Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nyt vasta vajaa kuukausi keskenmenosta ja tuntuu tosiaan kuin olisi jo pidempään mennyt. Viikonloppuna ensimmäistä kertaa vanhempien luo km jälkeen. Tuntuu jotenkin jännittävälle, en tiedä miksi. :rolleyes:

Mulla oli unettomuutta noin kuukauden verran keskenmenon jälkeen. Nukahdin kyllä iltaisin nopeasti, mutta heräsin yöllä joskus klo 3-4 aikaan enkä saanut enää uudestaan unta kuin vasta aamun tunteina vähän ennen herätyskelloa. Valvoessa koko ajan sellainen yleinen ahdistustila, en oikein edes osannut eritellä, mikä ahdistaa tai että keskenmeno ahdistaisi.

Täällä yk 3 keskenmenon jälkeen pyörähtänyt tänään käyntiin ja vielä täysin puun takaa. Fiilis suoraan sanottuna aivan paska. Kesäkuussa kun ehkäisy jätettiin pois, toivoin ennen joulua viimeistään plussaavani. Myös keskenmenon jälkeen uskalsin elätellä toiveita, että uusi raskaus saisi alkunsa vielä ennen joulua, olihan eka raskaus tärpännyt ekasta kierrosta ja keskenmenon todennut lääkäri ja kätilö puhuivat vahvasti sen puolesta, että keskenmenon jälkeen uusi raskaus alkaa useimmilla pian. Keskenmenosta nyt melkein päivälleen kolme kuukautta ja kohtu on niin tyhjä. Tuntuu siltä, että suurempaa tyhjyyttä kuin kohdun tyhjyys ei ole olemassa. Mun kohdussa ei kasva mitään, siellä asuu vain kuolema.

Sori tästä avautumisesta. Kasaan kyllä itseni taas ja ehkä sitten jaksan taas toivoa.

Voi Starling, pahoittelut :(

Myös mulla oli aluksi vaikeuksia nukkua. Joko uni ei tullut ollenkaan tai sitten heräsin keskellä yötä enkä saanut enään nukuttua. Nyt olen onneksi muutaman yön nukkunut tosi hyvin. Tosin me ollaan kyllä sairastettukin, että ei ihme, että uni maistuu.

Musta tuntuu, että km:stä on jo ikuisuus. Ollut pitkät kaksi viikkoa. Nyt sitten huomasin, että taitaa ovis olla tuloillaan ja kyllä tekee tiukkaa, etten kaiva tikkuja kaapista ja jo yritystä peliin. En tiedä. En haluaisi odottaa yhtään mutta toisaalta olisi ehkä viisasta odottaa ne ekat menkat kaavinnan jälkeen. Jotenkin tuntuu, että jos pääsisi yrittämään niin helpottaisi osaksi.

Pakko tulla vielä kertomaan tänne kun paino vierähti hartioilta! Jännitys siis sinne naistentautienpolille soittamista, kun ajattelin että ne tuomitsee kun ei odoteta niitä ekoja menkkoja vaikka sellasen ohjeistuksen kätilöltä sain.

No eilen kun kirjoitin että hävettää etten oo perunu sitä hgc aikaa, niin tänä aamuna otin itseä niskasta kiinni ja soitin sinne. Siellä oli niin ihana nainen puhelimessa ja sanoi heti että ei tietenkään sinun tarvi enää tulla tänne jos kotitestillä olet saanut negan. Toivotti hyviä vointeja ja hyväänjoulua. Huh. :)

Starling, älä menetä toivoas! Ainakin tulet raskaaksi, vaikka ei toivotulla tavalla mennytkään. Meillä yritystä takana tähän tuulimunaraskauteen mennessä yli vuosi, mutta silti olen saanut tästä toivoa. Ainakin lääkkeet mitä meillä on lapsettomuuteen toimivat jollain tapaa :)

Sabetti, tiedän tuon sun tunteen, mulla oli vuosia sitten keskenmeno, ja kaikkien aikojen peruminen tuntui aivan paskalta. Siksi tässä raskaudessa en edes varannut neuvolaa ennen ar-ultraa..

Täällä vuoto taas niukentunut, ja oli aivan pakko ennen saunaa suihkussa tehdä se mitä ei saisi jälkivuodon aikana tehdä :D en tajua miten just nyt voin himoita miestäni kuin hullu :D kummallista!
Sain vihdoinkin viime yön nukuttua kunnolla, kiitos mieheni kun toi korvatulpat töistänsä, niin en häiriintynyt hänen kuorsauksesta :D paljon parempi mielikin heti.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille teille murut <3

Äääh. Joka tuutista tuntuu puskevan raskausuutisia. Vaikka joidenkin (esim. oman siskon) puolesta oon ihan vilpittömästi onnellinen, niin kyllä se vaan tuntuu aina yhtä epäreilulta. Ja alkaa miettiä, miten pitkällä keskenmennyt raskaus nyt olis. Mulla olis enää pari viikkoa äitiysloman alkuun, jos kaikki oia menny hyvin.

Kiitos kaikille tsempeistä ja sympatioista. :Heartpink Kyllä tämä tästä. Se eilinen menkkavuoto loppui tänään aamupäivällä ja eniten tässä nyt harmittaa, että milloin kierto ja kehon toiminta tasaantuu keskenmenon jälkeen. Tällaista ihmeellistä on/off-toimintaa, kunnes sitten jossain vaiheessa rysäyttää täti kunnolla kylään. :sad001

Aikojen peruminen mullekin oli todella raskasta. En edes rakenneultraa tajunnut perua samantien äitiyspolilla, kun keskenmeno todettiin, vaan sekin piti soittaa jälkikäteen. Toisaalta nyt myöhemmin ajateltuna, olisi tietysti kätilö voinut samantien ehdottaa peruvansa sen ajan, kun ei sille käyttöä tullutkaan.

Mä onneksi en enää niin kauheasti ajattele keskenmennyttä raskautta ja kuinka pitkällä se olisi. Alkuun oli tuskallista, kun vaikka kuinka yritin unohtaa, olin perillä, millä viikoilla mentäisiin jne. Nyt ei enää tiedossa, mikä viikko olisi, mutta pitkällä. Laskettuun aikaan olisi nyt ollut aikaa noin kolme kuukautta. Mutta mitä sitä murehtimaan. Toivon nyt vain, että uusi raskaus alkaa, ennen kuin edellisessä olisi ollut laskettu aika.

Multa oli neuvola ja ultra ajat peruttu automaattisesti! Soitin kyllä ja varmistin silloin samalla viikolla.

Minäkään en ole miettinyt paljon millä viikolla olisin. Lähinnä ne ekat menkat voi iskeä kovaa ja sit heinäkuussa voi miettiä kun silloin ois ollu laskettu aika. Toivottavasti kuitenkin siinä vaiheessa on jo helpompaa ja uusi papu kasvamassa♡

Starling onko sulla keskenmenon jälkeen kierto kuitenkin mielestäs palautunut ennen nyt noita mini menkkoja? Ettei ole valemenkat nyt?

Minullakaan ei neuvola-aikojen peruminen tuntunut pahalta, olin ehkä myös jonkinlaisessa sokkitilassa. Mutta viikkoa myöhemmin olis ollut eka ultra ja sinä aamuna harmitti. Toivon, että olin raskaana tai en, kesäkuussa la-päivä menis huomaamatta ohi.

Mä olen jatkanut tämän päivän omien oireiden tutkiskelua ja googlettamista. Olen tullut siihen tulokseen, että olen todellakin ovuloinut ke-to akselilla ja tänään on alkanut keltarauhanen oireilemaan (tai sitten keksin päästäni hcg todellisuudessa estäessä kierron käynnistymisen). Vaikka onkin pieni raskautumisen mahdollisuus, en niin usko siihen. Positiivisena pidän kuitenkin sitä, että kierto olisi käynnissä ja niin ollen joulun tienoilla pitäisi uuden kierron alkaa. Kun huolissani olen ollut viivästyykö oman kierron käynnistyminen... Kaikkien muiden ajatusten seassa on myös ärsytys siitä, että km-raskaus hukkasi 2-3 yk:a.

Mimmu, löysin eilen yhden maininnan, että lääkäri olis sanonut, ettei hcg sinällään estä normikierron käynnistymistä ja ovulaatiota. Hcg ylläpitää keltarauhasen toimintaa kunnes istukka on toimintakykyinen. Eli ovulaation jälkeen koholla oleva hcg buustais keltarauhasen toimintaa (?). Itsellä ainakin on nyt oikealla kunnon repäisykipuja ja pari kertaa tullut keltarauhasen värjäämää valkovuotoa. Nämä oireet eivät ole aikasemmin olleet osa olleet normikiertoani, siksi luulen hcg:n vaikuttavan. Tai sitten näistä onkin tulossa uudet oireet kiertooni, sitten onkin lähes koko kierron loppu yhtä kipuilua. :eek:

Mulla oli mieli niin maassa km:n jalkeen, etta uus raskaus heti ekasta kierrosta oli kylla juuri oikea laake siihen, vaikka en todellakaan osannut sita odottaa, kuvittelin etta siihen menisi taas se 1,5 vuotta ainakin.. Mutta nyt on sitten pelko perseessa etta tamakin menee kesken, joten suo siella, vetela taalla. :oops:

Meillä oli eilen vihdoin kaikkien vuotojen jälkeen seksiä. Olipahan mukavaa! Ainoa vaan, että nyt vuotaa taas. Mulla supisteli yöllä ja nyt tulee vähäistä punaista vuotoa. On tää yhtä :(

Niin ja nyt meillä on erimielisyyksiä siitä, joko saadaan yrittää uudelleen. Mies sanoi, että gyne sanoi, että vasta jälkitarkastuksen jälkeen, mun mielestä heti. Mulla ei kyllä ole mitään mielikuvaa gynen sanomisista, koska olin silloin ihan pihalla, päässä takoi vaan, ett meidän vauva on kuollut. Että ehkä mä luotan miehen sanomisiin. Tarkastus on kuitenkin kahden viikon päästä.

Pauveli, ei ole valemenkat, täti jäi kylään perjantai-iltana. Mutta siis hormonitoiminta on kyllä käynnistynyt uudelleen, joskin molemmat kuukautiset keskenmenon jälkeen ovat alkaneet tällaisella on/off-tiputtelulla, joten tarkkoja kiertopäiviä on hankalaa laskea. Kierto kuitenkin ~ 28 päivää. Ovulaatio on muuttunut keskenmenon jälkeen kivuliaaksi ja tunnen sen selvästi.

Koholla oleva hcg ei käsittääkseni ja oman kokemukseni mukaan estä uuden kierron alkamista. Tunsin siis ekan kerran ovulaation n. 3 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Tästä viikon päästä naistentautien polilla kohtu tyhjennettiin loppuun imulla, samalla otettiin verikokeesta hcg, joka oli 75 ja siis olin tuntenut jo oviksen. Myös lääkäri ultratessa kertoi, että vasemmassa munasarjassa oli merkkejä, että siellä on jo ollut uutta hormonitoimintaa keskenmenon jälkeen.

Mimmu, toivottavasti vuodot alkaisivat sullakin olla pian ohitse. Eikä sulla onneksi enää pitkä aika ole jälkitarkastukseen, vaikka odottaisittekin yrittämisen kanssa siihen. Joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. :wink

Katapultti, toivon sydämestäni, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Sä et voi murehtimalla vaikuttaa siihen, kuinka asiat menevät, joten yritä nyt nauttia siitä, että masussa on uutta elämää kasvamassa. :Heartpink Nämä raskauteen liittyvät asiat on niin paljon meitä ihmisiä isompia ja vain niin pieni osa on meidän omissa käsissä, että ihan turhaan me niin paljon stresstaan ja välillä petytään, kun ei me itse oikein voida muuta kuin pitää huoli terveellisistä elämäntavoista ja siitä, että peitto heiluu. Sen jälkeen mikään ei ole meidän päätettävissä.

Helou tänne taas. Mulla nyt 15 päivää lääkkeellisestä tyhjennyksestä, ja tein äsken raskaustestin, ja siihen ilmestyi tosi haalea viiva toisen normi viivan viereen. Että kaippa tuo hcg ainakin laskussa on..
ImageUploadedByVau Foorumi1417962179.668983.jpg

Takaisin