Helmikuun hölinät

Mulla holahtelee aika-ajoin runsaasti valkovuotoa. Aika vetistäkin se on, tosi inhottavaa! :|
 
Taalla myos joskus tuntuu, etta hulahtaa! Mutta yleensa se on selvasti valkovuotoa. Tarkistin esikoisraskaudesta, etta loppuviikoilla just hulahteli tosi vetista vuotoa - joka ei selvasti ollut virtsaa, mutta ilman pikkuhuosunsuojaa oli turha lahtea mihinkaan. Muistiinpanojeni mukaan katilo oli todennut, etta se on ihan normaalia. :)

Jos yhtaan vaivaa mielta, kannattaa tietenkin soittaa neuvolaan. :wink
 
Ei oo uudestaa, oli sit varmaa valkovuotoa?
Täällä lorahti kans aamulla. Mulla imeytyy siteeseen. Viime vkolla kävinki ni testasivat oliko lapsivettä, ku lorahellu jo jonki aikaa. Testi näytti negaa. Th eilen meinas, että jos on juoksevaa valkovuotoa joka synnytyksen lähentyessä sitten paksuuntuu.
Mutta kannattaa käyä tarkistuttaan jos siltä tuntuu. Jos yläosassa on reikä ni lapsi vesi tulee lorahdellen ja tuolloin vauvalla on infektio riski.
Jos testi ois mulla ollu positiivinen ni ois käynnistetty synnytys.
 
Mulle neuvolantäti sano että mielummin turha käynti kun sitten jättää käymättä. Eli kannattaa mennä jos vaivoja tai mitä vaan on. Sitä ressaa ja miettii ihan turhaan vaikka alitajusesti. Mielenrauha on hyvä pitää. Ja aina voi soittaa ja kysyä. Tässä yritän itekkin saada päähäni iskostettua tota kun mahaa on nyt eilisestä asti särkeny eri paikkoihin ja alaselkäkin ihan tulessa välillä. Mutta ainakin on ruuansulatus vaivoja osa.
 
Jos epäilyttää niin laita side ja siteen päälle vessapaperia taiteltuna ja seuraile tunti tai pari, valkovuodon ei pitäisi läpäistä vessapaperia, vaan jäädä siihen paperiin, kun taas lapsivesi imeytyisi paperin läpi siteeseen :)

Tein näin ja paperi iha märkä ja siteesee oli kyl tullu myös vähä. Ehkä mä soitan synnärille ja kysäsen haluavatko näytille
 
Mulle tuli äskön postissa aika synnytystapa-arvioon tayssiin. 24.2 sinne sit kuuleen mitä ja milloin. Vielä kun malttais odottaa niin olis kiva.
 
täällä kanssa taitaa sitä vetistä valkovuotoo välil tulla ja pieniä määriä myös limatulppaa...kyl tässä vaa nii jännän äärillä alkaa olla et huhhuh...jokasta pienintäki kipua/muuta oiretta heti kyttäämässä... Äidiltäki jo piti kysyä et saaha se sit jonku tuuraa(käy välil sellasel pienel kirppiksel"töissä"vaik eläkkeel onki) jos lähtö tulee ku se siellä on :D ohhoh...
 
Viime yö oli ihan kamala. Kauheita vattakramppeja ja särki ihan jumalattomasti. Ei ollu mukavaa. Ja sitten pikkusintti päätti uiskennella niin että maha hylly samalla.
 
Täällä meinaa iskeä lentsua. Kiva! Ja vkl ois pojan 5v synttärit juhlittavana: siivoamista ja leipomista ois.. Ja sunnuntaina vielä poikien kiekkoturnaus :P
 
Täällä aamupäivät hyviä mutta iltapäivästä ja iltaisin huono, oksettava olo, närästys ja tukala olla. Niinku nytkin. Missään asennossa ei oo hyvä. Ärsyttää. Aamulla olin kuin eri ihminen :)
 
tääl kans oli viime yö huono,vaille 3 heräsin ja mahaan koski(väänteli ehkä vaa),vessaan,ei unta,vähä torkuttua tuli,taas vessaan,ja sit vaille 7 ku piti herätä nii loppu vääntelyt... :sad001 luulin jo et supistaa muttei sit vissii...
päiväl taas vasenta sisäreittä vihlo nii että.. Ja nyt välillä supistaa,ainaki maha kovettuu ja vähä myös tuntuu... Voe että ärsyttää nää tälläset"onko vaiko ei supistukset"... :mad: sit sitä vaa kyttää koko ajan et jatkuuko ja mitä on...
 
Onko nää menkkamaiset kivut alamahas ja seläs nyt niiku supistuksii? Nyt parin tunnin aikana tullu useempi tälläi. Itel ei juuri ollu menkkakipui joten nää on voimakkaampia ku mitä ollu
 
Onko nää menkkamaiset kivut alamahas ja seläs nyt niiku supistuksii? Nyt parin tunnin aikana tullu useempi tälläi. Itel ei juuri ollu menkkakipui joten nää on voimakkaampia ku mitä ollu

Kuulostais kyllä! :) muuttuuko maha selkeästi tosi pinkeeksi ja kovaksi?
 
Joo muuttuu kyl. Aikasemminki on maha ollu pinkee ja kova mut ilman kipui ja ne oon tulkinnu harkkasupistuksiks

Mulla on ihan kipeitä ja napakoitakin harjoitussupistuksia. :) niitä voi tulla hyvän aikaa ennen h-hetkeä. :D

Tai en tiiä kutsutiinko niitä ennakoiviksi tms. :D
 
Mulla on kans tota "menkkakipua" jatkuvasti. Polttaa, maha pinkee ja kipu säteilee jalkoihin. Monta viikkoa jatkunu, sais riittää jo.
 
Takaisin
Top