Ultrakuulumiset

Nyt on käyty varhaisultrassa. Kaikki hyvin tähän asti ainakin ja siellä näkyi syke ja 16,4mm eli vastasi sitä mitä pitäisikin olla. Nyt 8+3.
Kyllä meinasi itku päästä kun sanoi että kaikki Ok.. ei osannut sanoa mistä verenvuoto oli johtunut, ehkä joku hematooma
 
Nyt on käyty varhaisultrassa. Kaikki hyvin tähän asti ainakin ja siellä näkyi syke ja 16,4mm eli vastasi sitä mitä pitäisikin olla. Nyt 8+3.
Kyllä meinasi itku päästä kun sanoi että kaikki Ok.. ei osannut sanoa mistä verenvuoto oli johtunut, ehkä joku hematooma


Hei.

Uskoisin että sinulla tosiaan oli hematoma kuten jo aiemmin kirjoitin. Sehän valuu juurikin runsaana verisenä vuotoa pois, kun taas keskenmeno alkaa usein rusehtavalla vuodolla ja kivuilla siitä yltyen. Joskushan se hematooma on niin lähellä alkiota että vie sen mennessään, muutta äärimmäisen harvoin. Miljoonasti onnea teille. Todella ihania uutisia!
 
Np-ultra kutsu tuli ja on 27.7. Huomenna verikokeisiin ja virtsanäyte. Onko kellään laittaa viitteellisiä hcg-pitoisuuksia/rv niin voi sitten tarkistella omia arvoja? Labroissa käyneitä jo varmasti on


Hei.

Ne siinä otettavat hcg-arvot ei ole ihan samanlaisia mitä alkuraskaudessa seurataan. Siinä otetaan joku beetaHCG ja joku verenvapaa HCG. Niiden pitoisuudet ovat yleensä kymmenissä kun taas sinun Hcg-arvo jota alkuraskaudessa seurataan on jo satojatuhansia. Onnea seulaan, pääset näkemään pikkuisen.
 
Niin pakko kait se on tunnustaa että jouduin käymään päivystyksessä (joo olen hysteerikko). Olin yhtäkkiä aivan valkoinen ja jalat eivät kantaneet. Sitten iski vasemmalle puolelle munasarjan kohdalle aivan kamala kipu. Kylmä hiki valui päältä.

Toki ottivat vastaan historiani takia (5xKU ja 2x km tässä 12-vuoden aikana).

No kaikki oli hyvin. Pieni oli päivän jäljessä edelleen neuvolan viikoista nyt 8.9 oli 9+3, mutta niissä neuvolan laskuissa kait pysytään kuitenkin. Siellä se jo liikuskeli. En käsittänyt vieläkään että sisälläni todella kasvaa elämää kun oireet ovat niin vähäiset verrattuna esikoiseen vuonna 2006. Toki väsyttää ja on huonoa oloa jos ei syö.

Lääkäri arveli että kun olen raskauden takia vähentänyt kipulääkitystä (minulla on ollut lapsesta saakka reuma ja jopa tekonivel lonkassa) kipukynnyksen on herkistynyt ja tunnen nyt kaiken kivun paljon voimakkaammin.

Oli kuitenkin mielenkiintoista tietää (ottivat jostain syystä myös Hcg-arvon. Se oli nyt rv 9+3, jos alkion iästä lasketaan reilusti yli 170 000, pakko kait tässä on alkaa uskoa siihen että meille voisi vihdoinkin tulla oma pieni, tämä on mieheni ensimmäinen. Hän oli jo valmistautunut siihen että hän jää lapsettomaksi. Tosin mun poika on hänelle kuin oma poika. Ovat tunteneet toisensa pojan syntymästä saakka (nykyinen mieheni on nuoruuden heilani ja olimme hyviä ystäviä lähes 8-vuotta kunnes tajusimme että kuulumme yhteen) Poikani ei ole hakeutunut kovin lähelle useitakaan ihmisiä pienenä, mutta aina kun kuuli että tämä ystäväni on tulossa käymään hän villiintyi ja tuijotti ikkunasta koska auto kuvaa pihaan. Sitten liimautui heti kiinni kun tämä nykyinen mieheni pääsi edes ovesta sisään. :)

Anteeksi pitkä selostus vaikka tässä piti vain ultra kuulumiset kertoa. Pää on oikeasti niin pyörällä ja olen ainakin nyt kun kaikki näyttää hyvältä TODELLA onnellinen!

Ullmaij rv9+6
 
Kävin äsken ultrassa ja koon puolesta olisi vasta viikko 6+1 (pitäisi olla 9+4), eikä löytynyt selvää sykettä :sad001 ottivat verikokeen ja torstaina uudestaan, tarkistavat siis hormonitasot, perjantai-aamuna mentävä taas tarkastukseen. Voi siis olla, että tulee keskenmeno. Kylläpä vetää mielen matalaks :sad001
 
Tänää tasan kolme viikkoo nt-ultraan.. mite nii aika menee hitaasti..

Meilläkin tasan 3 viikkoa nt-ultraan! Silloin ois tasan 12+0 mittarissa. Alunperin kätilö varasi vasta elokuun tokalle viikolle, mutta mä oon liian kärsimätön, oli pakko aikaistaa tota ultra-aikaa... :rolleyes:

Mille raskausviikoille muille on varattu tuo nt-ultra?
 
Kävin äsken ultrassa ja koon puolesta olisi vasta viikko 6+1 (pitäisi olla 9+4), eikä löytynyt selvää sykettä :sad001 ottivat verikokeen ja torstaina uudestaan, tarkistavat siis hormonitasot, perjantai-aamuna mentävä taas tarkastukseen. Voi siis olla, että tulee keskenmeno. Kylläpä vetää mielen matalaks :sad001


Olipa ikäviä uutisia teille :sad001 toivottavasti olisi vaan saanut alkunsa arvioitua myöhemmin ja kaikki olisi kuitenkin kunnossa. Toivoa on!
 
Meilläkin tasan 3 viikkoa nt-ultraan! Silloin ois tasan 12+0 mittarissa. Alunperin kätilö varasi vasta elokuun tokalle viikolle, mutta mä oon liian kärsimätön, oli pakko aikaistaa tota ultra-aikaa... :rolleyes:

Mille raskausviikoille muille on varattu tuo nt-ultra?
Täällä on sillein, että voi tehdä semmoisen yhdistelmäultran eli siinä on se normaali alkuraskauden ultra ja nt-ultra samassa sekä verikokeet. Meillä on siis kaikki ultrat toisella paikkakunnalla. Miulla on se 30.7. ja silloin on 11+5. Se on jostain syystä pakko tehdä rv 12, jos haluaa sen yhdistelmän.
 
Oliko sulla mitään kipuja tai jomotuksia kun verta tuli?

Ei siinä vaiheessa kipuja/jomotuksia.. mutta se verenmäärä säikäytti.
Mutta nyt on kyllä muutaman viikon ollut päivittäin kovaa alavatsakipua päivittäin mutta kuuluu varmaan asiaan.
 
Kävin äsken ultrassa ja koon puolesta olisi vasta viikko 6+1 (pitäisi olla 9+4), eikä löytynyt selvää sykettä :sad001 ottivat verikokeen ja torstaina uudestaan, tarkistavat siis hormonitasot, perjantai-aamuna mentävä taas tarkastukseen. Voi siis olla, että tulee keskenmeno. Kylläpä vetää mielen matalaks :sad001


Voimia teille. Oletko varma noista viikoista? Siis milloin olet tehnyt positiivisen raskaustestin? Jos olisi niin että raskaus onkin alkanut vasta myöhemmin ei syke näy vielä 6+1. Sydän on tuolloin juuri alkanut sykkiä ja syke on todellakin epäselvää jos on näkyäkseen edes jotenkin. Itsellä 5+6 näkyi ehkä noin 3mm sikiökaiku eikä sykkeestå vielä tietoakaan.

Muistatko ollenkaan Paljonko Hcg-arvo oliut kun otettivat ensimmäisen verikokeen?

Toivottavasti kaikki olisi hyvin.
 
Tänään oli ultra ja lääkäri löysi yhden matkustajan kyydistä, joka vastasi vkoja 6+6 ja löysi myös pienen sydämen sykkeenkin:love7 :Heartred:happy093

Kyllä vaan oli niin helpottunut olo, kun edellisen kerran tuossa tilanteessa kerrottiin, ettei valitettavasti elon merkkejä näy...
 
Voimia teille. Oletko varma noista viikoista? Siis milloin olet tehnyt positiivisen raskaustestin? Jos olisi niin että raskaus onkin alkanut vasta myöhemmin ei syke näy vielä 6+1. Sydän on tuolloin juuri alkanut sykkiä ja syke on todellakin epäselvää jos on näkyäkseen edes jotenkin. Itsellä 5+6 näkyi ehkä noin 3mm sikiökaiku eikä sykkeestå vielä tietoakaan.

Muistatko ollenkaan Paljonko Hcg-arvo oliut kun otettivat ensimmäisen verikokeen?

Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Ekassa ultrassa pari viikkoa sitten näkyi syke, mutta nyt ei enää löytynyt/ei ollut varmaa, kokokin vasta noin 3 mm. Tein positiivisen testin 2.6 ja viimeisin vuoto oli 4.5, että suunnilleen nuo viikot pitäisi olla. Arvioivat ekassa ultrassa koon myös jo liian pieneksi.

Verikoetta ei oltu vielä tehty ennen tätä päivää, mutta perjantaina tiedän sitten lisää.
 
Kävin äsken ultrassa ja koon puolesta olisi vasta viikko 6+1 (pitäisi olla 9+4), eikä löytynyt selvää sykettä :sad001 ottivat verikokeen ja torstaina uudestaan, tarkistavat siis hormonitasot, perjantai-aamuna mentävä taas tarkastukseen. Voi siis olla, että tulee keskenmeno. Kylläpä vetää mielen matalaks :sad001

Mulla kävi samalla tavalla että oli pienempi. Tai oikeestaan näky vasta sikiöpussi ilman sikiötä. Ei mitannu sillon hormoonitasoja mutta meen huomenna ultraan uudestaan kun alko vuoto.
 
Meilläkin tasan 3 viikkoa nt-ultraan! Silloin ois tasan 12+0 mittarissa. Alunperin kätilö varasi vasta elokuun tokalle viikolle, mutta mä oon liian kärsimätön, oli pakko aikaistaa tota ultra-aikaa... :rolleyes:

Mille raskausviikoille muille on varattu tuo nt-ultra?

Jos nyt oikein laskin niin mulla on 12+4. Ultra on äitiyspolilla eri kaupungissa ja mies ei pääse töiden takia mukaan, niin vähän hirvittää kun en pääse alkuraskauden ultraan. Mutta jospa siellä olisi kaikki hyvin.
 
Tänään oli ar-ultra ja ensimmäinen neuvola. Kaikki oli vauvalla hyvin ja itkuhan siinä pääsi kun näki sen sydämen pamppailemassa. Vastasi kokonsa puolesta viikkoja just niinku pitikin. :)

Tsemppiä kaikille teille huonoja uutisia saaneille tai epätietoisuudessa oleville! Alkuvuoden kokemusten perusteella tiedän paremmin kuin hyvin miltä se tuntuu. :sad001
 
Takaisin
Top