Yrittämisen 2014 aloittavat

Larissa, ihana kuulla et mies on tullut tuohon tulokseen :)

Ja tervetuloa Omppunen! :)

Erehdyinpä sitten itsekin tilaamaan ovistikut, vaikka "minähän en mitään tikuttele, tulee kun tulee" :grin Nojuu, ehkä tässä vielä eniten kiinnostaa omat aavistukset ja tuntemukset päivien oikeeseen osumisesta, kun kierto on niin epäsäännöllinen. Täytyy kuitenkin myöntää, et haluan jo tietää päivät myös yrityksen kannalta, vaikka kovasti yritän olla hätäilemättä asian suhteen :)

Musta se oviksen tikuttelu on ihan mielenkiintoista vaikka ei hampaat irveessä vielä yrittäisikään. Oppii ehkä niiden avulla tunnistamaan oviksen :)

Olen kyllä ihan loistavalla fiiliksellä nyt, kun tiedän että pääsen renkaasta kohta eroon. Ei haittaa edes nämä kettumaiset sivuoireet mitä rinkula aiheuttaa, sillä kohta ei enää tarvitse kärvistellä. :D

Yllätin eilen miehen katsomasta söpöjä isä-vauva videoita netistä <3 Katsottiin lisää sitten yhdessä :)

Millainen tilanne teillä Marras on meneillään? Ette vissiin vielä kovin pitkään ole yrittäneet? Oliko sullakin aiemmin rengas vai muistanko väärin?

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app

Hih, ihania nuo miesten söpöilyt asian suhteen :)

Tosiaan tuolloin helmikuussa jätin renkaan pois, joten nyt on neljäs kierto menossa. Kierron pituudessa on vaan ollut vielä aika reilusti heittoa, mutta toivoakseni ne on nyt tasaantumaan päin. Viime kierto lyheni ja ite menkat oli myös normaalimmat. Ei mulla tosin ennen rengastakaan ole ollut mitenkään päivän tarkka kierto.. Aika rennoin mielin tässä vielä odotellaan odottamista ja toivottavasti osataan myös jatkaa näin :) vaikka oma pieni olisi kovin toivottu.

Oliko sulla jotain oireita renkaan jättämisen jälkeen? Kiva kuulla muiden kokemuksia :) Itselläni oli aikoinaan aika lailla tarkasti päivälleen kierrot 28 päivää, mutta olin tosiaan silloin 16 vuotias ja nyt 27. Eli saa nähdä...

Samalla asenteella aion itse sitten olla, jos ja kun aletaan yrittämään eli tulee jos on tullakseen :) Tai ainakin nyt sanon näin :grin Jänskää!

Juteltiin eilen vielä vauvahommista miehen kanssa ja mietin ääneen sitä, että eihän se sanottua ole, että se heti sieltä tärppäisi ja useimmiten ei.. No mies sitten tuumi, että jos nyt vaan jättää sen renkaan pois tämän jälkeen ja menee kortsulla sitten kuukauden tai kaksi, että kierto tasaantuisi.. Noh eihän se välttämättä silti niin pian (n.7 vuoden) renkaan käytön jälkeen tasaannu, mutta silti olin ehdotuksesta aivan innoissani :smiley-bounce005!!!!! Eli Juhannuksen jälkeen lähtee rengas ja luomuna mennään. Jännää!! o_O Alkaa ihan tuntumaan, että jes kohta tässä vois olla raskaanakin.. Kun ennen mies, vaikka vauvan haluaakin on just ollu tyyliin: no sä tuut raskaaks, maha kasvaa ja sit se syntyy. :p Silleen, et ihanks tosi se menee noin helposti!?!?! Eli näköjään mieskin näitä miettii, mutta ihan keskenäni saan kyllä kuumeilla ja funtsia näitä. Luulenpa, että on hommassa mukana, kun ihan tosissaan oon sitten raskaana. :alien

Ja tosiaan kiinnostaa kovasti myös onko kierrot pysyneet renkaan jälkeen ok ja mitä oireita on tullu??

Niin ja Omppunen: Olemme miehen kanssa vain päättänet, että about Elokuussa aletaan yrittämään.. Kai se oli sellanen "totutellaan nyt tähän ajatukseen" juttu ja parit isommat juhlat tiedossa myös kesälle. Eli työtilanteet sun muut on ihan ok kunhan näköjään kidutetaan tässä itseämme Elokuuhun saakka. :happy090

Eipä onneksi ole renkaan jälkeen ollut muuten mitään kummempaa. Hiukset rasvottu aika lailla ihan jonkin aikaa, mutta sekin on mennyt ohi. Mulle tosin sopi nuo renkaat muutenkin siinä mielessä, että ei ole ollut mitään ongelmia niiden käytön aikana ja viitisen vuotta ne ennätti olla.

Siija, tuo on varmaan sitä miehistä itsevarmuutta :grin sitä oli täälläkin aloituksen aikaan ilmassa ja nyt ollaankin sit vähän ihmeissään, et mitä, eikö vieläkään... :grin Mutta ihan hyvinhän se voi mennä myös just noin et tuut raskaaks, maha kasvaa ja se syntyy, eihän sitäkään tiedä, toivotaan :) :)

No näinpä :)
Oon vähän myöhässä noitten foolihappojen ja vitskujen kanssa. Ja itseasiassa sitä mieltä, että onhan niitä vauvoja terveenä syntynyt ihan vaan normaalilla monipuolisella ruokavaliolla. No ostinpa nyt kuitenkin Multi Tabs raskaus ja imetys vitamiini purkin ja ensimmäisen juuri otin, kun siinä nyt on se foolihappokin sitten mukana.. Taidanpa olla jotenkin vähän kaikkeen vastaan tollaseen purkista otettuun, mutta eipä kai tuosta nyt haittaakaan voi olla.

Joo Marras sama täälläkin, että hyväksi olen havainnut ehkäisyrenkaan kyllä eikä mitään oireita ole näiden vuosien aikana siitä tullut, mutta ihan mielekiinnolla kuitenkin odottelen mitä tapahtuu, kun sen pois jättää. :happy119

Siija, meillähän jääkin sitten samoihin aikoihin renkaat pois, kun lopetan omani perjantaina. Voidaan sitten vertailla oloja :D On tämä jännää!

Joo mä otan renkaan pois Sunnuntaina :D Oikeastaan saas nähä kuinka kauan jaksetaan kumin kanssa mennä. Vähän toivoisin, että Heinäkuun puolenvälin jälkeen, kun nämä juhlat joista puhuin mm. yhdet ystäväpariskunnan häät ois juhlittu niin mun puolesta ei enää tarttis kumeilla. Kesäloma olis edessä Elokuussa ja tiedossa ihan vaan relailua ja vähän Suomen kiertelyä.. Joten en nää syytä miksi ei vois ihan jo yrittääkin. Jos ei tärppää niin voihan sitä sitten pari loma siideriä ottaa, mutta kyllä tässä on sen verran ikää (26), että ei oo niin minkäänlaista hinkua mihinkään baareihin tai festareille.. Ei oo ollu enää pitkään aikaan. Voisin tuota miehelle ehdottaa, mutta pieni kutina on, että haluaa pitäytyä Elokuussa.. On tainnu tulla sille jotenkin kuitenkin shokkina tää vauvahömppäily, kun aina ennen oon niin coolisti vaan suhtautunu sukulaisten kyselyihin, että "ehkä joskus, ei ainakaan vielä" ja "kaikki aikanaan", kun nyt tekis vaan mieli huudella kaikille, että NYT haluan vauvan!! :p Miehellä kestää aina vähän sisäistää noi hommat, vaikka sanoo olevansakin ihan mukana tässä, voi raukkaa :grin Vaimo on muuttunu yhtäkkii hulluks vauvakuumeesta. :happy093:happy093No joo tulipas taas vuodatettua.. Mutta siis kenellekään ei olla kerrottu tästä projektista, vaikka mieli tekis. Onko teillä kukaan tietoinen tulevasta vauvan yrityksestä??

Sellasta vielä metiskelen, että onko teillä kellään koiraa/koiria?? Meillä on yksi uros vähän yli vuoden ikäinen nyt. Kiltti kaveri ja pieniä vauvoja käy haistamassa ja menee pois. Isompia noin leikki-ikäisiä vähän karttaa/pelkää, mutta ikinä ei mitään heillekään tekisi. Vaan, kun on kuullut kaikennäköistä, että voivat tulla omistushaluisiksi "tiineestä nartusta" tai olla mustasukkaisia vauvalle. Toisaalta taas voivat suojella vauvaa ja tulla hyvinkin toimeen. Mielestämme ollaan koirasta ainakin yritetty kasvattaa sellaista, että tietää, ketkä meidän taloudessa on pomoja
:p. Kuitenkin on aika hellittelyn kipeä poitsu ja jos ei ole päivän halimisia saanut sen sitten huomaa, kun vinkuna käy.. Aika näyttää, mutta ajatus koirasta luopmisesta ei ole todellakaan käynyt mielessä ja toivottavasti ei tuollaista ei koskaan tarvitsekaan alkaa miettimään.

Itsekin uskon saavani nuo foolihapot ihan ruuasta, kasvisten käyttö on sen verran runsasta :) Sen varmaan haluaa jotenkin kaiken varalta, kun tietää puutoksen mahdolliset seuraukset. D-vitamiinia taas syön talvisin silloin tällöin ihan itsenikin takia, kun semmosten ruokien käyttö meinaa meillä olla satunnaisempaa.

Minä taisin tuumailla miehelle vauva-asiasta ennen viimeisen rengaspaketin ostoa. Vähän oli järkytystä ilmassa, tyyliin "KOLME kuukautta!" :grin mutta muuten suhtautui myönteisesti koko asiaan ensijärkytyksen jälkeen. Itse en ole aiemmin oikein tiennyt haluanko niitä lapsia, niin taisi tulla yllätyksenä :)

Vähän samanlainen on tilanne myös tuon muille kertomiseen suhteen, ei olla kerrottu kellekään. Toisaalta tekisi mieli jutella jonkun kanssa, mutta itselleni tää on ehkä liian henkilökohtainen asia, en oikein tiedä kelle tämmöisestä puhuisi ja mitä tästä puhuisi :confused: Ja koiria löytyy tyttöjä kaksinkappalein, isompi aikuinen ja pienempi vielä aika nuori. Mulla on aika hyvä luotto, et nuo oppii olemaan oman perheen vauvan kanssa, kun opettaa positiivisesti siihen. Varsinkin tuon isomman kans, et vauva merkitsee sitä et saa olla siinä paljon mukana, eikä et vauva on vain pois hänen huomiosta. Etukäteenhän sitä ei tietenkään varmaksi tiedä :) Isompi karttaa vieraita riehakkaita taaperoita, enkä niiden seuraan laskekaan, kun reaktiot on arvaamattomia. Tuttavan taapero on antanut vuorotellen koiralle kädestä ruokaa ja nyrkkiä, niin eihän tuo sitä ymmärrä, kun ei ole sellaiseen tottunut.

Mie olen puhunut vauvakuumeesta vain siskolle ja parille kaverille. Äidille tai isälle en viitsi sanoa, innostuvat vain liikaa :grin

Meillähän ei siis varsinaisesti vielä yritys ala ja en ole viitsinyt miestä säikytellä puhumalla varsinaisesti vauvaKUUMEESTA vaan on pohdittu, että voisi olla kohta oikea aika. Katsotaan miten tässä edetään :) Meinasin, että otan renkaan pois jo tänään illalla (normaalisti olisi pitänyt antaa olla huomiseen aamuun). Kumejahan tuo mies ei ole edelleenkään ostanut...

Meillä on myös koira, leikattu sekarotuinen tyttö, joka tulee lasten kanssa tosi hyvin toimeen. Konttaavia vauvoja vähän pelkää (miettii varmaan, että mitä ne sellaiset nelijalkaiset ihmiset on :grin), mutta muuten rakastaa lapsia. Uskon, että tottuu elelemään lapsen kanssa, mutta tottakai sitä yhdessäoloa täytyy hieman tarkkailla.

No niinpä :grin Tasan tarkkaan kyllä tietää mitä siitä seuraa. :grin No olen sanonut, milloin niitä pitää alkaa käyttämään jos niitä haluaa käyttää. Itse en ole mitään ehkäisyvälineitä ostamassa :wink Taitaa miehellä olla salainen vauvakuume, heh hehe :grin

meillä ihanat häät takanapäin ja miehen kanssa keskusteltiin häitten jälkeen että voisimme jättää ehkäisyn nyt kokonaan pois ja aloittaa yrittäminen nyt ihan aluksi tuolla tjoittailu meiningillä:)

Nnipsu, onnea tjottauluun! Toivottavasti tärppäisi pian :)

Täällä alkoi kp 1 ensimmäisestä luomukierrosta vuosiin. :) Kumeja ei mies ole edelleenkään ostanut, mutta muutaman löysin itse laatikon perukoilta (päiväykset ok). Saa nähdä milloin mies ostaa lisää, jos ostaa...

Mitäs muille kuuluu? :)

Täällä lähti rengas Sunnuntaina mäkeen. :D Nyt sitten viimeistä tyhjennysvuotoa odotellessa.. Ja Larissa tilanne on täällä sama, eipä ole kumeja näkynyt ;) Saas nähdä kuinka tässä käy.

Tervetuloa Nnipsu!

Larissa onko mies mitään tuuminut asiasta nyt?

Itse odottelen et ovis joskus ilmestys noihin tikkuihin.. hankala vaan kun kierto heittää ja venyy. Tosin pari päivää on jäänyt välistä tikuttamatta, mutta mitään tuntemuksia ei ole ollut asian suhteen. Ja tarkoitus oli tikuilla just varmistaa et tulkkaanko nuo omat tuntemukset oikein.

Marras, eipä olla asiasta juteltu. Annan asian mennä omalla painollaan, kun ei mulla ole raskautumisen kanssa hengenhätä :) Eipä ole juuri tullut tässä koko asiaa mietittyä, kun on viimeinen tyhjennysvuoto päällä sekä joku kesäflunssa kuumeineen. Mutta eipä mies edelleenkään ole niitä kumeja ostanut :grin

Onnea sinne oviksen bongailuun! Greippimehu vois helpottaa asiaa :wink

Takaisin