Ultrakuulumiset

En suosittele katsomaan noita tuloksia saatika tulkitsemaan niitä :) Olen itse noiden kanssa saanut pääni sekaisin oman raskauden kohdalla vaikka töiden puolesta ovatkin tuttuja asioita. Laskentakaavassa kun huomioidaan viikkojen lisäksi ikää, bmitä ja eri painotuksin. Tsemppiä!

Vuosi sitten tapahtuneesta keskenmenosta vaan huomasin että arvo oli matala (alle 10) kun esikoisen raskausaikana melkein sata.
Arvohan näihin seuloihin ilmoitetaan tosiaan eri tavalla kuin normi hcg-pitoisuus, joka olisi tässä vaiheessa raskautta paaaljon suurempi. Kai matala arvo tässäkin laskentakaavassa kertoisi jos sikiön kehitys on pysähtynyt? Vuoto alkoi vasta noin 3 viikon päästä verikokeista, jolloin itse sain tietää keskenmenosta.
Kiitos viisaammat!
 
Tuossa olet aivan oikeassa :) Meinasin kirjoittaa, että jos on ihan "nollissa" arvot, niin voi kait jotain tulkintaa tehdä.

Toisaalta taas toisille tuo on eka ultra joten raskauden kestoa ei vielä ole varmistettu. Jossain ketjussa oli puhetta, että kätilö oli varoittanut ennen ultrausta että voi olla huonoja uutisia kun arvot ovat niin matalat. Ultratessa selvisikin, että kolmella viikolla heitti arvio lasketusta ajasta taakse päin ja elävä, hyvinvoiva sikiö olikin kyseessä.

Itsellä taas hcgb oli 16 - tervettä poikaa tässä odotellaan enkä edes jäänyt nt-ultrassa riskiluvuista kiinni. Mutta voit kuvitella kuinka huolesta soikeena olin noin matalalla arvolla ennen ultraa.

Muoks. Löysin yhden vanhemman viestin;
"Meillä oli kesäkuisissa yksi äiti, jolla arvot olivat hcgbv 7,53 ug/l ja pappa 269,00 mU/l, ja seulonnoissa hänellä oli kaikki kunnossa.

Minulla arvot olivat S-PAPPA 44.8 mU/L ja S-hCGBV/D 8.5 ug/l, ja näin matalat arvot tarkoittivat keskeytynyttä keskenmenoa
."


Summasummarum: ei kannata tehdä johtopäätöksiä :)
 
Muokattu viimeksi:
Eilen kävin ultrassa ja ei siellä mitään elävää ollut. Pieni nestepussi eli pienentyny edellisestä ja verta vuodan edelleenkin mutta niukempaa kuin kuukautisvuoto. Maanantaina vissiin hakeen tyhjennyslääkkeitä naistentaudeilta koska ei mitään suurempaa vieläkään ole tullut ulos ja riski saada kohtutulehdus on isompi. Mulla ollu niitä jokaisen synnytyksen jälkeen ja yhen kerran ihan ilman raskauttakin. Harmittaahan tämä mutta ei mahda mitään. Ja kai ne samalla siellä ma varmistaa ettei ole oikeasti mitään elävää.
 
Mulle tuli kutsu np-ultraan, joka on 13.8., silloin on 13+2, joten menee ihan sinne viimeisille päiville, kun se voidaan tehdä.
 
Mulla kans 13+3 kun on ultra, terkka pisti siihen ku varhaisultrassa oli epäily et 2pv pienempi
 
Mua alkoi mietityttää että onko mulla toi nt-ultra liian aikaisin (12+0), kun epäilen että laskettu aika on viikon liian aikaisin, eli tuolloin ultran aikaan ois vasta 12. viikko alussa :confused:
 
Mulla oli np-ultra rv 11+2 ja sikiön crl oli 42.1mm ja niskaturvotus 1.24 mikä oli normaali. Kaikkialta mitä oon lukenu crl vastas 10+6 - 11+1 ja crl pitäis olla vähintään 45mm turvotuksen mittaamiseksi. Ultraaja ei sanonu mitään etteikö muka vois mitata joten en usko että pandalla olis liian aikasin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Miulla on tullut aika jättää tämä porukka, aamulla lääkärissä selvisi, että on keskenmeno kyseessä ja päivällä kävin kaavinnassa. Hyvää jatkoa muille ja toivottavasti sujuu kaikki hyvin.
 
Ikävä kuulla, tsemppiä ja voimia berlin :Heartred

On kyllä paljon ollut huonoja uutisia :sad001
 
Takaisin
Top