Elokuun höpötykset

Ihan hirvee pääkipu ollut jo kolmepäivää, panadolia kuluu. En tiiä syönkö liian vähän, juonko liian vähän vai mikä on. Hermo on kireellä, kun pitäis töissä vääntää budjettejä ja maksaa palkkoja, mutta ei tän tuottajan pää vaan pysy kasassa. Onneksi voi tehdä lyhyttä päivää.

Jännityksellä odotan ensi maanantain ultraa. Olen muuttamassa syksyksi tallinnaan, ja jännitän nyt, että miten saan yhdistettyä neuvolat ja lääkärit tuon muualla asumisen kanssa. Ainakin sieltä löytyy suomenkin kielisiä neuvoloita ja lääkäreitä
, joten jos tulee joku ongelma, niin pitäisi saada apua.

On ihanaa lukea teidän kaikkien edesottamuksia, tunteita ja ajatuksia, niistä saa itselleen sellaisen olon, että hyvin tämä tästä menee. Kiitos siitä. Laitan sitten ensi maanantaina kuvia, jos kaikki menee hyvin.

Asiilonia ja Olio 11+4
 
Asiilonia: Äitini sanoi että jos pää kovin kipeä pitkään kannattaa käydä mittauttamassa verenpaine.

Omaa: meillä oli 5,5 cm viikot 12+1, rekenneultra syyskuun lopussa. Sain tulokset seulonnasta eikä poikkeavuuksia ole, eli ei jatkotutkimuksiin [:D].  Kaikki kunnossa ja koitan ottaa rauhalisesti ettei kipuilua tule (jos rehkin liikaa, sattuu mahaan). Joudun käyttää jo tukia liikkuessani, maha niin iso! Olen pienikokoinen joka varmasti vaikuttaa siihen miks vatsa niin iso jo nyt. Huomenna töihin loman jälkene ja varmasti huomaavat että olen raskaana. Pelottavaa ja jännää.
 
mmj joo itsekin oon miettiny sitä kans samaa kun mulla on tetanus vanhentunu.
Eli oiskos kellään tietoo asiasta?
 
[:)] HELLOUTA [:)]

Hih..Piruuttani kaivelin edellisten lapsukaisteni äitiysaikaiset neuvolakortit ja niistä sitten katsoin heidän pää-perämittansa ( CRL ) sekä niskapoimun [;)][:D]
Ja tässä tulee tulokset [;)]:
Esikoinen: Hänestä ei ole merkintää,koska v.-95 ei vielä tehty np-ultria
Kakkonen: Rv11+6 pää-perämitta 56mm ja vastasi viikkoja rv12+1.Niskapoimu normaali ( ei olla laitettu mittoja ).
Kolmonen: Rv12+6 pää-perämitta 78mm ja vastasi viikkoja rv++13+6.No,tälloin raskaus tosiaankin oli paljon pidemmällä,kun mulla oli arvioitu tuo raskausviikko,kun menkkoja ei ollut vielä tullut imetyksen takia.Niskapoimu oli alle 1,5mm eli normaali.
Nelonen: Rv12+3 pää-perämitta 61mm ja vastasi viikkoja rv12+4.Niskapoimu oli alle 1mm eli normaali.
Viitonen: Rv12+2 pää-perämitta 63mm ja vastasi viikkoja rv12+5.Niskapoimu 1,6mm eli normaali.
Kuutonen eli Mini: Rv12+0 pää-perämitta 54mm ja vastasi viikkoja 12+0.Niskapoimu oli 0,9mm eli normaali.

Eli kyllä näköjään meidänkin lapsukaisilla on ollut noita heittoja np-ultrissa [;)]
Eikä niistä kyllä ikinä gyne mitään sanonut.Ja kukaan meidän lapsista ei ole kasvanut ylisuureksi [;)].Tosiaankin kun tuossa vaiheessa vauva ei vielä kasva liian isoksi,vaikka äiti söisi pelkkää sokeria [:D].Vasta vähän myöhemmillä viikoilla äidin ruokavalio alkaa vaikuttamaan lapsen kasvuun..ehkä.Eihän sekään nyt mikään ehdoton juttu ole!

Aina tosiaankin tuossa rakenneultrassa,jossa mitataan kaikki mitat ( pää-perämitta,päänympärys,vatsanympärys ja reiden pituus ),niin niissä katsotaan,että menevätkö mitat käyrillä.Ja että menevätkö nämä eri mitat samoilla raskausviikoilla.
Muistaakseni oli jotenkin niin,että jos päänympärys heittää reiden pituuden kanssa häränpyllyä eli niillä on ihan eri raskausviikot,niin se voi esim.merkata downia?
Ja toi nyt on ainakin ihan varma juttu,että jos vatsanympärys on liian iso raskausviikkoihin nähden,niin siihen voi vaikuttaa äidin liiallinen hiilihydraattipitoinen ruokavalio ja mahdollisesti äidin raskausdiabetes.

Huh..tulipas sepustusta taas [&o][:D]..no,ajattelin,että jos joitakin kiinnostaa meidän muiden muksujen mitat näillä viikoilla ihan tällain leikkimielisellä vertailupohjalla [;)]
Elkää liian tosissanne sitten ottako tätä [;)][;)]

VOIKAATTEN JÄLLEEN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 12+1
 
nonnii, nyt olis ultra takana ja siellä pikkuinen uiskenteli.
Oli kylläkin just päikkäreillä, että jouduttiin vähän herättelemään[:D][:D]
Sisäkautta ultrattiin kyl päältä ei saatu kunnolla näkyviin,
mulla kun on tota läskiäkin tossa tiellä[;)][:D]

Kaikki hyvin, niskaturvotusta oli 0,8mm.
Menin verikokeeseen silti.
Kokoa oli naperolla 49mm, eli vastas viikkoja 11+5,
eli sain parit päivät lisääkin[:)]
 
Ihania uutisia täällä, onnea kaikille np-ultrassa jo käyneille! Vielä vajaa viikko, niin mäkin pääsen piinasta.. Ens tiistaina siis ultra meillä [:)] Ja vielä iltapäiväaika, joten sen aamun ja päivän joutuu vielä jännäämään! Mulle on tällä viikolla kehittynyt himo munariisipasteijoihin [:D] Ja tuossa vetäsin rasiallisen pensasmustikoita, ai että kun ovat namia! Ajatukset pyörii pitkälti ruoassa ja "milloin pääsen nukkumaan"-odotuksissa. Ja tietysti vauvelissa [:)] Että työniloa vaan mullekin näiden aatosten keskellä [8|]
 
Huomenta kaikille [:)]
Ihania uutisia taas täällä [:D] Onnea hirmusti kaikille NP-ultrassa käyneille (..mulle kans [:D] )

myy77 : Mä sen verran laskeskelin budjettia, et peruttiin meidän keväällä varaama Kreetan matka [:D] Laskin et ne rahat saa helposti menemään muuallekkin.. Kyllä vaan vaunuihin ja sänkyihin sun muihin menee.. Meillä on nuoremman (kai?) poitsun vaunut vielä tallessa ja ihan hyvässä kunnossa, mut en tykkää kuosista ja kankaasta, ne on sellasta kangasta, et imee kaiken kosteuden ilmasta ihteensä.. Ne olis hyvät ns. mökkivaunut, mut meidän mökkiremppa on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kesken, että Köpi on varmaan täysikäinen ennen kun me sinne päästään tekeen muuta kuin remppaa [:D] ....Vähän eksyin nyt aiheesta [:D]

Eli siis omaa napaa kun en malta olla hehkuttamatta: Eilen siis käytiin Np-ultrassa, tietysti iltapäivän aika ja kaamee ressi aamusta, päivästä ja iltapäivästä.. Hyvä etten itkua tuhertanut kun ajelin Gravidalle..
Nooh, ukkeli siellä onneks mua jo ootteli ja sai rauhoiteltua orastavan hysterian pois [:)]
Siellä se Köpi oli ? Toinen heilui ja mönkylöi niin mahottomasti [:D] Ilmeisesti oli sitä mieltä, ettei hänen niskaturvotustaan tarvii mitata [:)] Parinkymmenen minuutin ähräämisen jälkeen lukemaksi saatiin 0,6mm.. Köpi-vauvalla pä-perämittaa oli neuvolakortin mukaan 60,2mm mukaan ja viikoja näin ollen 12+3.. LA aikaistui päivällä, mutta niin pieniä heittoja ei neuvolakorttiin tietystikkään muokkailla.. Voi ei mikä fiilis mulla oli [:)] Itkin ja nauroin yhtäaikaa.. Yritin sanoa miehelle ja kätilölle, et kahtokaa nyt kun Köpi näyttäis perineen Äiskän tuhdin takamuksen, mut en saanut sanaa suusta [:)] Mainion näköinen vauva ruudulla siis oli ja aivan käsittämätön fiilis nähdä toisen liikkuvan siellä ja kuulla sydämen tsukuttavan vaikka itse ei vielä tunne toisen mönkylöintejä [:)]
Ens viikolla olis neuvola ja rakenneultraan sit lokakuun 4 päivä..
Mut nyt tää mamma poistuu nettishoppaileen H&M sivuille ihka ekoja mammahousuja [:D]

Voikaa hyvin ?
 
[:)] HYVÄÄ HUOMENTA [:)]

Jeps,ostin sitten eilen kahdet mammahousut,kun halvalla sai [;)]
On jo niin ISO vauvavatsa,ettei ole mitään mahdollisuuksia mahtua normaaleihin vaatteisiin [:D]

Eipä tänne muuta ihmeempää..Huomenna aamulla on se sokerirasitus.No,se ei ole paha,mutta tämän jatkuvan huonon olon kanssa ei ole mukavaa mennä.

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]
Ja tietty KAIKILLE MEILLE ONNEA np-ultrakuulumisista [;)][:)][:)][:)]
Ja peukkuja niille,joilla np-ultra on vielä edessä!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 12+2
 
huomenta!!!

neuvolassa olin aamulla, Hb 129, hyvin noussut. RR 89/58. painoa tullut 6 vkon aikana 900g, jeee [:)][:)][:)] toisen sykkeet 150-160 toisen n 140 hujakoilla, hmmmm, voisko olla että on eri värkit???? heti pitää spekuloida.
en ole riskiodottaja, neuvola seuraavan kerran kuukauden päästä, ultra vasta syyskuun lopulla.

nimiäkin jo eilen mietittiin...ja kait vähän päätettiinkin.

mä totesin etten ota äippäpakkauksia - liian retromaista kamaa 70-luvun vaikutteista. ei kiitti. ostan rahoilla sänkyn ja jotain sälää.

ja kiitti ku laitoitte noita laskelmia vauvojen mitoista, kiva huomata että eroja löytyy paljon. mä kun katselin mun vanhoja äippäkortteja niin ihan samanlaiselta näyttää kaikki mitat ja arvot...hehe, ei oo sitten 9:ssä vuodessa paljoa kroppa muuttunut.[:-][:-]
 
RONNY: Täällä paino pudonnut jo 4kg oksentelun ja ruokahaluttomuuden takia [:D] Sinuna en olisi kovin huolissani tuosta vajaasta parista kilosta, taitaa olla hyvinkin normaalia.

Vielä muutama päivä niin pääsee ultraan kattomaan onko kirpulla kaikki kunnossa, ei malta odottaa...
 
Hei!!

laitoin yleisiin turinoihin oman foorumin monikko-odottajille, kun täälläkin meitä taisi olla muutama, tammikuisissa oli muutama, täytyyvielä maaliskuiset yytsiä läpi
vaihdetaan siellä kuulumisia myös, jookos????

[;)][;)]
 
Heijj, minä täällä ensimmäistä kertaa ja ensimmäinen asukki masussa :) olisin galluppii heittäny että onko kaikki muut jo kertonu kaikille tuttavilleen et on raskaana vai olenko minä ainut? olen kertonut läheisille, mutta en oo viel sukuun asti ehtinyt.
 
Ensinäki minultaki onnittelut kaikille np-ultrassa käyneille! Ihana lukea hyviä uutisia!

Nyt voi toistaiseksi itseki huokaista helpotuksesta, np-ultra olis nyt takana päin ja eloisa kaverihan sieltä löytyi [:D] Kovasti heilutteli ja potki, meinas jo ultraajallaki tulla hiki ku yritti saada kuvaan [:)] Kuvia saatii paljo, ja nyt sitte pikku hiljaa voidaan ruveta iloitsemaan raskaudesta. Laskettu aikaistui kaksi päivää, joka olis nyt 18.2 ja viikkoja 11+6 [:)]

Voinnit on onneks tällä hetkellä ihan ok, pientä päänsärkyä lukuunottamatta [>:]. Paino ei itsellä ole noussut, jopa laskenut hieman kun ruoka ei meina maistua. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut.

Meillä ei olla kerrottu ku joilleki kavereille. Perhe on saanu odottaa maagisen rajan ylitystä! Vaikka ei kaikki vielä senkää jälkee oo täysin selvää.. Kaveri menetti sikiön vkolla 13 ja äidilläni oli keskenmeno puolessa välissä ennen kuin rupesi minua odottamaan [&o] Pelottaaki että onko keskenmenon riski periytyvää kun äitiniki sai kaksi varhaista keskenmenoa (itselläki takana 2kpl) ja sitte kolmas meni puolessa välissä, joten itsellä pieni stressi vieläki. Mutta tosiaan kai sitä vois ruveta lähisuvulle kohta kertomaan.

Ainii, kätilö sano että mulla saattaa tuntuu tosi aikasin ekat liikkeet.. Jännityksellä odotan koska tämä ihanuus tapahtuu [:)]
 
Huomenia! [:)]

Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista! <3

Itse ollaan kerrottu oikeestaan jo kaikille, siis kavereille ja perheille. Kaukasemmalle suvulle kerrotaan sitä mukaa kun nähdään, tai sitte vanhemmat hoitaa sen puolen. [:)]

Minä oon nyt joka yö ruvennu näkemään inhottavaa painajaista. [:-] [&:] Yleensä en nää painajaisia ikinä, mutta nyt varmaan alitajunta toimii raskauden vuoksi. Eli siis oon monena yönä nähny unta, että mies jättää minut, ja oon unessaki raskaana. Joka yö uni on erilainen, mutta lopputulos on sama; mies jättää. En tuommosta asiaa hereillä ees oo tullu ajatelleeksi, eikä mies sitä ikinä mulle tekis. Ollaan sitte aamulla purettu noita unia yhessä, ettei jää painamaan. Mut varmaan raskaus saa kuitenki alitajuntaan pelon siitä, että entä jos jäisin vauvan kanssa yksin. [8|] Ihan hirveeltä aina siinä unessa tuntunu, kun oon oikeesti luullu, että se on totta. Sitte oon onneks heränny ja älynny, että unta se vaan oli. Onko muilla tuommosia ihmeellisiä pelkounia tai muita?

Tänne ei oikeestaan sen ihmeellisempiä, toiseen neuvolaan on vielä kolme viikkoa. [&o] Ihan hullun pitkä aika, mutta pitää vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki on hyvin... [8|] [:)]

Vointeja kaikille! [:)]
 
okei, kiitti maiza, kyllä se vähä selvensi :D Katotaan kummalle se toukka ensin tulee! [:D]

asiilonia täällä kans päänsärkyä ollu monta päivää jo, en uskalla panadoliakaan ottaa joka päivä, ellei tunnu ihan kuolema tulevan sen kivun kanssa.. vaikkei panadolista pitäisikää haittaa olla. :/ Mullakin verenpaine ja kaikki muut arvot aivan mainiot, mutta silti vaan pyörryttää ja päätä jomottaa..

Ensimmäiset mammahousut ostettu, vitsi nää tuntuu hyvältä :D pidän näitä jo nyt vaikkei massu ole niin paljon kasvanut että olis pakko pitää, mutta viikkoja 13+3 ja masusta näkee että kyllä on raskaana kun mullakin ollu aina tapana pitää aika piukeita vaatteita, ja nyt oon ostellu vähän isompia tunikoita mutta niistäkin näkee jo selkeästi. MAHTAVAA! [:)] [:)] Vielä 8 päivää ja sitten omaan kotiin muutto murun ja mahan kanssa. [:D]

Ihme, vanhemmat tietää (omat sekä isän) ja toinen mummuni, ja sisarukset ja kaikki kaverit. Oon aina ollu semmonen hölösuu etten näin mahtavaa uutista voi sisälläni pitää, ka riskikolmanneskin ohi jo niin voi hyvillä mielin kertoa [:)] tai no, hyvillä ja hyvillä, sanotaan että paremmilla mielin. [:D]
 
Ihme Me ollaan kerrottu vanhemmille ja joillekin kavereille, ei vielä laajemmin ennen ultraa uskallettu.

Omaa: Kävin tänään mittaamassa paineet, niiku tähtiys vinkkasi. Oli ekalla kerralla matalat, toisella normaalit. Kuitenkin pääkipu ja hönttiolo jatkuu (ja syke kokoajan yli sadan) ni kävin lääkärillä pyörähtämässä. Ottivat jopa EKG:n ja kaikkia verikokeita. Meinas taju mennä, mutta muuten ihan kivasti. Ihmettelivät sielläkin korkeaa pulssia. Lääkäri sanoi, että voi ottaa buranaa, mutta jotenkin en vaan halua ottaa. Syön mieluummin tota Panadolia, vaikkei autakaan kovin pitkäksi aikaa. Enemän ihmetyttää tää heikotus ja sydämen tykytys. Ruokakin on taas alkanut maistua hyvin, joten heikko olo ei pitäsi olla syömättömyyden syytä.

Mutta jee, viikonloppuna alkaa uusi kuu,

Asiilonia ja Olio 11+5
 
Ihme mekin ollaan täällä kerrottu vanhemmille, paitsi mun iskälle ku asuu niin kaukana heh... ja suurin osa kavereista tietää... muuten sukulaiset ei tiedä ja kerron heille vasta pikkusiskon rippijuhlien jälkeen vaikka musta tuntuu että ne ehkä huomaa sen jo sillon kuun lopussa ko nyt jo mut joo aiheeseen takasin... töissä kaks tietää ja varmaan ensviikolla saa loputki tietää :) mä en vaa pysty pitää suuta kiinni tämmösissä asioissa :D hahahaa


Omaa: Kirjotin jo tonne ulta uutis palstalle: oli tänään np: ultra ja niin ihanaa oli <3 enpäs nyt tähän kirjota enempää :) en jaksa toistaa itteeni :) tihiii
 
Täällä on kerrottu jo molempien vanhemmille sekä sisarruksille! Sitten oon muutamille ystäville kertonu joiden kanssa olen tekemisissä päivittäin. [:)] Mutta kerrottiin vasta viime viikolla, kun halusin odottaa 12 viikon yli. Vieläkin meinaa olla niin epävarma olo, vaikka kaksi kertaa ultrassa jo pikkuisen nähny. Silti tulee aina semmosia et mitäs jos ei enää olekaan elämää mahassa. Sitte kahtelen aina vähän väliä mahaani, et onko se nyt kasvanu. Ja sit mietin et joo nyt siellä ei enää kasveta ku mahaki on pienempi mitä pari päivää sitte. Tunnen ihteni jotenki niin vainoharhaseksi. Puhuin tästä just kaverini kanssa, joka on saanut 8 kk sitten vauvansa ja sanoi ihan samaa, et hänellä oli, niin onneksi en ole ainut. [:D]
 
Heippa kaikille!!
 
Taas on mennyt kauan, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut, saati ehtinyt vierailemaan keskusteluissa [8|]
Tämä elämä on niin hetkistä tällä hetkellä.
 
Ihania ultra-uutisia porukalla [:D][:D][:D] Onnea kaikille!!
 
Itsellä on huomenna (vihdoin ja viimein) np-ultra, pääsee näkemään pienokaisen ensimmäistä kertaa. Samalla pelottaa ihan sairaasti, että onhan kaikki kunnossa [:o]
Tänään kävin verikokeissa ja sokerirasituksessa, ihan positiivinen kokemus.
 
Meikäläinen on edelleen ns. elämäni kunnossa. Ei mitään kipuja, ainoastaan muutamana päivänä on ollut huono olo, johtunee varmasti, että olisi pitänyt syödä useammin. Huomaa, että alkaa heti tulla huono olo, jos ei muutaman tunnin välein muista syödä. Maha on alkanut kasvaa [:)] Huomaa, että jotain eloa on. Eikä sitä saa enää vedettyä sisään.[:D]
 
Huomista odotellen [:)][:D][:)][:D][&o]
 
Takaisin
Top