Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, voi kurja mikä palanen siellä nyt sitten vielä on :( Mutta poishan se on saatava. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja tulet kaikin puolin kuntoon. Kuulosti niin kauheelta mitä kerroit aiemmin siitä kaavinnasta ja muusta, kun sieltä ei sitten ilmeisesti saatu kaikkea sillon ulos :( Mutta josko nyt viimestään kaikki ylimääränen saatas pois. Voimia ja tsemppiä!

ninspe, olikos sulla ollut jo menkat keskenmenon jälkeen? Mietin vaan vielä sitä, kun kävin kaavinnan jälkeen valittelemassa jatkuneita "raskausoireitani" niin silloin lääkäri sanoi mm. että kroppa puhdistuu lopullisesti vasta seuraavien kuukautisten aikana. Mulla tuli sitten sellaset tosi niukat "menkat" ja sitten sitä seuraavia runsaita menkkoja edelsi ne tosi vahvat raskausoireet taas. En tiiä lähtikö ne loputkin raskauspöpöt sitten vasta silloin niissä ekoissa runsaissa menkoissa (hcg mulla oli kyllä jo tsekattu alle ykköseksi aiemmin) vai oliko joku kemiallinen raskaus tai joku muu häiriö.

pikkutonttu, kiva, että saitte oviksen hyödynnettyä :) Nyt voit sitten ottaa rennosti jos pystyt...tsemppiä loppukierrolle. Pitäähän sitä vähän yrittää kannustaa...kiva jos se edes vähän kannustaa jotakuta :)

Angiella
, oon miettinyt niitä pellavansiemenöljykapseleita, mut en oikein tiedä että kokeilisko.... Jossain luki että sekin on huono jos omega6:tta on liikaa suhteessa omega3:een ja että yleensä puute on juuri omega3sta. Ja mietin sittenkin että olisko vielä parempi syödä niitä omega3 kalaöljy-tabuja. En tiiä... Ootko sä syönyt niitä kapseleita? Kuinka pitkän ajan niitä kannattaisi syödä tähän tarkoitukseen?

norelli, aika vaikeeta joo toi miettimättä olo. Mut voihan sitä yrittää pitää pään kylmänä ja ainakin huomata ja tiedostaa, jos lähtee oikeesti liian villeiksi tai vaikka vainoharhaisiksi ajatukset (mulla on ollut hieman tota jälkimmäistä välillä havaittavissa..)

Luin tuolta toisesta ketjusta että lääkäri oli sanonut, että kuukautisten runsaudella ei olekaan mitään tekemistä sen kanssa, että missä kunnossa limakalvot on. Että tota, ehkä mä nyt vedin vähän hätäisiä johtopäätöksiä. Ehkä mä nyt vaan annan tälle jutulle taas vähän aikaa, etenkin kun tällä kierroksella ei ole ihan niin suurta hinkua raskaaksi kun se matkustaminen raskaana vähän hirvittää. Ajattelin (tällä hetkellä) mennä katsotaan mitä tuleman pitää-asenteella. Ajatukset varmaan vaihtelee vielä muutaman kerran :) Mut vaikka oisin toivonut hieman runsaampia kuukautisia niin siitä huolimatta mieliala jo kerkes kohota vuodon loputtua :) Niin se menee...

Tsemppiä kaikille!

elenna, joo mulla on ollut jo kahdet kuukautiset km jälkeen. Molemmilla kerroilla tullut vaan sellasta niukkaa vuotoa, hyvä jos huomaa!:D Että tiedä sitten mistä johtuu. Saattaa olla että mulla on vaan mennyt niin erilaiseks kaikki km jälkeen tai jotain, ehkä tunnen paremmin kaikki kivut.. Tiedä sitten=) mut kumma ku aina yli viikko ennen tätiä vatsaan sattuu päivittäin.

Mulla tipahti postiluukusta tänään erittäin herkkiä raskaustestejä. Odottelen ainakin perjantaille ja pakko testata! Vaikka hyvä olisikin odotella vaan niitä menkkoja, mut minkäs teet kun olen niin malttamaton.. Jos nää vatsakivut ei johdu raskaudesta niin menen kyllä selvittelemään lääkärille, mahtaisko olla endoa tai jotain:O kaikkea sitä pieneen mieleen mahtuu...

heis, mitäpä tänne kuuluu? :)
ninspe: toivottavast saat hyviä uutisia huomenna :)
on: lauantaina operaatioon sairaalaan ja sen verra sisuuntunu olin et tuli vähä huonommin puhuttua lääkäreille tänää. lauantaina ennen nukutust tasan tarkkaa saa lääkäri kuulla mun mielipiteen ja paras toteuttaa mun tahto koska kyllä mä sen tiedän jos ne ei sitä juttua kokonaan sieltä kohdusta poista, verenvuoto ja helvetinmoiset alavatsakivut mitkä tuntuu suunnillee synnytyskivuilt paljastaa jos ne ei sitä kokonaa poista. lisäks tulee näillä näkymin litran verran verta operaation aikana kyselivät veriryhmää ja tyhmät ei tajuu ku eurooppalainen sanoo et oman maan hoitokortis on veriryhmä kirjotettu ja joka maassa veriryhmät merkitään samalla tavalla O+ tai A- jne, sanoivat että pitäs ottaa selville mikä veriryhmä. saa nähä miten menee. ja oviski meni näköjää ohi eli mahollisest ens viikon lopussa tai sitä seuraavan viikon alus saattaa olla menkat taas mutta eroahan minä en vuodoltani huomaa.

Gatusa: toivottavasti nyt vihdoin saisit selvyyttä tuohon ja kaikki menis hyvin.

Plussatuulia ei tullut tänne. Clomeilla mentiin tämä kierto ja menkat päätti sit alkaa tässä jo vähän ennen kuin olis normikierrossa edes alkaneet. Ei tuntunut edes missään, sattumalta huomasin vessassa. Sellaisia klimppejä tulee aika isoja poiketen normaalista.... Aikamoine pettymyt taas, etenkin kun oli kaikki raskaus oireet joita oli ennen viime keskenmenoakin. kerkesi jo vähän iloitakin kun etoi....

niian: kiitos ja pahoittelut että menkat alko, olisin niin toivonu että olisit saanu plussan... mä toivon tässä että mun terveys kestää tän rääkin ku nyt oma kroppaki tuntuu jo jotenki oudolt ku yritin levätä ni  lihaksisto ei oikei tahton kunnol totella. toinen asia mitä toivon et lauantaina välineet on oikeesti steriloitu kunnol etten saa mitää jälkikomplikaatioi ja syy tähän on se että mitä näin pari päivää sit ensiavus ni ei herätä luottamust... koska äitiyspuolelle jouduin ni odottaessa näin sit miten ne välineet puhistettii...hoitaja kaato ne saavista lavuaariin ja alko huuhtoo niit pelkäl kraanavedel ja sama pienelle saaville ja sit anto niiden kuivahtaa siin ja laitto saaviin uutta vettä ja vei lääkärin huoneeseen... turvallisuudentunne ja luottamus meni aika pitkälti siinäki jo... toivottavast ei tul mitää ekstroi, pitäsköhä joku kerta ku mahollisuus ni teetättää kokeet ettei ole tullu mitää yllärei sairaalareissul...ja tämähän oli kaikenlisäksi vielä hospital universite eli yliopistollinen sairaala äitiyspuoli ja ensiapu...

Gatusa: paljon d'uaa ja voimia huomiselle!

Eli uusi vauvakuumeilija haluaisi tähän joukkoon.

N. 9 kk yrityksen jälkeen vihdoin tärppäsi mutta spontaani keskenmeno viikolla 8+1.

Nyt yritetään rauhassa ottaa ja katsella mitä tuleman pitää. Toivo uudesta ja onnistuneesta raskaudesta elää.

Paljon voimia ja plussatuulia meille kaikille!

kiitos fayruz samoin sinulle :) inshallah teillä onnistuu pian taas ja kaikki menee hyvin :) niin ja tervetuloa tänne kuumeilupuolelle... itellä sama asenne kunha vaa pääsee inshallah eroon tuost maanvaivast mikä sisuksis on :) 

Elenna: en tiiä miten kauan niitä pitäisi syödä, mut ite söin niitä kapseleita pari tai 3 viikkoa ennen menkkoja ,siis heti kkm jälkeen aloitin.
Voithan kokeilla niitä kalaöljy-kapseleita.. Norjassahan niitä määrätään kaikille raskaana oleville.

Ninspe: Testasitko?? :))

Fayruz: Tervetuloa :))

Gatusa: voimia huomiselle ja tulethan kertomaan voinnistasi kun pystyt!

Omaa: visuri päätti nyt tulla tupsahtaa.. tai onhan se puoliks tullu mut jäi siihen ja nyt taas.. hitto kun tekee kipeää!! en uskalla ottaa mitään särkylääkettäkään :( ja muutenkin on vilunen olo.. toivottovasti flussa ei iske..

En tänään vielä testannutkaan unohtu työkiireessä!:D huomen aamulla testaan tuleeko plussaa vai negaa. Tänään on kyllä voimistunut noi alavatsakivut että veikkaan mun menkkojen alkavan viimeistään ylihuomenna, jotenkin tuntuu siltä. Enhän mä siinä nyt mitään menetä vaikka testaankin huomenna:)

Tervetuloa Fayruz joukkoon:)

Norelli: Juu onhan tää yhtä tunteiden vuoristorataa. Välillä jaksaa paremmin ja toisinaan tulee raastavia epätoivon hetkiä jolloin tekisi mieli luovuttaa. Onneksi on tuo ihana ukkokulta joka jaksaa olla tukena ja lohduttaa. Täytyy vaan uskoa, että kaikkien vuoro vielä tulee! <3 Onkos siellä vielä ovista tikutettu, joko viivat ovat vahventuneet?

Elenna: Kyllä tästä keskustelupalstasta on niin paljon apua, kun saa samassa tilanteessa olevien kanssa vaihtaa tunteita. Mäkin ihan luulin, että kuukautisten runsaus liittyisi jotenkin limakalvon paksuuteen, toisaalta sanoi gyne mullekkin, et limis oli normaali joka ei sitten selittänyt mun omituisia kuukautisia. Toivotaan, et meidän molempien kuukautiset normalisoituvat tai jäävät kokonaan tulematta. Pitäis varmaan hommata niitä omega3, ainoo vaan kun ne kapselit aiheutti mulle niitä kamalan makusia röyhyjä. Käytin raskausaikana sellaisa nestemäisiä luonnonmukaisia omega3 joista ei tullut röyhyjä, mutta en haluaisi enään hakea niitä siltä vyöhyketerapautilta, en vain välittäisi enään käydä siellä. Ehkä voisi kysellä jostain luontaistuotekaupastakin. Pitää ensi viikolla miettiä.

Gatusa: Onnistunutta toimenpidettä sinulle sinne! Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin, eikä mitään jälkikomplikaatioita sinne enään tule. Olet jo niin joutunut kärsimään. Voimia!

Niian:
Pahoittelut tädin saapumisesta! :(

Fayuz: Pahoittleut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan. Toivotaan vierailun jäävän
lyhyeksi.

Angiella: Harmi kun se visuri nyt tulla tupsahti. Hamasvaivat on niiin ikäviä. Toivotaan, että viluisuus olisi oiretta jostain muusta kuin flunsasta. ;)

Ninspe:
Sormet ja varpaat ristissä toivon sinne plussaa! :)

Omaa: Eipä mitään uutta tänne, ovis tuli ja meni. Nyt vain sitten odotellaan. Nyt on sellainen olo, että tuskin se plussa tässäkään kierrossa vielä tulee kun on vielä niin vähän aikaa keskenmenosta. Jotenkaan en usko niin nopeaan uudelleen raskautumiseen, vaikka tietysti toivon. :)

Huh, syysväsymys taitaa olla täällä. Väsyttää ihan tajuttomasti taas tänäänkin... Niin ja kp9 myös täällä.

pikkutonttu, jaksamista odotteluun. On se tällasta. Ikinä ei voi tietää.... Mun vanhemmat kävi tänään kylässä...näytin meidän vauvakirjan ja äiti oli taas, että "voi sinua toivottavasti se joskus vielä toteutuu..." :) Ei ole mikään optimisti hän. Mieluummin kyllä niinpäin niin ei ole koko ajan kyselemässä että jokos.

ninspe, mites kävi? Teitkö testiä tai onko tätiä näkynyt?

Angiella
, ööh mikä on visuri? Minulta jäi tajuamatta :) Mutta kurjaa että sinulla on kipuja :( Etkös vois ottaa parasetamolia? Siitähän ei pitäis olla ainakaan yritykselle haittaa.

Gatusa, miten menee? Onko se möhkäle saatu pois? :/ Toivottavasti selviit siellä.

Fayryz, tervetuloa! Ja pahoittelut keskenmenosta :( Toivottavasti uusi raskaus alkais pian ja jatkuisi onnistuneesti loppuun asti.

Niian, pahoittelut menkoista :( ja etenkin kun sulla on ollut oireitakin :( Se voi olla aika rankkaa... Jospa se kumminkin pian onnistuis.

elenna: ottivat pelkän koepalan ja totesvat siinä tähystäes et joudun uuteen leikkaukseen ja se leikkaus joudutaa verenvuodon minimoimiseks tekee päältä eli avataa alavatsa, kohtu ja poistetaa myoomat ku paljon ja isoja. joudun pari viikkoo odottaa leikkaust, koepalan vastaukset tulee kuukauden pääst suunnillee. eli ei oikei jaksa hirveest mitää, onneks lääkäri ja hoitajat kirurgisel oli mukavia ja osas englantia. nyt alkaa antibioottikuuri ja särkylääkettä... mut tuli aamul huudettuu lääkäreille ja oaston ylilääkärilleki. yks hoitaja sano mun miehelle että maksa viel lisää kaikkien muiden maksujen lisäks tai ei vaimos pääs operaatioon, hän ei välitä vaikka vaimo kuolis. että tällaista täällä, kerroin lääkärille ennen operaatioo ja hän sano et seuraavaa leikkauksee mun pitää mennä suoraa hänen puheille mun miehen kans ni ei tartte maksaa.

elenna: siis viisaudenhammas :)
pikkutonttu: valitettavasti tää on tätä flunssaa.. kun tänään oli siihen malliin toi valkovuoto et viimeistään ylihuomenna ne mankat alkaa! taitaa olla sama story kun viime kuussa..et ensin tuli tää rusehtava valkovuoto ja sit 2 päivän pääst NE. odotin niitä kyl viikon pääst (tai en oikeastaan odottanu). mut joka tapauksessa.. P*****E!!
kun tuntui et rinnat on jotenki aremmat ja väsymuys iski + muut viluoireet.. kerkesin jo toivoa onnistumista..

Gatusa: voi kamaluus sentään!! ei tohon oikee voi sanoa mitään.. Harmittaa vaan niin sun puolesta!! Toivon, että kaikki järjestyy tuotapikaa ja saat ittees totisesti kuntoon! voimia sulle!!

Jees, tänään testasin hätäisesti aamulla, puhdasta negaa näytti. On ollut tänään ihan järkyt alavatsakivut, mutta menkat ei ole alkanut. Siis on oikeen tuntunut sellasta muljahtelua alavatsassa! Tä on niin outoa kun ikinä ennen ei ole ollut tällasta kipua ennen menkkoja. Hyvä kun pystyssä oon pysyny näiden kipujeni kanssa. Ärsyttää, voisko ne menkat sitten alkaa jos on tullakseen että nä kivut ees viikoks loppuisi? Pakko käydä siellä lääkärissä, en meinaan jaksa melkeen 3 viikon kipuilua menkkojen takia...

Gatusa, toi kuulostaa kyllä ihan kamalalta:/ Toivottavasti paranet nopeasti ja kaikki saadaan kuntoon!

kiitos angiella ja ninspe sitä iteki toivon, nyt pitää vaa kärvistellä se pari vko synnytyskipujen ja verenvuodon kourissa eli ei herkkua. päästii sairaalast ni tervetulotoivotus oli et appiukko alko haastaa riitaa mein kans...että on elämä ihanaa (yhtä h*****tiä) josko tämä tästä.
angiella: harmillista et sulla menkat mahollisest alkaa, toivotaa nyt viel ettei alkais.
ninspe: tuo kipu kuulostaa samalt mitä mul, ei ol hyvä mitenkää, ei pysty liikkuu kunnol. mut voin sanoo et myoomat voi aiheuttaa just tuollast mitä sulla, itellähä varmistu diagnoosi... ne näkyy kohoumana/kohoumina kohdus ku kohdun omaa kudost mut tiiviimpää. aiheuttaa joskus oireita esim kovaa kipua, paineen tunnetta alavatsal, suolistos ja rakos, joskus voi mennä oireet niin pahoiks ku mul että vuodat verta. KÄY IHMEES LÄÄKÄRIS MAHOLLISIMMAN PIAN koska jos niit ei hoideta (ainoo tehokas hoito on leikkaushoito) ja annetaa niiden olla ni edes voi olla lopulta kohdunpoisto koska ne voi kasvaa niin suuriks ettei voi enää poistaa. EN halua pelotella mut kuulostaa niin tutulta. eka ne tekee yleensä histeroskopian eli kohdun tähystyksen ja päättävät näyn perusteel ottavatko alakautta pois vai samal taval ku mul. ja koepalan voivat ottaa. mullaha otettii pelkkä koepala nyt ja kuun lopus leikkaus inshallah.

Mulla tuli kauhee dyykkari olo, kävin kaivelemassa r-testiä roskiksesta:DDD Apteekin omalla testailin eilen aamulla, odotin sen 4 min ja heitin roskiin. nyt siinä näkyy haalea plussa? tuleeko niihin aina tollanen vai mitä se merkkaa 8) mietin vaan kun koskaan en ole roskishaamua saanut mihinkään tikkuun tai testiin ja nyt siinä näkyy ihan selkeä haamuplussa. Tosin päivän jälkeen. Hmm. menkkoja ei näy vieläkään!

ninspe: mä toivon että oisit raskaana mut käy ihmees lääkäris koska myoomat voi aiheuttaa keskenmenon. en ol saanu ikinä haamuplussaa millään joten paha sanoa mut jospäivän jälkee ni en välttämättä luottais hirveest. meil selibaatti kunnes on myoomat poistettu ja keho toipunu leikkauksest eli tuskinpa enne joulukuuta yritetää mitää... odottavan aika on pitkä... no josko sit pääsis yrittää sillai et la ois syyskuun alus, mies olis ikionnellinen ku hän o syntyn 1.9 :)

Mä toivoisin myös ainakin sitä syysvauvaa!=) Ei vieläkään menkkoja, nyt päivän myöhässä jo. Huomenna aamulla varmaan testailen TAAS, jos vaikka roskishaamu muuttuisi johonkin suuntaan...:) Ja lääkärillekkin pitäisi soitella. Mä en tiedä oikeen mihin mun pitäisi soittaa, en usko että tuolla mun terveyskeskuksessa tiedetään mistään mitään että soittelenko tyksiin vai meenkö yksityiselle... Niin huonoa kohtelua ja huonoja diagnooseja saanut terveyskeskuksesta että ei paljoa sinne kiinostaisi mennä. Kerran menin sinne flunssaani valittamaan kun ei loppunut ollenkaan, totes vaan et pitkäkestone mee kottiis nukkuu ja yksityisellä todettiin melko paha keuhkoputkentulehdus ja viel poskiontelontulehdus!!>:(

Takaisin