Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos istukka kiinnittyy liian syvälle, niin se ei välttämättä irtoa synnytyksen jälkeen ja verenhukka voi olla suuri. Se kai se suurin riski on.

Jeilei, mun hcg oli yli 36000, viikkoja oli 8. Lääkäri sanoi, että on siellä ylärajoilla muttei hälyttävä.

Niin ja siitä kaavinnasta tuli myös 2-3 viikon yhdyntäkielto eli kyllä se käytännössäkin menee niin, että aloitetaan yrittäminen vasta ekojen jälkeen. Mutta ei me kyllä mitään ehkäisyä meinata tässä käyttää.

Mulle ei niinkään mitään kieltoja annettu. Sanottin vaan, että vuodon lakattua. Kaavinnan jälkeen vuotoa kesti ehkä vajaan viikon.

Kuinka kauan teillä on mennyt tyhjennyksen jälkeen että ootte tehneet negatiivisen raskaustestin?

Mulla jotenkin vaivaa se päätä, että vuotoo ei tullut runsaasti, ja pelkään että sinne jäi vielä raskausmateriaalia. Mulla vasta 15.12 hcg kontrolli labrassa :/

Timbe, mulla lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen raskaustesti näytti plussaa vielä 3 ja 4 viikon päästä. Naistentautien polilla varmistui, että kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia ja kohtu tyhjennettiin imulla tolla päivystyskeikalla (hcg silloin 75) ja 10 päivän kuluttua tein negatiivisen testin.

Minulla meni muistaakseni lähemmäs neljä viikkoa, että sain puhtaan negan. Lääkäri silloin sanoi, että jos kuuteen viikkoon ei saa negaa, ultrataan vielä uudestaan, kun ilmeisesti olisi ollut jo uuden raskauden mahdollisuus olemassa.

Okei. Mun mielestä olisi vaan niin hyvä että joka tapauksessa vaikka viikko - kaksi tyhjennyksen jälkeen ultrattaisiin. Saisi edes mielenrauhan!

Mun hcg on laskenut sillain, että ennen kaavintaa se oli 36000, siitä seuraavaana aamuna 13000 ja viikkoa myöhemmin 500. Seuraava hcg kontrolli 2 viikon päästä. Siitä viikko eteenpäin on kontrolliultra.

Mutta sanon ihan suoraan, että kyllä mua aika huolella tympii tää odottelu. Olis kerralla ohi niin olis jotenkin helpompaa. Mulle on tullut jotenkin ihan yllätyksenä, että tuo lasku on noin hidasta.

Minulla oli jälkitarkastus kuukauden päästä tyhjennyksestä. Se on kaiketi sellainen normaali aikaväli. Tosin kaikkialla ei jälkitarkastusta ilmeisesti ole.. Kävin myös viikon päästä tyhjennyksestä ultrassa, kun epäilin jotain jääneen vielä kohtuun. Vuoto oli minulla melko niukkaa ja supistelu jatkui vielä seuraavalla viikolla, eivätkä raskausoireet alkaneet juuri helpottaa. Ultrassa kaikki oli kuitenkin normaalisti ja kohtu oli tyhjä.

Minulla kkm oli rv 8+4, jolloin hcg on todella korkea. Siitä varmaan johtui, että oireet kestivät pitkään ja r testi näytti pitkään positiivista.

Oletko soittanut neuvolaan ja kysynyt ultran mahdollisuutta?

Olen soittanut joka paikkaan oikeastaan, mutta niin kauan kun ei ole tulehduksen oireita tai vatsakipuja niin ei tarvitse ultrata..

Millähän perusteella spontaani tyhjentyminen ja lääkkeillä tehty tyhjennys eroaa jälkihoidoltaa ja -oireiltaan...? Siis, kun porukka saa niin erilaisia ohjeita ja hoitoa. Mulla siis spontaanisti tyhjenty ja kyllä istukka oli jossain määrin toiminnassa loppuun asti, koska vielä viikkoa myöhemmin oli jotain raskausoireita (toki laimeampina). Ja r-testikin näytti positiivista. Ohje oli, että viikossa pitäis vuodon loppua. Mulla loppu pari päivää viikon päälle, mutta ehdin jo lääkäriinkin olla yhteyksissä (en halunnu jäädä viikonloppua vasten arpomaan) ja ultraan pääsin pelkän vuodon perusteella. Tilanne kohdussa onneksi hyvä. Hcg verestä 2-3 viikon kuluttua km:sta (voi olla kuulemma vielä marginaalisesti koholla). Ajattelin kuitenkin tehdä kotonakin r-testin kahden viikon tullessa täyteen. Jos nimittäin vielä näyttää positiivista, menen antamaan verinäytteen vasta kolmen viikon kohdalla.

No mulla oli Pauveli spontaani johon sain kuitenkin cytot varmistamaan ja sekä neuvolasta missä spontanius todettiin ja polilta missä sain lääkkeet annettiin täsmälleen sama lappu kotiin jälkihoidosta.

Mutta täällä seuranneena tosiaan tuntuu olevan tosi erilaiset ohjeet enemmänkin just paikkakunnasta riippuen.

Timbe sympatiat sinne. Aivan ihmeellistä että tämmösen kokemuksen jälkeen, jos tuntuu olo epävarmalta ei oteta tsekkaukseen vaikka ihan mielenrauhan kannalta! Toivottavasti kaikki menee sulla kuitenkin hyvin. :)

Kiitos sabetti :)

Yritän ajatella sillai, että kaikki on kunnossa, koska ei ole kuumetta eikä kipuja :)

Mitäs tänne? Miten teillä menee?

Mä yritän päästä tästä asiasta eteenpäin sillä, että otan seuraavat viikot ihan jaksottain. Viikon päästä hcg-mittaukseen, siitä viikon päästä jälkitarkastukseen ja siitä sitten seuraavat menkat. Heti km:n jälkeen mietin etten enään ikinä halua olla raskaana vaikka toisen vauvan vielä haluaisinkin mutta nyt tuntu siltä, että halu päästä yrittämään on jo iso. Sain eilen postissa paketin ovis- ja raskaustestejä sekä pari digiä ja jotenkin tuntuu siltä, että kun niitä pääsis käyttämään niin henkisesti helpottaisi jo aika paljon. Tiedä sitten.

Mulla ainakin Mimmu uusi yritys on helpottanut. Tavallaan asiasta eteenpäin siirtymisenä pidän sitä. Aiemmin täällä oli joku kommentoinut että eka kierto oli pakonomainen halu raskautua uudelleen. Mutta ei minulla ole onneksi tullut sellaista tunnetta.

Hävettää myöntää mutta en vieläkään saanu peruttu sitä hgc mittaus aikaa. Km jälkeen ollut kyllä vaikea hoitaa siihen liittyviä asioita. :/

Heippa! Kirjoittelinkin eilen tuonne "Toinen haaveissa"-ketjuun. Mulla taustalla kkm elokuun lopussa, rv 18. 1.9. olin sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä, jossa kaikki onneksi meni hyvin. Vajaan viiden viikon päästä tyhjennyksestä alkoi menkat. Jälkitarkastuksessa käytiin lokakuussa, mitään syytä keskenmenolle ei löytynyt ja fyysisesti olin toipunut hyvin. Henkisellä puolella toipuminen tietenkin edelleen vaiheessa, mutta nyt uusi raskaus on toiveissa. Ekasta yrityskierrosta ei tärpännyt, nyt menossa kp 9/28. Niin ja kotoa löytyy myös 9/13 syntynyt esikoispoika. :)

Mä voin hyvin kuvitella, että mulla saattaa tuo pakonomainen halu raskautua nostaa päätään, koska mä raskauduin heti toisesta kerrasta ekan km:n jälkeen. Ja siis toki kuvittelen, että se tapahtuu myös nyt :oops: Tosin mä myös kuvittelin jo silloin, kun aloitettiin toista tekemään, että tulen heti raskaaksi, kun kroppa kuitenkin tietää mitä tekeen. No ei sitten mennyt ihan niin. Jotenkin toisaalta kauhistuttaa aloittaa uusi yritys mutta kyllä mä uskon, että se henkisesti kyllä jotenkin helpottaa tätä oloa.

Mä hoidin sabetti kaiken pois alta heti km:n jälkeen, koska arvasin kuinka vaikeeta se on.

Pahoittelut miuk keskenmenosta :sad001

Pahoittelut myös mun puolesta kaikille, jotka on keskenmenon joutunut kokemaan. :(

Pakonomainen halu raskautua heti, kuulostaa tutulta. Etenkin, kun aikaisemmat raskaudet tärpänneet heti tokasta yrityksestä. Ja nyt menossa se toka yk, niin voin vaan kuvitella sen pettymyksen jos nyt ei tärppää. :/

Mimmu. mulla ollut samanlaisia ajatuksia. Pelottaa ihan hirveästi, toisaalta taas odottaa älyttömästi uutta raskautta. Ja päällimmäisenä tunne, että parasta lääkettä tulee olemaan se, kun joskus saa sen vauvan syliin. <3

Minä olen yritykseni kanssa hieman vaiheessa; odottelen, että saisin km-raskauden hcg:n laskemaan. Tuntuis vaan kivemmalta aloittaa "puhtaalta pöydältä". Vielä näytti r-testi positiivista (2vk km:sta). Ensi viikolla olisi verinäytteen aika. Oikeestaan on vähän sellanen juupas-eipäs meininki päällä. Oireista päätellen olis otollisimmat hetket päällä, mutta en tyrkyllä miehelle ole ollut. Toisaalta toivon, että tämä kierto menis ohi, mutta tiedän myös, että menkkojen alkaminen myös harmittais. Katsotaan minne elämä kuljettaa... :)

Pahoittelut miukille keskenmenosta... Olitte jo niin pitkälläkin. :sad001

Takaisin