Oireet

Suonenvetoihin auttaa myös magnesium. Sitä kuulemma saa myös suihkeena, neuvoi kilpaurheilua harrastava työparini. :-) Voi suoraan kramppaavaan lihakseen suihkaista. Itsellä loppui tuo vaiva parin kerran jälkeen, niin jäi testaamatta.
 
Mulla on noita suonenvetoja ollu kans normaalia enemmän mut pääasiassa vaan sillon jos on jalat saanu liikaa kylmää. Melko harvoin kuitenki häiritsee niin ei oo tarvinnu miettii mitä niihin kokeilis. Magnesiumia syön pillerimuodossa kyllä
 
Juu täällä ilmottautuu myös turvonnut odottaja! :D onneksi vain vähäistä sormissa ja jaloissa. Silloin tällöin täytyy sormukset ottaa pois kun tuntuu vähän ikävältä. En oo huolissani kun pissat jne ok! Ruokavalio toki vaikuttaa turvotukseen, suolan määrä esim..
 
Täälläkin turvottaa... etenkin unien jälkeen, eikä ole väliä onko ollut päivä vai yöuni, oikea ranne turpoo kuin pullataikina, pissa kuitenkin ok.. pakko tänne avautua että ei oikeasti jaksais enää oottaa synnytystä.. jatkuva hiivakierre+iso maha kaikkine vaivoineen+ kivuliaat supparit eikä kyllä helpota yhtään tämän äidin arkea 1v6kk aktiivinen välillä huonosti nukkuva taapero ja tukiverkoston puuttuminen, isimieskin joutuu tekemään paljon töitä myös viikonloppuisinkin. Sokereiden takia (paastoarvot koholla) ei tattis odottaa yli rv40, käynnistykseen menee (taas!) jos ei itse synny. Huh huh. Eka raskaus oli kyllä paljon helpompi sekä fyysisesti että henkisesti... ei siis minkäännäköisiä vaivoja voitteko kuvitella! toivottavasti muut pystyy nauttimaan tästä paremmin kuin minä :D seuraava raskaus (toiveissa useampi lapsonen) tulkoon jos on tullakseen paljon myöhemmin, kun nämä kaksi ensimmäistä kasvaa vähän isommiksi! Mut on tämä vissiin sen arvoista, vai mitä äidit..??
 
Mulla meinaa hajottaa tää lonkkakipu nukkuessa! Ihan järkyttävää. Molemmilla kyljillä kolottaa, sitten levii alaselkäänkin ja juiliu niin pirusti. Kaikenlaiset tyynyt käytössä mut auttaa vaan vaihtelevasti. Parhaiten auttaa jos mies hieroo pakaralihaksia illalla tunnin verran. Tätä en tosiaan jää raskaudesta kaipaamaan. Mutta tämä on pientä ja oon tosi tyytyväinen et tämän isompia ongelmia ei oo ollut :) Onneksi jotenkuten nukuttaa muutaman tunnin kunnes tää alkaa vaivata.
 
Nyt meni jännäksi.. Tähän asti aika lailla koko raskauden joutunut tunnin-kolmen välein nouseen yöllä vessaan, tiheemmin mitä pidemmälle on menty. Neuvolassa pe arvio oli et raivotarjonnassa ois mut lääkäri varmistaa 3viikon päästä. (nyt rv 32+4) Eilen typyllä oli melkoinen vääntäminen ja havahduin illalla siihen ettei virtsarakkoon paina enään ja yöllä ei tarvinnut nousta vessaan (jonka takia en sit saanut nukuttua kun hermostutti, liian tottunut heräilemään ja nousemaan). no oli pakko sitten dopplerilla kuunnella ja ääni löytyikin alhaalta oikealta (pe neuvolassa vasen ala). Myös henkee ei ahdista enään juuri ollenkaan. Eli onko se nyt sitten päättänyt kääntyä poikittain vatsaan kun ei paina ylhäällä eikä alhaalla... Ois nyt voinu loppuajan olla sit siellä raivossa kun kerran siihen parkeeras ittensä muutoin koko raskausajan..
 
Mulla on katottu ultralla 34+6 että tyyppi raivotarjonnassa, nyt 36+1, mutta ei mulla kyllä oo hirveetä painetta tuol alhaalla muuten kuin vauvan vilkkaimmin liikkuessa joskus tuntuu että päällä puskee. Liikkeet mulla tuntuu vähän joka puolella välillä ja hikkakin enemmän keskellä mahaa. Sykkeetki on neuvolassa kuulunu sekä alhaalta että vähän ylempää. Että kyllä sullakin ihan hyvin voi asukas olla raivotarjonnassa :)
 
Eilen illalla alkoi kipu vasemmalla jalalla pohkeessa/ulkosyrjässä. Tuntuu lihaskivulta mutta tottakai tuskosta itsekin aloin epäillä.. ulkoisia merkkejä ei oikein ole (paitsi turvotus jaloissa mutta sekin on molemmissa ja kuuluu luultavasti aika lailla asiaan rv 37 ja elopainoa on). Eivät ottaneet illalla näytille kun soitin synnytyspäivystykseen, käski soittaa aamulla neuvolaan. Neuvolassa kauhisteltiin ja nyt odotan vuoroa että jalka ultrataan. Pelottavaa!!! Aikani on vasta reilun tunnin kuluttua...
 
Eilen illalla alkoi kipu vasemmalla jalalla pohkeessa/ulkosyrjässä. Tuntuu lihaskivulta mutta tottakai tuskosta itsekin aloin epäillä.. ulkoisia merkkejä ei oikein ole (paitsi turvotus jaloissa mutta sekin on molemmissa ja kuuluu luultavasti aika lailla asiaan rv 37 ja elopainoa on). Eivät ottaneet illalla näytille kun soitin synnytyspäivystykseen, käski soittaa aamulla neuvolaan. Neuvolassa kauhisteltiin ja nyt odotan vuoroa että jalka ultrataan. Pelottavaa!!! Aikani on vasta reilun tunnin kuluttua...

Hui! Toivotaan ettei oo tukosta! Tsemppiä kovasti!
 
Tsempit sinne! Toivotaan että ohimenevä juttu ilman tukosta. Täällä tää neuvola stressi otti harppauksen ja nyt seurataan sitten verenpaineita kotona. Neuvolassa arvot nousseet (varmasti johtuu siitä neuvolantyypistä kun se on huono) sillä kotona arvot paljon matalammat kuin kertaakaan neuvolassa. Edes ilman raskautta ole olleet noin hyvät arvot ikinä kuin nyt kotona mitatessa. Kärsin siis valkotakki paniikkia :D
 
Ultrasi jalan ja ei löytynyt tukosta. Kuitenkin jäi typerä fiilis ja pelko.. tiedän että pitäis olla onnesta soikeana mutta...
 
Tsempit sinne! Toivotaan että ohimenevä juttu ilman tukosta. Täällä tää neuvola stressi otti harppauksen ja nyt seurataan sitten verenpaineita kotona. Neuvolassa arvot nousseet (varmasti johtuu siitä neuvolantyypistä kun se on huono) sillä kotona arvot paljon matalammat kuin kertaakaan neuvolassa. Edes ilman raskautta ole olleet noin hyvät arvot ikinä kuin nyt kotona mitatessa. Kärsin siis valkotakki paniikkia :D

Sama homma täällä. Mä oon kans vuosia sitten yhen viikon seuraillu paineita kotona (ei raskauteen liittyen) kun oli vastaanotolla niin korkeet. Kotona mitattaessa joka kerta todella hyvät paineet. Nytkin neuvolassa paineet otettu kahdesti kun eka kerralla on aina niin hirvee jännitys ja toka kerralla tulee hyvät lukemat. Vaikutti kyllä varmasti aiemmin sekin että tulin suoraan töistä kiireestä neuvolaan ja yleensä kävellen, viimeksi eka kertaa äippälomalla ja menin autolla rauhallisen kotiaamun jälkeen, paras mittaustulos tähän asti.
 
Ultrasi jalan ja ei löytynyt tukosta. Kuitenkin jäi typerä fiilis ja pelko.. tiedän että pitäis olla onnesta soikeana mutta...

Ei varmasti kannata sen enempää stressata kun mitään ei löytynyt. Saat itsellesi vaan aiheetonta stressiä ja kuormitusta. Seuraat vaan tilannetta ja koitat levätä, jos ihan sama jatkuu niin uusi yhteys lääkäriin vaan.
 
Kiitos tsempistä. Kävin pikku kävelyllä ja yritän jatkaa elämää normaalisti.. luultavasti jokin iskiaskipu yms.. kokeillaan kylmää ja kuumaa!
 
Ultrasi jalan ja ei löytynyt tukosta. Kuitenkin jäi typerä fiilis ja pelko.. tiedän että pitäis olla onnesta soikeana mutta...

Mulla alkoi myös joskus talvella kova,kummallinen pohjekipu,pohjetta lisäksi kuumotti ja se turposi silmin nähtävästi. Olin ihan varma että kyseessä tukos. Käytiin päivystyksessä ja ultrattiin jalka, ei löytynyt mitään. Vähän oli typertynyt olo, en vieläkään tiedä mitä se oli. Lihasjumeja on ollut ennenkin mutta tuo kuumotus ja turpoaminen oli ihan outoa. Etköhän voi olla huoletta, olisi se näkynyt ultratessa jos jotain on. :)
 
Missä muilla kuuluu vauvan sykkeet ja tuntuu hikka jos vauva pää alaspäin. Neuvolatäti (kätilö) oli jo muutama vko sitte käsikopelolla ja sykkeiden kuulumisen perusteella epävarma vauvan tarjonnasta. Toisen neuvolan vanhalla ultralla katottiin 34+6 et vauva olis pää alaspäin, lääkäri teki 36+3 sisätutkimuksen, ja oli selkeästi sitä mieltä että pää alaspäin on. Tänään neuvolassa vauvan sykkeet kuuluu tosi vahvana navan seudulta ja vähän yläpuolelta. Vauvan hikka tuntuu selkeiten myös samoilla kohdin, mutta riippuen mun asennosta myös alempana joskus. Käsikopelolla tuntuis kuulemma et vauvan pää on alhaalla mut neuvolatädin epäröinti saa mulle kyllä huolen aikaan. Vauvan liikkeet tuntuu vahvana ylävatsalla, alhaalla tuntuu kuin pallo liukuis edestakaisin, oon ajatellu sen pää olevan. Oikeassa kyljessä tuntuu kaivelua ja potkuja.

Onko kuinka suuri huoli nyt et vauva onkin flipannu ittensä perätilaan? Mulle laitetaan äippäpolilähete ens viikon neuvolassa jos huolta vielä on, viikkoja nyt 37+2. Ahdistaa toi neuvolatädin huoli :sad001 Onko ihan mahdotonta et hikka voi tuntuu vauvan koko kropassa ja sykkeet kuuluu ylempää vaikka olis raivotarjonta?
 
Missä muilla kuuluu vauvan sykkeet ja tuntuu hikka jos vauva pää alaspäin. Neuvolatäti (kätilö) oli jo muutama vko sitte käsikopelolla ja sykkeiden kuulumisen perusteella epävarma vauvan tarjonnasta. Toisen neuvolan vanhalla ultralla katottiin 34+6 et vauva olis pää alaspäin, lääkäri teki 36+3 sisätutkimuksen, ja oli selkeästi sitä mieltä että pää alaspäin on. Tänään neuvolassa vauvan sykkeet kuuluu tosi vahvana navan seudulta ja vähän yläpuolelta. Vauvan hikka tuntuu selkeiten myös samoilla kohdin, mutta riippuen mun asennosta myös alempana joskus. Käsikopelolla tuntuis kuulemma et vauvan pää on alhaalla mut neuvolatädin epäröinti saa mulle kyllä huolen aikaan. Vauvan liikkeet tuntuu vahvana ylävatsalla, alhaalla tuntuu kuin pallo liukuis edestakaisin, oon ajatellu sen pää olevan. Oikeassa kyljessä tuntuu kaivelua ja potkuja.

Onko kuinka suuri huoli nyt et vauva onkin flipannu ittensä perätilaan? Mulle laitetaan äippäpolilähete ens viikon neuvolassa jos huolta vielä on, viikkoja nyt 37+2. Ahdistaa toi neuvolatädin huoli :sad001 Onko ihan mahdotonta et hikka voi tuntuu vauvan koko kropassa ja sykkeet kuuluu ylempää vaikka olis raivotarjonta?
Mun bebe on rt1. Syke löyty viimeks vähän mun navan alapuolelta, kun vauva on jo aika hyvin laskeutunut. Aiemmin olis siis kuulunut ylempänä. Tunnen hikan nyt koko mahan alueella, mut voimakkaimpana vähän oman navan alapuolella. Kaivelua alavatsalla ja isommat liikkeet ja isoimmat änkemispaineet navan korkeudella ja navan yläpuolella.
 
Täälä oli kans Rt1 ainaki viimeksi 33+1 ja semmosta möyrimistä tuntuu voimakkaasti ylävatsalla ja potkut oikeassa kyljessä. Hikka tuntuu koko vatsassa mutta voimakkaampana tuossa navan kohdilla tai vähä alapuolella. Toivotaan että tyyppi pysyy näin päin loppuun asti. Huomenna neuvola (34+5) niin saa nähdä sitte mistä sykkeet löytyy parhaiten.
 
Mulla on vauva viihtynyt jo lähes kaksi kuukautta rt 2:ssa. Eiköhän pysy noin loppuun saakka :)

Hikka tuntuu mulla myös navan alapuolella oikealla puolella. Potkut tuntuu ja nujuaminen tuntuvat enemmän vasemmalla/vauvan selkärangan kohdalla. Alhaalla tuntuu joskus pientä "kähmintää" :)
 
Takaisin
Top