----45+++++ kuumeiset

Mä olin aikoinaan työpaikassa, jossa oli hirveästi vastuuta, liian vähän henkilökuntaa ja liian vähän aikaa tehdä työt huolella ja ajatuksella. Rupesin heräilemään aamuyöllä ja miettimään, olenko antanut vahingossa jollekin väärät lääkkeet ja onko joku kuollut sen takia. Stressitila kävi ihan sietämättömäksi. Nykyisessäkin työpaikassa on välillä kova kiire ja työpäivät venyvät, mutta ainakaan ei tarvitse miettiä työasioita enää, kun on astunut ovesta ulos. Lisäksi koen työn erittäin mielekkäänä ja johto haluaa, että alaiset voivat hyvin. Että todellakin joskus vaihtamalla paranee! :)
 
Toivo parannusta, kärsi, sopeudu tai lähde. Siinä ne vaihtoehdot on.
Vielä on vaihtoehtona ajaa muutosta nykyisessä työpaikassa kaikilla käytössä olevilla keinoilla. Minä olen valinnut sen, koska hyviä puolia työpaikassa oli paljon jo ennen muutosta. Ei varmasti ollut kyllä helpoin reitti, hovioikeudessa asti taisteltiin, mutta lopputulos oli hyvä. Ja sitten jäin äitiyslomalle.
 
Vielä on vaihtoehtona ajaa muutosta nykyisessä työpaikassa kaikilla käytössä olevilla keinoilla. Minä olen valinnut sen, koska hyviä puolia työpaikassa oli paljon jo ennen muutosta. Ei varmasti ollut kyllä helpoin reitti, hovioikeudessa asti taisteltiin, mutta lopputulos oli hyvä. Ja sitten jäin äitiyslomalle.

Yölento :) Tuossa on järkeä, vielä pitäisi jaksaa taistella...Paljonhan on muuttunut, koska taistelun ydin on onneksi muualla ja tämä työkaveri on täysin pistänyt asiat lekkerikisi, vaikka töissä käykin ja todella raataa. Tässä ongelman kohteena on tj.

Jos pääsis äitiyslomalle, olisi ratkaisu tosi helppo :)

Ei toistaiseksi menkkoja....:gen053
 
Juuri näin. Hyväksymällä huonoja asioita antaa oikeutuksen toimia niin. Olevinaan, vaikka näinhän sen ei pitäisi olla. Aina pitää pitää puolensa, vaikka se olisi vaikeaa.

Nyt olen puhunut aika paljon ja kauniisti valittanut, sekä pyytänyt apuja. Tästä tj on suorastaan säikähtänyt... niin sanoi itse, että säikähtää tuollaista puhetta.
Avusta ei puhu, vaikka apua pyydän.

Aiemmin en koskaan ilmaissut mitään, eikä ollut tosin tarvekkaan:angelic: Jospa kaikki entinen palaisi. Ahneus voi saada huonon lopun, kun henkilöstön voimavarat ei riitä isoa muutosta.
 
Last edited by a moderator:
Mä olin aikoinaan työpaikassa, jossa oli hirveästi vastuuta, liian vähän henkilökuntaa ja liian vähän aikaa tehdä työt huolella ja ajatuksella. Rupesin heräilemään aamuyöllä ja miettimään, olenko antanut vahingossa jollekin väärät lääkkeet ja onko joku kuollut sen takia. Stressitila kävi ihan sietämättömäksi. Nykyisessäkin työpaikassa on välillä kova kiire ja työpäivät venyvät, mutta ainakaan ei tarvitse miettiä työasioita enää, kun on astunut ovesta ulos. Lisäksi koen työn erittäin mielekkäänä ja johto haluaa, että alaiset voivat hyvin. Että todellakin joskus vaihtamalla paranee! :)

Towanda :) Näitä myös nähty. Nykyinen piti olla hyvä, mutta eipä ole enää...Mikään hyvä ei näköjään ole pysyvää:depressed:

Vaihtamalla parani, mutta se oli ja meni:banghead:

Hienoa, että nykyinen työpaikkasi on miellyttävä ja pysyisi sellaisena:happy:
 
Olen ehkä vähän outo, kun en jaksa jaarittelua. Mulla on yksi kamu, joka voi puhua vaikka tunnin tuolista. Se on tuoli.

Vastavirran akka :) Tuoliksi tämän jo alkanut todeta, mutta on järkevä jäädä tästä äitiyslomalle, eikä ihku uudesta työpaikasta, kun on koeajat alussa ja etenkin riski alkaa raskautumaan siinä.

Mulla enää ikään 46v. tuon koeajan vertainen aika yrittää, joten helpointa se on entisessä paikassa ja toisekseen, harva meidän alan yritys palkkaa pikkulapsien äitejä, saati raskaanaolevaa.

Vaihtoehdot on vähissä.

Jos vaihdan työpaikkaa, vaihdan taas kerran alaa, koska tämä on myös jo niin nähty! Ainoa hyvä puoli alalla on isot katteet, joten rahaa riittää.

Oma palkka tosin on suht. hyväkin normipalkka, mutta tuleepa ajallaan, kun niitäkin paikkoja on nähty, ettei tule ja joskus on jäänyt ihan saamatta. Vastuuta työssä on paljon, eikä sitä pysty rahalla mittaamaan.

Seuraava, jota suunnittelen on jokin oma juttu, koska jatkuva vaihtaminenkaan ei onnea tuo.... :)

Ihmettelen myös, että osittaista hoitovapaata ei ole kerrottu henkilöstölle, vaikka se alkaa 2vk. kuluttua. Taas loistava esimerkki siitä, että tj pimittää tietoja itsellään, vaikka asia tulee koskemaan ihan kaikkia työpaikalla...argh!:smiley-angry017 Juoruta osaa ja asioista, joilla ei ole merkitystä ja työpaikalla pitää omia suosikkeja, joka om tosi ärsyttävää myös.
 
Last edited by a moderator:
Suski, mikä sinulla on flunssan tilanne ? Tapahtuuko tänä vuonna vielä jotain vai siirrättekö ensi vuoteen ?
Flunssa jatkuu edelleen. Kuumetta ei ole, yskää ja kurkkukipua on kyllä, ja pää täynnä räkää. Koska kuumetta ei ole, eikä mitään lääkitystäkään flunssaan, jatketaan kuten suunniteltu. Alkionsiirto on tulossa torstaina.

Lääkäri sanoi, että vaikka olisi kuumetta, ei silläkään ole merkitystä, mutta jos itsestä tuntuu siltä että oman mielenrauhan vuoksi haluaa lykätä alkionsiirtoa, niin silloin lykkääminen on parempi ratkaisu. Minä luotan lääkärin sanaan, enkä ole ajatellut lykätä, ellen nyt ihan hirveästi sairastu lisää. Veikkaan, että minulla on enemmän tai vähemmän flunssaa koko flunssakauden ajan, enkä ajatellut lykätä alkionsiirtoa ensi kesälle asti.
 
Voi ääh tähti! :sad001
Täällä vettuuntunut orava, aika selkeesti ollaan pms oireissa:sad010. Ei tarttee edes testailla kun pää kertoo ihan selkeesti muuta. Kuopus lämäytti eilen ison tvn ruudun säröille, oikeen pisteeksi iin päälle.
kp23, toivoa nolla. Saapahan surkutella tämän kierron valmiiksi, pääsee ehkä joulun aikaan jyystöhommiin.

Täytyy alkaa varmaan juoda terästettyjä glögejä, eipä ookaan tullut vuosiin alkoa maisteltua. Josko keho vaikka luulis olevansa taas 25v..
 
Ja noista työpaikan tilanteista... sen verran olen oppinut tähän ikään mennessä, että itseään ei pidä ajaa loppuun työpaikan takia. Siitä ei tule minkäänlaista kiitosta, ja pahimmillaan uupunut sairastuu masennukseen ja vuosien sairausloman jälkeen tipahtaa kokonaan ulos työelämästä, koti menee alta, jne. Itse pitää itsestään huolehtia, ja monesti se tarkoittaa sitä, että työpaikkaa on syytä vaihtaa hyvissä ajoin, ettei ehdi ajautua tilanteeseen, ettei enää ole energiaa hakea muualta töitä.

Niin kauan kuin joustetaan ja uhrataan omaa elämää työpaikan takia, niin kauan ei yrityksessä havaita mitään tarvetta korjata tilannetta.
 
Suski, tsemppiä siirtoon! Täällä kaikki peukut pystyssä, että siitä nyt tulisi pysyvä plussa ja tähän ketjuun plussa-aallon aloitus.

Vastavirran akka, sovitaan että tiputtelun syynä oli polyyppi ja nyt kun se on poistettu niin plussa pärähtää samantien.
 
Takaisin
Top