Yleinen keskustelu

Soitin tänään neuvolan ajanvaraukseen ja jotenki turhauttaa taas odotella että ne sieltä takaisin soittelevat. Tuntuu et täs nyt vaan koko aja ootan kynän ja paperin kans et millo soittavat. 🫠
Mä kans soitin aamulla ja yllätyksks ne soittikin jo tyyliin puolen tunnin sisään takaisin. En ollut yhtään varautunut noin nopeaan takaisinsoittoon ja siinä sai hetken itekin kaivella tarvittavia tietoja mm. Viimeisien menkkojen alusta jne.. Mutta nyt on eka neuvola aika varattu 🫣
 
Hei kaikille! Uusi odottaja täällä liittyy varovaisesti seuraanne. Esittelen itseni tarkemmin tuolla salaisella sitten.

Plussasin maanantaina ja onhan tämä ollut aikamoista vuoristorataa. Päällimmäisenä tunteena onni ja kiitollisuus. Jos kaikki menee hyvin, niin kolmas olisi tulossa. Tällä hetkellä seesteinen olo, mutta pahoinvointi on aaltoillut ja muuten olen ollut mukavan oireeton. On ollut raskauksia, joissa olen ollut oireeton ja raskauksia, jolloin olen oksentanut yli puolenvälin. Onnistuneita ja epäonnistuneita (kkm) raskauksia. Eipä tästä oireilusta/oireettomuudesta voi siksi omalla kohdalla tulkita yhtään mitään. Ehkä ihan hyvä niin.


Neuvola varattu. Meillä menee sovelluksen kautta nykyään, niin ei tarvitse soittaa ja jonottaa. Kätevä uudistus :thumbs-up: Voi myös sitten perua samaa kautta, jos meneekin kesken tässä alussa.
 
Saanko kysellä teiltä keneltä on aiemmin mennyt kesken, että loppuiko oireet myös vai voiko sitä huomata mitenkään omassa voinnissa, jos menee kesken?

Voin vastata, kaksi keskeytynyttä keskenmenoa viikolla 8+. Ekalla kerralla oireet loppuivat ja viikkoa myöhemmin alkoi vuoto. Tokalla kerralla tuli pieni selkäkipu ja rusehtava vuoto, ja pahoinvointi loppui. Jotenkin aavistin, ettei käynyt hyvin kummallakaan kerralla.
 
Hei kaikille! Uusi odottaja täällä liittyy varovaisesti seuraanne. Esittelen itseni tarkemmin tuolla salaisella sitten.

Plussasin maanantaina ja onhan tämä ollut aikamoista vuoristorataa. Päällimmäisenä tunteena onni ja kiitollisuus. Jos kaikki menee hyvin, niin kolmas olisi tulossa. Tällä hetkellä seesteinen olo, mutta pahoinvointi on aaltoillut ja muuten olen ollut mukavan oireeton. On ollut raskauksia, joissa olen ollut oireeton ja raskauksia, jolloin olen oksentanut yli puolenvälin. Onnistuneita ja epäonnistuneita (kkm) raskauksia. Eipä tästä oireilusta/oireettomuudesta voi siksi omalla kohdalla tulkita yhtään mitään. Ehkä ihan hyvä niin.


Neuvola varattu. Meillä menee sovelluksen kautta nykyään, niin ei tarvitse soittaa ja jonottaa. Kätevä uudistus :thumbs-up: Voi myös sitten perua samaa kautta, jos meneekin kesken tässä alussa.
Tuommoinen sovelluskäytäntö kuullostaa kyllä aivan unelmalle! 😍
 
Mä tässä mietin sitä, että miten tämän jännityksen ja pelon kanssa pystyy elämään? Mulla siis keskenmeno viime syksynä ja oon jotenkin todella epävarma tästä uudesta. Silloin ekalla kerralla olin epäuskoinen et onko siellä oikeasti joku kun nyt taas pelkään, että menee kesken.
 
Meillä päin voi neuvola-ajan varata netin kautta itse. En tiedä viitsinkö sitä vielä tehdä vai odotanko ensin varhaisultraan. 🤔
 
Mä tässä mietin sitä, että miten tämän jännityksen ja pelon kanssa pystyy elämään? Mulla siis keskenmeno viime syksynä ja oon jotenkin todella epävarma tästä uudesta. Silloin ekalla kerralla olin epäuskoinen et onko siellä oikeasti joku kun nyt taas pelkään, että menee kesken.

Tiedän tunteen 🫤😪 Mun on tosi vaikeaa luottaa, että nyt voisi käydä hyvin ☹️
 
Mullakin on tosi epäuskoinen ja epäluottavainen olo tän raskauden suhteen. Jotenkin ei vaan tunnu tällä hetkellä siltä, että tämä raskaus olisi vihdoin se mikä menisi loppuun saakka. Oon jopa viime päivien aikoina ajoittain unohtanut, että oon raskaana, koska oireet on lieviä ja mieli haluaa sulkea liiallisen innostuksen heti pois.
 
Hei :) Minäkin uusi täällä. Ensimmäinen itselle toivottavasti tulossa, positiivisen testin tein pari päivää sitten. Eilen neuvolaan soiteltu ja ensiviikolla lupasivat ajoista soitella. Kovasti jännittää ja stressaa, mutta positiivisella mielellä!
 
No mulla ei niinkään se oo ongelma ettenkö uskois et olisin raskaana vaan se että se säilyy elossa. Tosiaan km huomattiin viikolla 10 kun alkoi vuoto, mutta km oli ollut jo viikolla 8. Haluisin nyt äkkiä tosiaan sopia sen neuvolan, varhaisultran olen ottanut kun tulee 9vko täyteen. Mietin että pitäisikö siihen väliin vielä ottaa jokin ultra jotta voidaan olla varmoja että pysytään hengissä. Oon jotenkin ihan varma että kaikki menee pieleen ja tää on ikävä tunne. Haluisin vaan ollq onnellinen ja iloita.
 
No mulla ei niinkään se oo ongelma ettenkö uskois et olisin raskaana vaan se että se säilyy elossa. Tosiaan km huomattiin viikolla 10 kun alkoi vuoto, mutta km oli ollut jo viikolla 8. Haluisin nyt äkkiä tosiaan sopia sen neuvolan, varhaisultran olen ottanut kun tulee 9vko täyteen. Mietin että pitäisikö siihen väliin vielä ottaa jokin ultra jotta voidaan olla varmoja että pysytään hengissä. Oon jotenkin ihan varma että kaikki menee pieleen ja tää on ikävä tunne. Haluisin vaan ollq onnellinen ja iloita.

Allekirjoitan joka sanan 😪 Haluaisin vaan iloita tästä raskaudesta, enkä pelätä keskenmenoa. Olen saanut kokea kolme raskautta 19-24-vuotiaana, jolloin en pelännyt keskenmenoa vaan nautin täysillä. Haluan kokea sen vielä kerran 🥹
 
Tuommoinen sovelluskäytäntö kuullostaa kyllä aivan unelmalle! 😍

Se on näppärä! Inhoan takaisinsoittopalveluita.

Olisipa jotain lohdullista sanottavaa noihin keskenmenopelkoihin. Tuttuja tunteita. Jos yhtään lohduttaa ketään, niin kahden peräkkäisen keskenmenon todennäköisyys on 5% luokkaa. Senkin jälkeen onnistumisprosentti raskaudelle on 80%. Yksittäiset keskenmenot ovat tavallisimpia kun useat peräkkäiset.
 
Testailetteko kuinka pitkälle alkuun vielä raskaustesteillä positiivisen jälkeen? Itellä tosiaan ensimmäinen ja en oo tuon ensimmäisen positiivisen jälkeen tehnyt raskaustestiä kertaakaan, kun mitään vuotoa ei oo ollut. En oikein tiedä pitäiskö vai toivooko vaan et kyllä sieltä jotain merkkiä tulee jos kesken menee? :S

edit: toki ensimmäiseen testiin lasken ne 2 muuta jotka tein sillon vielä samana päivänä :D
 
Testailetteko kuinka pitkälle alkuun vielä raskaustesteillä positiivisen jälkeen? Itellä tosiaan ensimmäinen ja en oo tuon ensimmäisen positiivisen jälkeen tehnyt raskaustestiä kertaakaan, kun mitään vuotoa ei oo ollut. En oikein tiedä pitäiskö vai toivooko vaan et kyllä sieltä jotain merkkiä tulee jos kesken menee? :S

Ei kannata lähteä tohon testausrumbaan ❤️👍🏻 Mä oon siks testaillu, kun on kemialliset lähteneet vaalenee ja viime kesän keskenmenokaan ei aiheuttanut mitään oireita, vaan näkyi vasta ultrassa ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen 🥴
 
Ei kannata lähteä tohon testausrumbaan ❤️👍🏻 Mä oon siks testaillu, kun on kemialliset lähteneet vaalenee ja viime kesän keskenmenokaan ei aiheuttanut mitään oireita, vaan näkyi vasta ultrassa ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen 🥴
Totta, ehkä parempi koittaa olla rauhassa vaan. Eipä sille asialle ite siinä kohtaa mitään tehdäkään voi vaikka negatiivinen sieltä tuliskin.
 
Testailetteko kuinka pitkälle alkuun vielä raskaustesteillä positiivisen jälkeen? Itellä tosiaan ensimmäinen ja en oo tuon ensimmäisen positiivisen jälkeen tehnyt raskaustestiä kertaakaan, kun mitään vuotoa ei oo ollut. En oikein tiedä pitäiskö vai toivooko vaan et kyllä sieltä jotain merkkiä tulee jos kesken menee? :S

Minä testasin myös vaan kerran. Positiivinen on positiivinen, joten luotan siihen kun ei ole erityistä syytä testata uudestaan.
 
Testailetteko kuinka pitkälle alkuun vielä raskaustesteillä positiivisen jälkeen? Itellä tosiaan ensimmäinen ja en oo tuon ensimmäisen positiivisen jälkeen tehnyt raskaustestiä kertaakaan, kun mitään vuotoa ei oo ollut. En oikein tiedä pitäiskö vai toivooko vaan et kyllä sieltä jotain merkkiä tulee jos kesken menee? :S

edit: toki ensimmäiseen testiin lasken ne 2 muuta jotka tein sillon vielä samana päivänä :D
Mulla kans eka raskaus, enkä oo tehny muutaku ekan posin viikko sitten perjantaina ja olikohan tiistaina, kun tein vain omaksi huvikseni toisen kaapista löytyvän. Tuskin olisin lähtenyt erikseen ostamaan, oli vain ihana nähdä tavallaan vauvan "terveiset" toisen viivan muodossa vielä uudestaan ❤️

On varmasti super paljon helpompi uskoa että kaikki menee hyvin, kun ikäviä kokemuksia ei ole taustalla. Vaikken kiellä etteikö pelottaisi mahdollinen keskenmeno, kun tässä ryhmässäkin tuntuu paljon sattuneen ja tapahtuneen 💔 mutta koitetaan silti ihan kaikki ajatellakkin positiiviselta kantilta, hyvät vibat kantaa varmasti meille jokaiselle ja nyt kun raskaudet on jo käynnissä, on tilanne paljon pidemmällä jo kuin ilman raskautta 💝
 
Takaisin
Top