Ultrakuulumiset

Mäkin kävin tänään varhaisultrassa ja siellä löytyi viikkoja vastaava pieni ja sydämen syke näkyi myös :Heartred Tänään siis 7+3. Nt-ultra on viikolla 12+2.

Paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :Heartbigred
 
Np-ultra on n kolmen viikon päästä, silloin 12+5 :)
 
Meille kävi huonosti tämän raskauden kanssa :sad001 Viikonloppuna aloin vuotaa yhtäkkiä todella paljon, ja kaikki oireet hävisi. Maanantaiaamulle olin jo aiemmin varannut neuvolan, ja siellä täti yritti vielä luoda toivoa, että jos se olikin vain hematooma tai se toinen todettu alkio tulisi ulos. Tänään kävin lääkärissä ultrassa, ja kuten jo tiesinkin, niin ei sieltä enää mitään löytynyt. Eli spontaani keskenmeno rv 9+0. Tsemppiä teille kaikille jatkoon, ja pahoittelut myös teille, jotka olette saaneet huonoja uutisia myös. Toivotaan parempaa tulevaa ja onnea uusiin koitoksiin! :Heartred
 
Täällä on sillein, että voi tehdä semmoisen yhdistelmäultran eli siinä on se normaali alkuraskauden ultra ja nt-ultra samassa sekä verikokeet. Meillä on siis kaikki ultrat toisella paikkakunnalla. Miulla on se 30.7. ja silloin on 11+5. Se on jostain syystä pakko tehdä rv 12, jos haluaa sen yhdistelmän.

Aika erikoinen systeemi, mitenköhän tuo sitten eroaa tavallisesta nt-ultrasta? Varhaisultraa/ alkuraskauden ultraa ei ainakaan pääkaupunkiseudulla tehdä ilman hyvää syytä, eli ei ole kaikille tarjolla kuten tuo nt-ultra, jota ennen on ne verikokeet.
 
Todella ikävä juttu Avea80, hirveästi voimia ja tsemppiä! :sad001
 
Ekassa ultrassa pari viikkoa sitten näkyi syke, mutta nyt ei enää löytynyt/ei ollut varmaa, kokokin vasta noin 3 mm. Tein positiivisen testin 2.6 ja viimeisin vuoto oli 4.5, että suunnilleen nuo viikot pitäisi olla. Arvioivat ekassa ultrassa koon myös jo liian pieneksi.

Verikoetta ei oltu vielä tehty ennen tätä päivää, mutta perjantaina tiedän sitten lisää.


Tietysti toivoa on hyvä pitää yllä, mutta valitettavasti itselläni oli juurikin tuon kaltainen kkm takana kaksi vuotta sitten.

Mutta toinen mahdollisuus on se että sikiö on vielä todella piilossa kohdussa. Tiedän tapauksen (ex-mieheni sisko) joka lähetettiin itkien kotiin np-ultrasta, koska kohtu oli kuulema tyhjä. Häneltä otettiin kuitenkin verikoe ja raskaushormooni oli huimat 200 000. Hänet soitettiin takaisin ja tarkemmin ultrattuaan sikiö löytyi kiinnittyneenä ihan kohdun taimaiseen nurkkaan. On nyt 10-vuotias vilkas poika. Nämä on niin henkimaailman juttuja. Mulla on tosiaan itselläni ollut nyt 12-vuoden aikana jona toista lasta olen toivonut viisi kohdunulkoista ja kaksi keskenmenoa. Pelkään koko ajan edelleen vaikka viikkoja vastaava sikiö on kohdussa. Mutta pelkääminen ei auta, se on elettävä valitettavasti sen kanssa mitä meille annettaan. Olen oppinut näinä vuosina paljon nöyryyttä elämää kohtaan. Se on niin vahva, mutta samalla hauras. Opin myös sen että periksi antamalla jätän elämättä ja katkeroidun. Olen ollut parempi äiti pojalleni kun kävin lävitse henkilökohtaisen kriisin ja kasvoin ihmisenä sen myötä.

Haluan vain sanoa sinulle että kävi niin tai näin, älä jää yksin asioiden kanssa niin kuin itse aikoinaan jäin. Se keräsi hurjan määrän katkeruutta ja vihaa minuun. Opin kuitenkin että elämän jokaisella asialla on merkitystä. Jopa sillä että olen saanut kokea ne toistuvat pettymykset. Jokainen niistä on ollut arvokas kokemus minulle. Opin sen vasta nyt myöhemmällä iällä. En tarkoita että en olisi surullinen vaan opin vaalimaan elämää eri tavalla, se teki minusta nöyrän elämän edessä.
 
Avealle voimia surun keskellä. Muista puhua asiata perheellesi ja ystäville, jos vain pystyt. Se auttaa asian käsittelyssä ja tekee keskeytyneestäkin raskaudesta arvokkaan asian. Ne pienet eivät olleet täällä turhaan. En ole uskovainen, mutta uskon että jokaisella asialla on tarkoituksensa.
 
Np-ultra kutsu tuli ja on 27.7. Huomenna verikokeisiin ja virtsanäyte. Onko kellään laittaa viitteellisiä hcg-pitoisuuksia/rv niin voi sitten tarkistella omia arvoja? Labroissa käyneitä jo varmasti on
En suosittele katsomaan noita tuloksia saatika tulkitsemaan niitä :) Olen itse noiden kanssa saanut pääni sekaisin oman raskauden kohdalla vaikka töiden puolesta ovatkin tuttuja asioita. Laskentakaavassa kun huomioidaan viikkojen lisäksi ikää, bmitä ja eri painotuksin. Tsemppiä!
 
Hei! Pitääkö sinne nt-ultran labraan mennä syömättä vai saako syödä normaalisti?

Ihan normaalisti saa syödä ja juoda, mutta 15 min ennen varattua aikaa pitäisi olla siellä, ja pissalla pitäisi käydä ennen ultraa. :)

Muoks, puhuitkin siis labroista et ultrasta! Saa ennen verikoettakin syödä/juoda normaalisti :wacky:
 
Takaisin
Top