Helmikuun hölinät

Mullaki just tänä aamuna oli aika pitkäänki semmosia menkkakipuja. Johtu varmasti siitä ku ressasin ja etin meijän kahta karkulaista heti aamusta. Yöt ei ole tääläkään ollu kovin ihania,vessassa taas ravannu 1-2tunnin välein ja närästäny ihan hirveästi. En ihan ajatellu sanovani tätä mutta huhui,sais jo kohta loppua tämä kipuilu ja kärsimys. Ja tällä viikolla alko rannekki kipuilemaan ja sormet puutuu. Viime neuvolassa pikkunen oli kuulemma jo aika paljon laskeutunu muttei vielä kiinnittyny. Tänään rv 35+4.
 
Äippäpolilla on nyt rampattu enempi ja vähempi tässä viikkojen aikana ja pieni on kasvanut kuitenkin kokoajan omalla käyrällään, vähän mutta kasvanut kuitenkin. Tänään lääkäri sitten väläytteli että ens viikolla vois olla äitipkl:n käynnistä suoraan jäänti käynnistykseen, ei vielä lyöty lukkoon asiaa vaan tilannetta katsellaan ens torstaina uudelleen annetaako toisen vielä yrittää kasvaa vai joko toivotellaan tervetulleeksi maailmaan ja kasvamaan masun ulkopuolelle. Jotenkin tämä käynnistysasia rupesi mua vaivaamaan ja omalla tavalla ahdistamaan, en oo vielä valmis ja toinen kun on niin kamalan pieni kaikissa arvioissa ollu.

Mulla raskausviikkoja nyt 36+6 ja vauvan painoarvio ihan karvan verran yli 2500g tällä hetkellä.


Toinen juttu mikä rassaa on nuo käytettynä tuttavalta ostamani Brion vaunut. Oli kuomun sisuskangas niin järkyttävässä homeessa kauttaaltaan että ei voi sitä käyttää, kopassa oli kanssa jotain täpliä ja ostaa paukasin netistä uuden kovan kopan, uus koppa makso 30€ että ei nyt kallis investointi. Noh koppahan tuli nopsaan, mutta on vanhempaa koppaa sentin pari pienempi vaan väkisin minä sen noihin vaunuihin laitoin sopimaan, nätistihän se ei kyllä oikein istu ja on emmaljungan koppaa huomattavasti kapeampi ja surkeampi... Maalle, vanhempieni luokse nuo nukutus vaunuiksi on menossa ettei nyt priimaa odottanutkaan.

Vanhaan kovaan koppaan jos vaan jaksan vielä tässä niin voisin tietysti sisuskankaat vaihtaa ja saada siitä käyttökelpoisen, mutta tuo kuomu onkin sitten jo hankalampi homma... :sorry:
Ja ilman kuomuahan noilla ei myöhemmin mitään nukutuksen suhteen tee, se tuo muksu kasvaa muutamassa hujauksessa tuosta kovasta kopasta ohi niin kuomu olis saatava vaikka kiven alta.:arghh:
 
Jotenkin tämä käynnistysasia rupesi mua vaivaamaan ja omalla tavalla ahdistamaan, en oo vielä valmis ja toinen kun on niin kamalan pieni kaikissa arvioissa ollu.

Mulla raskausviikkoja nyt 36+6 ja vauvan painoarvio ihan karvan verran yli 2500g tällä hetkellä.

Mun esikoinen oli käynnistyksellä syntyessään (37+1) 2300g. :) 2 päivää ennen syntymää painoarvio oli 1800g... ihan terve poika tuli vaikka pieni olikin. Terve edelleen ja otti ikätoverit kasvun suhteen nopeasti kiinni.
Älä turhaan murehdi :)
 
täällä vissii valuu valkovuotoo kiitettävästi taas tänään...oon yrittäny "haistella" ja bongailla ettei vaa ois lapsvettä,mut mistäs tota ny varmaks tietää :O supistellu myös taas tänää,muttei kovin kipeesti ainakaa ja alaselkään sattuu... Otappa taas selvää... Nytki maha meni eka iha pinkeeks ja sit vähä juili alamahaa...
 
Täällä lentsusta huolimatta mökki saanut väittäisin että melko perinpohjaisen siivouksen parin männä päivän aikana :D
Onpas kiva tuoda vaunut ja pinnis sisälle ja ladata ne valmiiksi :Heartred
Täytys varmaan lopettaa tää "nyt on kaikki" valmiina touhu ku tuntuu ettei tää täältä mihkään oo tulossa :P
 
täällä vissii valuu valkovuotoo kiitettävästi taas tänään...oon yrittäny "haistella" ja bongailla ettei vaa ois lapsvettä,mut mistäs tota ny varmaks tietää :O supistellu myös taas tänää,muttei kovin kipeesti ainakaa ja alaselkään sattuu... Otappa taas selvää... Nytki maha meni eka iha pinkeeks ja sit vähä juili alamahaa...
Mulla kans tänään valkovuotoa vessassa että ihan ihmettelin että ohhoh:p
 
Meillä ollut jo pitkään kaikki valmiina, paitsi eväät sairaalaan vasta osin :D Mä ajattelin sillein, et onpahan kaikki valmiina vaikka päättäisi muksu syntyä ennen aikojaan ja ei tarvitse mistään enää loppuraskaudessa huolehtia jos vaikka tuliskin kipuja tms tämän saatanallisen väsymyksen lisäksi. En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa tälle lopun unettomuudelle ku luonto vähän valmistelee mammaa yöherätyksiin :'D Jos tässä vielä kuukaudenkin saa nauttia parituntisista yöunista, niin ai nam! :Heartred

Saa90, jospa se vaan valkkaria olis, vaikeaahan se voi näin lopussa olla tunnistaminen. Eipä mullekaan synnäriltä muuta ohjetta annettu kun laittaa side ja jos se kastuu märäksi niin sit näytille. Eipä se mulla sit kaiketi lapsivettä ollut/ole kun ei side kastunut, vaikka housut kyl märät jatkuvasti :D
 
Mulla kans tänään valkovuotoa vessassa että ihan ihmettelin että ohhoh:p

paha vaa ku ei sit varmaks tiiä et onko pelkkää valkovuotoo vai myös lapsivettä... :/ just tässä mietin et jos aamuun kattelis ja jos viel tulee nii sit varmaa synnärille soitella pitääkö käyä tarkistuksessa...en ny millää kehtais äitiä"hälyyttää" tänne et mieski pääsis mukaa...
 
Saa90, voihan sinne synnärille aina soitella! Neuvolassa sanottiin, ettei näin lopussa kannata ottaa turhia riskejä jos yhtään mikään epäilyttää :)
 
juu aamulla soittelen jos jatkuu ellei ny tässä illan/yön aikana lisäänny... :) kuha saap pojat hoitoon vietyä :) ELLEI noille oo jotai kykkitautia tulossa ku yhen pojan hoitoryhmästä oli puolet lapsista tänää ollu poissa ku kaikenmaailman taudeissa ovat :/ hyh,en kyl halua tänne sitä!! ja varsinki ku just ois viimenen(ennen babyn tuloa) lapsivapaa vkpl tulossa...
 
Mua kans kauhistuttaa kaikki taudit mitä nyt kevättalvella jyllää :sad001 Pitäs osmosalia ainakin ostaa varuiks kaappiin jos napataan jälleen noro jostain... Viimeks käytiin koko porukka se läpi, 3kk vauvan kans... Esikoisen kaverille pyydettiin kylään, eipä vaan mamma muistanut kertoa, että edellisenä päivänä oli heillä oksennettu. Jumalauta ku kiehuin pikkusen sen jälkeen! Mun miehellä siis ykköstyypin diabetes, että sai pikkusen tarkkana olla ja herätellä juomaan sokerilientä ettei mene koomaan, pelotti aivan saatanasti kun ei ne sokerit meinanneet nousta millään :sad001 Vauvan oksentelu meni siinä sivussa, vaikka ei sekään mitenkään mieltä ylentänyt. Hyh! Että kannattaa pitää extra hyvin huolta käsihygieniasta ja varailla kloriittia pintojen puhdistukseen, noro kun voi elää pinnoilla melkeen kaks viikkoa!
 
juu ja nythän se noro tarttuu iha ilman välitykselläki mikä nyt jyllää :/ nyt vissii alkanu tänneki päin tulla(ainaki jotkut mummelit tuolla jutteli siitä). parempi vaa pysyä kaukana!!!
ääh ku alko ny kyttäämää tota vuotooki ku tuntuu et vähä väliä jotai vähä tulee,mut ei tosta siteestäkää ota selvää onko kastunu paljo vai vähä... :angry1 ja ny laitoin sen paperinki tonne jos sillä selviis paremmin,mut paljo hyödyttää ku koko aja saa vessassa juosta... :/
ja harvakseen supisteleeki...
 
Warheart täällä samat huolet taudeista :-SS Mulla esikoinen vietävä heti sairaalaan jos kipeänä, ja silti siinä on isoja riskejä. Hänellä tuo perussairaus syynä. Pojalla päivähoito meillä kotona ja nyt on hoitajan kotona noroa tms, mutta ei oo vielä itse sairastunut. Peruutettiin loppuviikon päivähoidot, mutta eipä tässä ikuisesti voi näin jatkaa, joten pakko laskee varmaan hoitaja tänne ensi viikolla jos hän ei oo sairastunut. Kun ei me sit saada sijaista jos hoitaja ei itse ole kipeä eikä saa sauraslomaa. Huolettaa vaan että se pöpö voi tulla meille vielä seuraavat pari viikkoa milloin vain... Mutta toivotaan parasta.
 
Meillä onneksi lapset perusterveitä, en voi edes kuvitella millainen huoli siellä Kultamarja :sad001 Meillä taitaa toi miehen diabetes olla se pelottavin, periytyvyyskin 10% luokkaa. Monessa tutkimuksessa kun ollut diabeteksen puhkeamisen ja enterokon kans yhteys, niin sitä kyl vältellään, eikä se muutenkaan mikään taudeista mukavin ole...
 
Mun esikoinen oli käynnistyksellä syntyessään (37+1) 2300g. :) 2 päivää ennen syntymää painoarvio oli 1800g... ihan terve poika tuli vaikka pieni olikin. Terve edelleen ja otti ikätoverit kasvun suhteen nopeasti kiinni.
Älä turhaan murehdi :)

Yritän kovasti olla murehtimatta.
Eniten tässä ehkä hermostuttaa ja harmittaa loppusestaan se etten välttämättä saakkaan kotona odottaa sitä luonnollisesti alkavaa synnytystä vaan aletaankin suurella todennäköisyydellä käynnistelemään.
No ens viikolla taas viisaampi ja kipitän äiti pkl:lle sairaalakassi mukana, kun kerran lääkäri käski käynnistykseen varautua.:p isäntää jo varoitin että jos jään ens viikolla sieltä osastolle käynnistykseen niin saa työmaalta kääntää heti nokkansa kotia kohti.:grin
 
Joo tota noroa on liikkees, meil mies ku viel asiakaspalvelutyös nii en ihmettele yhtää jos tänne tulee. Yks kaveri just sai noron ja sil oli täs pari viikkoo viel la nii noro käynnisti sit synnytyksen ja joutuu sairaalas olee eristyksis ettei muille tartu
 
Warheartko kyseli purppuraviivan perään? :D ä katoin just viime vkl peilistä ja semmone punanen viiva siellä vsossa jo oli pitkällä *naur* ei mulla kyllä synnytys oo käynnissä :-o että tiiä sitte mitenkä tummaksi sen pitäs muuttua....
 
Mä oon miestä yrittänyt saada kattoo mun mahdollista purppuraviivaa, mut se ei jostain syystä ole toisaiseksi innostunut katsomaan, kun kuulemma ihan höpö höpö juttuja :D
 
Joo mäkään en ymmärrä miks jotku on nii huolettomia ton tarttumisen kans. Ajatellaan että ihan sama, kun me ollaan jo sairastettu. Muakin hirvittää se Noro. Sitä tuntuu nyt olevan liikkeellä, eikä taida olla sama tauti/kanta , minkä lapset sairasti joulukuun alussa.


Ymmärrän huolesi warheart ja kultamarja!

Toivottavasti kaikki vältytään siltä tällä kertaa :shy:

Mullaki taas valkovuoto lisääntynyt. Mut en ainakaan vielä oo epäily että se mitää muuta ois. Mut tosiaan jos epäilisin nii kysyisin synnäriltä, ne osaa ohjata!
 
Takaisin
Top