Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vuononvaltiatar - Jeps, ei auttanut täälläkään ainakaan tässä ensimmäisessä kierrossa nuo pillerit. kp 1 täällä menossa, ehdin tehdä nega testin tossa loppuviikosta! :( No, uuteen kiertoon taas positiivisin mielin. :) En oo koskaa kuullukkaan tosta primaspanista raskautta yrittäessa, siis verenkiertolääkehän se on, mutta oon kuvitellu että sitä syödään vaan noihin sydän- ja verisuonisairauskiin. Mitäs öljyä olet alkanut käyttämään? Mihin vaikuttaa? :) - oon utelias. :) Alan kanssa taas syömään noita thiniä ja aquaa, syön nyt nää loppuun, mutta jos ei tulosta synny niin tuskin jatkan niiden popsimista. 

Cissi84 - Tervetuloa mukaan! Pahoittelut keskenmenosta, voimia ja tsemppiä! <3 Itelläkin oli heti keskenmenon jälkeen pelkoa uudesta raskaudesta ja uudesta keskenmenosta, mutta se pelko kyllä haihtuu. Tosin voi tulla takaisin kun saa plussan, siitä en osaa vielä sanoa! Täällä raskaus on ainakin niin toivottu ja haluttu tällä hetkellä tai ollu jo pitemmän aikaa että pelko on hävinnyt. :)

hallansuru - Oon kanssa kuullu noista rannekkeista mistä vuononvaltiatar kertoi, kaverillani auttoi hyvin. Kannattaa kokeilla. Siihen on mysö jotain pillereitä! Kannattaa kysyä neuvolasta. Väsymykseen auttaa varmasti hyvät yöunet sekä päiväunia, jos tarvitsee. :)

Puntsi - Tsemppiä sinne, toivotaan että vielä plussaksi muuttuu! :)

Täällä tosiaan taas kp1, ei onnistanu tässäkään kierrossa! No, kyllä se vauva tulee sitten kun on tullakseen... alan pikkuhiljaa menettää jo toivon! Ollaan ajateltu että jos ei syksyyn mennessä onnaa, niin hakeudutaan sitten lääkäriin. :)

voi Camis :( Pahoittelut, ettei sinnekään nuo pillerit tuoneet heti toivottua tulosta :( Täällä vielä kahdeksi päiväksi thiniä ja aquaa jäljellä... Sitten en niitä enempää hommaa... en oo vielä tuota primaspania tilannut, joten eipä tähän kiertoon ehdi, jollen sitä apoteekista hae :) Aloitin käyttämään vehnänalkionöljyä, mutta kahden syömisyrityskerran jälkeen tulin siihen tulokseen, etten sitä voi oksentamatta nesteenä ottaa.... :( Tekee vähän samaa kuin greippi tuolle limikselle :)

Täällä on meneillään sellaiset kehon huijauspäivät, että. Huomaa, että alkaa ovis olla tekemässä tuloaan, kun keho hullaantuu... Kuumottava olo, raajojen paleleminen, etova olo sekä epämukava olo alavatsalla. Riemuitsisin jos olisi menossa loppukierto :) :)Muttei ole, höh.

vuononvaltiatar - Ihanaa kun olet jo noin puolessavälissä kiertoa! Kohta se loppu jo häämöttää. :) Kyllä, mullakin jää näihin paketteihin thini ja aqua, alle puolet jälellä, ne syön kyllä nyt pois, mutta en hommaa uudestaa. Okei, toimii se öljy sillätavalla - itse taidan jatkaa sitä greippimehun juomista. Alkuun se maistui pahalle, mutta siihen tottu ja nykyään se on jo hyvää. :) Ajattelin tämän kierron olla niin etten tikuttele ovista, tunnen sen kyllä, ei tule turhaa paniikkia ja "pakko" yritystä. :) 

Camis :) Itse ajattelin hommata tuon karpalomehun lisäksi vielä tuota greippi/verigreippimehua. Sillä ei vissiin oo väliä, kumpaa juo eihän(?) Tuo pelkkä sokeroimaton greippimehu ei mennyt alas. Sai melkein saman tuomion kuin tuo vehnisöljy... Sitrus mikä sitrus :) Sitten voin joka toinen päivä ottaa molempia :) Niin ei tule kehosta karpalon nauttimisen takia liian emäksinen eikä greipin takia liian hapan :) On kyllä outoa, että taas ollaan ovulaatiotouhuissa! :) Ollaan pupuiltu, kun siltä tuntuu, mutta kuitenkin useimmiten joka toinen päivä.. Musta tulee niin mahdoton, että voisin hommailla parikin kertaa päivässä, joten siksi täytyy toppuutella :D :D

Huomentapäivää, naiset! En ole pitkään aikaan tullut kurkanneeksi tälle palstalle mutta näköjään osuin hyvään aikaan kommentoimaan.

"En oo koskaa kuullukkaan tosta primaspanista raskautta yrittäessa, siis verenkiertolääkehän se on, mutta oon kuvitellu että sitä syödään vaan noihin sydän- ja verisuonisairauskiin."

Primaspan on nimenomaan sydän- ja verisuonisairauslääke. Sitä käytetään joskus baby-aspiriinin tapaan ehkäisemään varhaisia keskenmenoja mikäli on syytä epäillä keskenmenojen johtuvan verisuonitukostaipumuksesta. Jollei keskenmenojen syy ole tämä (asia on helposti selvitettävissä verikokeilla, been there, done that), ei kannata käyttää tällaisia ns. verenohennuslääkkeitä! Voivat jatkuvassa käytössä lisätä vuotoriskiä.

Catriona niin on pari henkilöä toisella forumilla kirjoittanut, että hänellä oli ollut jotain tuollaista tukosasiaa taustalla. En vaan saanut siitä juuri täyttä selvyyttä, kannattaako muutoin käyttää... annostus kuitenkin on pieni. Mutta oikein hyvä, että nyt tietää :)

vuononvaltiatar - En usko että on väliä kumpaa juo, greippi vai verigreippi. Itse juon sitä Valion greippimehua, taitaa olla sokeroimaton... Siihen makuun kyllä tottuu, nykyään jo tykkään siitä, :D Juotko karpalomehua vai ootko hommannu niitä karpalo kapseleita? Ite oon aina sillon tällön syöny niitä karpalo kapseleita niinku kuuriluonteisesti, puhdistus mielessä. :) On hyvä että ovis aikoihin haluja löytyy, on paljon mukavampi niin päin kuin että olisi pakkopullaa. ;) Täällä saadaan vielä hetki odotella ovista, no kyllä se sieltä tulee taas...

Catriona - Kiva ja kiitos, kun tulit kertomaan miten primaspan toimii raskautta ajatellen, en ollut mistää sitä lukenut. :) Ei siis kannata syödä jos ei ole mitään tukosepäilyjä. :)

Mä olen nyt niin tykästynyt karpalomehuun että juon sitä harva se päivä. Joskus teen siitä Jamie Oliverin vinkin mukaan vissyn kanssa sekoitettuna kuplajuoman, se on tosi hyvää etenkin kesäkuumalla. En oikein koskaan ole oppinut juomaan limuja tai spritea kun ne ovat ihan liian makeita. Mietin että greippimehustakin voisi tehdä tommoista vissyjuomaa jolloin vissy ehkä taittaisi greipin pahinta kirpakkuutta.

Camis Nyt kun oli pari viikkoa taukoa verigreippimehusta, kyllä se happamalta maistui... Mutta hyvältä kyllä :) Mulla on ollut Gefilus karpalomehua, joten samalla myös vatsaystävällistä :) Mulla on lisäksi myös karpalokapseleita, joita oon nyt ottanut yhden kapselin (oisko 400mg)/pv. Siis siitä lähtien oon tuota kapralomehua ja -kapseleita nauttinut tuosta hiivasta saakka elikkä kuukauden verran :) Syön tuon kapselipakkauksen loppuun ja sitten oireiden mukaan tarvittaessa :)

Catriona täytyykin kokeilla tuota vichyyn sekoittamista! :P Voisi tuo greippikin ehkä mennä alas sillälailla :)

).(  Tilasin tuossa pari päivää sitten siittiöystävällistä liukkaria ja tipahti postiluukkuun tänään :) Elikkä pääsee tänään koekäyttöön :)

Heipat kaikille!
Ilmoittaudun mukaan jutusteluun.. :)
Tällä viikolla todettu tuulimuna (rv 9),  nyt viikon verran vuotanut. Tyhjennys tapahtuu tässä (toivottavasti) ilman lääkitystä ja muita toimenpiteitä. Olossa ei paljon kehumista, mutta eiköhän se siitä. Kontrollikäynti parin viikon päästä.. Ja sitten uutta yritystä :)

Päivää väelle!

Kyllä tuo liukkari asiansa liukkaasit hoiti Miehellä ei ainakaan valittamista ollut... Asettelu tuotti päänvaivaa hieman, kun oli kaikkeen niin tarkat ohjeet! :)

Wilmuska pahoittelut keskenmenosta! :( Tervetuloa kuumeilemaan uudesta raskaudesta meidän joukkoon! <3

).(  Täällä ollaan vietetty päivä ajamalla pääkaupunkiseudulle ja takaisin :) Pieni road trippi :P Huomenna ollaan menossa monen vuoden tauon jälkeen särkänniemeen! :)
Tänään iski autossa todella paha olo. Vatsaa aaltomaisesti viilsi, tuskanhiki nousi, oksetti. Vatsakaan ei ollut kovalla, muttei ruilukkaakaan... :O Toisaalta pitäisi olla liian aikaista millenkään ihmeelliselle... (?)

Hyvää viikonloppua väelle! <3

).(  täällä käytiin eilen Särkkiksessä! :) Hieno keli oli ja aamupäivällä väkeä oli aika kivasti... päivällä sitten porukkaa alkoi olla vähän liikaa jo... Heti ensimmäisen laitteen yhteydessä alkoi huono olo, joka jatkui niin ja näin, kunnes kuvotukselta en voinut enää laitteisiin mennä. Menin kuulemma valkoiseksi kuin lakana... Oksetti ja huimasi vaan niin paljon... Auringonpistosta aattelin ensin, mutta se ei selitä huonoa oloa heti alusta saakka jo... :o Että mää inhoan mun kroppaa, kun hämmentää mua! Tänään olo taas parempi, mutta se aamuväsymys on taas palannut... Kaipa on myönnettävä, että pitäisi vielä nukkua enemmän... Nukun yleensä n. 8h yössä, joten ei sen liian vähää pitäisi olla...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! <3

Iltaa palstalle! :)

Catriona - En oo edes tullut ajatelleeksi että voisi sekoittaa hapoitettuun vetee, täytyykin kokeilla. :)

vuononvaltiatar - Mäkin tilasin joskus jo aikaa sitten siittiöystävällistä liukkaria. :) Kuinka niin täytyy asetella jotenkin? :O Voivoi, mistähän olosi johtuu... oliko sulla jo ovis? Voisiko olla (myöhänen) ovis tai sitten jo kiinnittymiskipuja ja oireita? :) Tsemppiä - toivotaan että olisi kiinnittymiskipuja ja oireita! <3

Wilmuska - Pahoittelut tuulimunasta, voimia! Itsellänikin todettiin 6/11 tuulimuna rv 12, lääkkeillä tyhjennettiin x2 ja sitten oli kaikki raskausmateriaali lähtenyt kohdusta. Alkoiko sulla vaan sponttaanisti vuotamaan ja sen jälkeen todettiin tuulimunaksi?

Täällä ei ole mitään uutisoitavaa, vasta kuukautiset loppu ja nyt päästään taas yrittämään että josko tässä kierrossa. :) Kesälomaa odottelen, joka alkaa vasta kolmenviikon päästä, siihen asti pitää ahkeroida vielä duunissa. :)

kiitos vinkeistä joita oli tullut.en käy usein täällä kun en vaan nyt jaksa :/ siis kiinnostaa lukea näitä ja jutskailla mutta oon vaan tosi väsynyt.päiväunet ja yöunet ei auta ollenka.

viimeks hempparimittauksessa oli sadan luokkaa hempparit mutta ei viel kuulemma tarvetta uudelle rautalääke kuurille.söin vuoden rautaa jo anemia takia.luulen kovasti et raudan puute vaivaa.mikä on semmoinen"ihanne"hemppari??

paha olo ja kova väsymys..hieman huolettaa onko kaikki kunnossa tuolla vatsassa.en vaan nin paljon enää murehdi kuin aiemmin :)

tsemppiä kaikille täällä oleville yrittäjille! :) kyllä se siitä.

).(  täällä on jälleen menkkatuntemuksia läsnä ja pahaa oloa... Jos tää onkin joku pidempään kestävä elektrolyyttitasapainon ongelma... Ehkä pitänee alkaa juomaan vichya :P

Camis tuon pre-seedin mukana tuli asetteja, joilla ohjeistettiin laitettavan tuonne sitä liukkaria, niin on sitten koko matkalta liukkaria :) Ajattelin myös tuota myöhäistä ovista, mutta kaikki tuntemukset ovat keskellä vatsaa, ei niinkään munismaisesti... Toki voihan kyseessä olla kanssa ovuloimaton kierto ja kroppa valmistautuu vuotoon... Ota näistä selvää... Sinne oikein reippaita viimeisiä viikkoja odottaen niin ovista kuin kesälomaa ;-)

hallansuru googlettamalla keskimääräinen hemppa olisi naisille 130, mutta itsellä ei koskaan ole niin korkea ollut :) Useimmiten siinä 110-120 välillä... Jollen väärin muista, hemoglobiini laskiessa 90 tai alle, aloitetaan veritankkaus... Jos en nyt ihan väärin muistele. Mutta riippuu varmasti monista yksilöllisistä seikoista... Tsemppejä väsymyksen kanssa!

vuononvaltiatar - Okei, ei mulle tullut mitään sen liukkarin mukana. :) Oli varmaan erimerkkinen ja eripaikasta tilattu. :) Sulla on inhottava tilanne kun ei tiedä mistä olosi johtuu. :/ Aika sen kyllä näyttää, mutta onhan se inhottavaa odotella...

hallansuru - Voimia ja tsemppiä sinne! Voithan syödä maksaruokia sekä ottaa monivitamiinia, saat niistäkin rautaa, jos ei vielä tarvitse rautakuuria syödä. :) Tiedän, ettei raskauden aikana suositella paljon maksaa syötäväksi, mutta voit syödä esim. voileivänpäällä maksamakkaraa ja noin kerran - kaksi viikossa maksalaatikkoa tai maksapihvejä. Sairaalassakin syöttävät raskauden aikana maksalaatikkoa ja maksamakkaraa useamman kerran viikossa. :) 

Heips..
Miten ihmeessä maltan odottaa menkkojen alkamista??!
Mulla siis todettiin ensimmäisessä ultrassa (18.6) tuulimunaraskaus, sain lääkkeet tyhjennykseen. Ei tehonnut, jouduin siis kaavintaan 27.6.. Kaikki meni hyvin ja nyt sitten odotellaan että pääsee labraan 9.7, jotta selviää onko raskaushormoonit hävinneet.. Vuotoa on vielä vähän kaavinnan jälkeen, loppuis jo..
Miehen kanssa oltais kovin innokkaita uuteen yritykseen, mutta nyt pitää vaan odottaa ja odottaa... Mutta kun ei millään malttais..

Camis sanos muuta.. hulluksi tulisi odotellessa :) Mutta onneksi lähdemme matkalle Kainuuseen, siellä mieli ja ajatukset ovat aina muualla! :) Tehokasta :)

Mamis88 odottaminen ei todella aina ole herkkua... itsekin odottelin ekoja menkkoja km:n jälkeen... mutta onneksi se eka kierto oli vaan 2pv "normia" pidempi. Tsemppejä sinne! :)

maksamakkara vinkki oli muuten jees mutta minä olen vegaani(joka syö munia ja juo maitoa) :D et en minä sitä maksaa siis syö..kerran oli hempparit mulla 70 mut sairaalaan jouduinki siitä :/ tuttua siis.sen jälkeen ollutin minulla anemiaa..nyt sit vois raskauden aikana vielä pahentua lääkärin mielestä ni kovasti ottaavat verenkuvat usein yms.hieman rasittavaa mutta pakko kai se on.

taas jäi vaivaa kun jouduin eilen ottaa enempi ku yks  opamox lääkettä, vaik lääkäri sanoo et muka on turvallista :/ silti hieman epäilyttää.soitan tänään siihen paljon puhuttuun teralogiseen palveluun  vai mikä se onkaan nimeltään :D pakko kysellä voinko ottaa niitä turvallisesti varmasti.

Takaisin