Moi!
Pääseekö jengiiin vielä mukaan, vaikka olettekin tainneet aloittaa kirjoittelun jo useampia kuukausia sitten? Kahlasin läpi koko keskustelun, joten aika hyvin taidan olla kärryillä.
Kerron meidän tilanteen vaikka en toki vielä tiedä kelpuutatteko mutkin tänne mukaan! Mä olen siis 26 ja mies 29, syön vielä minipillereitä ja niitä on tullut syötyä jo tosi monta vuotta ja kaikki nämä vuodet olen elänyt elämää ilman minkäänlaisia vuotoja. Toisin sanoen oon aika ulapalla omasta kierrostani ja ylipäänsä koko kropan toimivuudesta (tosin ennen pillereitä oli tosi säännöllinen kierto). Mun lähimmille kolmelle ystävälle on syntynyt nyt viimeisen vuoden aikana esikoiset, ja olen kahden ihanan pikkutytön kummitäti. Ja hmm, kolmannen syntymän kohdalla alkoi oma vauvakuume varovaisesti nostaa päätään, sekä mulla että miehelläni.
Oikeastaan muuta ongelmaa ei ole kuin heinäkuussa tulevat häämme. Olin alunperin ajatellut että häiden jälkeen olisi sopivaa jättää ehkäisy pois ja olenkin vastaillut kaikkien vauvauteluihin jotain ympäripyöreää, kuten "juhlitaan nyt ne häät ensiksi pois". Nyt viimeisten parin kuukauden aikana ollaan miehen kanssa molemmat alettu puhua vauvan yrittämisestä jo ennen häitä. Alkuun sovittiin, että lopetan pillerit alkukesästä nyt viime viikolla mies ehdotti, että mitäs jos syön nyt vaan tämän laatan loppuun (pillereitä 22 kpl, hehhe!).
Oon nyt kuitenkin jotenkin kahden vaiheilla tämän asian kanssa. Toisaalta EN JAKSAISI OOTTAA EDES TÄN LAATAN LOPPUUN ja toisaalta ajattelen, että kesäkin tulee oikeasti aika äkkiä eikä tarvitsisi murehtia (mahdollisesta) raskauspahoinvoinnnista. Tiedän myös, että monilla kestää tosikin kauan tulla raskaaksi (enkä toki voi tietää onko se ollenkaan mahdollista) enkä välttämättä olisi edes häiden aikaan raskaana vaikka kuinka yrittäisimme, mutta sitten toinen ajatus on se, että raskaudun ja kärsin hääpäivänä kaikista mahdollisista raskausvaivoista aina pahoinvoinnista, akneen ja peräpukamiin..
Kiitos, jos jaksoitte lukea loppuun asti. Näköjään jo pelkkä kirjoittaminen helpotti oloani vähäsen!