Oireet

Ööh, mitä on rt1 ja rt2, nuo numerot siis? Enpä ole ikinä kuullutkaan :)
 
Ööh, mitä on rt1 ja rt2, nuo numerot siis? Enpä ole ikinä kuullutkaan :)

Rt1 että vauvan selkä vasempaan ja raajat oikealla puolella, rt2 että selkä oikealla ja raajat vasemmalla. Raivotarjonta siis. Synnytystä ajatellen suotuisin kai toi ykkönen, mut vissiin vauva usein synnytyksessä ite siihen kääntyy jos ei oo valmiiksi. Näin oon siis lukenu.
 
Tuntuuko teillä, joilla vauva pää alaspäin, alavatsalla tai häpykummun paikkeilla vauvan pään liikkeitä? Mullakin suurimmat liikkeet ja mönkimiset ylävatsalla navan yläpuolella ja ylempänä, selkeästi oon ollu tuntevinani pyllyn ja varpaat mut en enää tiiä sitten. Alavatsalla ja häpykummun ylärajalla tuntuu paineen oloista liikettä ja välillä kuin pallo liukuis edestakaisin, oon ajatellu et olis pää, siinä vähän ylempänä sit kädet huitois oikealla.

Tosi kovan hämmennyksen sai toi neuvolakäynti aikaan kun oli ihan siinä uskossa et pää alaspäin siellä edelleen ollaan ja kaikki ok.
 
Tuntuuko teillä, joilla vauva pää alaspäin, alavatsalla tai häpykummun paikkeilla vauvan pään liikkeitä? Mullakin suurimmat liikkeet ja mönkimiset ylävatsalla navan yläpuolella ja ylempänä, selkeästi oon ollu tuntevinani pyllyn ja varpaat mut en enää tiiä sitten. Alavatsalla ja häpykummun ylärajalla tuntuu paineen oloista liikettä ja välillä kuin pallo liukuis edestakaisin, oon ajatellu et olis pää, siinä vähän ylempänä sit kädet huitois oikealla.

Tosi kovan hämmennyksen sai toi neuvolakäynti aikaan kun oli ihan siinä uskossa et pää alaspäin siellä edelleen ollaan ja kaikki ok.
Joo just noin. Suoraan alas tuntuu painetta ja kädet kaivelee nivusten korkeudella alavatsalla.
 
Rt1 että vauvan selkä vasempaan ja raajat oikealla puolella, rt2 että selkä oikealla ja raajat vasemmalla. Raivotarjonta siis. Synnytystä ajatellen suotuisin kai toi ykkönen, mut vissiin vauva usein synnytyksessä ite siihen kääntyy jos ei oo valmiiksi. Näin oon siis lukenu.

Okei, kiitos selvennyksestä! Toista odotan ja ikinä ei ole ollut neuvolassa tai missään muuallakaan puhetta noista eroista. Täällä siis rt2 ja ollut samassa asennossa jo viikkokausia.
 
Tuntuuko teillä, joilla vauva pää alaspäin, alavatsalla tai häpykummun paikkeilla vauvan pään liikkeitä? Mullakin suurimmat liikkeet ja mönkimiset ylävatsalla navan yläpuolella ja ylempänä, selkeästi oon ollu tuntevinani pyllyn ja varpaat mut en enää tiiä sitten. Alavatsalla ja häpykummun ylärajalla tuntuu paineen oloista liikettä ja välillä kuin pallo liukuis edestakaisin, oon ajatellu et olis pää, siinä vähän ylempänä sit kädet huitois oikealla.

Tosi kovan hämmennyksen sai toi neuvolakäynti aikaan kun oli ihan siinä uskossa et pää alaspäin siellä edelleen ollaan ja kaikki ok.

Joo, pään pyörittelyt ja ojentelut tuntuu ihan alhaalla, enimmäkseen paineena ja välillä ihan sellaisena sähköiskumaisena kipuna jossain ehkä kohdunsuun tuntumassa. Ja koska vauva on jo niin alhaalla, niin varsinkin iltaa kohti tulee ihan sellainen keilapallo jalkojen välissä -olo, saa suunnilleen jännittää että nytkö se tipahtaa tuolta lattialle :D
 
Aika samalla lailla mulla vaikuttais liikkeet tuntuvan kuin muillaki joilla vauva rt. Eikä musta mikään oo radikaalisti muuttunut. Viikko sit tosiaan katottu et rt olis, harmittaa toi neukkutädin huoli mistä ei mulle kuitenkaan seurannu ku viikko oottelua ja kyllähän se vähän stressaaki näin lähellä laskettua aikaa. Ei kai auta ku toivoo parasta ettei olis nyt kääntyny enää. Ens viikolla vaadin kyllä ultran sit jo, olis kiva jos joku kontrolli olis, varsinkin kun ite epäilen isoa vauvaa.
 
Sain äsken ihan hysteerisen naurunpuuskan, kun yritin kuvata mahamönkiäisen liikkeitä mut maha näytti kamerassa niin naurettavan isolta!

Mun masukki tekee semmosia supernopeita lyhyitä sätkypyrähdyksiä... Tekeeks teidän?
 
Tänään rv 38+6 ja taidetaan koht lähtee synnyttää. Viikonlopusta supistuksii mitkä loppuneet. Alavatsal sekä seläs menkkamaisii kipui koko ajan. Eilen olin varma et lähetää kun tuli jo suht säännöllisii supistuksii. Ne kuitenkin loppu. Nyt tulee suppareit jotka tuntuu seläs, vatsal ja jalkapohjissa sekä reisis kaameina polttoina et eiköhä se just tuu ulos....
 
Sain äsken ihan hysteerisen naurunpuuskan, kun yritin kuvata mahamönkiäisen liikkeitä mut maha näytti kamerassa niin naurettavan isolta!

Mun masukki tekee semmosia supernopeita lyhyitä sätkypyrähdyksiä... Tekeeks teidän?



Tekee joo, ne on musta edelleen jotenkin hämmentäviä :D
 
Kiitos! :Heartred Alkaa rassaa jo vaan ku vieny nyt ihan kaikki voimat nää supistukset. Luin et ilmeisesti kyse pitkittyneestä latenssivaiheesta, joten lähtö voikin lopulta tulla sit nopeesti. Ärsyttää vaan ku on paikat niin kipeenä jo :eek:
 
Onhan sulla Jennese lapsi valmiiksi hoidossa tai hoitajaksi tuleva huudilla? Miten pitkä matka synnärille?

Mun esikoinen oli 12 päivää yli la. Supparit alkoi 3am ja lapsi syntyi 10.44am, synnytyksen kesto oli vain 5 min kuten jälkeiset 5min. Siis eka lapsi. No, tokaa käynnistettiin se 3vrk, epäkypsänä vaiheessa ja meni pitkään ennen kuin syntyi.

Sä oot saanu jo reippaita harjoituksia alle, joten vähemmästäkin tunteesta kannattaa olla menossa sinne synnärille vaikka ne mitä sanois puhelimessa. Onnea synnytykseen!
 
Onhan sulla Jennese lapsi valmiiksi hoidossa tai hoitajaksi tuleva huudilla? Miten pitkä matka synnärille?

Mun esikoinen oli 12 päivää yli la. Supparit alkoi 3am ja lapsi syntyi 10.44am, synnytyksen kesto oli vain 5 min kuten jälkeiset 5min. Siis eka lapsi. No, tokaa käynnistettiin se 3vrk, epäkypsänä vaiheessa ja meni pitkään ennen kuin syntyi.

Sä oot saanu jo reippaita harjoituksia alle, joten vähemmästäkin tunteesta kannattaa olla menossa sinne synnärille vaikka ne mitä sanois puhelimessa. Onnea synnytykseen!

On nopsaa tullu sul esikoine pihalle! Mulla esikoisen synnytys kesti 16h, joista 15min oli ponnistus ja 15min jälkeiset. Ja synty viikol 40+0.

Joo ukki on eläkkeellä ja ottaa hoitoonsa. Asuu tos 200metrin päässä. Ja synnärille on semmoset kivat 80 kilsaa. Et sieltä ainaki ovat kehottaneet lähtee ku näyttää et väli on 8-10min. Tosin mua itteeniki jännittää et kui nopsaa tää tullee sit ulos ku tullee kun näin kaua on valmisteltu.
 
Kiitos! :Heartred Alkaa rassaa jo vaan ku vieny nyt ihan kaikki voimat nää supistukset. Luin et ilmeisesti kyse pitkittyneestä latenssivaiheesta, joten lähtö voikin lopulta tulla sit nopeesti. Ärsyttää vaan ku on paikat niin kipeenä jo :eek:
Mitä kuuluu Jennese? Tyssäskö hommat kokonaan?
 
Mitä kuuluu Jennese? Tyssäskö hommat kokonaan?

Joo toistaseks! Eile ei ollu yön jälkee mitää ja viime yö meni tasan nukkuessa sikeesti. Mut mulla on kipee nyt toi alavatsa ja kohdun suu ja alaselkä et koskee kun vauva liikkuuki. Katotaan kui käy. On huomenna onneks neuvola ni keskustelen siellä ellei nyt lähtöö ennen sitä tuu.
 
Takaisin
Top