Elokuun höpötykset

Tervis kaikki! Olemme olleet vesillä viikon joten sen takia hiljaisuus. Muuten oli tosi ihanaa paitsi että kun aamuyöstä piti pinkoa metsäkauriin tavoin veneestä jonnekin huussiin kun oli kauhea pissahätä :)

Rööki on pysynyt poissa!! JEE!! Eli savuttomuus on nyt kestänyt 2+4 :) Vaikka tekee kyllä mieli koko ajan.

Ja vielä palautetta siitä edellisestä kirjoituksesta ja pienten paikkakuntien tk:sta. Pointtini ei siis ollut se, ettei pienillä paikkakunnilla saisi hyvää palvelua, vaan se, että ulkopaikkakuntalaisena en saanut tk:sta palvelua. Kieltäytyivät siis ottamasta vastaan.

NP-ultra ylihuomenna. Jännittää. Näin unta että näin vaavin ihan selkeästi.

Täällä ei näy mitään mahaa vielä, mutta toisaalta on suht reilusti mahaa ihan omasta takaakin :)
 
[:)] ULTRAUUTISIA [:)]

MMJ: KIITOS
Aivan ihanaa kuulla,että siellä on vuodot loppuneet [:)]!!
Kysyinkin tänään gyneltä noista vuodoista..Hän sanoi,että ennenvanhaan vielä verenvuotojen pelättiin automaattisesti tarkoittavan keskenmenoa,mutta nykyään tiedetään,että hyvin monellakin odottajalla tulee verenvuotoa raskauden aikana ja se on ihan normaalia.Johtuu juuri yleisesti siitä,että istukassa voi olla pienen pieni reikä,joka vuotaa.
Sitten hän sanoi,että jos vuoto on kuukautismaista vuotoa,niin sitten pitää mennä seuraavana päivänä tarkastukseen.Tai jos vuoto on todella runsasta,niin sitten heti pitää mennä päivystykseen.

MIMMU87: KIITOS SUURI RAKAS YSTÄVÄ
Voi..Onnittelut ensimmäisistä hipaisuista [:)][:)][:)][:)]!!
Ihanaa..todella aikaisin oletkin ne ensisynnättjänä jo tuntenut [:)]

NP-ULTRAKUULUMISET.
KAIKKI HYVIN..JEE [:)][:)][:)][:)]
Vauva liikkui ja sydän jyskytti!!
Niskapoimu oli 0,9mm eli todella hyvä!!!
Kokoa vauvalla oli 54mm eli vastasi justiinsakin rv12+0 [:)]

SISÄTUTKIMUS:
Limakalvot siistit!!!
Lantionpohjalihakset piukat!!
Kohtua kiinteä ja korkealla!!
Gyne jälleen naureskeli,että minut on luotu synnyttämään,kun lihakset ovat niin piukat eikä mitään kohdunlaskeumia eikä mitään laskeumia ole yhtään.
No,kaippa noihin nyt vähän jumppauksetkin ja liikunnatkin auttavat [:)]

RISKIRASKAUSSEULONTA:
Mun ikäni takia riski olisi ollut 1:250.
Mutta verikokeiden sekä np-ultra tulosten perusteella riski vammaiseen lapseen on vain 1:13 000 [:)]

Supistuksista gyne sanoi,että pitäisi lepäillä ja ottaa rauhallisesti,mutta sitten hän korjasi nauraen,että tuntee minut niin hyvin,että tietää,etten ole mikään makaava ihminen [:D]
Jeps,tämä gyne on meille tuttu monien vuosien takaa [:)]
Mutta jos supistuksia tulee lisää ja enemmän,niin sitten pitää mennä uudestaan ultraan ja siellä sitten ultrataan jälleen tuo kanavan pituus.Jos kanava alkaa lyhentymään,niin sitten tulee pakollinen lepo.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Onnellinen Yönsäde ja Mini rv 12+0
Maagisen rajan ylityksen kunniaksi tarjoilen raikkaita nektariineja [8D]
 
tsemppiä jenni niskapoimuun, oli kyllä mahtavaa käydä siellä ainaki omasta mielestä, näki vauvelin jo paljo kasvaneen :)

Oon kai jotenkin idiootti, mutta ei järki juokse kyllä yhtään nyt; etusivulta kun näkee raskauden keston, niin lukee että 13 viikkoa ja 1 päivä. Eli siis olenhan neljännellätoista viikolla? :D vai kolmannella toista... herrajee miten voi järki jättää näin, tuntuu ettei viime viikkojen aikana juokse yhtään.. [:D] [:D]
 
hei!!!

kertokaas mittoja 12 vkon ultrista, meillä vaavelit oli 62mm ja 63mm, kun katsoin kirjasta vastasi 14 viikkoja. siis kasvaako mun kaksoset jotenkin liian nopeaan, onko viikot laskettu väärin (tosin silloin 10vkon ultrassa vastasi viikkoja) vai onko kasvupyrähdys. mua ku alkoi jo pelottaa sokerirasitus ym raskausdiabetes asiat.
nyt kun aika moni jo käynyt, niin voisi vaihtaa kuulumisia mitoista eikö joo?????
ja kohta aletaan sitten spekuloimaan sukupuolia sydänmensykkeistä eikö??? on tää niin hassua.

[:)][:)][:)]
 
Nra: onko sulla siis nyt To (5.8) np ultra? niin on mullaki :D jännittää ihan sikana.

Onneks mies tulee mukaan torstaina... menettäisin muuten järkeni matkalla ko nyt jo jännittää ihan sikana...:)  tänään ois tarkotus ehkä päästä vähä shoppailemaan mammahousuja... en kestä enään jos en saa farkkuja mitä pitää :) hehheee...

 
Yönsäde:


myy77:
Myttynen tais olla aikalailla sen 5cm ja vastas viikkoja 12+0. Siskolta kyselin sit asiaa, ku huomasin monella olevan enempi kokoa samoilla viikoilla. Se sitte sano, että ne viikot lasketaan mittojen keskiarvosta, eli lonkkaa ja mitä muuta siinä ultrassa nyt sitte mittailtiinkaan. Eli sinne ku syöttää ne mitat, ni se kone laskee automaattisesti ne viikot, jota keskiarvoltaan vastaa. Toivottavasti osasin kirjottaa tarpeeks ymmärrettävästi. [:D]

Nyt ku rupesin lukemaan ite tätä tekstiäni, ni en tainnu millään tavalla sit lopulta vastata sun kysymykseen. [:D] [:D] Hyvä minä! Mutta niin, ite ainaki luotan siihen kätilöön, vaikka Myttynen nyt vähä muita pienempi sitte ilmeisesti oliki. Kaippa se ois jotain sanonu, jos ois ollu aihetta. [:)]
 
joo kiva kun yritin etsiä täältä Lahdesta mammahousuja niin mistään mitään löydy. Ja ku katsoin netistä niin ne hinnat on kyl aika kalliit, rahaa kun ei ole paljoa. Mut kummiskin ennen löyty henkasta ja maukasta erillinen osasto nyt ei sitäkään enää ole... luuleko ne ettei maailmasta löydy enää raskaana olevia naisia?
 
viikkoja 11+6,ultra ens maanantaina.mahakivut ja nännien arkuus on helpottanu,jatkuva nälkä kyllä on tallessa..paino on tippu puol kiloo kun nyt terveellisemmin syöny.jee.meinaa liikaa jo olemaan.. [&:] jospa se nyt alkas tosissan helpottamaan nää oireet kun alkaa olla eka kolmannes ohi..
mammahousut pitäs kyl päästä ostamaan..toivoo että halvalla jostain löytys,ei oo itelläkään vara 30e laittaa yhtiin housuihin.. [8|]
onko muilla että mahallaan nukkuminen mahdotonta?mulla ollu niin jo pitkään..yksinkertasesti tuntuu vaan niin kova paine että sattuu.
Kohta päästäs kertomaan miehen porukoillekkin.jei.appiukko varmaan pyörtyy [:)]
 
dreamer88: Hennesin nettikauppaan on tullut syksyn mallisto Mamaankin, tilaa sieltä jos ei enää kotikaupungista löydy! Normaalihinnat on samat, ainoo tietenkin että postikulut tulee päälle ja valikoima ei täsmälleen sama mikä myymälöissä. Mutta eniveis. Ja todennäköisesti konsepti on poistettu Lahden myymälästä kysynnän puutteen takia. Se on ärsyttävää, kun itsellä olisi juuri tarve, mutta siihen on aina ihan perustellut syyt, miksi myymälöiden sisältöjä muutellaan aika ajoin.

Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Kannattaa tosiaan tilailla h&m:n nettisivuilta mammavaatteita! Siellä ainaki vielä on kivoja uusia syksyn malleja tullu. Minä tilasin sieltä yhdet legginsifarkut, sellaset collegehousut, hupparin ja muutamia pitempiä neulepaitoja. :) Ne on kyllä vähän isohkoja vielä, mut varmaan loppuajasta ei oo mistää kohdasta enää löysiä, jos painoo tulee samalla tavalla mitä viime raskaudessa! [:D] Pidän kyllä nyt huolen siitä ettei tuu.
 
Heipat tännekkin.
kirjoittelin neuvolakuulumisiin uusimmat jutut.
muuta tänne semmosta että nyt on sit kaikille sisaruksille ja äitillekki kerrottu vauvasta. innoissaanhan ne kaikki oli ja onnitteli kovasti. mies saa ite kertoo omanpuolen väelle. onhan se jo alusta asti halunnu kertoo ja kyselly et joko saa kertoo mut oon kieltäny kertomasta ennen 12viikkoa. nyt hän on kalareissulla joten ei vissii vielä oo kertonu kellekkää, ellei sit sille poikaporukalle mikä siel on mukana. [:)]
esikoinen on hyvin ottanut vauva uutisen ja sanoo että hälläkin on vauva mahassa ja uusi teoria: hän viksuna vajaa kolmivuotiaana sanoi uutiseeni et äiti on syönyt vauva ja menny mahaan [:D][:D] ihana!
jep mut kummasti osaa varoa ettei hypi mun päälle ja istuu nätisti sylissä. [:)]

yönsäde: hienoa mahtavaa!! onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!
ja Onnittelut myös 12viikosta!![:)]
sait jo tietää tuon riskiluvun. mä en saanu vieläkää tietää vaik tänään kävin neuvolas, pitää vissii oottaa ens kuun neuvolaan. mut hyvä et sulla oli riski noin pieni [:)]

ssalla: jep neljännellätoista viikolla olet. ja täytynee myöntää että itekki oon tuon systeemin tajunnu vasta vissii joskus puol vuotta sitte. ekas raskaudes aina mietin et miten ne voi mennä noin [:D] että älä huoli, ei se järki leikkaa aina muillakaa [:D][:D][:D] mut hienot viikot oot jo saavuttanut. onnittelut!

myy77: meillä tänään ultrassa kokoa oli 66mm ja viikkoja pitäis olla 12+2 mut tuo koko vastas kuulema 12+6. mut eivät silti vaihtaneet la.ta et vielä mennään tuolla 12+2 viikoilla ainaki sinne rakenneultraan asti et siel sit taas tarkemmin katotaa viikko/koko yhteen sopivuutta.
mut sit mulla tuo toinen mitta (vissii vartalonympärys) nii sen mukaan viikkoja ois vieläki enemmän. joten ottaa näistä nyt selvää. mulla on jo kerran vaihettu la.ta eikä se tunnu vieläkää olevan kohillaa. [8|]


kamala lukea nuista teidän vuodoista ja kivuista..onneksi kuitenkin vaikuttais kaikki olevan kunnossa!! mä olisin varmaan ihan kauhuissaan jos mulla tulis tommosta. mut hyvä että te osaatte ottaa asian rauhallisemmin, eipä nuille jutuille voi mitään niinkuin taisi yönsäde sanoa tos aikaisemmin, ja joillaki vuotaa eikä se johdu sen vakavammasta [:)]
toivotaan nyt ettei enempiä vuotoja kellekkään tule ja pikkuset pysyy matkassa mukana!!

sitte vielä kysyisin et onko muilla tippunu paljonki painoa ja johtuuko oksentelusta vai jostain muusta??
mulla kun painoa on äkkiä laskettuna tippunu nyt jo 1.6kiloo ja terkkaki oli huolissaan. nyt viikossa 1.2kiloo. mun ei oo tarttenu oksennella muutako iltasin ku pesen hampaat.(ei kyl iha joka ilta) mut ruoka ei kyllä hirveenä maistu ja syön enimmäkseen hedelmiä joten siinä se mun painon pudotuksen syy ku ei maistu mikään. mut paljonko on sit "terveellistä" tippua tuo paino.?? kyllä kai se kirppu silti saa tarvitsemansa?
nyt kattelin esikon korttiakin nii sillo tippu aluksi kans paino mut vaan jotain väh päälle kilon joten nyt on jo täs raskaudes tippunu enemmän.
nyt illalla aloin miettii tätä ja alko vähä arveluttaa vaik kyllähän se siitä vielä nousuun lähtee.

mutta erittäin hyviä vointeja jälleen kaikille!!
 
kiitos onnitteluista [:)] [:)] Miten tää on mahdollista, että täm vaun laskurin mukaan (ku LA on 7.2.11), niin olisin siis neljännellätoista viikolla, mutta neuvolassa puhuuvat aina että olen nyt vasta siis kolmannellatoista.. voi jotta mua jurppii tämmönen. [:'(] [:D] Miten ne voi viikolla heittää?? huoh, että mitenhän pitkällä tässä ollaan, vaikkei se viikon päälle niin tarkkaa olekkaan, mutta olishan se kiva tietää kuitenkin.. :/
 
huomenta naiset!!

noista mitoista -> hyvä kuulla että paljon poikkeuksia on, mua lkaoi pelottaa vaan ku joku puhui ettei olis tulossa raskausajan diabetesta, kuulema vauvan nopea kasvu voi viitata siihen. APUA!!! mäkun aina luullut että se on enemmän ylipainon kanssa kamppailevien juttu, et sokerit heittelee.
vähän kyl jännittää mennä katsomaan paioa huomenna...tässä kohtaa en ole aiemmissa raskauksissa koskaan lihonut kiloakaan, mut mun maha on jo ku jossain 6:lla kuulla että pakko senkin kait on jo jotain painaa. ja siksi mua pelottaakin, et jos vauvat noin äkkiä kasvaa niin kuin isoksi mä muutun. yöt jo nyt hankalia kääntymisien suhteen ja vielä olis paljon jäljellä. [:@][:@]

no nyt mä lopetan purnaamisen, koska olenhan mä niin kovin onnellinen ja jo tottunut ajatukseen kahdesta pamperoisesta. eikä enää pelota, että miten sitä pärjää....olen tähänkin asti pärjännyt vakka päällä seisois. perskutarallaa!!!! [8D][8D]

kamalasti tuntuu tota rahanmenoa silti tulevan, tässä just laskeskelin et vaikka ostaakin käytettynä kaiken paitsi sängyn menee hankintoihin jo yli tonni reippaasti. oottekos muut tehneet budjettilaskentaa???? ja jos jotain hyviä vinkkejä, niin kiitos saa jakaaa.... [:-][:-]

noista vuodoista vielä...just jostain luin, että ennen verenvuoto tarkoitti automaattisesti uhkaavaa alkavaa keskenmenoa, nykyään naiset vuotelee kuulema raskauden aikana niin paljon että se on jo melkein normaalia raskauteen liittyvää... no kyllä mulla ainakin lorotteli sen verran paljon, etten mä kyl osannut ajatella sitä yhtään normaaliksi, varsinkaan ku niin paljon siteitä ei mennyt edes kuukautisten aikaan. mutta hyvä jos ei kannata olla kovin huolissaan. [&o][&o]

koittakaahan taas jaksella siellä, ihanaa ku kaikilla jo meilkein kriittiset hetket ylitetty, ja ainahan sanotaan että kun on sydämensykkeet jo löydetty, keskenmenon vaara on enää prosenteissa [&:][&:]
 
[:)] HOOMENTA HOOMENTA [:)]

MIMMU87: KIITOS MURU ..Sinä aina piristät mun päivän [:)]!!

MYY77: Näillä viikoilla sikiöiden pitäisi kasvaa suurinpiirtein noiden kasvukäyrien mukaan eli sikiöillä ei vielä näillä viikoilla ole "omaa persoonallista kasvukäyrää" [:)].
Eli muistaakseni vasta tuossa rakenneultran aikoihin eli rv18-20 alkaa sikiölle tulla nämä omat kasvukäyränsä.Eli sikiön kasvuun alkaa vaikuttamaan esim.äidin ruokavalio.Ja tällöinhän sitten vasta äidin nauttima liiallinen sokeripitoinen ruokavalio voi vaikuttaa sikiöön niin,että sikiö kasvaa liikaa.Mutta tämäkin yleensän vaikuttaa vain sikiön vyötärön kasvuun!
Meillä gyne mittaa np-ultrassa vain pää-perämitan.Sitten rakenneultrassa tehdään tarkemmat mittaukset eli mitataan myös vartalonympärys,päänympärys sekä reiden luun pituus.
Yleensähän ainakin,jos np-ultran aikoina sikiö kasvaa liian vähän,niin silloin ainakin seuraillaan sikiön kasvua,koska se voi viitata esim.istukan toimintahäiriöön.
Sikiön liiallisesta kasvusta en osaa sen enempiä sanoa.
Sulla on aika isot vauvat viikkohin nähden,kun kyseessä on vielä kaksoset eli varmaankin sun viikot on laskettu hieman väärin.Eli olisitko kumminkin vähän pitemmällä jo [;)]?
Meillä oli Mini pää-perämitaltaan 54mm eli vastasi viikkoja 12+0 [:)].
Mutta kyllähän noihin mittauksiin vaikuttaa vielä mittaaja!!Eli ehkä joku toinen ultraaja olisi saanut vähän erilaiset mittaustulokset teidän vauvoille?
Ja älä nyt vielä ajattele mitään raskausdiabeteksiä tai muita kauhujuttuja..ajattelet nyt vain asiat positiivisesti!!
Kyllähän lääkäri olisi sanonut jotain,jos olisi ollut asiasta huolissaan [:)]

RASKAUSDIABETEKSESTÄ: Ikäväkyllä SE EI OLE PELKÄSTÄÄN LIHAVIEN ongelma!!!!!
Mullahan se todettiin viime raskaudessa ( ikinä ennen ei ole ollut ).
Ja mulla on aina painoindeksi ollut normaali!!!
Liikuntaa ja fyysistä työtä harrastan/teen päivittäin ja paljon.Syön suht terveellisesti.
Eli mullekin tuo raskausdiabetes tuli ihan puun takaa.
Mutta mulla on kyllä mummolla ollut diabetes eli se voi vaikuttaa asiaan ja myös tämä minun keliakia voi vaikuttaa asiaan.Eihän näistä sairauksista ikinä tiedä,että koska ne tulee ja kehen ne tulee!!
Eli nyt menen perjantaina sokerirasitukseen,että nähdään miten tässä raskaudessa käy.
Ja meidän vauva,vaikka olikin ns.sokerivauva oli meidän lapsista syntyessään kaikista pienin [:D][:D].Painoi "vain" 3400g,kun muut ei sokerivauvat ovat olleet painoltaan 3830-3900g luokkaa.

RONNY: KIITOS KIITOS onnitteluista [:)][:)][:)]!!
Mulla on tippunut plussasta paino noin 2kg ja en ole yhtään huolissani,koska Esikoisesta mulla tippui 7kg ja Kakkosesta 6kg.Ja kaikki ihan tämän oksentelun ja pahoinvoinnin takia.
Tuo 1,6 kilon pudotus on kyllä aika pientä [:D]..aika hysteerinen terkka teillä on siellä.Meidän terkka ei ollut edes tuosta 7 kilosta huolissaan.
Vauvakirjoissakin lukee,että raskauden alussa on normaalia,että joillakin äideillä paino putoaa n.2kg tai sitten paino nousee n.2kg [:)].
Ja vauva kyllä ottaa tarvitsemansa energian ja vitamiinit äidin verenkierrosta [:D]..Äiti tuosta ainoastaan kärsii ei vauva [;)]
Eli olehan ihan rauhassa vain ja nauti raskaudestasi [:)][:)][:)]
Sitten pitää olla huolissaan,jos äiti ei pysty yhtään juomaan tai syömään ja kaikki mitä suusta menee sisään tulee ylös.Sitten pitää mennä sairaalaan tiputukseen.
Ihanaa vointia sinulle [:)]

OMAA: Mulla kanssa tänään meinasi mennä herne tähän olotilaan [:'(]..Siis yöllä heräsin kökkimään ja aamulla vedin taas hirveet laatat.Rupee kyllä jo väsyttämään tämä jatkuva oksentelu ja paha-olo [&:]..Viikot vain paukkuu,mutta paha olo jatkuu..jee jee [;)]
Toivottavasti ei käy niin kuin Kakkosesta,että oksensin synnytykseen asti.No,ei sellaista enään voi tapahtua..sehän on aika harvinaista.

Mies eilen ihaili vaavin kuvia ..jotenkin söpöä,että mies voi olla vielä kuudesnnesta lapsesta niin tohkeissaan [:D].Mutta kokemuksesta tiedän,että kohta mies ei enään muistakaan,että olen raskaana [;)][:D][:D].Ja sitten hän taas muistaa,kun vauvan potkut alkaa tuntumaan tai sitten seuraavassa ultrassa [;)][:D]..MIEHET MIEHET..ah,niin ihanaiset [;)]

HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 12+1
 
yönsäde -> joo siis tarkoitin tota diabetes juttua, että ku BMI jotain niin automaattisesti sokerirasitukseen. ja ylipainoisilla riski korkeampi.
en mä mielestäni mitään sokeripitoista syö, jos herkuttelen koostuu se yleensä suolasta ja rasvasta (argh.....) salmiakkia välillä kun matalat paineet.
silloin 10+1 ultrassa vastasivat viikkoja ja nyt 12+1 noin isot, ja tosiaan ihmettelin itsekin. mut ei se kätilö mitään sanonut tai ihmetellyt, ensin tuli toiselle 59mm, mut korjaantu 62mm ja sanoi että hyvä ku melkein samankokoiset. kun katsoin vauvakirjasta niin vastasi jotain 14+ viikkoja. voihan se kait olla että tasaantuu, jos niillä on ollut vaan alkuun tilaa kasvaa, kohta ei taida enää olla.

tosta laihtumisesta. olen ymmärtänyt, että raskaus lisää energiantarvetta vasta noin puolessa välissä jotain 300 kcal. mä olen lisännyt samanverran jo nyt, mut mä heitänkin vielä tunnin lenkkkejä per päivä. kyllä ne vauvat jostain ne omansa imee, eikö ne ole niitä loistavia loisia....

[:)][:)]
 
Onnittelut kaikille!! ssalla, meillä on sama la!! Hihii. Minä olen kyllä 14.viikolla kun viikkoja takana 13+2. Että sanokaa, mitä sanotte neuvolantädit..Ja niin olet sinäkin. Kun tavallaanhan ihminen on syntyessään 1.vuodellaan, vaikka olisi niinku "0 vuotias"? Ja kun esim. täyttää 30, niin on 4.vuosikymmenennellä. Sekotinko vaan? Mulla oli kans ihan hepreaa tämä laskuhomma aluksi, kunnes ajattelin sen jotenkin noin ku edellä yritin selittää huonosti..
myy77: Voisikohan olla mahdollista, että olet kuitenkin pidemmällä? Meillä 12+0 mitta oli 56 mm ja vastasi viikkoja 12+2. Mutta tiedä näistä. [:)] Vauvat ottavat kaiken tarvitsemansa, ihan äiteen kustannuksella, pikku loiset, ihanaiset! Älä turhaan ole huolissasi, monesta paikasta saa lukea/kuulla muutaman kilon pudotuksista tai nousuista, ne kuuluu asiaaan molemmat! [:)]
 
Heips!

Mä tuolta tammikuisista tulin vaan kommentoimaan noita mitta juttuja... Mulla oli np-ultra viikolla 12+2 ja mitta oli 66mm. Raskaus IVF hoidolla alkunsa saanut, joten LA ei voi heittää, kun tarkka hedelmöityspäivä tiedossa[:D] Ja ultraaja sanoi että ihan viikkoja vastaa...
 
Oi voi, huomenna olis eka ultra ja jännitys ja innostus ripauksella pelkoa rupee nousee esiin..[;)] Tänään on vielä vapaa päivä, ja yksin olen kotona niin tuntuu että aika olis pysähtyny. Mies ei tienny kuinka myöhään menee tänään töissä, joten jotain täytyis keksiä ettei pää hajoo. [:D] 
 
Huomenna aika on onneks jo 10.30, joten joudutaan lähtee jo ennen kymmentä ajelee nii ei tarvi aamulla pitkään odotella. Onneks ei oo valkovuodon mukana ollu yhtään verta, ihan on kirkasta. Sitä vaa tulee niin rasittavan paljo että pikkuhousunsuojia pakko käyttää. [:@] 
 
Toivottavasti huomenna kuulisin nämä kauan odotetut sydänäänet (ihka ensimmäistä kertaa) ja näkisin pikkusen heiluttelemassa
 
Muistin tuossa juuri että rokotuskortissani sanotaan että jäykkäkouristus sekä kurkkumätä pitäis käydä uusimassa 2010, iski paniikki että voiko näitä ottaa raskaana ollessa? [:o] Kävin netistä lueskelemassa niin näitä ei vissiin mielellään annettaisi raskaana oleville. Sitten kun meillä kummiski kaksi kisua ja vanhemmilla maalla vielä lisäks kaks koiraa ja kissa, nii helposti tulee naarmuja ym. [8|] Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta koskaan?
 
Takaisin
Top