Yleinen keskustelu

Moikka! Mäki uskaltaudun ehkä tänne puolelle jo esittäytymään 🙊 uskon sen toimivan positiivisena manifestointina 😄
Täällä nyt 4+0, viime perjantaina tehty eka positiivinen testi ja edelleen posia näyttelee! Toki mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta haluan uskoa ja toivoa, että kaikki menis hyvin! Esikoista nyt siis odotetaan ja on kyllä niin kaivattu lisä perheeseen❤️

Jouduin tänään kysellä jo hoitajalta näistä alavatsakivuista, joista tuolla oireet puolella alkuviikosta puhuinkin. Sieltä sain vastaukseksi, että todennäköisesti kuuluu asiaan ja panadolia voi ottaa avuksi. Suositteli myös jo soittelemaan neuvolaan, että saa polun alkuun sinnekin.

Joten huomenna varmaan soittelen jo sitten neuvolaankin! Tarkoituksena olisi kyllä käydä varhaisultrassa yksityisellä, noin 6+5 aikoihin😄
Onnea plussasta! ❤️

Mulla oli kans ihan ensimmäiset päivät ja viikot ekan testin tekemisen jälkeen koviakin alavatsakipuja (nyt toivon mukaan jo loppuivat🙈😅). Sain tiedon kans, että ovat normaaleja ja joillakin niitä vain tulee.
 
Lokakuisten ryhmästä tulin tännekin esittäytymään, kun itsellä tuo laskettu 31.10. joten saattaa hyvinki käydä niin, että meidän lokakuisesta tulee marraskuinen niin kun isästään🙈 oon tosiaan kohta 28 ja odotan meidän ylläri esikoista🥰 Asustelen Helsingissä ja kumppani vielä Porissa ja muuttaa Helsinkiin, kun jenkkipallokausi loppuu🙈 joten tässä aika paljon jännittäviä aikoja edessä.
 
Lokakuisten ryhmästä tulin tännekin esittäytymään, kun itsellä tuo laskettu 31.10. joten saattaa hyvinki käydä niin, että meidän lokakuisesta tulee marraskuinen niin kun isästään🙈 oon tosiaan kohta 28 ja odotan meidän ylläri esikoista🥰 Asustelen Helsingissä ja kumppani vielä Porissa ja muuttaa Helsinkiin, kun jenkkipallokausi loppuu🙈 joten tässä aika paljon jännittäviä aikoja edessä.
Tervetuloa, toi on kyllä niin rajamailla että mitä vaan voi käydä😇
 
Juu ei noista vauvoista ikinä tiedä, varsinkin jos laskettu aika on loppu tai alkukuusta, niin voi hyvinkin syntyä toisen kuukauden puolella :smiling-eyes:
 
Niinku mullekaan ei tule marraskuinen vaan lokakuinen 😅 Suunniteltu sektio tehdään varmaan viimeistään 39+jotain eli on lokakuun puolella
 
Täällä varmaan mennään marraskuun loppuun nii en usko että on mahista lokakuiselle🤭 esikoisen piti olla lokakuinen mutta tulikin marraskuinen, ja vielä käynnistyksellä😂
 
Mulla tuli viimeksi raskausmyrkytys 38+, nyt varmaan sen takia syön miniasaa rv36 asti mutta toivon ettei menis yli lasketusta ellei tule aiemmin 😊
 
Mulla niin marraskuun lopulla LA ja ensimmäinen lapsi, joten voi hyvinkin tulla joulukuinen 😁
 
Jokainen raskaushan on yksilöllinen, mutta kiinnostaa kokemus teiltä joilla useampi lapsi jo on, että onko lapset syntyneet samoihin raskausviikkoihin mitä edellinen/edelliset ja onko synnytys kestänyt yhtä pitkään?

Ihan vaan kun esikoisen meni 10 päivää yli lasketun ajan, eli viihtyi yksiössään vähän liiankin hyvin. Mutta synnytys puolestaan kesti vain 8h, vesien menosta synnytykseen, että mitä vois odottaa/ennustaa toisen kohdalla tapahtuvaksi 🤔😊
 
Jokainen raskaushan on yksilöllinen, mutta kiinnostaa kokemus teiltä joilla useampi lapsi jo on, että onko lapset syntyneet samoihin raskausviikkoihin mitä edellinen/edelliset ja onko synnytys kestänyt yhtä pitkään?

Ihan vaan kun esikoisen meni 10 päivää yli lasketun ajan, eli viihtyi yksiössään vähän liiankin hyvin. Mutta synnytys puolestaan kesti vain 8h, vesien menosta synnytykseen, että mitä vois odottaa/ennustaa toisen kohdalla tapahtuvaksi 🤔😊

Mulla kaks ekaa syntyny 38+0 (yrittäny alakautta, mut sektioon päättyny), kolmas 39+1 suunnitellulla sektiolla.
 
Jokainen raskaushan on yksilöllinen, mutta kiinnostaa kokemus teiltä joilla useampi lapsi jo on, että onko lapset syntyneet samoihin raskausviikkoihin mitä edellinen/edelliset ja onko synnytys kestänyt yhtä pitkään?

Ihan vaan kun esikoisen meni 10 päivää yli lasketun ajan, eli viihtyi yksiössään vähän liiankin hyvin. Mutta synnytys puolestaan kesti vain 8h, vesien menosta synnytykseen, että mitä vois odottaa/ennustaa toisen kohdalla tapahtuvaksi 🤔😊
1. 40+2, spontaani alatiesynnytys, 17h
2. 39+0, spontaani alatiesynnytys, 7h30min

Toinen tuli siis aikaisemmin ja nopeammin. Saa nähdä, mitä tällä kertaa on luvassa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla niin marraskuun lopulla LA ja ensimmäinen lapsi, joten voi hyvinkin tulla joulukuinen 😁

Mulla kans näillä näkymin la 28.11. niin voi käydä miten vaan😂 tosin veljen kanssa molemmat ollaan tultu etuajassa, joten jos yhtään omalta äidiltä periytynyt mitään niin hyvin voi ollakin marraskuinen 🤭
 
Esikoinen 41+5 käynnistetty alatiesynnytys joka kesti ikuisuuden (joku 32 h).
Toivon, että nyt käynnistyisi luomusti ja ois vähän edes nopeampi, vaikka menis yli lasketun🙏
 
38+5 käynnistys raskausmyrkytyksen takia ja 12h myöhemmin syntyi ❤️ jos nyt ei myrkytystä niin toivon silti käynnistystä viim. 40+0, en tiedä onko mahdollista saada.. ponnistusvaihe oli n. 45min, toivon että olisi lyhyempi nyt. Pahinta oli kun istukka ei tullut itsestään pois vaan piti leikata. Toivon että nyt se tulisi itse pois.
 
Terve. Oon taatusti kummajainen teidän joukossa.

Pari lasta ja molemmat saatu ics-hoidoilla (2014 ja 2016). 13 vuotta ilman ehkäisyä ja nolla luomuraskautta. Ja olen yli 40v.

Eilen niin selvä plussa ettei minkäänlaista epäilyksen sijaa.

Huomenna menen omakustanteisesti ultraan. Raskausviikkoja mahdollisesti 8, ei sattuneesta syystä ole tullut pidettyä lukua kierrosta 🙈

Että jos siellä joku on niin tarttis vissiin päättää mitä sitä pitäs asialle tehdä. Ainut positiivinen puoli olisi itse vauva. Mutta ihan kaikki muu hankaa vastaan. Siis talous, periaatteessa tilakin loppuu (vaikka ei oikeasti, mutta vaatii kyllä kaikenlaista), haluaisin olla töissä, mielenterveydessäkkin ois toivomisen varaa (burn out), kaikki menis vaikeammaksi 🥴
Ja tällä iällä riskitkään ole mitenkään pienet.
Apua‼️

Ja mitä muuta tämä vois olla kuin vauva? Tuskin enää tässä kohtaa tuulimuna, Joten lähinnä rypäleraskaus. Munasarjasyöpä kai noin periaatteessa, mutta ei niistä käsittääkseni näin vahvat raskausoireet olis.
 
Yleistä pohdintaa tässä vaan, mutta tää on niin hassua, että teet positiivisen testin ja soitat neuvolaan, sieltä sit vaan toivotellaan onnet ja tokaistaan, että nähdään kuukauden päästä 😂

Jos ei olisi varhaisultraa varattu niin hulluksihan tässä odotellessa tulisi, ennen kuin saisi mitään konkreettista todistetta, että siellä masussa mitään oikeasti edes kasvaa 🤭

Nytkin ollaan jo hulluuden rajamailla tosin... Vielä 1,5viikkoa pitäs vu odotella🙊
 
Mun tekis niin mieli varata yksityiselle varhaisultra, mut en tiiä, mitähän kustantaisi.. sais vähän mielenrauhaa kun näkis et syke löytyy ❤️

Kannattaa jos yhtään on sellanen fiilis!
Ja kannattaa tutkia mitä eri hintoja paikat tarjoaa ja verrata niitä🙊 myös esim. epassilla voi maksaa osassa paikoista! Sen takia meille valikoitu Perhe-Arte paikaksi, kun on käyttämätöntä ePassi saldoa vielä😂

Ite oli kans pakko varata, kun tuntui ettei mielenrauhaa saa ennenkuin jotain edes näkisi, että alkanut kasvaa oikein 🥺
 
Munkin tekis mieli mutta toivon että ens viikolla löydän dopplerilla sykkeet🙈
 
Takaisin
Top