Babyshowerit

Täällä vietetty kans koko päivä babyshowereita. :) hyv seuraa, paljon juttelua ja lautapelejä hyvää ruokaa ja ihania pieniä lahjoja ^^ ihanaa miten ne on muistanu lahjoilla vaikka en sellaisia olisi tarvinnut. Seura on se tärkein.
 
Oi miten ihania ystäviä teillä ♡ kuulostaa kivoilta showereilta :)
 
Oon niin liikuttunut ja yllättynyt.. mulle järkättiin tänään yllätys-Babyshowerit!!! Mä aiemmin kirjoitin, että ei mulle varmasti kukaan osaa järkätä, kun ei lapsellisia ystäviä ole paljon ympärillä eikä kellekään ole järkätty mun lähipiirissä. Aliarvioin meidän lapsen tulevaa kummitätiä, joka oli koonnut eri ystäväpiireistä mulle niitä kaikkein läheisimpiä kokoon ja myös ympäri Suomen ystäviä ollut mukana järkkäämässä :Heartred Olin menossa brunssille, mutta siellä tulevan kummitädin luona odottikin iso konkkaronkka ystäviä :Heartred

Syötiin kyllä tosi maistuvia ruokia, joita jokainen oli tuonut mukanaan. Iltapäivä aloitettiin live-musiikilla, jazz guitar-duo Ruokangas & Hakorita esitti laulun "Joka ilta, kun lamppu sammuu". Olivat eilen keikalla täällä Tampereella ja sit sattui sopivasti, että ehtivät ylläriin mukaan. Toinen artisteista on tulevan kummitädin veli. Kuulemma tähän astisista keikoista tänään oli jännittävin :D

Lahjojakin oli aivan kamalan paljon mm. Manducan rintareppu, lahjakortti kauneuskeskukseen, tutteja, tuttipullo, Vauvan vaaka -lauluja ja leikkejä vauvaperheille.. sitten sain vielä muistoksi vihkosen, jossa on arvuutteluja vauvan syntymäajankohdasta, painosta, pituudesta.. kirjoituksia yhteisistä muistoista vuosien varrelta, vauvalle nimiehdotuksia, ystävien vinkkejä tulevalle äidille.

Jokainen oli mukana kokoamassa helminauhaa niin, että oli tuonut mukanaan yhden helmen ja tähän muualla asuvat ystäväni osallistuivat niin, että olivat lähettäneet helmen ja tervehdyksen postissa tulevalle kummitädille. Pujottaessaan helmen nauhaan jokainen kertoi asian, mitä se hänen antamansa helmi edustaa tai mitä hän sen helmen kautta haluaa toivottaa tai muuta, mitä ottaisimme huomioon vauvan kanssa. Esim. yksi ystäväni halusi sitä, että tukisimme vauvan/lapsen omaa elämänpolkua ja vahvistaisimme hänen lahjakkuuksiaan ja toinen halusi omalla helmellään meille kärsivällisyyttä ja kaaoksensietokykyä ja että oppisimme katsomaan kodin sotkuja sormien läpi ja että ennemminkin keskittyisimme olemaan lapselle läsnä.

Mä oon nyt niin äimistynyt koko päivän tapahtumista, että en varmaan saa ensi yönä nukuttua :p

babyshower1.jpg brunssi.jpg
 
Voi miten ihanan kuuloset showerit oot saanu! :) Ihania ystäviä sulla, varsinkin tuo helmi-idea oli tosi kiva!
 
Voi hyvänen aika! Aivan ihania showereita järjestetty teille! :notworthy
 
Mut kans yllätettiin ja tää hormonihöyryinen mamma oli aivan liikuttunut, niin otettu olin vaivannäöstä ja siitä että mun isomahaista arkea niin piristivät! Kaikista rakkaimmat ystävät oli läsnä, oli ihanaa ruokaa, vauvahöpötystä, ja hemmotteluhoito! Tuliaisiakin sain kotiin vietäväksi vauvalle :Heartred Oli niin ihana päivä, tuli hyvä mieli!
 
Mulla oli kans viikko sitten. Tunsin olon vähän tyhmäks ku ite siskolle listaa kutsuttavista laitoin pari viikkoa takaperin ja mut onnistuttiin silti yllättämään täysin :D olin sanonut että mä toivoisin lahjaks ihan tollasta kulutuskamaa eli vaipat,pyllypyyhkeet,harsot,tutit jne. Ja niitä tuli enemmän kun tarpeeks :D mukana oli tietty jotain vaatteita ja leluja myös :) tuleva kummitäti sano et hän ois järkänny joka tapauksessa mutta mun oli pakko varmistaa ja sanoa siskolle että oispa kiva.. ja sitä se kyllä oli :Heartred
 
Mullekin oli työkaverit järkänny viikko sitten pikkukahvikekkerit :happy:
Ihan huippukiva ylläri, vaikka kaikki oli väsyneitä rankan työviikonlopun jäljiltä ja osalla oli sitten muitakin rasitteita, mutta silti. Jokainen oli leiponu ja ostanu jotain ihanaa. Ja yhtä lukuunottamatta kaikki nuoria ja lapsettomia, eli enpä olis kuvitellu että ne moisia kekkereitä hoksais edes järkätä. :wink
Muuten en olis osannu arvata, (tarkotus oli käydä kahen kaverin kans syömässä ulkona, mutta ne olikin sitten kotonaan järkänny isommat juhlat) mutta kun kovasti koitin perua tulemistani kouluressin ja väsymyksen takia, niin tuli sen verran vihasta vastalausetta ettei ollu mitää mahkuja luikerrella "illanvietosta" ulos. Ymmärrän täysin, ja ei harmita yhtää että meni tärkee tenttiinvalmistautumispäivä ystävien seurassa :cool01
 
Mulle ei vauvakekkereitä järjestetä, ku asun niin kaukana kaikista ystävistä.. Olen osallistunut aina pohjosen ystävien babyshowereihin rahallisesti, kun juhliin on hankittu mm. jalkahoito, vaippakakku, ruokaa ja juomaa.. Jotenki itellä semmonen pettyny olo kuiteski.. Emmä todellakaan odota, että mulle olis juhlat järkätty, koska meillä välimatkaa 750 km, mutta jotenki ajattelin, että mua oltaisiin jollakin tapaa muistettu. Varmaan kuulostan pikkusieluselta, mutta..

No onneks pomo oli kuulemma tilannu ison kakun keskiviikoksi töihin, kun on mun vimppa työpäivä :happy:.
 
Mä luulin et mulle ei mitään järjestetä, mut tänään mut yllätettiin ihan täysin. Oli pienellä porukalla salaa järkätty kutsut ihanine tarjoiluineen ja pikkuneiti sai kasan suloisia vaatteita. Parasta oli nähdä kavereita, osaa pitkästä aikaa. Ja oon vieläkin ihan häkeltyny siitä että noin paljon nähty vaivaa. ♥
 
Mullakin oli tänään yllätys-showerit. Olivat mun parhaat ystävät juonineet mun selän takana tän, mukana oli myös anoppi, mun äiti ja sisko. Oli ihana yllätys!! Mut vietiin todella ihanaan ruokapaikkaan ja sain hemmetin hyvää ruokaa ja paljon vauvantarvikkeita mitä olin himoinnut mutta en ole raaskinnut vielä ostaa, mm. manduca. Lisäksi tuli kaikkea mitä ei olla vielä ostettu (olivat mun miehen kanssa suunnitelleet ja mies on estänyt ties millä tekosyyllä mua ostelemasta näitä tavaroita) mm. amme, hoitotarvikkeita ja yks ystävä oli itse tehnyt upean vaippakakunkin! Kakusta löytyi lisäksi mm. vastasyntyneen tutteja, söpöjä pinkkejä harsoja jne. Olin ihan otettu. :) mun paras ystävä oli myös ostanut mun lempi skumppapullon odottamaan että "sit kun mamma vihdoin pääsee taas radalle". :grin
Vähän tosin fiiliksiä söi kun sain jälkikäteen kuulla että järjestelyissä oli ollut kauheeta riitaa ja säätöö ja kaikki kaverit oli vähän niinkuin riidoissa keskenään näiden bileiden takia vieläkin.. :sad001 tuli tunne että musta ollu vaan vaivaa ja riitaa kaikille kun mun takia tullut tämmöiset riidat vaikken ees ite ollu millään lailla odottanut/halunnut juhlia. Toki ihana yllätys mutta... En tiiä, kai noi hormoonit laitto viä enemmän ottaan itteensä mitä olis ollu tarpeen mutta jotenkin tuli paha mieli kun kaikki vaan tappelee ja riitelee mun juhlien järjestämisen takia. Mutta jos tuota "pientä" juttua ei oteta huomioon ja jos en olisi saanut kuulla siitä niin olisin todella todella onnellinen juhlista, oli ihanaa ja kivaa ja en olisi ees uskonut että kukaan järkkää mulle mitään tämmöistä. :Heartbigred
 
Ihana yllätys varmasti ja eihän se ole sinun vika jos kaikkien järjestäjien kemiat ei ole osuneet yhteen järjestelyjen osalta.Itse olin kerran sellaisia polttareita järkkäämässä missä osa riiteli keskenään ihan joutavista asioista,mutta polttareiden jälkeen kaikki oli taas ok.
 
Minutkin yllätettiin eilen omana syntymäpäivänäni vauvakutsuilla. Mukana olivat äitini, anoppini, omat ja miehen siskot, tädit ja kummitädit ja serkkutyttöni :Heartred

Ihana päivä muistellen ja kuunnellen juttuja omasta ja miehen lapsuudesta. Vieraat arvailivat vauvan syntymäpäivää, sukupuolta sekä syntymä pituutta ja painoa. Sain nämä veikkaukset tauluna muistoksi.

Mahan ympärystäni veikattiin leikkaamalla narusta ympärysmittaa. Vauvan tulevat mummit onnistuivat leikkaamaan saman mittaiset narut ja olivat lähinnä todellista :D (muutama sentti vielä kasvunvaraa)

Yhdessä teimme tilkkutäkin, johon kaikki vieraat saivat tehdä omanlaisen palasen. Vieraat piirsivät ja kirjoittivat loruja ja omat tervehdyksensä vauvalle. Täkkiin silitettiin vielä lapsuuskuvat minusta ja miehestäni, jotta voimme helposti tutkailla kumman piirteitä vauvasta löytyy :)

Ihana päivä perheen kanssa :Heartred

Lahjaksi saimme vaippakakun, Pentikin lastenlakanoita, Pentikin lasten astioita sekä rahaa vielä puuttuviin hankintoihin.
 
Takaisin
Top