Yleinen keskustelu

Joo minäkin yritän positiivisen kautta koko ajan ajatella, vaikka pelottaakin ja historia on pitkä tämän lapsettomuuden osalta. Siksi nyt viime päivinä tuntunutkin, ettei halua kirjoitella täällä mitään tai käydä edes lueskelemassa kun tuntuu että täällä vain pelko ruokkii toisiaan ja hätääntyy semmosista asioista, mistä ei edes vielä tajunnut hätääntyä. Kuten tuo oireettomuus 🤔 Toki täällä ois tuo ketju peloista, mutta tuntuu että se pelko on joka ketjussa ja se ahdistaa itseä just nyt tällä hetkellä.

Ehkä palaan siis linjoille tänne marraskuusiin sitten, kun ultrassa on käyty (kunhan varais vaan sen ajan sinne😀) ja jos kaikki on sitten hyvin. ☺️
 
Jostain luin, että loppujen lopuksi itse ei voi siihen edes vaikuttaa jos jotain tässä vaiheessa jo tapahtuu. Kaikki kiinni alkiosta. Positiivisuudella ainakin saa omia stressitasojaan pidettyä alhaalla ja itselleen paremman olon. 💕
 
Mulla kans eka raskaus, enkä oo tehny muutaku ekan posin viikko sitten perjantaina ja olikohan tiistaina, kun tein vain omaksi huvikseni toisen kaapista löytyvän. Tuskin olisin lähtenyt erikseen ostamaan, oli vain ihana nähdä tavallaan vauvan "terveiset" toisen viivan muodossa vielä uudestaan ❤️

On varmasti super paljon helpompi uskoa että kaikki menee hyvin, kun ikäviä kokemuksia ei ole taustalla. Vaikken kiellä etteikö pelottaisi mahdollinen keskenmeno, kun tässä ryhmässäkin tuntuu paljon sattuneen ja tapahtuneen 💔 mutta koitetaan silti ihan kaikki ajatellakkin positiiviselta kantilta, hyvät vibat kantaa varmasti meille jokaiselle ja nyt kun raskaudet on jo käynnissä, on tilanne paljon pidemmällä jo kuin ilman raskautta 💝
Tottakai keskenmenot saattavat tuntua pelottavalta vaikka niitä ei olisi kokenutkaan. Muistan itse myös tuon tunteen kun odotin esikoista. Kyllä sitä silti pelkäsi kun kaikki on uutta, eikä ole minkäänlaista käsitystä miten asioiden tulisi mennä.

Positiivinen ajattelu on hyvä lähtökohta 🌈 Tämä foorumi on siitä hyvä paikka, kun myös peloista voi kirjoittaa johonkin. Itse en ainakaan vielä tässä vaiheessa kerro raskaudesta kun ihan vaan jollekkin ystävälle, jolle voisin keskenmenostakin kertoa. Ei kenenkään ole varmasti tarkoitus pelotella ketään keskenmenotaustalla. Ne vaan on ikäviä sattumia, jotka ovat osuneet omalle kohdalle. Ne surun tunteet täytyy rämpiä läpi, mutta nousevat kummasti pintaan jos on uudestaan raskaana.
 
Tottakai keskenmenot saattavat tuntua pelottavalta vaikka niitä ei olisi kokenutkaan. Muistan itse myös tuon tunteen kun odotin esikoista. Kyllä sitä silti pelkäsi kun kaikki on uutta, eikä ole minkäänlaista käsitystä miten asioiden tulisi mennä.

Positiivinen ajattelu on hyvä lähtökohta 🌈 Tämä foorumi on siitä hyvä paikka, kun myös peloista voi kirjoittaa johonkin. Itse en ainakaan vielä tässä vaiheessa kerro raskaudesta kun ihan vaan jollekkin ystävälle, jolle voisin keskenmenostakin kertoa. Ei kenenkään ole varmasti tarkoitus pelotella ketään keskenmenotaustalla. Ne vaan on ikäviä sattumia, jotka ovat osuneet omalle kohdalle. Ne surun tunteet täytyy rämpiä läpi, mutta nousevat kummasti pintaan jos on uudestaan raskaana.

Minun ensimmäinen raskaus päättyi kkm 8+ joka huomattiin nt-ultrassa. Minulla loppui myös pahoinvointi ja väsymyskään ei ollut enää niin paha. Kyllä se jäi vähän pelottamaan uudessa raskaudessa. Kolmannessa sitten ei niinkään kun menin sillä positiivisuudella eteenpäin ja tämä neljäs on nyt muuten vain ollut ihan kun en olisi raskaana ollenkaan. Varmaan kun arki on muutenkin ”kiireinen” ehkä tässä menee hetki tajuta, että tässä oikeesti raskaana ollaan 😅
 
Minun ensimmäinen raskaus päättyi kkm 8+ joka huomattiin nt-ultrassa. Minulla loppui myös pahoinvointi ja väsymyskään ei ollut enää niin paha. Kyllä se jäi vähän pelottamaan uudessa raskaudessa. Kolmannessa sitten ei niinkään kun menin sillä positiivisuudella eteenpäin ja tämä neljäs on nyt muuten vain ollut ihan kun en olisi raskaana ollenkaan. Varmaan kun arki on muutenkin ”kiireinen” ehkä tässä menee hetki tajuta, että tässä oikeesti raskaana ollaan 😅
Hyvin samankaltaiset taustat, mulla vaan yksi lapsi vähemmän. Mullakin meni raskaudet kesken 8+ kaksi kertaa peräkkäin ja just noin, että oireet loppui mutta piti sitten tyhjentää lääkkeillä. Neljännessä raskaudessa pelkäsin kamalasti, vaikka siitä vauva syliin saatiin. Nyt on kaksi pientä lasta kotihoidossa, joten vilskettä riittää :tears:
 
Tottakai keskenmenot saattavat tuntua pelottavalta vaikka niitä ei olisi kokenutkaan. Muistan itse myös tuon tunteen kun odotin esikoista. Kyllä sitä silti pelkäsi kun kaikki on uutta, eikä ole minkäänlaista käsitystä miten asioiden tulisi mennä.

Positiivinen ajattelu on hyvä lähtökohta 🌈 Tämä foorumi on siitä hyvä paikka, kun myös peloista voi kirjoittaa johonkin. Itse en ainakaan vielä tässä vaiheessa kerro raskaudesta kun ihan vaan jollekkin ystävälle, jolle voisin keskenmenostakin kertoa. Ei kenenkään ole varmasti tarkoitus pelotella ketään keskenmenotaustalla. Ne vaan on ikäviä sattumia, jotka ovat osuneet omalle kohdalle. Ne surun tunteet täytyy rämpiä läpi, mutta nousevat kummasti pintaan jos on uudestaan raskaana.
Joo, on äärimmäisen hyvä että ne pelot ja ahdistuksetkin voi täällä jakaa! Kuten kaikki muukin, kun nyt ei olla mun vanhempia ja sitä yhtä ystävää isommalle porukalle kerrottu koko asiasta, ni tuntuu ku tää "meidän porukka" ois täällä aivan tosi läheistä porukkaa, kenen kans se suurin ja ihanin salaisuus on jaettu. ❤️

Oon ehkä kuitenkin sitä mieltä, että olisi hyvä pyrkiä pitämään ne isommat pelot, ahdistukset ja jännitykset esim. Tunteiden vuoristorata-topicin alla tai jossain muuten rajatummassa paikassa, että pelot eivät hypi "jatkuvasti" silmille. Kuten Toivoaon kirjoitti tuolla aiemmin, niin nyt ne hyppii vähän joka topicissa silmille ja myönnän kans, että se ohuesti ahdistaa. Mutta toki ollaan kaikki vielä niin alussa ja epävarmassa vaiheessa tätä matkaa, että ei kovin tukevalla maaperällä vielä olla ja ilman muuta se näkyy kaikissa keskusteluissa. ✨
 
Mä voin ainakin kirjotella enemmän jatkossa tuolla keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä, jos mun jutut ahdistaa 👍🏻
 
Mä voin ainakin kirjotella enemmän jatkossa tuolla keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä, jos mun jutut ahdistaa 👍🏻
En sitten ainakaan itse todellakaan tarkoittanut ketään yksittäistä!! ❤️ Kyllähän tänne paljon juttua mahtuu ja mun mielestä on just ihana juttu, että kaikilla on omanlaisensa kokemustausta 🫶🏼
 
Ei mun mielestä täällä kyllä olla mitenkään erityisesti sitä pelkoa viljelty. Se vaan on faktaa, että alkuraskaudessa riskit keskenmenolle on suuret ja täälläkin keskusteluissa löytyy monia, jotka sen on kokeneet (useitakin kertoja), joten musta ihan täysin ymmärrettävää, että ne asiat nousee esille nyt tämänkin raskauden aikana. Ymmärrän kyllä myös sen, että jos joku ei tykkää sellaisia lukea ollenkaan, mutta niinkuin sanoin, ei musta ole täällä niitä pelkoja mitenkään erityisesti nostettu esille verrattuna muihin vastaaviin paikkoihin. Kyllä täällä sitä iloa ja positiivisuuttakin on jaettu ihan alusta saakka. 😊
 
Ja kyllä se on mun mielestä vähän jokaisen omalla vastuulla, jos kokee itse saavansa lisää pelkoja/negatiivisuutta tällaisista paikoista, niin silloin on varmaan pidettävä aina ajoittain taukoa (niinkuin itse olen tehnyt). Varmasti täältä saisi jokainen halutessaan itselleen luotua vaikka minkälaisia stressauksen aiheita liittyen oireisiin, testeihin, hankintoihin jne.
 
Ja kyllä se on mun mielestä vähän jokaisen omalla vastuulla, jos kokee itse saavansa lisää pelkoja/negatiivisuutta tällaisista paikoista, niin silloin on varmaan pidettävä aina ajoittain taukoa (niinkuin itse olen tehnyt). Varmasti täältä saisi jokainen halutessaan itselleen luotua vaikka minkälaisia stressauksen aiheita liittyen oireisiin, testeihin, hankintoihin jne.

Samaa mieltä. Mustakin keskustelu on pysynyt asiallisella tasolla ja lähinnä jaettu kokemuksia. Oireet alussa on epämääräisiä ja vaikka yhdellä olisivat olleet keskenmenoon viittaavia, ovat ne toisella ihan normaaleja. Raskauksia ei oikein voi verrata toisiinsa. Suurimmat huolenaiheet ja seurannan ulkoistan itse terveydenhuollon piikkiin. Jokaisella on varmasti asioita jotka pelottavat tai ahdistavat raskausaikana. Tai jonkun kommentti saattaa ärsyttää kun ollaan kaikki herkässä tilassa. Silloin on hyvä vetää happea, ja palata kun on itse rauhoittunut. Itse tein myös niin (eri nimimerkillä) yhdessä odotuksessa, kun tuntui, että omat stressinaiheet pyöri ihan muualla kun suurimman osan.

Positiivista odotusta kaikille!
 
Kävin hetki sitten vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli vaalenpunaista valkovuodon näköistä eritettä. Voikohan kyseessä olla alkava keskenmenon? Tai eihän sitä kukaan mulle osaa varmaksi kertoa, mutta haluisin kuulla kokemuksia niiltä, joilla sitä valitettavasti entuudestaan on.

Ja pahoittelut, kun nostan aiheen, vaikka juuri taisi olla juttua, ettei ole hyvä liikaa puida. En vaan tiä mistä muualtakaan kysyn. Tuskin lääkärissä näin viikonloppuna kukaan on kiinnostunut vaalenpunaisesta vuodosta 🙈
 
Kävin hetki sitten vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli vaalenpunaista valkovuodon näköistä eritettä. Voikohan kyseessä olla alkava keskenmenon? Tai eihän sitä kukaan mulle osaa varmaksi kertoa, mutta haluisin kuulla kokemuksia niiltä, joilla sitä valitettavasti entuudestaan on.

Ja pahoittelut, kun nostan aiheen, vaikka juuri taisi olla juttua, ettei ole hyvä liikaa puida. En vaan tiä mistä muualtakaan kysyn. Tuskin lääkärissä näin viikonloppuna kukaan on kiinnostunut vaalenpunaisesta vuodosta 🙈
Mulla on tullut tuollaista vaaleanpunaista eritettä raskaudessa, josta syntyi vauva. Ei ollut omalla kohdalla vastaavaa keskenmenneissä. Toivotaan, että on harmitonta ja jää tuohon yhteen kertaan! 🌈 🤞
 
Mulla on tullut tuollaista vaaleanpunaista eritettä raskaudessa, josta syntyi vauva. Ei ollut omalla kohdalla vastaavaa keskenmenneissä. Toivotaan, että on harmitonta ja jää tuohon yhteen kertaan! 🌈 🤞
Kiitos, kun jaoit oman kokemuksen ❤️. Nyt kun vähän luin enemmän asiasta, niin on mahdollista, että tää johtu eilisestä seksistä. Eipä taida nyt auttaa muu kuin seurata tilannetta ja toivoa parasta 🙂
 
Kiitos, kun jaoit oman kokemuksen ❤️. Nyt kun vähän luin enemmän asiasta, niin on mahdollista, että tää johtu eilisestä seksistä. Eipä taida nyt auttaa muu kuin seurata tilannetta ja toivoa parasta 🙂
Ei kestä :red-heart: Mieluummin jakaa näitä kokemuksia, jotka voivat tuoda lohtua muille.

Se on mahdollista, että yhdyntä on ärsyttänyt limakalvoa, ja siksi sieltä tuli nyt tuommoista epämääräisen väristä vuotoa. Pidetään peukut pystyssä että oli kyse nimenomaan siitä :smiling-eyes:
 
Toivottavasti jokainen kokee olonsa tervetulleeksi ryhmässä ja saa vertaistukea. On ymmärrettävää että kaikki me ollaan erilaisia ja reagoidaan eri tavalla asioihin. 💕
 
Hyvin samankaltaiset taustat, mulla vaan yksi lapsi vähemmän. Mullakin meni raskaudet kesken 8+ kaksi kertaa peräkkäin ja just noin, että oireet loppui mutta piti sitten tyhjentää lääkkeillä. Neljännessä raskaudessa pelkäsin kamalasti, vaikka siitä vauva syliin saatiin. Nyt on kaksi pientä lasta kotihoidossa, joten vilskettä riittää :tears:
Joo, heräsin itse aikasin, että hetken saan olla rauhassa ja juoda kahvin kirjottaa pari viestiä mutta sitten kun muut heräsivät nii se oli sit menoa 😅😂 selvisin hengissä. Huomenna sama rumba😅🥳
 
Joo, heräsin itse aikasin, että hetken saan olla rauhassa ja juoda kahvin kirjottaa pari viestiä mutta sitten kun muut heräsivät nii se oli sit menoa 😅😂 selvisin hengissä. Huomenna sama rumba😅🥳
Voin vaan kuvitella ettei siellä paljon hengähdetä kolmen kanssa. Ei tässä kahdenkaan kanssa oikein ehdi ottaa taukoja ellei puoliso ole paikalla tai itse just herää aikasemmin kun muut. Ne hetket kun saa olla yksin ovat kallisarvoista :tears:
 
Voin vaan kuvitella ettei siellä paljon hengähdetä kolmen kanssa. Ei tässä kahdenkaan kanssa oikein ehdi ottaa taukoja ellei puoliso ole paikalla tai itse just herää aikasemmin kun muut. Ne hetket kun saa olla yksin ovat kallisarvoista :tears:

Joo, vkpl oli tällä kertaa aivan jotain muuta kun normaali.. lapset juoksi ihan non stop. Oltiin lauantaina uimassa ja eilen käyntiin kahdessa eri puistossa leikkimässä. Silti hirveet energiapakkaukset kotiin tultaessa.. Nukahdin jo ennen lapsia niin puoliso pisti lapset nukkumaan 😅
 
Takaisin
Top