Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi olla että on ollut täälläkin mutta veikkaan että on mennyt multa vaan lujaa ohi :grin hmmm..... Kuulostais kyllä ihan sellaselta että voisi lukea mutta saakohan sitä muualta kuin kirjastosta. Mä en edes tiedä omistanko enää kirjastokorttia! :laughing002

Suomalaisista kirjakaupoista ei saanu ainakaan. :( Se on kirjoitettu 2001 jo. Tai e - kirjana saa ostettua suomalaisesta.

Sabetti, mä ainakin jossain ketjussa vinkkasin siitä Härkösen kirjasta. Se on hyvä ja pysäyttävä. Niin paljon samoja ajatuksia ja tunteita, joita on pyöritellyt itsekin päässä.

Kiitos opiskelutsempeistä Rosann! Ja kaikki muutkin, jotka viestistä tykkäsivät. Toi on oppisopimuksella työn ohessa tehtävä 30 op:n tutkinto. Työajalla ei kyllä ehdi millään tehdä kaikkea, mitä tutkinto vaatii, joten jatkossa pitää vapaapäiviäkin käyttää opiskeluun. Oon kyllä innoissani, mutta samalla jännittää, kuinka sitä taas osaa opiskella. Tai siis valmistumisen jälkeen ja työelämään siirryttyä kun vapaapäivät on ihan oikeasti ollut vapaapäiviä. Nyt onkin sitten taas tehtäviä tehtävänä iltaisin.

Kiitos tsempeistä kaikille. Alkaa olemaan jo hieman parempi vointi ja haluaisimme päästä heiluttamaan peittoja miehen kanssa. Mutta vointi ei ole sellainen ja ne ekat menkat täytyy oottaa ennen ekaa yritystä :) Toki aina voi harjoitella siinä välissä; )

Starling luulen, että vastaus näytteistä tulee ensi viikolla. Postissa tulee tieto.

Onneksi mieli alkaa olemaan korkealla. :joyful:

Hieno juttu Soma, että vointi alkaa kohenemaan. Täällä kanssa mieli alkaa pikku hiljaa päivä päivältä paranemaan. Kovasti mekin odotellaan, että uuteen yritykseen pääsisi.

Starlingille kovasti onnea opiskelumahdollisuudesta. Hienoa, että on noin ajattelevainen työnantaja..sekään ei aivan itsestäänselvyys ole. Kiva juttu, että saat vähän muuta ajateltavaa:)

Nyt luettu se kirja. Neljänneksi viimeisimmällä sivulla oli pysäyttävä lause, itku pääsi kun luin sitä miehelle.

"Niin piti kuitenkin tapahtua. Ilman keskenmenoja minulla ei olisi tätä lasta, minulla olisi joku toinen lapsi eikä se kävisi päinsä, sillä tämä on ainoa lapsi jonka minä haluan ja olen aina halunnut. Jo silloin kun en edes halunnut lasta."

Soma, pahoittelut kokemuksistasi! Mukava kuulla, että mieliala on kuitenkin jo parempi :)

Mulla on myös epäilty lievää endometrioosia, kun pari vuotta sitten tuli outoja kipuja kun olin lopettanut pillerit. Kivut on vaihdelleet paljon tänä aikana, välillä on ollut enemmän, välillä ei oikeastaan lainkaan. Lopulta on jäänyt epäselväksi, onko kyseessä endo. Voi olla, että mulle tulee vaan herkästi kystia, jotka sitten puhkeaa itsekseen ja aiheuttaa kipuja.
Aloin myös epäillä endon todennäköisyyttä, kun tulin helposti raskaaksi, mutta kaikillahan se ei vaikuta raskaaksi tuloon.

Tuostapa tulikin mieleen, että kun olen nyt ollut mielissäni munasarjatuntemuksista ja elätellyt toiveita raskautumisesta (nyt ois kiinnittymiskipujen aika), niin toivon mukaan ei oo kyse muista kivuista...

Starling, hienoa että oot saanut uusia haasteita elämääsi :)
Pauveli, hyvä että kilppariarvo on nyt parempi.
Ja kaikille Tsempit omaan tilanteeseen!

Piinaileva Suvetar :nailbiting:

Kiva kuulla Soma, että mieli on jo parempi. Mulla ainakin parani olo huomattavasti, kun päästiin yrittämään uudelleen.

Ja Starlingille onnea opiskelutielle!

Sabetti, ihana tuo ajatus. Jotenkin lohduttava.

Mulla on ollut semmoinen olo, että ekassa km:ssä oli tyttö ja toisessa poika. En tiedä mistä johtuu.

Täällä kp 1.

Mimmulle pahoittelut kp 1:stä. Ei muuta ku kohti uutta kiertoa.

Suvetar2015: missä vaiheessa kiertoa sulla on ollut noita kipuja? Itseäni on mietityttänyt omat todella kovat ovulaatiokivut, joiden lääkärit sanoo olevan normaaleja, mutta en voi olla miettimättä, että olisiko niillä jokin yhteys näihin keskenmenoihin ja raskautumisen hankaluuteen.:think005 Olen itekin pohtinut joskus tuota endometrioosin mahdollisuutta.
Tsemppiä piinailuihin. Sormet ja varpaat ristissä, että viivaa pukkaa :signs003

En voi olla miettimättä, mitä Dikulle kuuluu, toivottavasti olisi edennyt tilanne parempaan suuntaan.

Täällä kp 22. Alavatsaa juilinut taas eilen ja tänään. Viimeksi oli viime maanantaina samanlaista, jouduin pitämään lämmintä kauratyynyä alavatsalla koko illan. Nyt yöllä heräsin, kun haukottelin niin sattu molemmista munasarjoista. Mies tossa eilen ihmetteli miks oon niin ärtynyt koko ajan ja epäili että mulla alkaa varmaan kohta menkat. Toivotaan että ei. Mitään kummempia oireita en oo rekisteröiny, mitä nyt pissalla ravaan pari kertaa yössäkin. (Paitsi viimeksi kun raskauduin mulla oli samaista alavatsaoiretta) Ärsyttävää odottaa, melkein olis helpotus että alkais uus kierto. Koska nyt pelottaa että jos plussaan niin alkaa pelottaa et millon se menee kesken. Milloin teillä alkoi raskausoireet? Mulla viimeksi jo näillä näppäimillä. Apua pelottaa

Mimmu pahoittelut punaisesta.! Harmittaa joka kuukausi toivottaa tsemppiä uuteen yritykseen, mutta kyllä se vielä tärppää kiinni kunnolla meille kaikille. Ei tästä selviä jos ei jaksa uskoa :)

Rosann toivottavasti auraat meille uraa lähemmäs sitä plussa aallokkoa! Kuullostaa raskausoireilta! Plussa tuulia! :)

Jellona kurja toivottaa tervetulleeksi, mutta ihana että löysit tiesi tänne ja toivottavasti saat vertaistukea! Itselle ainakin tämä paikka mihin voi kokemuksia jakaa on ollut korvaamaton♥

Pahoittelut kp 1 ja toivottavasti saat nopeasti uuden plussan, niin kuin ne monissa paikoin lupailee. :)

Jellona, olen tosi pahoillani keskenmenostasi. Tämä ketju on kyllä henkireikä. Tänne pystyy kirjoittamaan myös niitä ajatuksia ja tunteita, joita ei viitsi avata muissa ketjuissa. Itse ainakin olen pyrkinyt pitämään positiivisen mielialan yllä kirjoitellessani muihin ketjuihin. Täällä sitten on tullut pari kertaa avauduttua senkin edestä niistä peloista ja ikävistä fiiliksistä, joita yrittämiseen keskenmenon jälkeen liittyy. Kun on se yrittäminen kaikkine ajatuksineen ja tunteineen muuttunut kovasti keskenmenon jälkeen.

Mitähän jeileille kuuluu?

Jellona tervetuloa ja isot pahoittelut keskenmenosta! Täältä jos mistä löytyy vertaistukea ja ihania ihmisiä!

Mahtava sunnuntai. Kp 1, oksu- ja pa..tauti päällä ja pieni on kuumeessa ja flunssassa O_o

Jellona, pahoittelut kokemastasi! Täällä saa avautua ja toivottavasti tästä ryhmästä on hyötyä myös sinulle! :)

Pahoittelut mimmu menkoista. Toivotaan että näiden jälkeen niitä ei hetkeen näy!

Kiitos myös starling, mimmu. ja anskunen! Juurikin kuten starling sanoi, suhtautuminen yrittämiseen on kyllä muuttunut.. Nyt viimeisen yrityskierron lopussa en uskaltanut testiä tehdä ennen kuin kuukautiset oli kolme päivää myöhässä, vaikka kierto on aika säännöllinen. Keskenmenneestä testasin plussan kuukautisten alkua edeltävänä päivänä. Testannut en aiemmin, koska sen lisäksi, että nega pelotti niin näköjään nyt on alkanut pelottaa myös se plussa. Sen merkitys on muuttunut, plussa ei enää meinaa sitä että lapsi olisi tulossa, vaan vasta sitä, että raskaus on mahdollinen..

Takaisin