetta, mut mulle ei ainakaa sanottu siitä mitään. Mulla BMI on 23 tai 24 eli se on kai siinä rajoilla.
 
SSALLA: Minulle ei ole vielä tehty sokerirasitustestiä, mutta tulossa kyllä on. Mitään muuta syytä sen tekoa varten minulla ei ole (ylipainoa, sairauksia tms.), paitsi ikä 25v. Meidän neuvolassa tekevät testin kuulema automaattisesti kaikille jotka ovat täyttäneet 25 vuotta, vaikka muita syitä testin tekoon ei olisikaan. Kertoivat, että ovat muuttaneet toimintatapojansa parin vuoden sisällä.

Tänään käytiin mieheni kanssa kaupungilla asioilla (vapaapäivä), ja kyllähän noita ihailevia katseita masu sai [:D] Mieskin huomasi[:D]
Huomenna tulee täyteen rv12 ja maha on jo ihan mahdottoman iso (mamma-caprit jo käytössä). Ylpeänä kävelen enkä yritä piilotella, mieskin on kuulema ylpeä[:D][:D] Painoa on tullut n.2kg lisää, mutta lihomista sinänsä ei ole tapahtunut. Miehen kanssa ollaan heitetty jo vitsiä, että joko on tulossa useampi pienokainen tai raskaus on pidemmällä kuin luullaan. Olen kyllä laskenut koko ajan edellisten kuukautisten alkamispäivästä LA:n[8|] Ensi tiistainahan se selviää np-ultrassa klo.8.00..... Molempia jännittää kamalasti!! ei malttais enää odottaa et näkee pikkusen[:)]

Tänään olisi ihan kamalasti tehnyt mieli käydä kirppareillla kiertelemässä (tavallisella sekä lasten omalla), mutta hillitsin itseni ja pysyin ulkopuolella. En uskalla ostella mitään vielä (vauva-kirja ainut), pieni pelko vieläkin takaraivossa.... katsotaan sitten tiistain jälkeen.
Mies lupasi lähteä sitten mukaan. Katotaan miten paljon sitten lähtee tavaraa mukaan[:D][:)]

Kylläpäs harvoin tulee nyt kirjoitettua, mutta luettua jokapäivä[;)][:D]
 
Lisäyksenä vielä: Tänään tuli eka numero Vauva-lehdestä!! Jee!! [:D][:D] Tullut luettua jo melkein kokonaan....[:)]
 
Rötkis: toivottavasti kertominen sujuu hyvin :) ja et vaivat ei kauheesti vaivais sun työntekoo jos oikeesti tykkäät siitä...
mä en tiiä mitä mä tekisin jos joutuisin lopettaa tänhetkinen työni, rakastan sitä työtä niin paljon...

mä oon lastenhoitajana ryhmässä missä 1-3 vuotiaita, niitä pitää jokapäivä nostella, vaihtaa vaippoja jne, pelkään mun seläntakia aikas paljon, on välillä ollu niin kipee, ennen olin 4-6 vuotiaitten ryhmässä ja siin ei tarvinnu kauheest nostella :) tai tuntuu siltä. pomo tulee töihin 16 päivä, en malta odottaa et saan kerrottuu sille vaikkas jännittää ihan tosi paljon miten se reagoi, en tiiä pystynkö olee hiljaa asiasta muille duunikavereille ennenko pomo palaa lomilta... hui.
 
Heippa taas, mie oon näköjään tosi laiska kirjoitteleen..[>:][:)]

Täällä oli tänään ultra ja kaikki hyvin, pikkuisella oli kauhea vauhti mutta saatiin muutamat kuvat muistoksi. Seulontoihin osallistuin ja kaikki senkin puolesta ok, niskaturv. 1.3mm ja down riski 1:31 000. Mittaa oli 60.7mm eli vastaa viikkoja.

Nyt alkaa jotenkin tuntua koko vauva todellisemmalta, jossain vaiheessa tuntu niin oudolta kun ei juuri mitään raskausoireita oo ollu.. mut hyvä näin, kun kaikki kuitenkin hyvin :)

Hilppa ja Urho rv 12+3
 
Rölli: Me sitten jännitetään näköjään aivan samaan aikaan np-ultraa, sillä mullakin on ens ti klo 8.00 eka ultra [:)] Oon tässä kyllä jo pari viikkoa sitä jännittänyt ja nähnyt vaikka mitä uniakin aiheesta. Toivotaan, että molemmilla ultrat menee hyvin ja täytyy sitten tännekin informoida. Mulla vielä työt alkaa sinä päivänä klo 9.00 eli monta jännää juttua samalle päivälle [:D]
 
Meikää kanssa jännittää hulluna kertominen töissä. Koeaika loppuu 12.8 ja mutta on varmistunut jo että jatkan. Ennen sitä en uskalla sanoa mitään vaikka se vähän epäreilulta pomoa kohtaan tuntuukin, en voi kumminkaan ottaa sitä riskiä että ne jollain verukkeella ei työsuhdetta jatkakkaan. On todella miesvoittoinen ala että kyllä se suhtautuminen mietityttää.

Ensimmäinen ultra 13pvä ja jännittää niin pirusti vaikka varhaisultrassa sydän löikin jo ihan reippaasti :)
On tullut hirveitä pelkotiloja siitä että mitä jos kaikki ei kenenkään hyvin, on kuitenkin todella toivottu tapaus vaikka yllätys olikin.
 
Takaisin
Top