Äitiysvaatteet

Ostin ensimmäiset raskausvaatteeni huuto.netistä! Vielä eivät ole tulleet perille asti mutta jännää silti!

PS. näin sellaisen vinkin youtubessa, että jos omat housut alkaa tiukentua, kuten itselläni, niin pyöräytä hiuslenksu napin ympärille ja vetäise se napin reiästä läpi ja takaisin. Saa vähän lisäaikaa omille housuille!
 
Kyllä se oli munkin pakko ostaa ne mammahousut eilen, ettei tarvii leggareilla olla koko raskautta. On kyllä sen verran mukavat päällä, että ei tee mieli enää normifarkkuja käyttää raskauden jälkeenkään :D! Ihan kuin ei olisi housuja jalassa ollenkaan.
 
Kysyin esimieheltä ja kyllähän lupa tuli uusiin housuihin. Pitäisi vaan toisella paikkakunnalla käydä sovittamassa oikean kokoiset kun ovat eri mitoitusta kun meillä normaalisti niin ei uskalla suoraan tilata. On niin epämiellyttävä olla nyttenkin töissä kun housut painaa mahaa. Onneks voi omissa verkkareissa olla kun ei oo hommia :D
 
Postista tuli tänään kans mammafarkut, ja voiiii että ne tuntu hyvältä jalassa :) viimeiset pari viikkoa kun on pitäny töissä istua nappi auki että on pystyny olemaan :D
 
Paneelillinen talvitakki voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Olenkin pohtinut että olisko sille käyttöä jatkossa ilman lisäosaa. Ilmeisesti ne on sit muuten ihan "normaaleja" takkeja? Muistaakseni zalandolla oli ainakin aika paljon takkivaihtoehtoja, joten täytyy ehkä alkaa tilaamaan vaan summanmutikassa jotain takkia testiin...
 
Äitiysfarkuista vielä... Perjantaina pistin ekaa kertaa jalkaani ja taisivat tulla jäädäkseen :hilarious: Kumma miten voi maha olla iso vaikka on vasta rv 12+6!? Jotenkin tuntuu että töissäkin on pari ihmistä katsonut vähän pitkään... Oikeasti miten se voi tässä vaiheessa jo näkyä?
 
Mulla pukeutumisetiketin mukaan töissä pitäisi olla suorat housut.. Onko kellään kokemusta löytyykö näitä vai ehdotanko töissä ihan vain mustiin farkkuihin tmv siirtymistä? Toinen ongelma tulee oleen takki, pitäisi ulkonakin hiukan tarjeta.. Pomo kyllä maksaa hankinnat mutta hiukan hukassa olen mistä lähteä vaatteita etsiin! Taksia ajan työkseni ja pomo tarkka etiketin noudattamisesta.
 
Mulla oli esikoisesta Vilan mustat suorat housut, niissä oli levee kuminauhavyötärö, pärjäsin niillä aika pitkälle. :)
 
Eilen ostin ensimmäiset mammafarkut h&mstä. Olin päättänyt että ultran jälkeen käyn ostoksilla. Enään yhdet omat farkut mahtuvat jalkaan ja nekin vain siksi että ostettu joskus kun oli kiloja vähän enemmän. Eilen oli työpaikan pikkujoulut, joihin puin a-linjaisen mekon jossa on riittävästi tilaa vatsalle.
 
Mä oon käyttänyt tota hiuslenkkitaktiikkaa noi viikot 10-12 ja esikoisesta 10-15 kun nappi painoi ikävästi kohtua mut vatsa ei varsinaisesti ollu vielä kasvanut.
Nyt sit kyllä viikolla 13 käytän ihan suosiolla mammahousuja. Kauhee turvotus ja näytän vaan läskiltä jos maha tursuaa housuista, mammahousut sentään pitää sen mahan sellasessa sirosti pyöristyneessä muodossa :D ja ah, miten ihanaa kun iltaa kohti saa maha rauhassa turvota eikä tarvii töissä availla nappeja ja toivoa ettei housut putoo jalasta.
 
Ja koska toivonmukaan tää on mun viimeinen raskaus, niin en aio ostaa mitään muuta kuin takin. Jotain säästin esikoiselta ja sain kaverilta kassillisen missä oli kahdet farkut, trikoopaitoja, toppeja, villapaita joka vielä kivasti piilottaa vatsan, joten näillä mennään :rolleyes:
 
Nyt on otettu töihin käyttöön mammahousut, viikkoja 13+1 :) ahdisti ja painoi tavalliset housut niin kamalasti ettei enää puhettakaan että pystyis olla
 
Mä ostin eilen h&m:n verkkokaupasta paitoja, kun oli alessa ja vielä ilman toimituskuluja. Sai melko edullisesti 5 paitaa. Pitää käydä varastosta kaivelemassa edellisen raskauden aikaisia vaatteita, tosin vähän jännittää mahtuvatko enää päälle.
 
Mä oon aikanaan hommannu muutamat mammahousut ja niillä on jo kaksi raskautta menty. Oon sellanen toppi/t paita ja huppari ihminen (lasten kanssa kotona kun olen) niin niillä oon pärjänny hyvin. Sitten oon vaan valinnu jotain vatsan kohdalta löysempää päälle jos on pitänyt olla vähän siistimpi.
 
Juuri tänään tilasin minäkin pari toppia ja olohousut :). Ennestään oli yhdet äitiysfarkut. Vielä mietinnässä tuo takkiasia. Täytyy yrittää josko löytyisi jostain käytettynä.
 
Onko kenelläkään hyviä kokemuksia mammatreenivaatteista? Alkaa vähitellen erityisesti vyötäröltä narulla kiristettävät treenitrikoot kiristää, ja jotain uusia varusteita salille pitäis hankkia. Kannattaako panostaa (melko kalliin kuuloisiin?) erityisesti odottaville suunniteltuihin urheiluvaatteisiin, vai mennä normivaatteilla ja hankkia vaan isompaa kokoa..?
 
Mä olen ostanut vaan vähän isompaa kokoa juur esim ratsastushousut, en todella aio ostaa mitään sikahintasia äitiysratsareita joita käytän kuukauden :D
 
Mulle tuli eilen H&M:n paketti joka sisälsi yhen koon isommat trikoot mitä yleensä käytän ja tällä hetkellä ainaki tuntuu tosi hyvältä! Perus mustat nii käytin tänään töissäki tunikan kans[emoji4] omat farkut kiristää, mut mammahousut tuntuu viel isoilta.. ja oon nyt käyny kokeileen mammahousuja useita malleja, mut en oo vielä oikein löytäny itelle sopivia.
 
Mä nyt sit menin ostamaan äitiystakin :eek: Miestä on hävettäny kun mä oon kulkenu lainasäkissä ja ei se munkaan mielestä häävi oo, mutta eihän sitä ite oo nähny :D HM:llä sai 40 pinnaa alea, niin raskin ostaa. Kahta muutakin mallia kokeilin, mutta niissä oli liian lyhyet hihat, liian isossa koossakin. Ei mulla kyllä ennen oo moista ongelmaa ollu. Kolmas malli oli onneksi parempi siltä osin ja oli vissiin muutkin ollu samaa mieltä, kun ostin viimesen. Ärsyttävän vähän on kokoja liikkeissä, paitojakin kattelin kun olis halvalla saanu, mutta ei löytyny ei.
 
Mä sain ystävältä parit farkut ja lökärit. Ne lökärit varsinkin ollu aivan pelastus! Takin ostin myös h&m ja ihan hyvä niin, koska mun vanha takki oli aivan viimesiään vetävä (johon mahduin), joten oli pakko. Tää talviaika on musta vähän mälsää aikaa muutenkin ostella äitiysvaatteita. Mun aikaisemmat lapset on loppuvuoden lapsia, joten olin koko kesän raskaana. Paljon kivempia raskausshortseja ja mekkoja, toppeja yms. Mitäs nyt pistät päälles, pilkkihaalari vaan samantien. :D
 
Takaisin
Top