Äitiyspakkaus 2018

Meillä ei oo yhtään vauvatavaroita niin pakkaus otetaan tälläkin kertaa. Näinä vuosina kun lapset kasvoi eikä meille enää tuntunut olevan tulossa vauvoja, laitoin lasten vauvakamat kiertoon siskon ja kavereiden lapsille. Tosin varasto pitäisi jaksaa tsekata koska jätin jotain vaatteita ihan vaan sen takia, koska tykkäsin niistä :)
 
Mä olin ajatellut että en ottaisi, mutta olikin yllättävän kivoja vaatteita ja kuoseja :) meillä kahdelle edelliselle on otettu niin siksi ei puolillekaan noista tavaroista oo tarvetta, mutta oon myös säästellyt laatikot/makuupussit/ensivaatteet niin oishan se kiva tälle tulevallekin :) vaikee päätös!

Täällä vähän sama "probleema". Olin ajatellut että en ota pakkausta kun esikoiselta on kaikki tallessa, mutta oli kyllä kivan näköisiä kuoseja. Joutuu nyt oikeasti puntaroimaan kyllä asiaa...
 
Tykkäsin muuten pakkauksesta mutta makuupussi oli kyllä pettymys. Ekaa odotetaan ja otetaan kyllä pakkaus. Ruokailusetti oli kiva uutuus! Tietääkö kukaan saako mistää ostettua - 17 vuoden pöllömakuupussia? :)
 
Äp-kirppikseltä tai jos on aikaa kierrellä kirppiksillä livenä niin voi tulla vastaan. Onkohan niitä enää finlaysonilla? Jossain poistomyyntijutuissa niitä on ollut käsittääkseni myös myynnissä, mutta en oo ite käynyt.
 
Mä laitoin liittymispyynnön sinne äp-kirppikselle. Mä tykkäsin siitä 2014 pakkauksen turkoosi-valkoisesta potkupuvusta ja toivon löytäväni toisen samanlaisen. Oli ihan lemppari.
 
Me otetaan pakkaus! Esikoista ootellaan ja positiivisesti yllätyin tästä pakkauksesta! Varmastikaan kaikkea ei tuu käytettyä mutta tykkään pakkauksen neutraalimmasta sisällöstä :)
 
Osaako joku muuten kertoa paljon se raha on? En oo koskaan aiemmin sitä ees aatellut ottaa niin en tiedä:wideyed::) hirveen vaikeeta päättää kyllä, toisaalta kun tosiaan läheskään kaikelle ei oo tarvetta, niin sillä rahalla vois ostaa jotain tarpeellista tai koota jonkun oman pikkupakkauksen...mut oon kyllä aina jotenkin tykännyt koko tästä äitiyspakkauskonseptista, niin jotenkin tuntuu jo ihan pahalta ettei ottais sitä tällä kertaa :hilarious:
 
170e meille, joiden laskettu aika on 1.6. jälkeen:) ja verotonta. (toistaiseksi se on vielä 140e, mutta nousee siis kesäkuun alussa. Kesäkuun jälkeen jaettaviin pakkauksiin tulee myös 30e arvosta lisätuotteita eli ne huopikkaat ja mitäs muuta...)
 
Muokattu viimeksi:
Joo mietinkin että ainakin pakkauksen sisältöön oli tullut lisää tuotteita, mut en ollut varma nouseeko raha myös :) onhan se tuo 170€ kiva raha myös, vaikka toki pakkauksen arvo on heittämällä enempi :)
 
Olin suunnitellut etten ottais pakkausta, kun esikoisillekaan ei otettu. Mutta kyllä aika kiva on :)
 
Ihana lukea monen esikoista odottavan ajatuksia pakkauksesta. Meinaan muistan itse ajatelleeni ihan samoin, mullekkin pakkauksen ottaminen oli silloin itsestäänselvää ja oikeestaan vielä toisenkin kohdalla ♡ mutta nyt on kolmas tulossa ja tuntuu et tavaraa on jo ennestään niin paljon et en nää järkeä ottaa vaikka mieli tekis kun oli ihania värejä ja kuoseja♡ mä ajattelin ite et otan rahana ja käytän sen rahan uuteen turvakaukaloon kun edellisten jäljiltä vanha on jo myyty :)
 
Mä hunteerasin tuota samaa. Ekalla kerralla pakkaus oli selvyys ja siksikin sitä katsoi eri silmällä. Sitä oli ihanaa odottaa ja vielä ihanampaa tuoda kotiin (vaikka jälkikäteen äp-kuvia katsellessa kuosit onkin osin aika järkkyjä olleet). :)
Nyt kun on jo useampi lapsi eikä äp ole enää "välttämätön" niin sitä katsoo eri tavalla.
 
Ihan uteliaisuudesta kyselisin tosta makuupussista, en ole tainnut 20 vuoteen edes koskea äp makuupussiin. Oon ymmärtänyt että sitä ei voi istumavaunuissa edes käyttää? Eli ei ole reikiä valjaita varten? Ja se ei edes pidä vettä? Eli hankitteko sitten toisen istumavaunuihin ja käytätte tota vaan vaunukopassa? Tässä kovasti oon nyt alkanut miettiä kaikkia hankintoja kun suurin osa isoista tarvikkeista on ehditty myydä. Juuri luin yhtä blogia jossa neuvottiin kuinka sellainen isomman (istumavaunuun tarkoitettu) makuupussin saa toimimaan myös pienemmässä vaunukopassa. Eli taidan vaan sellaisen hankkia, viimeksi oli kaksi eri makuupussia...
 
Vyönreiät voi tehä ite, ei kummosia ompelutaitoja vaadi. :) menee sillai kaukaloonkin.
Ei oo vedenpitävä, vaan puuvillaa tms.
 
Itse pongasin kirppikseltä semmosen äpakkauksen makuupussin johon oli ommeltu päälle semmonen vettä/likaa hylkivä kangas. Varioin sitä sitten eteenpäin siten että ompelin siihen koneella iiiisot napinlävet vöitä varten.
 
Ns. Kelaneuvola on nyt käyty. Jäin vain pohtimaan milloinkohan pitäisi laittaa hakemus äitiyspakkauksesta vetämään, jotta saisi varmuudella tämän uuden? Terkkari vastasi, että uusi pakkaus on varmasti nyt jo jaossa, mutta itse olen siinä kuvitelmassa, että uutta pakkausta aletaan jakaa aikaisintaan toukokuussa..
 
Ns. Kelaneuvola on nyt käyty. Jäin vain pohtimaan milloinkohan pitäisi laittaa hakemus äitiyspakkauksesta vetämään, jotta saisi varmuudella tämän uuden? Terkkari vastasi, että uusi pakkaus on varmasti nyt jo jaossa, mutta itse olen siinä kuvitelmassa, että uutta pakkausta aletaan jakaa aikaisintaan toukokuussa..

Viime vuonna ainakin tuolla kela-kertun naamakirjassa oli ilmoitus että nyt aloitamme uuden pakkauksen jakamisen :-)

Ite sain kans paperit eilen mutta maltan odottaa vielä hetken että saisi varmasti sen uuden :p
 
Viime vuonna ainakin tuolla kela-kertun naamakirjassa oli ilmoitus että nyt aloitamme uuden pakkauksen jakamisen :)

Ite sain kans paperit eilen mutta maltan odottaa vielä hetken että saisi varmasti sen uuden :p

Okei, täytyypä seurailla, jos ilmoittasivat tänä vuonnakin. :)

Taidan minäkin vielä hetken odotella, vaikka ehkä ei niin malttasikaan :D
 
Takaisin
Top