Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rosann, ovulaatioon viittaavia tuntemuksia oli ja limoja. Vähän vaan hämää, kun limat kesti viitisen päivää (norm 3). Ja siksi myös mietin, että olisko ovis ollut laskennallista myöhemmin. Eli, jos tänään täti sapuukin, ovis on ollut sen pari päivää myöhemmin. Toivotaan nyt ettei pahoinvointi ole vain mielikuvituksen tuotetta... Aion testata vain yhdesti (toivottavasti). Km-raskaudessa hailakoita viivoja, eikä missään vaiheessa erityisen vahvaksi päässyt. Digillä kyllä viikot seuras mukana, mutta olisko hcg kuitenkin ollu koko ajan alarajoilla. Km:n jälkeen ajattelin, että seuraavalla kerralla testaan jollain eri testillä, etten voi verrata aikaisempaan. Mutta ostin kuitenkin saman apteekin raskaustestin. Tulin siihen tulokseen, että jos ensin edes positiivisen tuloksen saan, niin kuitenkin päädyn katsastamaan apteekin raskaustestin viivat.

Huomautan vielä, että kyllähän hailakoillakin viivoilla voi raskaus edetä hyvin. Ehkä se oli jotain vaistoa, kun piti niistä viivoista tehdä sellanen "stressi". Sitä vaan toivon, että jo raskauden aloitus menis vähän eri tavalla, niin uskaltais vähän iloitakin (vaikka mitään takeitahan ei koskaan mistään ole). Mutta nyt päivän puhiin. Mukavaa päivää kaikille!

no voi murrrrrr....just kun pääsen iloitseen että vuoto on kokonaan lakannut niin nytpä se alkoi taas :( jollei sit olis ne ekat kuukautiset...aamusta tein taas raskaustestin, en sillä et uskoisin olevani raskaana vaan että joko se ois nega, mutta ei,plussa siihen edelleen tulee,haalea mutta plussa kumminki.
voi toivottavasti teiltä alkaa satelemaan plussa uutisia!! antas kovasti toivoa siihen omaankin onnistumiseen sitten joskus!

Pauvelille ja sabetille plussaonnea! Voi että kun onkin jännä viikonloppu täällä, monta testaajaa ja sitä myöten plussaajaa! :wink

Äiti vaan, mitä sulle annettiin ohjeeksi vuodon kestosta ja raskaustestin tekemisestä? Mietin vaan, että kun mulla näytti raskaustesti plussaa vielä 3 ja 4 viikkoakin lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Noiden testien välissä vuoto jo loppui, mutta alkoi tiputtelemaan taas 4 viikon kohdalla uudelleen. Raskaustesti oli hailakka molemmissa testeissä eikä ollut järin haalistunutkaan 4. viikon kohdalla edellisestä testistä. Marssin sitten naistentautien polin päivystykseen ja ultralla ja verikokeella tarkistivat, että lääkkeellinen tyhjennys ei ollut riittänyt tyhjentämään kohtua kokonaan, vaan tyhjennys vaati muita toimenpiteitä. Tuo vuotaminen on kyllä niin ärsyttävää ja jotenkin itsestäni ainakin tuntui, ettei henkinen toipuminen edes oikein pääse alkuun niin kauan kuin vuotoa oli.

Kyllä mäkin olen aina stressannut niitä viivojen vahvuuksia. Mutta se ei oikeesti kerro yhtikäs mitään. Km raskaudessa mulla oli korkea hcg ja testit suht haaleita.

Mussa on kyllä vähän megatestaajan vikaa, kun se plussa tulee :) Mulla odottaa myös pari digiä, että saan testata plussan jälkeen.

Diku, ei ole omega-valmisteita käytössä. Täällä mennään foolihapon, d-vitamiinin, vehnänalkioöljyn ja greippimehun voimin nyt toista kiertoa (aloitin siis viime kierrossa mehun litkimisen ja vehnänalkioöljyn). Tosin kun toi öljypullo loppuu, niin voisi ostaa toista vastaavaa valmistetta, jossa olis ne omegatkin samassa. Ellei sitten tulla tupsahtaisi se plussa ennen sitä!

Olen tehnyt jo megatestaussuunnitelman, jos joku päivä saan sen toisen viivan herkkyydeltään 10-tikkuun. :laughing021

Starling; aika samanlaiset listat :) meillä E-vitamiini,sinkki,seleeni,foolihappo,D-vitamiini,monivitamiini,kromi,e epa valmiste ja tietty ihqu greippimehka ;)
No joo mietin et vaikuttaako omega valmisteet menkkojen tyyppiin?Kun leikkauksissa lisää riskiä vuotoihin.

Mimmu täällä ollaan taustalla roikuttu :) Tänne kuuluu ihan kohtalaista. Ajatukset keskenmenosta on alkanut siirtyä raskauden yrittämiseen. Painajaisia olen nyt viikon verran nähnyt joissa,joku läheinen ammutaan silmieni edessä.
Palattuani tällä viikolla takaisin töihin s - lomalta fiilikset oli ihan jees, kunnes työkaverini joka tiesi raskaudesta pahoitteli km:sta ja enkä ollut kertonut asiasta hänelle.Tämä tieto on tullut toisen työkaverin kautta hänelle, kun soitin sairaalasta tähystyksen jälkeen yhden työasian , joka ei voinut odottaa ja hän onnitteli puhelimessa raskaudesta ja joutui samassa lauseessa pahoittelemaan km:stä(kun sanoin ,että kiitos onnitteluista mutta turhaan) Ovat kahvipöydässä yhdessä juorunneet siis asiasta ja nyt koko työpaikka tietää asiasta. Ihmiset sitten osaa olla tahdittomia!!! Joudun ottamaan asian puheeksi,kun seuraavan kerran näen työkaveriani, että keskenmenoni ei ole kahvipöytä keskustelu aihe ja toisekseen on erittäin loukkaavaa toisen henkilökohtaisia asiaa mennä kertomaan eteenpäin. Kyllä pistää vihaksi! !:smiley-angry007
Mutta muuten kuuluu hyvää, aloitin pienen dieetin ja innostuin liikunnasta mistä en ole koskaan pitänyt. Onneks on aurinkoisia päiviä, nii piristää synkkinäkin päivinä :)

Mä laitan pökköä pesään teille. Koiran ruoka haisi pahalle ja metalli maistuu suussa :D

Haha, halvat huvit :D

Meidän koira ei ole kyllä koskaan huomannut mitään. Mutta se onkin uros ja 14-wee. Mä itseasiassa epäilen sillä jo dementiaa.

Niin, kiva kuulla susta Soma! Ikävää käytöstä sun työkavereilta mutta hyvin tyypillistä juoruamista työpaikoilla :( Kyllä mäkin antaisin palautetta moisesta.

ei mulle annettu oikeen mitää ohjetta vuodon kestosta saati testailusta,annettiin vaan se jälkitarkastusaika. oon ihan omaks "ilokseni" testaillu,oikeestaan vaan siks et tietäs millon vois olla mahollista raskautua uudestaan.
nuista testeistä plussan jälkeen, mä olen testannu jonkin aikaa aina että vahvistuuko viiva. viidennessä keskenmenossa menikin just niin että ehdin testata viikon ajan haaleita plussia ja sitten alkoi vuoto.tuossa viimeisimmässä taas viiva vahvistui kyllä nopsaan mutta sehän olikin kyllä ihan "normaaliraskaus" eikä olis luultavasti keskeytynytkään ilman sitä tulehdusta mulla (jos se nyt tulehdus sen synnytyksen käynnisti mutta lääkäri oli asiasta melko varma,voi kunpa sais varman vastauksen jälkitarkastuksessa)

ääh,anteeks huono sanavalinta,tuo normaaliraskaus,suurin osahan sellasia on,ellei jo alussa huomata jotain poikkeavaa et ois riski keskenmenoon, tarkotin vaan että myöhäisessä keskenmenossa harvoin syy missään kehityshäiriössä tai sellaisissa vaan yleisin syy kuulemani mukaan juurikin tulehdukset.

Hei, mikä on toi liuskatesti?? Oon ite testannu ihan noilla apteekin testeillä

Mullahan oli hcg tosi alhainen siinä vaiheessa kun piti tyhjentää. arvo oli vaan 5..mut raskaus olikin keskeytynyt itsestään jo kuusi viikkoa aiemmin. Joten aattelen ite et vois olla hyvä testata usein ja pyytää tk:sta vaikka noita hcg arvoja jos ei kukkaro kestä ultrissa ravaamista.

Tulin just poikaani koskevasta psykologitapaamisesta, jossa olin tällä kertaa yksin. Kerroin sitten samaan syssyyn koko tän raskausprojektin ja keskenmenon ja jotenkin jäi tosi oudot fiilikset itelle. Jotenkin se työntekijä sano "oot sitte aika vanha kun lapsi olis täysi-ikäinen…ja että ehditkö sitte panostaa tähän poikaan jolla tätä kehityshäiriöö on.. " Tuli kyllä aika paska olo. Hyväähän hän varmaan tarkotti, et kantsii miettiä ennenkuin projektiin ryhtyy, mutta silti… Kyllä me näitä asioita mietittiin jo pari kolme vuotta. Ja välillä sitä itelläkin on sellaset fiilikset et luopuis vaan tästä touhusta ja alkais vaikka uuden harrastuksen. No kesään asti mennään tälläin ja sitten kierukka takas jos ei mitään kuulu.

Rosann, johan oli kommentti psykologilla...mä olen ollu siinä luulossa et niiden takoitus on enempi kuunnella asiakasta kuin antaa omia mielipiteitä varsinkaan nuinkin isossa asiassa. minä olisin kyllä loukkaantunut ja paljon!!

Soma, sääli että selän takana puhutaan. Mutta ite ajattelin että ihan hyvä kun km kerrottiin ennen mun töihin paluuta muille ja asiaan on otettu kantaa ainoastaan mikäli oon itse aiheen aloittanut. Tsemppiä :Heartpink

Takaisin