Elokuun höpötykset

Tipsi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Se on sitten jo elokuu, joten aloitin uuden pinon tämän kuun keskusteluille [:)] 
 
mmj, pidän kovasti peukkuja että sulla on kaikki hyvin siellä!!
 
Yönsäde, toivottavasti oli nautinnollinen reissu [;)][;)][:D]
 
Ihanaa kun ei ole enää kuuma, toivottavasti ei tälle kesälle enää tulekaan hirmu helteitä. Kivaa elokuuta kaikille [:)]
 
mmj, toivottavasti vuoto ei ole vakavaa ja on jo loppunut!

Tääläkin 12. viikkoa täynnä [:D][:D] ja raskaus on nyt "julkistatietoa". Sukulaisille ollaan kerrottu, mutta muille sitten sitä mukaa kun tulee vastaan. On tää hienoa, nyt sitten odotellaan vauvamasun kasvua ja tietysti ensi viikon np-ultraa että päästään ihastelemaan pienoikaista ihan "livenä". Kohtu tuntuu jo selvästi mahan päältä kokeiltuna, mutta tosiaan vauvamahasta ei vielä ole tietoakaan. Eiköhän se sieltä ilmesty aikanaan!

Hyvää elokuuta kaikille helmien odottajille!
 
Uusi päivä, eilen ei vuotanut kirkasta enää sen vessareissun jälkeen. Valkovuodon mukana oli aavistuksen ehkä punertavaa, ei oikein silmälläkään meinannut erottaa. Yönkään aikana ei siteeseen mitään tullut. Nyt aamusta on valkovuotoa tullut, on kovin vesimäistä ja siellä hieman punertavaa mukana. Kipuja ei ONNEKSI ole, joten koitan ajatella positiivisesti. [8|] 
Hieman itkua meinaan välillä tuhertaa kun niin pitkään toivottu, ja pelko menettämisestä taas suuri. [&o] Kaksi päivää olisi töitä ennen torstaista ultraa, olen jo harkinnut hakevani sairaslomaa, jotta voin olla kotona vaaka asennossa tekemättä mitään!
 
Mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu! Mukavaa elokuun alkua kaikille ja toivotan sydämestäni kaikille mukavia odotushetkiä!!
 
12 viikkoa täynnä!!!!!! [:D] [:D] [:D] [:D]

Eilen kamalat myötätunto/pelkoitkut, kun lueskelin juttuja kätkytkuolemista ja sitten myös siitä, miten joillakin on vauva kuollut kohtuun jopa ihan viimeisillä viikoilla, oli siinä taas miehellä kestämistä ja kuuntelemista.. [:(] onneksi on hyvä tukija ja rauhottelija tuo ukkeli [:)] ja pitkäpinnanen.

mmj toivottavasti kaikki menee hyvin nyt, ja voihan olla ettei tuo vuoto ole vaarallista, olen lukenut juttuja joissa äidillä on kaikkien 3 raskauden aikana ollut veristä vuotoa välillä, mutta terve lapsi sieltä on syntynyt aina. Jaksamisia!!

ja todellakin luojalle kiitos, että ilmat viilenee.. töissäkin niin kuuma ollu, ettei mitään jaksaisi tehdä, niin ehkä tää ilmojen viilentyminen tuo jonkinnäköistä puhtia nyt sitten kans [:)]

Hyvää elokuuta kaikille!

Ai niin, ja täällä vauvamasu näkyy jo ihan selvästi [:)]
 
Tällänen on viime aikoina mietityttänyt: kaikkialla lukee, että on normaalia, kun on koviakin kipuja alkuraskaudesta, kun kohtu kasvaa. Mites, kun ei ole kipuja laisinkaan? Onko epänormaalia, kun kohdun kasvaessa ei tunnu missää? Vatsa on mielestäni (ja muidenkin) kasvanut, mutta ei tunnu missään. Kiloja on tippunut noin kolme, tissit kasvaneet koolla ja farkut puristaa. Ultra kättärillä 9.8. ja sitten vasta saa nähdä, onko siellä ketään.

On jotenkin ihan epätodellinen olo, enkä vieläkään osaa olla varauksetta onnellinen tästä. Tuntuu edelleen ihan mahdottomalta, että siellä ultrassa mitään näkyy. Ärsyttävää. Haluisi vaan olla onnellinen odottaja, mutta onkin vaan epävarma empijä.

Kaikki muut lähipiirin odottajat on kertoneet onnensa jo viikoilla 8-10, mutta minä vaan
panttaan edelleen. Vanhemmille ja ihan lähimmille on kyllä kerrottu, mutta suurin osa ihmisistä, joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä, ei tiedä.

No, tällästä tänään. Hyvä puoli on se, että ruoka on alkanut taas maistua ja ei nukuta ihan koko aikaa.

Asiilonia ja Olio 11+1
 
Olen myös ihmetellyt, kun ei tunnu vatsassa kipuja lainkaan. Turvotusta kyllä on, mutta tasaisesti ylä- ja alavatsalla ja välillä pientä painontunnetta alavatsalla, mutta ei kipuja. Paitsi aivastaessa ja joskus nopeasti sängystä ylös noustessa.

Sen sijaan pahoinvointi jatkuu [:'(], viikot 12+1.
 
Asiilonia ja Äidiksi2011: Kaikki raskaudet, myös samalla odottajalla, voivat olla hyvinkin erilaisia. Raskaus ilman oireita on ihan yhtä normaali kuin vahva-oireinenkin! Itselläni hyvin pieniä "kasvukipuja", ihan vähän välillä vetää nivusista ja nipistää. Kaverilla hirveitä aina 5 kk saakka, ihan menkkakipuihin verrattavia, joista ei selvinnyt ilman särkylääkkeitä. Yhdellä jos toisellakin tutulla ei minkäänlaista tuntemusta. Ja kaikki hyvin. Toivotaan, että teillä olisi ultrassa kaikki hyvin ja kyllä siitä ehdit vielä iloita! Meni allekirjoittaneellakin oma aikansa, että tuli sellainen todellinen onnentunne, kun ei meinannut uskoa todeksi koko juttua! Iloitse siitä, ettei kipuja ole! [:)] Kaikki me olemme erilaisita rakennusaineista tehtyjä. [;)]

***Ihanaa Elokuun alkua, nautitaan samettisista öistä ja aurinkoisista päivistä***
 
Ja tänne tämä, kun ei tää tajunnut, että kuukausi vaihtui [:D]

mmj:
Voi kurjuus. Mutta ehkäpä ne sanoo noin kaikille, koska ei ne voi suoraan sanoa kaiken olevan kunnossakaan. Oot varmaan menossa alkuviikosta kurkkaamaan onko kaikki ok? Toivon todella, että on pelkästään jotain ulkopuolista vuotoa eikä ole mitenkään vauvaan vaikuttanut.

Omaa: Ollaan oltu miehen kanssa pienellä lomamatkalla. Mikkelissä käytiin ja Punkaharjulla. Oli aika kokemus yöpyä teltassa, kun oli se ukkosmyrsky. Onneksi oltiin silloin Mikkelissä, kun siellä ei ainakaan ihan päälle iskenyt. Seuraavana päivänä, kun mentiin Punkaharjulle päin, oli myrskytuhot valtavat Mikkeli-Savonlinna-Punkaharju -välillä. Punkaharjun leirintäalueellakin oli kaatunut puita. Nyt sitten Lappeenrannassa miehen perheen mökillä vietettiin viime yö. Oli kyllä mukavaa ja rentoa viettää ihan kaksin aikaa kodin ulkopuolella. Tuli tarpeeseen. Monesti sitä aina mietittiin, että ens kesänä onkin jo sitten muksu mukana :) Oloja ei ole mulla pahemmin pidellyt, mitä nyt silloin vaan, jos meinaa syömisten välille jäädä liikaa aikaa. Tiistaina pitäisi mennä neuvolaan taas pitkästä aikaa. On neuvolalääkärin aika ja kuulemma ultrataan. Sitten np-ultra onkin jo perjantaina
 
Cissi84: Eivät kuulemma ota hyvinkäälle kuin vasta sitten kun kivut kovat ja vuotoa runsaasti, joten nyt joutuu sitte odottelee epätoivosena 5.8 torstaina olevaa np-ultraa. Neuvolaan meinasin vielä huomenna soitella vuodoista.
 
Ohops minähi kirjotin heinäkuun puolelle, sorppa! [:D] [;)] Nyt lupaan kirjotella tänne! 
 
mmj, mitähän tuohon sanoisi.. suoraan sanottuna tosi paskamainen tilanne, mutta äidinvaistolla (jos semmoseen uskot), niin mitä oot mieltä, voisko joku ollakki vikana? En tiedä onko tää jotain äidinvaistoo jo vai onko mulla vaan semmone hölynpöly kuudes aisti, mutta ite aistin kyllä heti jos jotain on vikana.. Tässä tilanteessa ei voi ku toivoo, että sulla ja pikku kaverilla on kaikki hyvin, pidän peukkuja pystyssä.. [:)] niin ja eihän koskaan voi huolehtia liikaa, kun yhtäkkiä samassa kropassa onkin kaksi ihmistä. neuvolassakin varmasti tajuuvat moiset huolet, ja jospa ne jo ottas vaikka heti huomenaamuna vaikka jos on vaan vähänkää mahdollista vastaanottaa sut. jaksamisia hirmusesti koko perheelle!!
 
mmj: Mä meinasinkin, että jos vaik neuvolassa ottaisivat vastaan. Luulisi, että ainakin sydänääniä pääsisi kuuntelemaan, jos ei ultraan asti. Tai sitten sanot sairaalaan, että kauheita kipuja ollu... no en tiiä et onko hyvä valehdellakaan, mutta kyllä mä varmaan kaikkeni tekisin, että saisin selvyyden. Onneksi se 5.8. on kuitenkin jo tosi nopsaa. Meillä on np-ultra 6.8. eli peräkkäisinä päivinä sitten siellä visiteerataan[:)]
 
ssalla: Nyt kun vuotoa ei enää oo tullu, nii ehkä tuolla pieni vaisto koittaa ilmoitella kaiken olevan hyvin. Vaikea vaan kahen keskenmenon jälkee uskoo siihen. Mutta koitan nyt olla positiivisin mielin kerran vuotoja ei ole tullut lisää. Kiitos tsemppauksesta!
 
Cissi84: Harkitisn kyllä jo tuota valehtelua, mutta sitten kun tosiaan vuodot loppuivat ja rusehtavaa ei ole tullut niin jos vaikka ultrausta jaksaisin odotella torstaihin. Sydänäänet olis kyllä mukava päästä kuuntelemaan, josko ne sieltä löytyis, kertaakaa niitäkää kuullu.
 
Neuvolassa on soittoaika vasta 12-13, joten sinne asti odoteltava, nyt täytyy töihin lähteä. Kiitos kaunis kaikille!
 
huomenta kaikille ja hyvää elokuun alkua!!!

paluu töihin....kill meeeeeee [:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(]

noihin vuotoihin -> siis mullahan tuli kamala megavuoto viime viikon ke-yönä. istukat yleensä kuulema vähän kohdunsuun päällä mikä aiheuttaa vuototaipumusta, on kuulema yleistä eikä vaarallista. mutta tiedän, säikäyttää pirusti.

mulla neuvolalääkäri torstaiaamuna. mitenhän mä muka voin olla 4 tuntia pissaamati ku öisin käyn 3-4 kertaa. I dont think so [:(][:(]
siellä ei kyl oo ultraa, rakenneultrahan mulla vasta syyskuun lopulla.
täytyy toivoa että ovat silleen vierekkäin, että molempien sydänäänet kuuluu, ku muuten mä hajoan. eikö jenjirei enää kirjoittele täällä???
onko muita monikko-odottajia????
mä tunnen ajoittain jo molempien liikkeet. ei niitä jatkuvasti huomaa, mut joskus nukkumaan mennessä tai jos oon tietyssä asennossa. tuntuu molemmin puolin vuorotellen. kait ne sitten siellä virekkäin on.
maha kyl on ihan kamalan iso jo, kuinkahan iso musta tulee. toivottavasti painoa ei ole tullut paljoa. olen kyl joka päivä kävelly tunnin ja kyllä mulle vaatteet menee, paitsi vyötäröstä.

hyvää viikonalkua kaikille [:-][:-][:-]
 
voi myy en tiennykkään että sieltä on kaksi ihan tulossa! :) onnea siispä tuplasti! [:D] Miten pitkällä oot jo, kun välillä liikkeet tunnet? Voi että ootan sitä kun saan tuntee ensimmäiset potkut.. [:)]
 
[:)] MOIKKA KAIKILLE [:)]

...Reissulta palailtu...

MIMMU87:
Hienoa kuulla,ettei suppareita ole enään tullut [:)][:)][:)]
Mutta mitäs se Ykä sinne jälleen eksyi [8|]..taitaa olla oikein ketku mies,kun kiusaa vielä teitä muitakin,jotka olette sen jo aikoja sitten karistaneet pois [;)][:D]

TIPSI: KIITOS
Reissu oli ja ei ollut nautinnollinen [;)]..siitä lisää omassa navassa.
KIITOS uuden kuun avaajalle [:)]
P.S.Lupailtu on,että Venäjältä leviäisi tännepäin vielä huippuhelteet [:'(][&:]

MMJ: Täällä toivon sydämestäni,että teidän vauvalla on kaikki hyvin ja kaikki meneekin hyvin loppuun asti [:)][:)][:)]!!!!

OMAA: Reissu oli IHANA,mutta raskaskin.
Matka oli pitkä ja sitten perille päästyämme tuli vähän talsittua.Matkaa autolta näyttelyalueelle oli 1km.No,sehän ei ole matka eikä mikään,mutta itse näyttelyalueella olimme 5 tuntia ja sen koko ajan joko kävelimme tai seisoimme.Penkit olivat vähän hakusessa [:-].No,sitten alkoikin kípeet supistukset [:(][&:]..aika kovia tuli ja sitten pitikin lähtee kävelemään autolle takaisin.Hotellissakin sitten vielä vähän supisteli ja pelko oli jo,että keskenmeno tulee.Aika aikaisin mulla nyt alkoi nämä kipeet supistukset [&:]..no,niille minä eikä kukaan muukaan voi mitään.Tarvii vaan toivoa,että ne loppuisivat,koska viikkoja on ihan liian vähän vasta.
Mutta positiivisesti ajattelen,että kaikki menee hyvin loppuun asti [:)].Eihän tästä elämästä muuten mitään tulisi,jos joka askeleella pelkäisi aina sitä pahinta vaihtoehtoa.Kumminkaan me emme voi mitään näille asioille.
Kamalaa se olisi jos keskenmeno tulisi,mutten sitä halua edes ajatellakaan..

Mun mies oli ihana hotellissa ..siis älkää pelätkö;en kerro mitään intiimejä juttuja nyt [;)][&o][:D]
Mies laitteli kättään masulle ja tunnusteli joko vauvan potkut tuntuisi.Ja leperteli siinä.
Ajatelkaa,että kyseessä on jo kuudes raskaus ja mies vielä välillä käyttäytyy kuin ensimmäistä lastaan odottaisi [:D][8D]

Jeps,parina iltana olen ollut tuntevinani jo pienen pientä hipaisua masussa..ihanaa!!!!!

Ja huomenna aamulla on se np-ultra!!Vähän pelottaa,kun on noita suppareita tullut,mutta gynehän tekee siinä samalla kyllä sisätutkimuksenkin.
Pitäkäähän palstaystävät peukkuja,että kaikki olisi hyvin..KIITOS [:)]!!

VOIKAAHAN HYVIN!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 11+6
 
Mun tuurilla oma neuvolatäti oli vuosilomalla, mutta soitin toiselle ja sieltä sano että suhteellisen yleistäkin nuo verenvuodot, että ei kannata panikoida jos vuotoa ei ole enempää tullut, ihanaa ku kivi vierähti pois harteilta! [:)] En kylläkään päässyt sydänääniä kuuntelemaan, joten näillä mennään torstaihin. Mutta nyt kun vuoto on poissa pysynyt niin en jaksa stressata asiasta!
 
Yönsäde: Toivotaan että kaikki sielläkin hyvin! Täällä pidellään peukkuja!! [:)]
 
Hejsan! Ja kivaa elokuun alkua kaikille!

Mukavaa tosiaan kun ilmat on vähän tasottunu. Tykkään lämpimästä mutta kyllä noi överitukalat helteet alko mennä jo vähän yli varsinkin kun töissä piti olla. Kotona ehkä olisi ilmastointilaitteen kanssa onnistunutkin elo jotenkuten :P.

Tsemppiä kaikille np-ultraan menijöille! Ite pitäs vielä ens viikon perjantaihin ootella, ei millään malttais!

ssalla: mäkin luin jostain lehdestä nuista kohtukuolemista ja vollasin hurjasti. Ihan kamalaa, että vauva voi ihan viimemetreilläkin vielä menehtyä. Mutta ei nuita voi liikaa miettiä ja stressata, näin ainakin yritän itselleni sanoa :P.

myy77: tunnen tuskasi! Mun piti tänään neljä tuntia olla pissaamatta keskellä päivää. Ihan älyttömintä ikinä. Ysiltä aamulla kävin töissä vessassa ja sitten piti yhteen asti ootella että sai annettua pissanäytteen. Tosin, eipä se varmaan sen paremmin ois aamullakaan onnistunu koska mäkin ravaan öisin vessassa tosi usein. Mutta tulipahan nyt annettua sekin, jospa ens kerralla ois jotenki fiksummin järjestetty homma.

mmj:lle hurjasti tsemppiä ja jaksamista! Toivotaan kovasti että kaikki olisi hyvin <3.

Omaa napaa: Tänään kävin tosiaan antamassa pissanäytteen ja ottivat verikokeet ja se np-ultra on sitten ens viikolla. Väsymys on hurja ja tunnen itteni ihan raihnaiseksi. Käveleminen on tosi hankalaa ja hirveän vaivalloista. Issiashermoa on juilinu jo parisen viikkoa ja oon ihan käärmeissäni, että nytkö sekin jo alkaa. En tykkää yhtään! [:@] Töissäkin tuo vaivalloisuus liikkumisessa kyllä hankaloittaa jo jonkun verran. Tosi tympeetä. Minkäköhänlainen köntys oon sitten loppuraskaudesta xD.

Allu ja möttönen 10+2
 
Yönsäde:
Tervetuloa lomalta takaisin! [:)] Nyt ei oo Ykää enää onneks näkyny, mikä lie vierailu väärässä osotteessa ollu sillon yks aamu? [;)] Voi ei nuo supistukset, ja vielä kipeet! [:-] [>:] Onneks tosiaan huomenna ultra ja gyne. Kaikki on varmana hyvin, saatpahan varmistuksen siitä. Sinäkin tunnet niitä hipaisuja? No sitte varmaan minunki hipasut on ihan todellisia, ku oon kuitenki useemman viikon pitemmällä. [:)] Kun sinä kokemuksesta tunnet jo liikkeet, toisin kuin minä. Pidän hirmusesti peukkuja huomiseks sulle, muista sit tulla kertoon. [;)]

mmj:
Hienoa, että oot nyt vähä rauhallisemmin mieli. [:)] Vaikka varmana pelottaa ja säikäyttää tuommonen! Onneks kohta on jo torstai. [:)]

Adalmis:
Mullaki tuntu alkuviikoilla olevan kävely hirmu työlästä ja hengästyttävää. Nyt eilen sit ku käytiin kävelyllä ni pystyin jo ihan suht normisti kävelemään. [:)] Toivottavasti sullakin helpottaa! Ja eiköhän se kohta rupee mullaki menemään taas huonompaan päin ku Myttynen kasvaa. [:D]

Omaa:
Tosiaan vähä intouduttiin äsken Ikeassa ostelemaan vauvajuttuja. [:D] Mies tuossa nyt ährää hoitopöytää kokoon. Ihanaa oli viimeyö nukkua OMASSA sängyssä, ku oltiin reilu viikko reissussa. Mahtavaa olla kotona. <3 [:)]
 
Täälläkin taas eilen tuli tippa kirkasta verta ja äsken sama juttu kun kävin vessassa.. Itse en jaksa asiasta niin stressailla kun mulla oli silloin ihan alkuviikoilla niitä aivan järkyttäviä verenvuotoja ja silti oli kaikki hyvin. Vähän vaan alkanu jänskättämään se, että olen nyt jostain kumman syystä aivan täysin sitä mieltä että kaikki on kunnossa (viime raskaudessa itkin heti viikoilta 5 eteenpäin että kaikki ei varmasti ole kunnossa vaikka kaikki vakuutti että on), mutta mitenhän sitten suhtautuisin siihen jos ultrassa onkin taas huonoja uutisia. Viimeksi olin sentään osannut valmistautua asiaan, nyt olis kyllä aika kova isku.

Tsemppiä kaikille muillekin jotka saa stressailla ton vuodon kanssa, lohdutuksena vielä se, että mun siskolla on 3 täysin tervettä lasta ja jokaisen raskauden alussa on jonkin verran vuodellut verta..

Heh, oon muuten ihan täpinöissä ku mulle pitkästä aikaa maistui kunnon ruoka! Tähän asti ajatuskin lämpimästä ruuasta on kuvottanut, äsken vedin hyvilä mielin annoksen kalapuikkoja ja perunamuusia ja harmittelin ku oksuilun tuloksena maha on pienentynyt niin paljon että olin ihan ähky jo kolmesta kalapuikosta ja pienestä nokareesta muusia [:D]
 
Takaisin
Top