Äitiys/imetysvaatteet

Ostin ihanat mamalicious jegginsit ja niistä meni jousto kahdessa pesussa. Tosi kiva kun ei mitkään halvimmasta päästä olevat, ja olivat ihanat päällä kun eivät paina mahaan. Jostain syystä mahatuubit painaa ikävästi.
 
Nyt tarvii vinkkejä. Noissa mamma-jegginsleggins-farkuissa niin miten te estätte valahtamisen? Mulla siis täysin sopivat ekan päivän, toka vielä menee mutta kolmantena päivänä jos ei pese välissä niin niistä tulee sellaisia ihme pussihousuja jotka roikkuu ja valahtaa ihan jatkuvasti. En käsitä :D Pitäis varmaan henkselit ostaa...
 
Nyt tarvii vinkkejä. Noissa mamma-jegginsleggins-farkuissa niin miten te estätte valahtamisen? Mulla siis täysin sopivat ekan päivän, toka vielä menee mutta kolmantena päivänä jos ei pese välissä niin niistä tulee sellaisia ihme pussihousuja jotka roikkuu ja valahtaa ihan jatkuvasti. En käsitä :D Pitäis varmaan henkselit ostaa...

Mietin samaa viime viikolla. Ja ihan tavallisissa mammafarkuissa sama ongelma, se trikoinen masu-osa venähtää jo ensimmäisen päivän käytön jälkeen siihen kuntoon ettei kestä ylhäällä. Ja muuten kun noita ei tarvitsisi todellakaan vielä pestä sen päivän tai kahden käytön jälkeen.. Työkaverit ehdotti miulle juurikin noita henkseleitä (lasten sellaisia, kun eihän niiden tarvi ees olla kovin pitkät) :grin Apua? :p

Silloin joskus esikoista odottaessa, eli vuonna 2009, sai kaikista kauposta masu-tuubeja(eli niitä kangaspaloja, että maha ei näy). Niin mistähän niitä nykyisin voi ostaa kohtuullisilla hinnoilla. Löysin netistä muutamia, mutta hinnat oli 20€/kpl ja sillä hinnalla saan kirppikseltä jo 10 äitiyspaitaa tavallisten tilalle.
 
Mikä siinä on, että viimeisetkin sopivat rintsikat kosahtaa kaikki samaan aikaan? Kaarituet punkee läpi nyt kolmesta eri rintsikoista ja alkaa käydä sopivat vähiin. Tilasin netistä mutta saa nähdä sopivatko. Viimeisimmän hankinnan koko oli 70K ja siitä on 3 vuotta (ja 10 kg...), nyt otin suosiolla 75 ympärysmitalla. Jos edes parit sopisi niin olisi sitten imetysliivit samalla. Olettaen että kuppikoko ei enää hirveitä kasva.

Viimeksi pärjäsin raskaudenaikaisilla imetysliiveillä, rinnat kasvoi kun maito nousi mutta tasoittui pian ja liivit istui hyvin jälkeenpäinkin (näihin päiviin asti). Rintaliivien osto on niin vaikeaa muutenkin tässä kokoluokassa puhumattakaan jatkuvista muutoksista.
 
Tips, tilasitko siis imetysrintsikat? Saanko kysyä, minkä merkkiset?

Mun piti myös ostaa tässä uudet rintsikat ja kauhee pähkäily oli, että minkä koon nyt sitten ottaa, kun kuppikoko on kasvanu mutta myös painoa tullu, niin ympäryskin jo vähän kasvanut. Samoin piti pähkäillä sitä, että ottaako imetysrintsikat vai tavalliset, mutta päädyin sitten tavallisiin vielä. Netistä kun joudun tilaamaan (koska normaalisti olen kokoa 70I) niin sovitus mahdollisuutta ei heti ollut. Päädyin sitten yhden isompaan ympärykseen ja yhden isompaan kuppikokoon. Ne olikin sit sopivat onneksi ja ehkä vähän on vielä varaa rinnoille niihin kasvaakin. Kun varmasti tulevat vielä kasvamaan ennen imetystäkin, vaikka mulle riittäisi kyllä jo... o_O
 
Tips, tilasitko siis imetysrintsikat? Saanko kysyä, minkä merkkiset?

Mun piti myös ostaa tässä uudet rintsikat ja kauhee pähkäily oli, että minkä koon nyt sitten ottaa, kun kuppikoko on kasvanu mutta myös painoa tullu, niin ympäryskin jo vähän kasvanut. Samoin piti pähkäillä sitä, että ottaako imetysrintsikat vai tavalliset, mutta päädyin sitten tavallisiin vielä. Netistä kun joudun tilaamaan (koska normaalisti olen kokoa 70I) niin sovitus mahdollisuutta ei heti ollut. Päädyin sitten yhden isompaan ympärykseen ja yhden isompaan kuppikokoon. Ne olikin sit sopivat onneksi ja ehkä vähän on vielä varaa rinnoille niihin kasvaakin. Kun varmasti tulevat vielä kasvamaan ennen imetystäkin, vaikka mulle riittäisi kyllä jo... o_O

Tilasin useamman luottokaupasta eli Lumingerielta, osa palautunee takaisin ellei satu kaikki istumaan. Viimeksi ostin Freya-merkkiset Pure-imetysliivit jotka tosiaan palveli hienosti sen 3 vuotta! Sieltä löytyy kokolaskuri, tosin jouduin vähän improvisoimaan niin katsotaan miten käy. Noilla on onneksi mukava palautuspolitiikka ja saa vielä mailitse vinkkejäkin jos päätyy arpomaan. Toinen hyväksi havaittu merkki on Panache, niitä on vielä yhdet kaarituettomat imetysliivit jäljellä, ajattelin huomenna paremman puutteessa kokeilla vieläkö menisivät.

On tää haasteellista, kauhulla odotan jos nää vielä paisuu. Tai jos muuten vaan paisun ympärysmitan osalta. :D
 
Tilasin useamman luottokaupasta eli Lumingerielta, osa palautunee takaisin ellei satu kaikki istumaan.

Juu Lumingerie on munkin luottokauppa! :) Ei voi sanoa muuta kuin hyvää. En tiedä, mitä tekisin ilman sitä! :D Kiitos vinkeistä! :) Ystäväni suositteli Royce Lingerien Blossom-nimisiä, joissa on säätömahdollisuutta kolmen kupin verran. Olivat varsinkin aluksi kuulemma tosi hyvät, kun maito nousi. Mutta on tää aina yhtä vaikeeta! :D
 
Mietin samaa viime viikolla. Ja ihan tavallisissa mammafarkuissa sama ongelma, se trikoinen masu-osa venähtää jo ensimmäisen päivän käytön jälkeen siihen kuntoon ettei kestä ylhäällä. Ja muuten kun noita ei tarvitsisi todellakaan vielä pestä sen päivän tai kahden käytön jälkeen.. Työkaverit ehdotti miulle juurikin noita henkseleitä (lasten sellaisia, kun eihän niiden tarvi ees olla kovin pitkät) :grin Apua? :p
Mä ratkoin ongelman osittain. Ostin viime raskaudessa sellaisia joustavia vähän "karkeaa" materiaalia olevia mamma-aluspöksyjä. Peittävät siis koko vatsan ja ne ylettyy tissien alle. Ne kun laittaa alle niin tarjoaa näille mammafarkkujen masu-osille sen verran kitkaa, että pysyvät vähän paremmin ylhäällä joskaan eivät ratko ongelmaa kokonaan. Henkseliostoksille siis...
 
Mä kävin nappaamassa Bebesistä äitiysalusshortsit, joita ajattelin pitää hieman lyhyempihelmaisten mekkojen kanssa :) voi pyöräillä vähän pienemmällä vilautteluriskillä :grin
 
Mä sain isännän ylipuhuttua ensi lauantaiksi Tuuriin, jospa sieltä löytyisi sopivia vaatteita. Alkaa ahdistamaan kun kaikki vaatteet jää pieniksi tai lähinnä housut.
En uskalla enää netistä tilata, niin pääsee kunnolla sovittamaan jos jotain löytyisi.
 
Tällaisena isokokoisena vaikea löytää vaatteita niin ostinpa sitten kaunista mustaa kangasta ruusukiehkuroilla ja ompelijalle vein joka teki kesäksi raskaushameen. Hamekangas+ompelijan työ 40€ yhteensä joten taidan alkaa teettää useammin vaatteita mittojen mukaan :)
 
Tällaisena isokokoisena vaikea löytää vaatteita niin ostinpa sitten kaunista mustaa kangasta ruusukiehkuroilla ja ompelijalle vein joka teki kesäksi raskaushameen. Hamekangas+ompelijan työ 40€ yhteensä joten taidan alkaa teettää useammin vaatteita mittojen mukaan :)

Wow, mistä löytää noin edullisen ompelijan??
 
Mulla ei mitään hajua paljonko ompelijat yleensä maksaa mutta varmaan tollaisen yksinkertaisen hameen teossa kuminauhavyötäröllä ei kauan mene. Täältä Keski-Pohjanmaalta löytyy :wink
 
Mietin vaan kun joka kerta ompelimossa korjausasioissa asioidessani loppulasku on hiponut pienennetyn mekon alkuperäistä ostohintaa :nailbiting: toki olen saanut aina kauniisti istuvan mekon sillein tärkeimpiin juhliin :grin mietin edelleen elokuisiin häihin tulevaa mekkoa. Luulin jo löytäneeni hyvän, mutta sitten se ei ollutkaan sovittaessa mieleinen. Eilen Helsingissä puolestani törmäsin ihanaan Rcollectionin silkkimekkoon, jossa oli värivaihtoehtoina sekä ihana keltainen ja klassinen navy. Hintaa koltulla oli kuitenkin huimat 199 euroa, joten mekko jäi kauppaan. Nyt jäin miettimään olisiko edullisempi teetättää mekko, joka sopisi sekä ystäväni elokuisiin häihin että ristiäisiin...
 
Takaisin
Top