Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äiti vaan, tai jospa sittenkin joku pieni olisi tarrautunut kiinni kohtuun! Tuttua juttua nimittäin noi repäisykivut ylösnoustessa ja etukumarassa kulkeminen.

Kiitos lääkäritsemppauksista kaikille! Yön yli nukuttuani olen jo paremmalla mielin. Tuntuu hassulta, kuinka omalla kohdalla sen myöntäminen että raskauden alkamiseen ehkä tarvitaan jotain hormonaalista apua on niin iso juttu. Kun muiden kohdalla en pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. On vaan hienoa, että on olemassa hormonivalmisteita/lääkkeitä, joiden avulla raskaus on mahdollinen. Olen miettinyt jonkin verran mielessäni, että jos tämä tiputtelu nyt tosiaan johtuu keltarauhasen toiminnasta, niin johtuikohan myös keskenmeno samasta asiasta.

Hiphei taas :greet025 mä olen viettänyt hetken hiljaiseloa kun on ollut kaikenlaista taas etten ole ajan kanssa kerinnyt täällä käymään. Jotenkin toi puhelimella vastaaminen ei vaan oo mun juttuni.

starling, tuttuja ajatuksia oot pyöritellyt. Se ei ole ihan helppoa myöntää että ei vaan pärjää ilman apua. Oli se asia sitten mihin liittyvä tahansa. Toivottavasti saisitte parhaan mahdollisen avun ja pienen pienen tuhisijan piakkoin syliin :Heartred

Mimmu, toivottavasti jäisi sulla ensimmäiseksi ja viimeiseksi clomikierroksi ja saat plussan heti :hug013

Mun piti niin muillekin rustailla mutta sama pää kesät talvet :grin

Ällövaro: Puuhailtiin miehen kanssa yksi ilta (oli tuolloin kp 10) ja kävin sen jälkeen vessassa pesulla ja huomasin että paperiin tuli verta. Ihan kirkasta oli. Seksi ei ollut mitenkään rajunpuoleista joten ihmettelin kovin että mistä johtu. Onko muilla ollut tämmöistä tässä vaiheessa kiertoa? Koskaan aiemmin ei oo moista tapahtunut. Eli voiko päätellä että limakalvot oli ihan olemattomat vaikka eikös tuossa vaiheessa pitäisi olla jo paksuutta? Vai olisiko tulehdus tms. :confused004

Harmittaa jos tää mun kroppakin alkaa nyt temppuilemaan kaiken maailman keinoin. Noh, onneksi se polikäynti on ensi viikolla niin pääsen asioista avautumaan.

Anskunen: Ovulaation aikaan voi tulla verta, olen käsittänyt? Mulla ei ole ikinä ollut verenvuotoa kesken kiertoa.

Ostin PregChekin lilanvärisen raskaustestipakkauksen, onko se nyt se herkempi? Ei kyllä missään lukenut niitä Hcg määriä… No eipä ollut hinnalla pilattu, ehkä uskallan tehdä ekan niistä jo keskiviikkona. Ja kyllä nää piinaviikot on niin p…stä.

Joo oon kanssa kuullut mutta kun ei ole aiempaa kokemusta niin säikytti tietysti että mikäs nyt on vialla..

Toivottavasti plussaat, Rosann! :)

Pahoittelut negasta mimmu ja lykkyä clomi kiertoon :)

Äiti vaan, siellähä olis lupaavaa oiretta, toivottavasti pikkunen on tarrannu kiinni ♡

Starlingille tsemppiä, onneksi kuitenki on olemassa apua toivotaan että pian tärppäisi :)

On. Saapa nähä mitä se tämä on, maha oli eilen illalla hetken kipee ja tän päivän ollu huonoa oloa.. toivottavasti ei ainakaa oksutauti oo tulossa ku vasta pari viikkoo sit sen sairastin :o

mulla on nuita halpis testejä :) sofi merkkisiä.mutta aika herkkiä nuo on kun ohjeen mukaan 7-10 pv hedelmöityksestä voi aikasintaan näyttää plussan.25mlU/ml jonka jälkeen näyttää plussan. varmaan ois jotain luotettavampiakin mutta kun mä oon niin innokas testaaja että pakko tyytyä nuihin halpoihin.
tää tosiaan on hirveetä tää odottelu!! ja kun en tiiä kyllä yhtään että millon mun ovis oli.epäilisin että sillon kun tuli sitä verensekasta vuotoa...millonhan se nyt olikaan.(vaikka toivon kyllä että se olis ollu merkki vaavin kiinnittymisestä :D )
tyhmää edes testailla näin aikasin kun sehän voi antaa plussan aika herkästi vaikka ehtis vaan hipasta kohdunseinämää. ja voi se olla vaan viivanpaikkakin,mun muistikuvan mukaan nuihin joskus tulee näkyviin se.
aamusta oli paljonkin menkkajomotusta ja ruokakaupassa alko yököttää,nyt ei sitte minkään sortin oiretta!
mietin siinä kauppaan menomatkalla et tuo keskenmenon kokeminen taitaa pahentaa vauvakuumetta aikalailla,siitä tulee melkeen pakkomielle.kai se johtuu siitä että kun ajatukseen ehti tottua ja iloita siitä että vauva tulee ja yhtäkkiä ei sittenkään,se tyhjä tunne ahdistaa.ja epätietosuus siitä saako vauvaa ja meneekö siihen kauankin aikaa.
mutta vielä on toiveikas olo, kunpa ei masentus sitten kun alkaakin vuotamaan.

suvii-i ja äiti vaan, teillähän on hyvän kuuloisia oireita! :happy: Jospa sieltä ne plussat kummallekin tulisi!

Esikoinen, onko sulla missä vaiheessa kierto? Voisko olla mitään the huonoa oloa? ;)

Kp 16 tänään, dpo?? En tiiä, jotain samantyyppistä oireistoo on ollu ku enkeli raskaudessaki mut ei kait se vielä pitäis tehä oireita vaikka ovis on kyllä menny jo ja hyvi saatii se hyödynnettyä.. tarkkaa päivää en tikulle saanu mut veikkaan et oli alkuviikosta.. en uskalla aatellakaa raskautta, pelot taas jyllää vaikka sieltä toivo ja onni yrittää päästä hallitsee.. vaisto on kahen paikkeilla, aikasemmista oon tienny jo ennen testiä että raskaana ollaan..

Siellä on sitten jännä ensi viikko tulossa... Km jälkeinen yrittäminen on kyllä yhtä pelon ja toivon välillä tasapainoilua. Vaikka ekassa raskaudessa varmasti jonkin verran aina jännittää käykö hyvin, niin km jälkeen se konkretisoituu aivan eri tavalla että todellakaan ei aina käy hyvin. Tsemppiä sinne tuleviin piinapäiviin :)

Niinpä.. meilläki se eka oli kohdunulkonen joten se päätty ennenku alkokaan ja tämä toinen sit np-ultrasta pari viikkoo jännitettii että mikä se jokin ylimääränen on ja siitä seuraavaks kuultii murskaavia lukemia ja piina tunteja lähdetäänkö saksaan ja sit joka viikko jännittää 190km ultraan että onko jotain vinossa ja onko vielä kaikko hyvin ja sit vihdoin ku lääkärit huokasee että nyt on kaikki riskit ohi ni tapahtuu se murskaavin ja lyömätön syke ruudulla..
Uudessa raskaudessa pelottaa eniten juurikin se np-ultra (jonka tulen haluamaan synnytys sairaalaan jossa tapahtu enkelin seurannatkin ja synnytys) meiltä ei yleensä sinne mene kuin riskiraskaudet mutta minä menen seuraavanki sinne synnyttää ja paniikki ultrat järjestetään siellä.. Ja muutenki miten pää kestää edes sen 37vk jolloin käynnistys voidaan tehä jos niin haluan..
On nämä tunteet outoja, plussaa haluaa enemmän ku mitään mut pelottaa! Mut näihi mieliala muutoksiin on tottunu tän surun kans, eka voi nauraa hysteerisesti ja sit itkee tuntikausia heti perään..

Pelosta uudessa raskaudessa... Yrityksen aikaan oli just tuo sama tunteiden ristiriita; hirmu pakko ja halu saada se plussa, mutta etukäteen jo mietti miten vauhko sitä sitten on, kun plussan saa. Mutta olin yllättynyt siitä kuinka rauhallisesti kuitenkin nämä ensimmäiset viikot olen pystynyt olemaan. Toki km-raskaudesta poikkeavat oireet ovat myös auttaneet. Nyt parina päivänä olen huomannut tarkkailevani enemmän tuntemuksia; hitsi, jos tunnin ajaksi pahoinvointi jättää mut rauhaan, alkaa hätäily! Mutta mulla lähestyykin ne rv:t jolloin km ilmoitteli itsestään. Viikon päästä olis se aika jolloin ensimmäiset km-oireiksi tulkittavat oireet ilmaantuivat. Sitä aikaa kesti parisen viikkoa (siis sillon niistä ensimmäisistä oireista en niin säikähtänyt). Toivottavasti, ja uskon kyllä niin, näiden viikkojen ylipäästyäni löydän taas luoton raskauteen.

Mutta tämän ketjun tyhjentäminen vois viimeinkin käynnistyä todenteolla!

Pauveli, täällä ainaki toivotaan ja uskotaan että raskaus etenee normaalisti ♡ nyt on teijän pikkusen vuoro :) varmasti ne km viikot tuo lisä jännitystä ja niiden yli päästyä pystyy erilailla rentoutuu.

joo,muakin pelottaa kyllä ihan älyttömästi jos plussa tulee että miten sitä uskaltaa yrittää uskoa siihen että kaikki menis hyvin,varsinkin kun viimeksi kaikki meni hyvin,ihan kunnon raskausoireet,ultrassa kaikki hienosti ym. ja sitte yhtäkkiä pieni vaan syntyy. kyllä mä silti sitä plussaa hirveästi toivon, sen pelon kanssa on vaan yritettävä selvitä. En halua kuitenkaan niinkään että jätän yrittämättä toteuttaa haaveeni pelon takia. oikeastihan elämässä voi tapahtua mitä vaan,niin hyvässä kun pahassa.menettää voi niin paljon mutta toisaalta voi myös saada paljon hyvää.
mutta ihan rehellisesti,jos raskaana olen ja jos taas menee kesken,varsinkin jos myöhäsemmässä vaiheessa niin ei varmasti toipuminen ole kovinkaan helppoa henkisesti.

Pelottaa myös uusi raskaus kun ei viimeksikään ultratkaan näyttäneet minkään olevan huonosti. Kaikki oli hyvin ja sydänääniäkin kuunneltiin neuvolassa 14+ viikoilla, ehkä viikkoa myöhemmin ne ei olisi enää kuuluneetkaan.. ei varmaan paljon tuu lohduttaan nt ultrakaan vaikka kaikki olisi kuinka hyvin.. ehkä uskallan iloita sitten hyvin menneen rakenneultran jälkeen ja se on pitkä aika stressata. Ja enpä usko että osaisin olla stressaamatta vaikka kuinka yrittäis..

kaksi yötä ja sitten päästään kuulemaan onko löytynyt syytä keskenmenolle. Pelottaa.

Eilen kyynelet silmissä katoin kuvaa kaverista, kellä laskettuaika lähellä meidän toista keskenmennyttä. Yllättävän kovasti iski pitkästä aikaa, luulin jo et oon selvinny pahimmasta. Ehkä lupa raskautua toi kuitenkin paineita, vaikka yritän olla niitä ottamatta. Onneks on töitä ja paljon puuhaa niin ei kerkeä miettimään!

Nyt vaan kaikille negan testanneille uutta puhtia seuraavaan kiertoon ja tuleville testaajille paljon plussia!

Pauveli voimia ensimmäisiin viikkoihin, ne viikot on varmasti pahimmat missä edellinen km on sattunut. Toivon todella että kaikki menisi hyvin ja nyt olisi teidän vuoro!

Susanne paljon voimia ylihuomiseen!

Mykerö mulla on sama homma, ja joidenkin kavereiden kuvat ja päivitykset sattuu paljon enemmän kuin puolituntemattomien... Tiedä sitten miksi, mutta niin se vain on. Facessa oonkin surutta blokannut joidenkin päivityksiä ihan vaan ettei turhaan tulisi paha mieli kun sieltä yhtäkkiä joku päivitys lävähtää.

Mulla on pahimmat kaks-kolme piinapäivää edessä, kun odottelen alkaako tuhruvuoto. Jos menee totutun mukaan niin se alkaisi ma tai ti. Perjantaina sitten menkat. Toivon niiiiiiiiiin paljon, että jäisi tällä kertaa vuotelut tulematta :smiley-angelic001

Hyvää naisten päivää ihanat, vahvat naiset! :hug013

Mykerö ja jellona, eiköhän nuo tunteet ole ihan luonnollisia, vaikka uskoisikin tai olisikin selvinnyt jo pahimman yli. Silti on menettänyt jotain niin rakasta, että ajoittain kaipaus nousee varmasti kipeämpänä mieleen. Ja tietysti asiat, jotka muistuttavat omasta menetyksestä, nostavat herkemmin tunteet pintaan.

Viime päivinä on pyörinyt paljon mielessä, että meillä saattaisi olla jo oma pieni, jos asiat olisivat menneet toisin.

Voimia Susanne lääkärikäyntiin!

Ja täällä… oon ihan varma että testaan negan koska pari yötä oon nukkunut levottomasti ja nyt alko päätä särkee. Niin Pms-oireita. Mut onneks menkkojen ei pitäisi alkaa vielä, kun on noi terot, kun on vasta kp 22, eli testaan kp 25 ja jätän sitten terot tauolle ja annan tädin tulla kylään.

Yöllä tässä kun valvoskelin ajattelin, että otettiin ehkä liikaa stressiä tästä yrittämisestä. Ja mun gradu on nyt siinä vaiheessa et mun pitäis satsata analyysiin ja unohtaa vähäks aikaa nää vauvahömpötykset. Niin kauan kun pyörin täällä 10x pvä, niin ei onnistu. Joten älkää pahoittako mieltänne, mutta päätin etten nyt katso tänne ennenkuin keskiviikkona tuun sitten kertomaan r-testin tuloksen ja sit katse kohti uutta kiertoa ja yk 5:ta. Lapsia tosiaan saadaan, ei tehdä, se oli analyysi tästä kierrosta! Mutta keskenmeno ei oikeastaan enää pelota, mikä on hyvä juttu, eli sen asian yli oon päässy. ( voi olla eri tunne sitten, kun oikeasti plussaa) Vaikka tietenkään mikään ei oo varmaa ennenkuin testaa, mutta kyllä mulla aina raskauksissa on ollu se tunne ilman testejäkään, ja nyt sitä ei oo-

Tsemppiä kaikille kierron erivaiheisiin ja ihanaa naistenpäivää!

Takaisin