Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu, eikö oo mitenkään mahdollista, että ovis olis kuitenkin limojen aikaan?

Starling, meillä miehellä yt-neuvottelut just kun aloin odottamaan esikoista. Sovittiin, että ei stressata, katotaan miten käy. Mies ei joutunu työttömäksi, mutta uhka on ollut päällä viimiset pari vuotta. Puhuttiin, että jos mies jäis työttömäksi eikä toiveita nopeasta työllistymisestä, menen minä töihin ja mies jää koti-isäksi. No, kohta on mun koti-äitiyskin tulossa päätökseensä ja työt kutsuis syksyllä...

Vähän pakkomielteistä omanapailua tähän väliin.. Mietin, mitä kropalle tekis, jos siirtäis menkkoja. Mulla ei oo oikeen tuo bilsapuoli hallussa, toivottavasti ette pidä mua ihan idioottina :grin Eli jos siirtäisin menkkoja toiveissa vaikuttaa oviksen ajankohtaan, oiskohan se mahollista? Ne siirtopillerithän ei ehkäise. Sekottaiskohan ne koko pakan lopullisesti?

Ihan oikeasti rupes ahdistaan, kun laskeskelin kiertopäiviä. Miehen molemmat lomat ajoittuu just kuukautisia ennen tai osittain samaan aikaan. Todella epätodennäköistä, että kierto heittäis niin paljon, että noilla lomilla voi mitään tapahtua. en haluais hukata montaa kiertoa, kun ei tässä voi tietää, kauanko menee. Mulla tulee täyteen tänä vuonna 35 vuotta ja jotenkin vaan rupes tuntumaan, että aika valuu käsistä. :sad001

Kurja juttu että lähes kaikki täällä on joutuneet uuteen kiertoon :( Niin tälle porukalle plussaa toivoisi. Anskusellako se oli vielä hautajaisetkin tälle viikonlopulle, kovasti voimia raskaaseen päivään.

Tietääkö kukaan, vaikuttaako yötyö/sekainen rytmi ovikseen? Tai hankaloittaako muuten raskautumista? Mututuntumalla veikkaan että saattaa vaikuttaa, kun kroppa on muutenkin sekaisin, mutta toisaalta onhan yötyöt nykyään niin yleisiä ja silti jengi raskautuu? Itse tosiaan teen sekalaisesti päivä ja yövuoroa, ja kyllä on yövuorojen jäljitä aina kuuppa seuraavan päivän sekaisin..

Pauveli, mistäs sen joo tietää. Ollaan nyt kaikki mahdolliset päivät käytetty hyväksi, kun mies on kotona ollut eli enempää ei voida :) Nyt vaan odotetaan ja yritetään olla taas ommmm. Sori mutta pakko vielä kertoa, kun eilen niin nauratti. Mies tuli siis myöhään kotiin ja mä sitten yritin sitä vielä houkutella sänkyhommiin. Sitä ei kuitenkaan kiinnostanut, joten käytiin nukkumaan. Se sitten tais hiffata mistä on kyse, ja koska itsekin tietää, että tärppipäivät on vaan hyödynnettävä, niin teki itse aloitteen ja saatin homma hoidettua. No, ei tainnut olla edes tärppipäivä mutta mua vaan hihitytti vielä sen jälkeenkin. Josta tulikin mieleen, että mulla on ollut aikamoista painetta alavatsassa eilen ja tänään. Mitähän senkin.

Suvetar, eikös niitä ihan hyvin voisi siirtää. Varsinkin jos teet sen nyt niin, jos jotain sekoilua tulee niin kerkee sekin ehkä helpottamaan. Mäkään oikein näistä tiedä mutta eikös ne pillerit ole keltarauhashormoonia? Sitähän kroppa tuottaa kierron lopussa muutenkinn eli ei kai se nyt ihan mahdottomia edes sekottaisi. Ja sen vaan sanon, että iän puolesta sulla on vielä kyllä aikaa. Mä sain esikoisen, kun olin 37.

Starling, ikäviä uutisia aina nuo yt:t. Toivottavasti miehellesi käy kuitenkin hyvin.

Jellona, mun käsityksen mukaan vuorotyö saattaa vaikuttaa raskautumiseen tai ainakin siitä oli just jossain juttua. Oliko sitten kyse melatonista vai miten se meni, en muista. Mutta juu, kyllähän ihmiset lapsia saa vaikka vuototyössä ovatkin.

Suvetar, mä olen kerran teininä siirtänyt menkkoja (matkan takia). Helposti sain lääkäriltä reseptin. Eikä mun muistaakseni pistänyt kaikkea sekasin, siis sitä seuraavien kiertojen pituus pysy kuosissa. Keltarauhashormoniahan ne taitaa olla, eli käytännössä pidennetään kiertoa "huijaamalla" raskautta. Eli miksei ne vois auttaa.

Jellona, olisko vaun etusivulla joskus jokin artikkeli vuorotyötä tekevien hedelmällisyydestä... En vaan muista mitä siinä sanottiin. Löytyisköhän hakemalla vanhoista...? Vauvan kokoon saattaa yötyö vaikuttaa; pieni syntymäpaino /keskosuus. Mutta lakihan sallii yötyön lopettamisen rv18(?) jälkeen. Kokemuksesta (=minä itse ja kollegat) sanoisin, ettei vaikuta raskautumiseen. Mutta jokaisen kroppahan reagoi niin eri tavalla...

Korjataan nyt tähänkin, jos joku eksyy tämän lukemaan ja ottamaan todesta; eli asetukset velvoittaa työnantajan päästämään työntekijän yötyöpinteestä rv28 jälkeen. Kirjoitusvirhe kävi aiemmin....

Muokattu viimeksi:
Suvetar minä olen kerran siirtänyt menkkoja primoluteilla ja ihan normisti jatkui kierrot sen jälkeen. :)

Pikaisen vaan vastasin. Luen muut viestit myöhemmin. :)

Sabetti, minulla sama kokemus, myös siirtänyt menkkoja, ei vaikuttanut muihin kiertoihin.
Kiva Starling että miehesi irtisanomisenkin uhalla jatkaa vauvahaaveilua, eiköhän asioilla ole tapana järjestyä.

Kiitti Mimmu ja Pauveli vastauksista! Löysinkin tuon vaun artikkelin, mutta se on just sellaista mahdollisesti vaikuttaa-ei kaikilla ja kaikki yksilöitä :D Hurjalta tuntuu tuo, että noin pitkälle "sais" yötöitäkin tehdä...! Mutta sekin on varmasti tapauskohtaista, jos mamma voi hyvin ja raskaus etenee normaalisti niin varmaan voikin tehdä pitempään, mutta varmaan aika moni joutuu lopettamaan aikaisemmin. No, turha kait tuota on tässä vaiheessa miettiä, tilanteen mukaan.

Suvetar, kokemusta ei siirtopillereistä ole. Mutta menettäisikö siinä mitään, jos ilmankaan ei tärppipäivät osu miehesi lomiin? Tietysti, jos pillerit sekottaa pitemmäksi aikaa kiertoa, niin se on ikävää. Ehkä juttelisin asiasta lääkärin kanssa...

Jellona, mä teen kolmivuorotyötä enkä ole huomannut sen vaikuttavan kiertoon. Joulukuussakin ovis tuli ihan normaaliin aikaan, vaikka juuri edeltävinä päivinä olin yövuoroissa. Siitä, vaikuttaako jotenkin muilla tavoin hedelmällisyyteen, en osaa sanoa. Meillä keskenmennyt raskaus alkoi viime kesänä loman aikana ja nyt ollaan 4 kuukautta yritetty tuloksettomasti keskenmenon jälkeen.

Joissain työpaikoissa on varmasti myös sovittavissa esimiehen kanssa yötyön lopettamisesta raskaana ollessa, jos se tuntuu liian raskaalta.

Jälkitarkastuksessa käyty ja hcg laskenu hyvin mut ultra paljasti vielä jotain rieppeitä olevan jäljellä, seuraavien menkkojen jälkeen uus tarkastus. Nyt sit mietin et uskaltaako tän ekan kierron hyödyntää vai pitääkö jarrutella varuiks :/

Mykerö, en kyllä osaa neucoa tuohon mitään. Periaatteessa naisen keho kyllä tietää että milloin raskautuu ja milloin ei, eli tuskin hedelmöittymistä tapahtuu jos et ole siihen valmis :)
Täällä on sellainen päivä tänään, ettei vitutuksen määrää voi mitata. Mua ahdistaa jokainen vauva uutinen ja jokainen raskaana oleva ihminen. Haluaisin olla niin kovin onnellinen monien puolesta, mutta kun en enää pysty :( niin paljon harmittaa oma tilanne ja nyt se on sitten kääntynyt tällaiseksi ahdistukseksi.
Anteeksi avautuminen, tää vaan on ainut keskustelu mihin viitsii näistä asioista avautua.

Mä oon loppujen lopuks melko sinut näiden omien km:jen kanssa, luonto poistaa kyvyttömät. Mut mullakin on vaikeus iloita vauvoista! On vaikea kuunnella raskauden onnesta tässä tilanteessa, itsekästä voi olla, mut saa välillä ollakin!

Mykerö, mulla km:n jälkeen ultrassa näkyvissä pieni nestetilkka ja pala vanhaa limakalvoa. Lääkäri tuumas, että tulee pois seuraavien menkkojen yhteydessä tai ns itsekseen. Lääkäri ei mitenkään korostanut niiden olevan haitaksi raskauden kannalta, mutta luulen että menee niinku Timbe laittokin, että kroppa tietää millon on valmis raskautumaan. Eli ei ehkä kannata kovin suuria toiveita pitää tärppäämisen suhteen. Saako kysyä miten pitkällä raskaus oli, kun kuitenkin ultrasivat jälkitarkastukseksi? Ilmeisesti ultra jälkikontrillina ei ole rutiinia. Mullakin ultrattiin vain koska näytti ettei vuoto lopu viikossa (loppui ultra-päivän aamuna kuitenkin).

Timbe, joskus sitä pitää vaan saada vihata maailmaa! Käydä kävelemässä ja kirota kaikki. Ja sallia itselle ne vihan tunteet. Ehkä se onkin vaikeinta hyväksyä se puoli itsestään... Voimia!

Ei ollu ku rv7, tabuilla tyhjensin kotona, vuoti kolme päivää ja meni helposti ohi. Viikko sit kahtena päivänä kramppas alavatsa niin et jalat lähti alta, mut tuo kontrollikäynti varattiin jo sillon ku km todettiin.

Ok. Me ei ehkäisty raskautta löydöksistä huolimatta, mutta eipä tuo tärpännytkään. Mietin kyllä tyhjennyskierron tota, että jos tärppäiskin, mitä ne vähäiset rippeet aiheuttaa. Nyt jälkeenpäin oli hyvä, ettei tärpännyt, olisin vaan sitä murehtinut...

Kyllä mäkin Mykerö uskon, että voitte jatkaa yritystä heti, kun haluatte.

Timbe, I feel you! Mä kauhulla odotan seuraavia raskausuutisia. Miten hitossa sitä voi esittää onnellista heidän puolesta.

Täällä monella ollut surkeat fiilikset.. Vai sekoitinko jo toiseen ketjuun.. Mulla vähän sama, ei kestäis nyt vauvoja tai raskaana olevia yhtään kun vaan harmittaa. Tein laskutoimituksia ja totesin, että eipä se menkkojen siirto nyt auttais mitään. Ku niitä pitäis aikaistaa eikä myöhentää. Nyt on vaan unohdettava nämä asiat tuleviksi kuukausiksi ja that's it..

Vois kuvitella, että on helpottavaa olosuhteiden pakosta panna yrittäminen tauolle, mutta kun se lapsitoive elää niin vahvana. Elämä on.

Nämä menkat on niin niukat, että lienenkö ovuloinut ollenkaan :sad001 Kiva tietty että ei oo kamala tulva, mutta silti mietityttää oman kehon toiminta. Mulla vuoti puoltoista päivää kunnolla ja sen jlk ollut tosi vähäistä vuoto (kuukuppia kun käyttää, niin tietää hyvin vuodon määrän).

No niih, tulipa taas avauduttua!! Mitä muille kuuluu? Rentouttavaa viikonloppua itse kullekin :dance011

Suvetar, eikö sinne huhtikuun tapamiselle sais ovulaatiota osumaan, jos pidentäis yhtä tai paria kiertoa...? Vaikka vauvakuumeiselle yksikin välikierto yrityksessä on liikaa.:sad001

Mulla yllättävän rauhallinen olo. Alkuviikon menkkajomot jäi tiistai aamuun, nyt ei ole oikein tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Päivittäin on kyllä repimiskipuja ollut. Mutta ne pääosin vasemmalla ja siellä oli sillon ovis tuntemuksetkin. Luulen, että kyse on siitä, että nyt onkin eka kierto km:m jälkeen, kun kroppa oikein pelittää ja vasemmalla on kierron vaiheeseen kuuluvaa toimintaa. Jos menee tämäkin kierto 26päivän mukaan, ensi viikon puolessa välissä olis uuden kierron aika. Olen vähän yrittänyt visualisoida menkat alkamassa, ettei olis niin tunne myrskyä niiden alkaessa. On sukulointia tiedossa niille päiville. Sukulointi aiheuttaa myös sen, että jos alkaakin näyttää aiheelliselta testata, on menkat jo useamman päivän myöhässä kun testaamis toiminta olis mahdollista.

Takaisin