Äitiyspakkaus

Maaliskuulla muistaakseni viime vuosina
 
No voehan piip. Katselin kelan sivuilta noita pakkauksia, et joo, toi uus (2018) ei taida ehtiä vaihtua, eli edellinen (2017) tulee sit meille. Vertailin niitä ja ihastuin 2017 pakkaukseen, kaikki oli ihanempia. Sit tuli se hetki kun aivoista kuuluu raksutus....miettii, miettii... "26.4.2018 alkaen jaossa on vuoden 2018 pakkaus". O_O Jaahas. Nyt _on_ vuosi 2018.
 
Esikoisen aikaan olin ihan yli hysteerinen siitä, kumman pakkauksen haluan, kun ne juuri vaihtui niinä aikoina kun se hakemus piti laittaa. Se edellinen oli niin kauhean näköinen, et sen olisin ottanut mieluummin rahana. Oli ihan kauhea odottaminen, et millainen se uus pakkaus tulee olemaan, milloin se julkaistaan, laskin päiviä. Vihdoin se päivä koitti ja ihastuin uuteen pakkaukseen oitis. Se oli siis ihan pakko saada. Itketti ajatella sitä edellistä pakkausta. Kyttäsin netistä onko joku jossain jo saanut uuden pakkauksen. Laitoin hakemuksen ihan viimeisenä mahdollisena päivänä ja jäin jännittämään kumpi tulee. Uusi tuli! Unelmien täyttymys! = D Ei kai vain taas käy samoin vuoden 2018 ja 2019 pakkausten kanssa :dead::oops::rolleyes:
 
Esikoisen kohdalla ei ollut mitään epäselvää minkä vuoden pakkaus tulee, kun hän on syntynyt loppuvuodesta. Musta toi 2018 pakkaus on ihan ok, en ihan kaikista tykkää, mutta jos päädytään hankkimaan pakkaus, niin ehkä odotan ihan viimeiseen hetkeen, että jos uusi pakkaus olisi julkistettu. Tosin ensi vuoden pakkaus voi olla rumempikin :p No onneksi tätä ehtii vielä pohtia ja muuttaa mielensä moneen kertaan. Harkitsen siis tällä kertaa myös sitä raha-avustusta, kun esikoisen pakkauksesta on varmaan kaikki vielä tallessa.
 
Me ei oteta pakkausta, ensimmäisen kanssa otettiin ja tykkäsin kovasti, mutta paljon vaatteita jäi käyttämättä joten en koe sitä nyt tarpeelliseksi.
 
Hyvä tietää, että 2018 pakkausta on Kelalla monta tuhatta vähemmän, kuin mitä on aiemmin ollut. Olen ajatellut olla ottamatta pakkausta juuri siksi, etten tykkää tuosta 2018 pakkauksesta, mutta voin harkita uudelleen, jos uusi ehtiikin ja on taas tosi kiva. Onneksi tykkään sekä kirkkaista sateenkaarivaatteista, että herkemmistä väreistä. Tuo 2018 pakkauksen musta-valko-harmaa vain tökkii!
 
Pakkaus otetaan. Ihana saada se pakkaus, se on mun mielestä sitä rahaa arvokkaampi. Ja ne jää lapsille muistoiksi.
 
Kiva että joku muukin säästää lapsille pakkaukset:) Mie oon säästäny noiden edellisten pakkaukset, lapset saavat sit kasvettuaan hävittää jos haluuvat:)
 
Mä en taida ottaa pakkausta, esikoinen syntyi tän vuoden tammikuussa ja mulle kävi samoin kuin Mira83:lle; ne talvivaatteet oli vääränkokoiset ja jäi käyttämättä. Muuten pakkauksen vaatteet ja tarvikkeet on olleet käytössä ja hieno tuo äitiyspakkaus on! Erityisesti mielestäni esikoisen kohdalla, kun sen mukana saa niin hyvin tärkeitä juttuja hankittua❤️
 
Meillä on molemmilla kevätvauvoilla (huhti ja touko) pakkauksen talvivaatteet olleet sopivia seuraavan talven. Ja syntyneet ihan reilunkokoisina sekä kasvaneet keskikäyrällä :)
 
Mä olen vähän kahdenvaiheilla pakkauksen kanssa, mutta onhan tässä toki vielä aikaa miettiäkin :)
Esikoisen pakkauksesta on säästetty kaikki tarvittava, joten sikäli ei pakkausta tarvittaisi. Toisaalta itse pakkaus, makuupussi jne on ihania muistoja säilyttää lapselle.. :hilarious:
 
Mä haluun kans kyllä pakkauksen. Jotenkin vaan en oo osannu ees ajatella että en ottais :)
Huippu juttu että suomessa on tälläne mahollisuus! Täytyypä kattella minkälainen se on :)
 
Otetaan varmaan pakkaus kun esikoisesta kyse enkä taida uskaltaa tehdä kauheesti hankintoja ennen kuin vikassa kolmanneksessa. 2018 pakkaus on musta ihan söpö. :)
 
Vuoden 2017 pakettia oli jaossa 36 000 ja 2018 pakettia 32 000 jos ihan en väärin muista. Ja nää oli arviot eli oli joku +/- joku summa ehkä 2000??? Et saattaa olla et aiemmin keväällä muuttuu kun -17 vuonna. Kesäkuisia kun -15 odoteltiin suurin osa sai vanhan mut muutamat uueden. Sinä vuonna muuttunu siis huhtikuussa? uus paketti. Syntyvyyshän on huimassa laskussa (mitä ei näillä palstoilla kyllä uskos).

Tietysti sekin vaikuttaa et tilaako paketin heti kun 22+0 on täynnä vai vasta 2 kk ennen la. Mut en tiiä ehtiikö sillonkaan saada uutta.

Esikoinen sai juuri ja juuri vuoden 2017 pakkauksen kun la oli 5.7 ja 4.5. Hain pakkauksen sille. Edellisellä viikollako ne alkoi jakaa uusia vasta. Et voipi olla et ei saada tällä kertsa uutta pakkausta..
 
Itse ajattelin kyllä rahana ottaa vaikka esikoinen tulossa. Ei jotenkin silmään iskenyt tuo äitiyspakkaus. [emoji6]
 
Otetaan ehdottomasti pakkaus kun esikoinen tulossa. Mä kyllä pidänkin tän vuoden pakkauksesta. Oiken odotan että pääsen avaa pakakuksen ja hypistelemään sisältöä :wink
 
Anopilla on jemmassa miehen siskon 2018 paketti kun heidän vauva kuoli viikolla 24 :/
Varmaankin otetaan se paketti käyttöön ja ei oteta omaa pakettia. Tämän vauvan vanhemmat kuitenkin haluaisivat et vaatteet tulisivat käyttöön.
 
Pakkauksen otan ehdottomasti,koska on esikoinen tulossa ja pakkaukseen saa laittaa muistoja lapsen elämän varrelta ja antaa se hänelle sit hänen ollessa vanhempi. Jännityksellä odotan saanko 2018 paketin vai kerkeänkö saada 2019 pakkauksen. :):happy7
 
Takaisin
Top