Helmikuun hölinät

Huoh.. onko täällä muita joilla yöt alkaa oleen ihan pirullisia? Oikein melkein itkettää mennä nukkuun jo. Herää vessaan monta kertaa. Sitten herää siihen kun on molemmat kädet aivan puutuneet ja inhottavan tuntuset. Siihen päälle issiastyyppiset kivut toisessa jalassa ja kaameet viiltelyt alamahassa asentoo vaihtaessa. Ja vielä kiinnikekivut jotka repii aivan älyttömästi.. ja tätä siis pitää vielä kestää vaikka kuinka ja kauan. Olo alkaa oikeesti oleen jo tässä vaiheessa tosi tukala. Haluis niin nauttia vielä kun voi mutta plääh.. maha vaan kasvaa ja kasvaa.. mää kun oon niin lyhyt että tää pikkunen kolisee jo hirveesti tuolla kylkiluissa ja se ei kovin kivalta tunnu. Kun ei oo varaa sillä kasvaa pituussuunnassa niin tietenkin kasvaa ulospäin. Toivottavasti tästä vielä olo helpottuu ja sais vielä nauttiakin ennen kun vaavi on maailmassa.
 
Ei oo mtn kipuja tms, mut en vaan saa unta. 4h alkaa olemaan unisaldona jo luxusta... Pissalla ei tarvitse käydä kun en illalla enää seiskan jälkeen juo mtn, ellei ole saunapäivä. Lonkkakipua välttelen kun nukun sillein osittain mahallaan, eli en täysin lonkan päällä ja tyyny ylemmän jalan alla tai jalkojen välissä. Niskakipuun ja käsien puutumiseen auttaa kun aloin nukkua kahdella tyynyllä ja jos rannekanavat vaivaa niin rannetuet estää puutumisen. Ruokavaliosta karsii "turvokkeet" pois, siitäkin iso apu! Iskiaskivut pysyy poissa kun aamuin illoin venyttää kunnolla nivuset ja lonkat, jos meinaa kunnolla jumia niin lämpöpussin kanssa. Muutenkin päivisin kannattaa lepuuttaa selkää konttausasennossa ja pyöristää&rentouttaa, auttaa moneen vaivaan. Josko noista vinkeistä olisi muillekin hyötyä? Nimimerkillä vihaan kipua :D
 
Mulla olis maanantaina työt odottamassa mutta näillä öillä ei kyllä töitä täysissä järjissä tehdä. Ja noita kiinnikekipuja esiintyy pitkin päivää ja alkaa nekin olla jo lamaannuttavia.
 
Mulla ei oo nyt juurikaan mitään vaivaa, mutta en vaan jaksaisi odottaa enää! Ja kun oon loppukuinen niin sitä odotettavaa on vielä pitkään :D Kun vaan nyt osaisi nauttia jokaisesta potkusta, tämä kun jää viimeiseksi :Heartred

Matkakuume myös vaivaa... jospa ensitalvena pääsisi johonkin lämpimään :)
 
Kipuja on tääläki. Selkä jotenki yöllä kipeytyy,sitte sitä vaihtelee kyljeltä kyljelle niin meinaa jalat revähtää irti joka kerta ko niin inhottavat häpy ja lonkkakivut. Ja vessassa täytyy rampata ja siinä samalla tulee aina ihan kaaaameat närästykset ja polttelut ettei nukkumisesta kovin enää voi nauttia..ja sitte mieli tekee tepposia. Te kaikki muut oletta jotenki niin onnellisia raskaudesta ja minusta ei tunnu miltään tai sitte negatiiviseltä. Mie olen aina ajatellu että olisin onnellinen tästä mutta nyt tunnen näin niin sitä on aika pettyny itteensä eikä ole enää mistään varma.
 
Mulla ei oo nyt juurikaan mitään vaivaa, mutta en vaan jaksaisi odottaa enää! Ja kun oon loppukuinen niin sitä odotettavaa on vielä pitkään :D Kun vaan nyt osaisi nauttia jokaisesta potkusta, tämä kun jää viimeiseksi :Heartred

Matkakuume myös vaivaa... jospa ensitalvena pääsisi johonkin lämpimään :)
Täälläkin olo lopen suht hyvä. Ei uskoisi, että viimeisiä viikkoja viedään. Juniori syntyi tästä 3 viikkoa eteenpäin! Hoksasin, että tässä raskaudessa en ole kärsinyt ollenkaan selkäsäryistä. Varmaan tuo maltillinen painonnousu ja sopiva liikunta auttanut.

Meillä tämä kanssa näillä näkymin viimoinen. Ainakin vauvakamat lähtee nyt sitten kiertoon :P Olemme säästäneet kaiken, varasto tulvii tavaraa!
Joten nauttia koitetaan täälläkin.
Kauheasti tämä meidän vauva kyllä liikkuu vaikka isokokoinen onkin! Että tilaa vielä on :P Mies säikkyy iltaisin (yöllä nukkuu jo niin sikeästi ettei herää :wink) kun vauva potkii ja mylvii niin ponnekkaasti että minä oikein sätkyn: kivusta tai vain säikähdän.

Zemppiä sinne! Yhtäkkiä hoksitaan, että vauvat lepää tuossa vierellä :Heartred
Tuossa lenkillä mietin, että 3 viikkoa enää/vielä. Ja koitin funtsia, mitä haluaisin vielä tehdä ennen kuin vauva syntyy.. Ens viikolla kun käyn sokeroinnissa niin i'm ready! :P En muuta keksinyt.
 
Kipuja on tääläki. Selkä jotenki yöllä kipeytyy,sitte sitä vaihtelee kyljeltä kyljelle niin meinaa jalat revähtää irti joka kerta ko niin inhottavat häpy ja lonkkakivut. Ja vessassa täytyy rampata ja siinä samalla tulee aina ihan kaaaameat närästykset ja polttelut ettei nukkumisesta kovin enää voi nauttia..ja sitte mieli tekee tepposia. Te kaikki muut oletta jotenki niin onnellisia raskaudesta ja minusta ei tunnu miltään tai sitte negatiiviseltä. Mie olen aina ajatellu että olisin onnellinen tästä mutta nyt tunnen näin niin sitä on aika pettyny itteensä eikä ole enää mistään varma.
Nuo on ihan normaaleja tunteita. Kyllä täälläkin mietitään negatiivisesti välillä. Jopa niin, että olikohan tässä nyt mitään järkeä. Mökkihöperöksi olen tullut. Ei jaksa/innosta kyläillä. Kotona vain ja juttuja oman porukan kesken.
Vähän miettinyt, kuinka tulevat isoveljet ottavat tulokkaan vastaan. Saadaanko apua tarvittaessa.. Millainenhan vauva on? Onnistuisiko imetys tällä kertaa? Kuinka jaksan? Mitenhän talous?
Tuhansia asioita näköjään miettii.

Mutta nuo tunteet ja ajatukset kuuluu asiaan. Jos ne käy liian raskaaksi, auttaisiko jos juttelisit jollekin? Itse en aiempien kohdalla osannut/kehdannut pyytää apua. Nyt yritän olla fiksumpi sen suhteen.
Zenppiä ja positiivisia tuulia Sinulle!
 
mavajo, aivan kuin omia ajatuksiaan ois lukenut! mulla ei tosin yöllä niinkään kiinnikkeet vaivaa mutta alkaneet nuo liitoskivut tuolla alempana ja nekös perkeleet kääntyessä sitten sattuu ja rutina vaan käy! Eikä tää vielä oo ees millään tavalla tulon päällä kun viihtyy niin ylhäälläkin ja pyörii siellä vaan mitä ihmeellisimmissä asennoissa. En tajua mitä se lapsi tuolla oikeen tekee, mutta hakkaa itteensä jotenkin ihmeellisesti mun lonkkaluihin! kyljet on saanu olla nyt kaikessa rauhassa hetken aikaa... Se on ihan sama juonko vaiko en illalla kun siellä kusella pitää kuitenkin ravata, turvotusnesteet/elimistöön kerääntyneet nesteet poistuu elimistöstä vasta rentoutuessa (ikäihmisten vaivoja! :smiley-angry017)

Viime yökin meni taas valvoessa...

Olotila kaikkia kohtaan lähinnä tämmönen: :smiley-angry026:smiley-angry019:finger002
 
mavajo, aivan kuin omia ajatuksiaan ois lukenut! mulla ei tosin yöllä niinkään kiinnikkeet vaivaa mutta alkaneet nuo liitoskivut tuolla alempana ja nekös perkeleet kääntyessä sitten sattuu ja rutina vaan käy! Eikä tää vielä oo ees millään tavalla tulon päällä kun viihtyy niin ylhäälläkin ja pyörii siellä vaan mitä ihmeellisimmissä asennoissa. En tajua mitä se lapsi tuolla oikeen tekee, mutta hakkaa itteensä jotenkin ihmeellisesti mun lonkkaluihin! kyljet on saanu olla nyt kaikessa rauhassa hetken aikaa... Se on ihan sama juonko vaiko en illalla kun siellä kusella pitää kuitenkin ravata, turvotusnesteet/elimistöön kerääntyneet nesteet poistuu elimistöstä vasta rentoutuessa (ikäihmisten vaivoja! :smiley-angry017)

Viime yökin meni taas valvoessa...

Olotila kaikkia kohtaan lähinnä tämmönen: :smiley-angry026:smiley-angry019:finger002
Sori mutta :P Ihana!!
 
Tsempit kaikille! Yöuni sais tosiaan olla parempaa. Täälläkin herätään joka kerta ku asentoa vaihdetaan. Lähinnä sitä terävää vihlontakipua ja liitoskipua.

Mut tää viikko helppoa ku ei tarvi nousta töihin. Mitenhän ens viikolla jaksaa? Tais yöllä/aamulla supistella, ekaa kertaa yöllä niitä tulee tän raskauden aikana.
Ite oon häntäpään odottaja joten innolla odotan ku teillä muilla alkaa kohta tapahtua:joyful: täällä saadaan vielä odottaa, mikä on toisaalta hyväkin ku kaikki ei oo vielä valmista:rolleyes:
Mä näen muuten nyt tosi paljon unia. Tästä vauvasta ja väliin ne on aika painajaisia. Mut niissä unissa tää on tyttöo_O poikaolo mulla on ollu, mut ehkä alitajuntaan yrittää sanoa ettei mikään ole varmaa tietoa:rolleyes:

Helmikuu on täällä. Ja paljo asioita hoidettavana :wtf: mm pitäs noi lasten hoitohommat muuttaa ku jään äitiyslomalle. Vakuutysasiat. Yök:sad001
Meillekin tämä on varmaan viimeinen raskaus/lapsi. Pitäs osata nauttia!
 
Ja nyt sitten mukaan hyppäs epäsäännöllisen säännölliset supistukset. Aika tiuhaan tulee muttei vielä ainakaan oo hirveen kipeitä. Tarvii seurailla tilannetta.. ei vaan huvittais taas joutua osastolle ja kaikkee muuta mukavaa mut sillehän ei sitten voi mitään jos niin käy.
 
Tsemppiä, voimia ja jaksamisia kanssasisaret! Raskauteen varmastikin kuuluu onnellisten ajatusten lisäksi myös stressiä ja jännitystä, sekä fyysistä rankkuutta. Itse olen nyt kerryttänyt kiitettävät (not) 20kg ja välillä olo on kyllä hyvin tukala ja kivulias. Kuitenkin pääasia on loppujen lopuksi, että saisimme terveen vauvan syliin asti. Siihen tähdätään ja yritän pitää mielen mahdollisimman rentona ja kiitollisena että ollaan jo näin pitkällä. :Heartred
 
Joo kyllähän niinä hyvinä hetkinä tästä vielä osaa nauttiakin mutta jotenki viimeyö oli taas niin arsesta että on kaikenlisäks vielä ihan puhki. Ja jotenkin on nyt kauheen turhautunu tähän saamattomuuteen mikä tällä hetkellä on.
 
Meillä on nyt pikkunen tullu taas tosi aktiiviseks liikkujaks sen jälkee ku viime pe käytii käyrillä ku en liikkeitä tuntenu. Huome ois neuvola ja ens ti ultra. Ollaa lähipiiriltä kyselty veikkauksia millo luulevat et tää meijä pieni syntyy. Ite oon ainut kuka veikkaa et menee yliaikaseks, muut odottaa et syntyy ainaki viikkoa enne la. Huome ois vk 34 ja en kyl pistäs pahatteeks vaikka tän kuun aikana pieni jo syntyski. Mut tulee sit ku on siihen valmis
 
Täällä on ollu nyt viikon ajan joka ilta selkäkipua, kun on muuttohommia ollut tässä. Tänään on pitänyt ottaa huilauspäivä. Tänään tosin oli käynti diabeteshoitajalla, kun sokerirasitustestissä 2h arvo heitti vähän :sad001 Noh, toisaalta iha jees kun on tuo mittari, ni tulee vähä tarkemmin seurailtua että mitä sitä suuhunsa laittaa :D

Nyt on myös viimeisten päivien aikana supistellut päivittäin. Varmaan johtunee osittain tästä touhuamisen määrästä... Jospa tässä loppuviikosta vielä yövuorot sais kunnialla vedettyä, sitten voikin alkaa keskittyä olemiseen ja vauvanhuoneen valmiiksi laittamiseen. :)

Tsemppiä kaikille!
 
Mä voisin myös liittyä täällä rupatteleviin, jos vaan sopii.

Täällä myös kovia liitoskipuja ja ihan uutena oireena on sormien ja varpaiden tunnottomuus. Oikeassa kädessä on kolme sormea, missä ei sormenpäissä oo lainkaan tuntoa ja sit on useampia varpaita ja sormia mitkä kihelmöi koko ajan. Todella ikävä vaiva. Ei esikon kanssa ollut tällaista ollenkaan. Onko teillä kenelläkään?

Ens viikolla seuraava sype-käynti, jossa päätetään synnytystapa. Päätettynä oli jo ettei yliaikaiseksi anneta mennä, joten maksimissaan 5 viikkoa jäljellä. Huomenna viimeinen työpäivä. Kohta päästäänkin esikon kanssa harjoittelemaan ihan uutta arkea.

Peukut (puutuneet sellaiset :D) täältäkin kaikkien loppumetreille!
 
Takaisin
Top