Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tanaan tasan 6 viikkoa siita kun "synnytin" kesken menneen alkion, vuotoa oli siina vaiheessa ollut jo muutama paiva ja jatkui noin viikon sen jalkeen. Menkkoja sen sijaan ei ole kuulunut. Mulla on PCOS, joten kierrot aina olleetkin epamaaraisia.

Pitaisi olla stressaamatta, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Haluaisin uuden raskauden HETI. Oon miehelta salaa yrittanyt tikuttaa ovulaatiota, eilen sain plussatuloksen, mutta en ole varma onko se "oikea", koska muistin katsoa tuloksen vasta n. tunnin paasta. :D Eika mun pitaisi PCOS:n takia muutenkaan tikutella kun ne tulokset voi olla mita sattuu. Raskaustestinkin tein viime viikolla ja se oli nega.

Katapultti82, pahoittelut keskenmenosta! Toivottavasti uusi raskaus alkaa mahdollisimman pian.

Ihan samaa mieltä tuosta, että stressata pitäisi vähemmän, mutta kuinkas sen teet, kun toive vauvasta niin suuri.

Katapultti pahoittelut minunkin puolestani.

Onko km jälkeen eka kierrossa usein ovulaatio? Vai onko todennäköisempää että eka kierto on ovuloimaton. Tilasin o-testejä kun ajattelin että voi olla nyt vaikea luottaa laskuihin, kun ei kierron pituutta ole tiedossa huomenna torstaina kp 18 joten voihan se jo olla ohikin. Toivottavasti kirje tulee jo perjantaina. :)

En tiedä onko usein heti keskenmenosta alkavassa kierrossa ovulaatiota, mutta hyvin mahdollista se on.

Nyt on miehen kanssa tuumailtu, että jatketaan yritystä. Kunhan sais jälkivuodon loppumaan...

Jännä miten sitä pohtii kaikkea... Heti keskenmenon jälkeen helpotti oloa ajatella, että alkio menehtyi koska ei ollut elinkelpoinen. Ajattelin, että jos infektiota voisi pitää km:n aiheuttajana, syyttäisin vaan itseäni. Nyt kuitenkin sellanen kromosomeista johtuva vikakin huolettaa; onko vika sukusoluissa niin perustavan laatuinen, että toistuu taas. Meillä kyllä on yksi terve lapsi ennestään, mutta onhan tässä välissä ikää lisää tullut...

Mä tikutin ovisplussan heti keskenmenon jälkeisestä kierrosta. Tosin samainen plussa ei siirtynyt samasta kierrosta raskaustestiin.

Mä en ole tikuttanut ovista, mutta tyhjennyksen jälkeisessä kierrossa tunsin kyllä melko selkeät ovisoireet. Tärppiä ei tuosta kierrosta tullut ja kun ekat menkat tulivat, vuoti pari ekaa päivää tiputellen ja mielestäni yhtenä päivänä vielä jotain raskausmateriaalia, vanhaa limakalvoa tai vastaavaa, joten yhtään en ihmetellyt, ettei plussaa kuulunut. Ekat menkat keskenmenon jälkeen kestivät 12 päivää, joista 5 ensimmäistä samanlaista tuhruvuotoa kuin km-vuodon loppupuolella ja 6. päivänä alkoi "normaalit" menkat.

Kyllä mullakin tuli ensimmäisen keskenmenon jälkeen ovis ihan normaalisti. Mulla km vuoto kesti 5 päivää, josta pari ekaa oli suht runsasta mutta sen jälkeen vaan tavalliset menkat. Seuraava kierto oli ihan normaali ja siitä seuraavassa kierrossa plussasin uudelleen. Tosin sekin meni kesken.

Aika näyttää. :) pelkään eniten sitä kierron venymistä ja niitä ekoja menkkoja. Voi ottaa mieli silloin takapakkia toipumisessa. Ois ihana saada jouluksi plussa testiin ja täti vois pysyä pyhätkin kaukomailla.

Täytyy sanoa, että kyllä tuo keskenmeno vei kaiken huolettomuuden raskautumisesta ja odottamisesta.

No niin, mahan nyt ikaankuin huvikseni tein tanaan r.testin kun ei mulla tosiaan edelleenkaan ollut niita menkkoja, ja suureksi yllatyksekseni ja jarkytyksekseni se nayttaa plussaa.

Huolettomuus on tosiaan kaukana, eika oo niita vahaisiakaan oireita mita edellisella kierroksella oli. Katotaan kuin kay..

Täällä olis km vuoto aikalailla varmaan loppusuoralla :o aika omituista, koska lauantaina se vasta alkoi, ja ei ole ollut mitenkään runsasta. Mun tuurilla sinne on vielä jäänyt jotain :/

Mää niin haluan jo yrittää uudestaaaaaaaan!!!! :D

Mukava timbe kuulla että alkaa jo helpottaa. :)

Ei muillakaan mitenkään super runsasta ollu ja vain 4 pv. En silti usko että on mitään jääny, koska kotitestillä sain ihan puhtaan negan.

Tsemppiä ja pikaista uutta plussaa toivotaan! :)

Vielä tällekin puolelle. Eli luojan kiitos, ei ollut kyse rypäleraskaudesta vaan ihan tavallisesta km:tä. Hcg oli vielä 500, joten täytyy seurailla. Uuteen mittaukseen 2 viikon päästä.

Ei minullakaan ollut vuoto mitään yltiöpäistä. Aloitin tuhruilulla n viikko ennen alkion poistumista (sen 1,5h:n "synnytyksen" ajan vuosin runsaammin), sitten vähemmän kuin pahimpina menkkapäivinä. Otti vuoto vielä loppuspurtin ennenku loppui kuin seinään, nyt siis viikko km:sta (yht 2viikkoa veren näkemistä) ja vuorokauden olen ollut vuotamatta. :)

Uudelleen yrittämisestä... Miten iso riski on yrittää heti uudelleen? Tarkoitan, kun kaksi lääkäriä nyt on sanonut, että yhdet omat kuukautiset olis hyvä odottaa. Mutta ei kai sinne mikään tartukaan, ellei limakalvo ole valmis? Eihän ne synnytyksenkään jälkeen hokeneet tollasta, vaan että "imetys ei ole luotettava ehkäisy". Jostain syystä vaan niin pännis ruveta ehkäsemään jotain toivottua. Mutta en nyt tietentahtoen haluis uuttakaan keskenmenoa saada.

Mun mielestä ne yhet menkat tulis odottaa vaan sen takia, että se raskauden kesto ois helpompi määrittää. Itse en ainakaan niitä odota, muutenkin yli vuoden päivät kärsitty lapsettomuudesta, niin tuntuu typerältä tuhlata se yksikin kierto :)

Tsemppiä kaikille :)

Joo, toiset lääkärit suosittelee odottamaan yhdet menkat ja just sen takia, että uusi la on helpompi laskea. Mulle on sanottu molempien km:n jälkeen ettei tarvitse odotella muuta kuin, että hcg on nolla, menkoista viis.

Niinno, kuten nakyy niin me ei odotettu, eika kukaan mielestani niin sanonutkaan etta tarttis, sanottiin vaan etta km:n jalkeen helpommin raskautuu uudelleen, mutta ei tietysti odotettu, etta ihan nain nopeasti..

Mimmu, jos nyt jotain hyvää voi keskenmenosta löytää, niin hyvä ettei ollut rypäleraskaus. Kahdesta pahasta pienempi tuo tavan keskenmeno. Sulla on tainnu olla hcg jo aika korkea, kun vieläkin noin paljon? Eikös se hcg:n tuplaantumis- ja puolittumisaika ollu parin vuorokauden verran, niin toivotaan että seuraavassa mittauksessa olisi jo nollissa. Ellei siis uutta ole ehtinyt alkaa :)

Keskenmenon jälkeen ei tarvitse odottaa kuukautisia, mikäli keskenmeno on sujunu ilman komplikaatioita ja se on ollut joko spontaani tai lääkkeellinen. Kaavinnan jälkeen olisi hyvä odottaa menkat, että limakalvo ehtii parantua kunnolla. Kaavinnan jälkeen on riski, että alkio ja/tai istukka kaivautuu liian syvälle kohtuun, mikäli limakalvo ei ole ehtinyt uusiutua ja parantua kunnolla.

Ei meilläkään odoteltu menkkoja, mutta eipä tuo tosin heti tärpännytkään. Eikä ihme, ettei tärpännyt, koska ensimmäisenä vuotopäivänä tuli selkeästi vanhaa verta ja limakalvoa. Eli kohtu ei ollut vielä valmis raskauteen, mutta ehkäpä nyt tässä kierrossa.

Spontaani km siis oli, ja tänään ultrassa oli kohtu hyvin tyhjentynyt. Itselle jäi just se käsitys, että lääkärit ovat "lukeneet" jostain listasta suosituksen odottaa ne yhdet menkat. En mitenkään oleta, että tärppäis heti ekasta, mutta haluaisin käyttää kaikki mahdollisuudet. Kunpa joskus osais lääkärinkäynnin aikana kysyä kaikki kysymyksensä, eikä "viiveellä" alkaa niitä mietiskelemään... Ihan mielenkiinnosta vaan, mitä se alkion liian syvälle kohtuun kaivautuminen aiheuttaa?

Takaisin