Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riiks kyllä ite tulee jonkunkin verran nojattua tuohon 12 viikon rajaan. En tiiä miksi...

Camis jokos me vähän uskottaisi jollain tasoa tuohon thiniin ja aquaan? ;-) Etkös säkin niitä tuon kaksi kiertoa popsinut :) Ja paljon onnea plussasta!!! <3 Mihis laskuri LA asettaa? :) Digitestin tulosta täällä odotellaan ;-)  Ja kiitos onnitteluista! <3

vuononvaltiatar - Kyllä söin tuon kaksi kiertoa thiniä ja aquaa, ehkä niistä kuitenkin oli apua vaikka ei ensimmäisestä kierrosta niitä popsiessa plussaa tullutkaan. ;) Voin kyllä suositella niitä eteenpäin, vaikka en tiedä oliko niistä oikeasti apua, omassa mielessä ainakin voin uskoa että oli. :) Tein sen digitestin vielä eilen päivällä niin siihen tuli kyllä raskaana 1-2, eli oikein näyttää koska täällä mennään nyt 4+4 ja la olisi 3.4. Toivotaan nyt vaan että kaikki menee paremmin kuin viimeksi. Meinaatko mennä varhaisultraan? Me meinattiin että mennään rv 7+ siihen varhaisultraan ja sitten vasta soitellaan neuvolaan ym jos kaikki on hyvin, nyt vielä toivotaan että päästään sinne asti. :) Luottavaisin mielin eteenpäin. :) Onko ollut paljon oireita? Täällä ei juurikaan, aina välillä alavatsaa oikean munasarjan kohdilta pistää hetken verran ja sit kipu häviää. Rinnat ei juurikaan edes arat. Vähän enemmän väsyttää. Pissalla ei ole tarvinnut käydä useammin kuin ennenkään. 

Camis pahoinvointi alkoi lievänä n. viikkoa ennen plussausta (rv 5+1) väsymyksen, palelun ja nenän tukkoisuuden kera. Pahoinvointi alkoi kunnolla muutamia päiviä myöhemmin painottuen useimmiten aamupäivään. Rinnat ovat kipeytyneet nyt ihan muutamina päivinä ollen inhottavaa kääyntyä sängyssä. Vuotelua ei ole näkynyt, onneksi :) Varhaisultraan pääsemme omaan neuvolaan laskurin mukaan rv 9+1 ja neuvola on 9+0. On minusta ihan ok, koska en olisi ar-ultraan mennyt yksityiselle kuin vajaa viikko aiemmin :) Epäilen, että päiviä olisi alkiolla vähemmän, kun kiertokin saattoi olla pidempi. 4-5pv ajattelen menevän tickerin perässä :) Selvinnee ultrassa ja niin kauan on hyvä, kun oireita on. Tietty ainahan tuulimuna silti on mahdollinen, vaikka oireita normaalisti tuntuukin. Oireita on ollut ekaa raskautta enempi. Paljon tsemppejäteille odotukseen! :)

vuononvaltiatar - Kuullostaa hyvältä, raskaus tuntuu paljon todellisemmalta kun oireita löytyy. :) Toivotaan kuitenkin että sulla pahoinvointi helpottaa pian, ettei pahene. Kiitos, toivotaan todella että kaikki menee hyvin! Tsemppiä ja mukavaa odotusta myös teille! <3

Moi,

onnea teille plussanneille kovasti :) Toivotaan, että nyt menee kaikki hyvin.

Riiks, onkos sinne plussaa kuulunut, vai miten menee? Pahoittelut vielä myöhäisestä keskenmenostasi :(

Mulla on nyt viikko kaavinnasta, joka meni oikein hyvin. Tai niin mulle ainakin sanottiin. Ja itse olin oikein hyvillä mielin sen sairaalapäivän muiden hoidettavana. Sen jälkeen on tietysti ollut pientä huolta, että onko kaikki varmasti hyvin. Mut nyt jälkivuoto on oikeestaan loppu, ja ihan minimaalistahan se olikin. Mahakipuja mulla oli jonkin verran, mut nekin taisivat jo loppua. Tänään näytti raskaustesti vielä sellaista haaleaa viivaa, mutta paljon on laskenut ennen tyhjennystä olleesta tilanteesta.

Nyt on vaan joku mahatauti ollut sitten yrittämässä iskeä, mutta onneks ilmeisesti vaan yrittää. En oo oksentanut, mutta välillä oli kyllä aika huono olo ja maha kuralla ja tietysti mahassa on sitten kaikenlaisia tuntemuksiakin välillä ollut. Mut tuskinpa tää tohon kaavintaan mitenkään liittyy. Mieskin valitteli vähän vastaavanlaisia oireita. En oo ainakaan kuullut, että kellään ois tullut vatsatauti kaavinnan seurauksena. Pitääpä seurailla tilannetta.

Ja yrityskiellossahan me ollaan sitten seuraaviin kuukautisiin asti, että yritän ajatella vähän vähemmän vauva-asioita nyt jatkossa.

Moikka, piiiiiiiitkästä aikaa! :)
Oon täällä käyny aina lueskelemassa muiden kuulumisia, mutta on ollu hirveen iso kynnys muka aina alkaa kirjottaa jotain :D

Ihania plussauutisia teillä muutamilla, onnea ja laitetaan vielä tarrasukkia matkaan! :)

Meillä oli enemmän tai vähemmän yritystä tässä viimeset puol vuotta -tuloksetta.. Nyt ajateltiin pitää pari kuukautta kokonaan taukoo, saa vähän pää levätä kun tuntuu ettei mikään muu asia pyöri mielessä ja aina sitä vaan sai pettyä uudestaan kun menkat alko. Jospa sit syksymmällä uudella energialla tulis tuloksiakin :)

Minä ilmoittautuisin tänne myös!! Tässä nyt hieman taustaa: Alettiin yrittämään raskautta huhti-toukokuussa. Plussa ilmestyi 5.6. ja oltiin onnellisia. 30.7 oli ensimmäinen ultra jolloin piti viikkoja olla kasassa 11+5, mutta olikin vain  6+5, eli oli mennyt kesken ilman mitään vuotoja ja oireita. Oli aika suuri järkytys miettiä että on kuukauden päivät kantanut kuollutta alkiota matkassa. Eilen aloitin keskeytyksen mifegynellä ja viime yönä havahduin todella runsaaseen vuotoon ja kipuun joten sairaalaan. Olin siellä 9 tuntia tarkkailussa ja lopuksi vielä ultrattiin, oli tullut kaikki ulos onneksi.

NYT odotan jo malttamattomana vuodon loppumista, koska meinaamme heti sen loputtua yrittää uudelleen, vaikka en tiedä sitten onko se kovin fiksua? vai pitäisikö ne seuraavat kuukautiset odottaa... en malttaisi millään:( Seuraavan raskauden aikana meinaan kyllä ottaa rauhallisemmin ja käyn varhaisultrassa viimeistään rv7-8.. Huh kun tämmöisiä jo mietin!=)

Moikka!
Ketjun aloittaja ilmoittautuu paikalle :) mä hävisin palstoilta kokonaan tuossa alkuvuodesta kun tuntui että tää palstailu sekottaa vaan enemmän pasmoja ja lisää ressiä ja vähän aika sitten saatinkin hyviä uutisia ja kolnmas olisi tulossa jos kaikki hyvin menee :) rv nyt 8 ja 23.3 LA eli melko samoissa vuononvaltiatar mennään :) varhaisultrassa kävin ja sielä sydän kovasti sykki ja rauhoitti mieltä hieman <3

onnea plussanneille <3 ja plussatuulia muille <3

Moi,

j.n, onnea raskaudesta :)

Mulla on ollut viime aikoina ihan hyvät olot ja fiilikset. Mut päivää vaille 3 viikkoa kaavinnasta alkoi "kuukautiset", mut sit ne osoittautuikin hyvin niukoiksi. Kolmena päivänä oli veristä vuotoa, mutta tosi tosi vähän. Kuukautiskipuja oli kyllä myös. Mietin tässä, että oliko nuo nyt sitten ne kuukautiset vaiko vaan jotain välivuotoa. Ei sillä muuten väliä, mutta haluaisin tietää pitääkö tässä vielä käyttää ehkäisyvälineitä...ei huvittaisi. Yhdet kuukautiset piti kuulemma odottaa. Olisi myös ihan kiva tietää, että missä mennään. En pystynyt ovistestejäkään tekemään kun olin reissussa ko. päivinä. Mutta ehkäpä se selviää tässä jossain vaiheessa. Jos joku osaa neuvoa, niin olisin kiitollinen :)

Tsemppiä kaikille yrittelijöille ja tarrasukkia raskautuneille :)

Moikka,

Kyselen taalla kun en muualtakaan ole vastausta loytanyt...

Tulin tokasta kierrosta raskaaksi 7/12 (soin pillereita yli 10 v) ja spontaani km tuli alussa 8/12 eli reilu pari viikkoa sitten. Ehdittiin iloita raskaudesta vain reilu viikko. Vuoto loppui 4:ssa paivassa ja kaikki tyhjeni ittestaan, hormonitaso myos tippui samantien. Kaikki oireet (pahoinvointi) loppui kuin seinaan jo ennen ku vuoto loppui.

Olin tuntevinani oviksen alle viikko vuodon loppumisen jalkeen jonka jalkeen viimeisen parin paivan aikana rinnat on turvonneet ja naama on yhtakkia taynna sellaista ihan pienta nappylaa ja iho ihan alyttoman rasvainen (kumpaakaan ei ole koskaan ennen kaynyt).

Voikohan nama oireet liittya km:oon vai onko tassa jo jotain uutta meneillaan? Toiveissa ois niin kovasti tulla heti raskaaks mut pelko on kova, etta kuvittelen naita oireita itselleni...

Tintula

olen lueskellut teidän juttuja aina aika ajoin.. nyt siis rohkenen ite kirjoittaa..
km on viitisen viikkoa, joten ekoja menkkoja ootellaan..
rv 6 sponttaani km.. ei tarvinnut lääkkeitä tai kaavintaa.
eli täällä hyvin samoin mennyt kuin tinttula:lla
Lääkäri sanoi että yrityksen voi aloittaa heti, joten ei mitään ehkäisyä olla käytetty, mutta ei nyt yrittämäänkään heti alettu...
täällä ois suurin piirtein menossa kp 34/ 29-30, pistin tänään tilaukseen cb testin että jos ei menkat oo alkanut niin sitten vois miettiä testaamista.. kun kuitenkin niin suuri toive vauvasta on että ei malta enää odottaa.. :)

Tinttula: pahoittelut km <3 oireet voi olla hormoonien heittelystä taikka sitten raskautumisesta.. mä oon netistä lueskellut jos jonkinmoista uudelleen raskautumisesta km jälkeen, että voiko tapahtua ennen varsinaisia menkkoja. Jotkut sanovat että ei voi, mutta sitten taas jotkut on kirjoitellut omakohtaisia kokemuksia että voi ihan hyvin.. joten voi hyvinkin olla kyse uudelleen raskautumisesta, toivotaan niin!  sehän olisi vallan hienoa jo heti onnistaisi :)

Moi,

Tintula, toivottavasti sulla olisi jo kyse uudesta raskaudesta. Kyllähän se ihan mahdollista on, tosin sulla ois sitten ollut kyseessä aikamoisen lyhyt kierto. Onko oireet jatkuneet? Pahoittelut vielä keskenmenosta :( mutta eiköhän sulla ala tosiaan uusikin raskaus aika nopeaan, kun aikaisemminkin alkoi helposti :)

vanilj, toivottavasti sulla ne kuukautiset ei antaisi enää kauan itseään odotuttaa, ellet sitten olisi jo raskaana...sehän se olisi parasta kyllä. On tässä kyllä tehnyt mieli miettiä vähän muitakin juttuja kuin tuota yrittämistä keskenmenon jälkeen. Kai sitä vähän haluaa ottaa etäisyyttä asiaan. Kovasti tsemppiä ja jaksamista!

Nyt näyttää kovasti siltä, että olisi ovulaatio tulossa lähipäivinä. Eiköhän se parin viikon takainen vuoto ole siis laskettavissa jonkinlaisiksi kuukautisiksi, ja sen puoleen saisi jo yrittää. Ei me kyllä mitään ehkäisyä olla saatu aikaiseksi käyttääkään, ja nyt ei ainakaan enää käytetä. Vähän on nyt sellainen olo, että olisi kiva jos tulevan oviksen saisi hyödynnettyäkin (jos se nyt edes tapahtuu). En sitten tiedä, onko raskautuminen vielä mahdollista, mutta näyttäisi siltä, että oon palautunut aika nopeasti kaavinnasta :) Mutta yritän varmaan olla aika rennosti tuon yrityksen suhteen... aika näyttää, miten kaikki asiat menevät.

Moi,
liityn mukaan.
Keskeytynyt km heinäkuussa, todettiin np-ultrassa. Syke oli jo nähty viikoilla 8+5 mutta siis np:ssä sitä ei enää ollut. Taisin mennä shokkiin kun en oikein muista käynnistä juuri mitään, onneksi mies oli mukana. Sain mukaani lääkkeet ja nipun papereita piikin kankkuun (olen rh-neg eli se joku vasta-aine annettiin). 
Onneksi tyhjennys kotona onnistui ja kaikki materiaali tuli ulos. Kokemus on kyllä tähänastisen elämäni kaamein. Supistuksia ja "minisynnytys" kesti melkein seitsemän tuntia. Meinasin pyörtyä monta kertaa ja vahingossa näin sikiön ja myös istukan. 
Nyt on takana ensimmäisen menkat, suht normaalit ja olisi aika katsoa tulevaan.
Halu päästä uudelleen raskaaksi on raastavan kova. 
Toki pelko uudesta keskenmenosta ja myös siitä että ei tärppää heti kaivertaa mieltä. Tätä keskeynyttä yritettiin 8 kiertoa.
Onneksi on yksi lapsi olemassa, vauhdikas kaksivuotias joka pitää minutkin liikkeessä ja näin estää asioiden liiallisen märehtimisen.
Mitä muille kuuluu, huhuu?

Moi

evo, suuret pahoittelut keskenmenostasi :( Huh tuo sinun kertomus kuulostaa tosi rankalta :( Tuntuu kurjalta, että vielä ensimmäisen ultrankin jälkeen voi mennä kesken. Toivotaan, että teillä tärppäisi pian uudestaan. Ja niinhän ne sanovat, että siihen on hyvät mahikset keskenmenon jälkeen.

Mullakin oli kkm heinäkuussa, mutta olin vasta viikolla 7 kun se huomattiin. Tyhjennyksen odottelu oli aika raskasta ja sitten vielä se ei ihan heti onnistunut, mutta hyvin kumminkin meni ja oon ilmeisesti aika hyvin palautunut jo, ainakin tuli (hyvin etäisesti) kuukautisia muistuttava vuoto ja sen jälkeen bongasin ovulaationkin :) Nyt ollaan sitten yrittämässä uudestaan...ihan hyvillä mielin oon. Sitten kun ja jos seuraavat kuukautiset tulee, niin toivon niiden olevan normaalit mikä kai olisi merkki siitä, että limakalvotkin olisivat palautuneet.

Onkohan täällä vielä muita yrittelijöitä, vai joko kaikki ovat plussanneet?

elenna, kuulostaa aika kurjalta nuo sinunkin kokemuksesi! Aika kamalaa että tyhjennys ei heti onnistu ja joutuu kokemaan kaavinnankin. Käsittääkseni sinne kohtuun monesti jää jotain pieniä rippeitä jotka sitten jossain vaiheessa aiheuttavat vaivaa. Pitää siis olla tyytyväinen että mulla kävi tuuri ja olen fyysisesti (ainakin tuntuu siltä) palautunut keskenmenosta ihan täysin näin lyhyessä ajassa. Menkat siis tyhjennysvuodon alkamisesta 4 viikon päästä ajallaan jne. Pää on toki eri juttu mutta ihan jees silläkin osastolla. Niin se melkein varmaan menee että pään selvittely voi alkaa kunnolla vasta kun kroppa on kunnossa.
Ja elenna, mahtavaa että siellä jo ovulaatiokin bongattu.
Me aloitettiin "harjoitukset" heti kun jälkivuoto loppui mutta tyhmältähän tuo nyt tuntuu jälkikäteen että salaa toivoi että heti tärppäis... Ja tänään jalat vei apteekkiin ja kassalla kädessä oli niitä hiivatin ovulaatiotestejä vaikka just illalla ennen nukahtamista olin päättänyt etten niitä vielä osta. Jotenkin haluaa varmistaa että se ovulaatio edes tapahtuu!
Miten siellä muut, Tintula esim. oliko jo kyse uudesta raskaudesta?

evo, kyllä mäkin heti käytin ovistestit mitä olin jäljellä... ja sitten kun ei ollut yhtään raskaustestejä jäljellä ja halusin niitä olevan varastossa, niin tilasin niitä ja ovistestejä lisää... en mä oikein osaa ottaa mitään tjot-meininkiä tähän yritykseen :) Olisihan se uusi raskaus voinut teillä hetikin alkaa, tai ainakin joillekin käy niin. Toivottavasti teillä onnistaisi jo pian. Ehkä se parantaa loputkin haavat tuosta keskenmenosta :/ Kumpa osaisi vaan suhtautua sitten liikoja murehtimatta seuraavaan raskauteen.

Nyt kyllä tuntuu, että täällä uusi raskaus olisi yrittänyt tai yrittämässä alkaa jo nyt. Mulla on ollut nyt dpo6:sta asti "raskausoireita", nyt on dpo10. Tässä on tosin vielä niin monta päivää kuukautisiin, että voivathan ne silti vielä alkaa ihan ajallaan. En kyllä tiedä voiko noin aikaisin oireet edes alkaa, mutta ehkä sitten :O Pitääpä vain odotella. Toivottavasti olisivat limakalvot jo kunnossa mahdollista uutta raskautta kantamaan... :O Voi olla, että putoan taas korkealta ja kovaa.

elenna, voi kunpa nuo oireesi enteilisivät onnistunutta raskautta! Toivotaan parasta!
Mähän testasin tuon keskenmenneen jo 4 päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa ja tuli jo tuolloin tuli ihan vahva plussa. Oli siis oireita jo silloin ja "tiesin" että oli tärpännyt kun oli niin outo olo. 

Kiitos evo! Mä en oo vielä uskaltanut testata ja oon alkanut miettimään, onko oireet jo vähenemässä :/ Mut ehkä ne oireet nyt vaihtelee muutenkin. Ei niistä voi tietää... joka päivä on kumminkin jotain ollut havaittavissa. Kai sitä pitäisi sitten aamulla uskaltaa testata. Nyt on sitten flunssa päällä ja mietin, että missä se pahoinvointi nyt on...no ehkä ihan hyvä, että ei oo just tällä hetkellä sitäkin sitten kiusana :O Nyt ei sitten vaan malttaisi odottaa aamuun.... Mitkäs fiilikset siellä tällä viikolla?

Moi elenna, joko testasit??? Miten flunssa?
Täällä kp 11. 
Mun pitäis raskautua tästä kierrosta tai joudun palaamaan yhdeksän kuukauden päästä töihin ja tyttö menee hoitoon. Hieman stressaava tilanne.
Sit jos ei tärpää niin otan vähän iisimmin, ainakin yritän.. ;)

Joo testasin. Ihan puhdas negatiivinen :/ En tiiä sitten, mitä nää kaikki oireet oli. Voihan tässä olla kroppa vielä sekaisin. Toisaalta mä join aika paljon eilen illalla tän flunssan takia. Mulla nousi viime raskaudessakin kyllä tosi hitaasti tuo hcg, eli ei olisi näkynyt vielä tässä vaiheessa...mutta se oli sitten varmaan jo merkki epänormaalista raskaudesta :( Mullahan oli tuulimuna eli se oli keskeytynyt/mennyt pieleen ihan alussa. Ehkäpä olisi siis parempi, jos se täti eksyisi tänne huomenna. Katsotaan... En mä tässä pahemmin jaksa murehtia, katsotaan miten käy. Illalla ja tänään on ollut melko kurja olo tuon flunssan takia, jäin sitten tänään kotiin...toivottavasti menisi pian ohi.

evo, tsemppiä tälle kierrolle siis! Olis varmasti kiva, jos ei tarvis välissä mennä töihin... toivottavasti et ihan liikaa stressaa kumminkaan... nää on näköjään tällasia juttuja mitkä tapahtuu sitten kun ne tapahtuu :O Onneksi ne sanovat, että on hyvät todennäköisyydet raskautua keskenmenon jälkeen :)

Takaisin