Äitiyspakkaus

Totta.. :) mää kyllä käytän värejä lastenvaatteissa mutta sitten oon vasta ostanu värillisiä ku on tienny onko tyttö vai poika eli siis syntymän jälkeen. :)

Jep, tahtoo itelläki olla et kotivaatteita on 95% vaatekaapista... :D
 
Joo, vuosien varrella noissa väreissä kuitenkin on sinistä ym. mutta ei punaista tai pinkkiä olenkaan. Eli käytännössä enemmän poikasuuntaista kuin tyttömäistä. Minusta violetti, keltainen, vihreä voisi olla väreinä enemmänkin edustettuina ja menisi juuri molemmille oikein hyvin. Minä aioin laittaa pojalle kyllä myös punaista päälle!
 
Me päädyttiin ottamaan rahana äitiysavustus. Kaikkea löytyy esikoisen jäljiltä ja hammasharjan + muut hygienia-tarvikkeet saa helposti hommattua kaupoista :happy:

Ja kun tuo 2016 vuoden kuosi ei oikein napannut, varsinkaan kun tietoa ei ole kumpi tulossa:dummy::dummy1:
 
Mä eilen laitoin pakkauksen ja äitiyspäiväraha hakemukset viimein menemään.

Lapsilisää en vielä hakenut, ootteko jo senkin hakenut,vai myöhemmin vasta?
 
Esikoiselta hain kaikki samalla kertaa. Nyt oon hakenu vasta äitiyspäivärahan. En oo vieläkään päättäny otanko pakkauksen vai rahana. Lapsilisää olin hakemassa, mut jäi vielä vaiheeseen ku oli et kaikki lapsilisät maksetaan samalle tilille. Meillä esikoisen lapsilisä menee hänelle avatulle tilille, joten pitää nyt sit miettiä et mille tilille ne laitetaan tulemaan.
 
Ai, mä tein kaikki hakemukset yhtäaikaa 2-3vkoa sitten, ja niistä on jo päätökset tullu? Meillä tosin 3.5 laskettuaika..
Onko sulla mammuska LA sit ihan toukokuun lopulla?
 
Onkos täällä kukaan kuullut tämmöisestä kun Finnish Baby Box. Myyvät tuollaista äitiyspakkausta ulkomaille, tuskin on ihan samat kamppeet mutta suurinpiirtein näyttäis olevan, hintaa 399€. Multa pari paikallista kyseli että onko tuo ton hinnan arvoinen, mutta en oikein tiedä mitä sanoa kun en ole sitä oikeeta äippälaatikkoakaan koskaan nähnyt. o_O
 
Tarkotin siis etten ihan livenä ole sitä nähnyt, eli en kunnolla osaa esim laadun puolesta jne arvella :p kyllähän mä tuolta kelan sivuilta olen sitä kuolannut ja näytin heille myös sieltä mutta eihän se ole sama kuin päästä niitä hypistelemään ihan omin käsin :shy:
 
Mulla la on 9.5. Netissä kun toisen kerran koitin tehä nii vaatis lapsen henkilötunnuksen vaikka la perusteella yritin hakemusta tehä...en tiiä missä vika...ihanaa ku pessy kaikkia pieniä vaatteita ja saapi kaappii asetella :happy:
 
Onkos täällä kukaan kuullut tämmöisestä kun Finnish Baby Box. Myyvät tuollaista äitiyspakkausta ulkomaille, tuskin on ihan samat kamppeet mutta suurinpiirtein näyttäis olevan, hintaa 399€. Multa pari paikallista kyseli että onko tuo ton hinnan arvoinen, mutta en oikein tiedä mitä sanoa kun en ole sitä oikeeta äippälaatikkoakaan koskaan nähnyt. o_O


Yhtään en googlannu tota miltä tuo näyttäs, mutta sen kokemuksen perusteella mikä mulla on äp:sta en suosittelis, varsinkaan tolla hinnalla. Toki, esikoinen synty 2016 ja pakkaus oli vuoden 2015, mutta jokatapauksessa laatu oli suoraan sanoen paskaa.... ainoa mikä oli hyvää niin haalari ja makuupussi. :)
 
Takaisin
Top