Avuttomien ensiodottajien tyhmien kysymysten palsta

Vauvahan ottaa suuhunsa oikealla imuotteella imiessään enemmän kuin vain sen nännin pään, joten imetyksen kannalta ei ole väliä, onko pienet vai isot nännit. Ei itsellänikään mitkään isot olleet, mutta todella hyvin sujui niin esikoisen kuin toisenkin imetys. En rintakumeja juuri tarvinnut, mutta alkuun nännit kyllä vähän kipeytyivät molemmilla kerroilla, kunnes tottuivat, joten siihen rintakumista voi olla apua. Ja omat vauvat oppivat kyllä hienosti heti oikean imuotteen ja silti ne nännit alkuun kipeytyivät.

Kaikki vauvat vaan eivät suostu edes syömään rintakumin kanssa. Eli itse en lähtisi hankkimaan useita, kun ei voi tietää, kuinka paljon oikeasti on tarvetta.

Joku muu rintakumien kanssa enemmän pelannut saa sitten vastailla muihin kysymyksiin. Itse tosiaan sain kaverilta rintakumit, kun hällä jäi käyttämättä, ja niitä vain esikoisen aikaan pari kertaa kokeilin kipeimpään aikaan. :)
 
Mä myös kannattaisin sellaista koita ilman ennenkö ostat-meininkiä rintakumienkin kanssa. sekun on vaikea sanoa etukäteen tarviiko niitä ollenkaan!
kautta aikojen kuitenkin ilmankin imetetty, varmasti kaikenmalliilla nänneillä:), vauva sopeutuu siihen mitä tarjolla on-eli kannataa ehdttomasti yrittää ilman lisähärpäkkeitä ensin! koko nännipiha tosiaan vauvan nieluun menee, itse nännillä aika pieni osa siinä hommassa..
tsemppiä!
 
Kiitos tiedoista!
Ajattelin vain, kun aika moni on kirjoitellut, että jo synnärillä on rintakumia tarvinnut, ja että sieltä saa kyllä lainaksi mutta moni on myös sairaalan kahvilasta kalliilla joutunut ostamaan. Niin että kyllä mä ajattelin, josko yhden parin ostaisi etukäteen, varmuuden vuoksi... :)
 
Aivan samoilla linjoilla lambin kanssa. Rinta ei muutenkaan ole kuin tuttipullo. Maitoa tihkuu muualtakin kuin nännin päästä ja itse kuulun tähän porukkaan, jolta tulee maitoa pitkin nännipihaa. Itselläni on pienet ja matalat nänninpäät, mutta poika ahmaiseekin puol tissiä suuhunsa ja hyvin oon imettänyt lapsukaiseni. Koitin rintakumia kipeytyneiden nännien takia alussa, mutta nakkasin sillä vesilintua lähes välittömästi.. se häiritsi poikaani, joka jo osasi imeä rintaa ja olihan se aika väpelöä leikkiä sen kanssa.

Tiedän kyllä pari tapausta, joita se rintakumi auttanut.

Tsemppiä imetykseen! Tämä on minulle hyvin tärkeä ja rakas aihe tämä imetys.. kävin varmaan kaikki karikot siinä läpi, mutta onnistuin ja alkukankeuksien jälkeen homma on sujunut, ja sujuu edelleeni loistavasti.
 
Käsittääkseni synnytystapa-arvioita tehdään vain niissä tapauksissa, kun siihen on joku syy esim. raskausdiabetes, vauvan epäilty iso koko, aiempi hankala synnytys tms terveydellinen syy. Joissakin paikoissa kuulemma kyllä tehdään aina ensisynnyttäjille, ilmeisesti riippuu paljon alueesta. :) Joka tapauksessa pelkästään radi ei ole siihen syy ja käsittääkseni siihen voi pytää päästä, jos kamalasti askarruttaa ja pelottaa.
 
Kuuluuko luomien lisääntyminen raskausaikaan? Kuulin jostain että joo, mutta tästä ei oo ollut missään mainittu. Uusia luomia on ilmestynyt kaulaan, selkään ja jopa rintoihin...
 
Muistaakseni se on se istukkahormoni, joka saa aikaan myös pigmenttimuutoksia. Sattaa tulla maksaläiskiä, linea negra tai sitten niitä luomia. Toki varmasti hyvin yksilöllistä. :) Itselle tuli varsiluomia, varsinkin loppuraskaudesta. Katosivat itsekseen ensimmäisen kuukauden aikana synnytyksen jälkeen. Nyt imettäessä on sitten tullut maksaläiskiä ja linea negra. :D
 
Mulle tehtiin mun piänen koon vuoksi oon siis 150cm pitkä ja pieni nainen. Katsoivat lantion sun muut ja ok olivat.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Olisikin ihanaa, jos ne luomet katoaisivat jossain vaiheessa. Ärsyttävän tuntuista, kun kaulalla on yhtäkkiä monta "näppylää"...
 
Hauska topikki, tanaan juuri ihmettelin kaulaan ja rintaan ilmestyneita pienia luomia. :D Ja kaupoilla kaydessa hypistelin tutteja ja tuttipulloja..
 
Mulle on tosiaan tullut raskausaikana hirveesti uusia luomia! Kuulemma liittyy hormonitoimintaan, eivätkä oo vaarallisia. Mutta haluaisin silti ne pois...
 
Näkyykö muuten toisessa rakenneultrassa eli n.vko20 mahdollisesti vaavelin sukupuoli? Miettisin vaan, ett miten "uskaltaa" katsoo monitoriin sitt. :)
 
(Häpyluu on kaikilla, sukupuoleen katsomatta. Pakko mainita, vaikka se on kyllä varmaa kaikilla tiedossa ilman tätäkin. :D )

Tosiaan riippuu lapsen asennosta, liikkumisesta (kovin liikkuvaisesta on vaikeaa saada selville) ja ultraajan taidoista. Lisäksi toisinaan kuulemma tytöillä saattaa häpyhuulet olla niin turvonneet, että saattavat näyttää kiveksiltä.
 
Ai, se piti vielä sanoa, että kannattaa ultraan mennessä varmuuden vuoksi mainita heti jos ei halua sukupuolta tietää! Ultraajahan sen yleensä jossain vaiheessa kyllä kysyy, mutta tiedän erään tapauksen, jossa kolmattaan odottava pariskunta oli ultrassa luottanut hoitajan kysyvän asiasta, eivätkä sanoneet, että haluavat pitää yllätyksenä ja hoitaja olikin sitten huudahtanut: 'Kylläpä on pojalla isot pallit!' :P Huvittavaa sinänsä, mutta harmihan se on, jos ei olisi halunnut tietää...
 
No siis, enhän minä mikään anatomi ole, saatika ultraava lääkäri, mutta häpyluu on osa lonkkaluuta, muodostaa mm. lonkkamaljaa. :)
 
Takaisin
Top