Yrittääkö toista lasta vai ei - kas, siinäpä pulma

Koitan pitää ensisijaisesti mielessä sen, että koitetaan nyt ensin tämä ensimmäinen (kauan odotettu) maailmaan. Hankala kuitenkin olla hiukan ajattelematta sitä yhtä pakkasessa odottelevaa alkiota. Notta jospa sittenkin.. Alunperin kun haaveissa oli että puoliso synnyttää esikoisen ja minä toisen. Nyt kävikin näin että minä olen raskaana ja puolisolle tämä ei onnistu. Ollaan tosi onnellisia tästä raskaudesta. Meillä on molemmilla useampi sisarus , mutta samalla maailmantilanne ja oma terveys jne mietityttää myös. Joten, katsellaan.
 
Minä olen 40 v ja lapsi on nyt 1v4kk. Haluaisin toisen, mutta mies jahkailee. Kauan tässä ei voi miettiä, kun kello tikittää. Aion olla kotona ainakin siihen asti kun lapsi täyttää 2v enkä haluaisi laittaa esikoista välillä hoitoon, jos saadaankin vauva. Uskon että raskauskin ois helpompi jos ei tarttis istua päiviä tietokoneen ääressä.

Meidän parisuhde on ollut vauvavuotena kovilla, mutta haluaisin lapselle sisaruksen. Omat sisarukseni ovat parhaita ystäviäni.

Tällä hetkellä lapsen kanssa on tosi helppoa, mutta tiedostan kyllä että haasteita tulee 2-3v ikäisenä ja siihen samaan tulis vauva ja univaje.. Olen valmis ottamaan haasteen vastaan, kunhan saatais mies samalle linjalle!
 
Minä olen 40 v ja lapsi on nyt 1v4kk. Haluaisin toisen, mutta mies jahkailee. Kauan tässä ei voi miettiä, kun kello tikittää. Aion olla kotona ainakin siihen asti kun lapsi täyttää 2v enkä haluaisi laittaa esikoista välillä hoitoon, jos saadaankin vauva. Uskon että raskauskin ois help kun öompi jos ei tarttis istua päiviä tietokoneen ääressä.

Meidän parisuhde on ollut vauvavuotena kovilla, mutta haluaisin lapselle sisaruksen. Omat sisarukseni ovat parhaita ystäviäni.

Tällä hetkellä lapsen kanssa on tosi helppoa, mutta tiedostan kyllä että haasteita tulee 2-3v ikäisenä ja siihen samaan tulis vauva ja univaje.. Olen valmis ottamaan haasteen vastaan, kunhan saatais
Miehet ja niiden aivoitukset! 😁
Mulla mies (+40) haaveilee jo toisesta...! Kyseli kovin et milloin se olisi mahdollista. (Tämä nykyinen laskettu aika helmikuussa 2023).
 
Tjaah. Ajattelisin melkeinpä että tuo sisaruksien ikäeron määrittää isän aktiivisuus lastenhoidossa. Jos sisarus syntyisi pienellä ikäerolla niin paljon isomman hoitamisesta jäisi sitten isän hommaksi, jotta äiti ei ylikuormitu. Äidin aika kun menee helposti lähes kokonaan vauvanhoidossa. Jos isimies on motivoitunut hoitamaan jälkikasvuaan, omakin toive on isompi perhe ja biologinen kello tikittää ... niin eipä sitä ehkäisyä varmaan lasten välissä sitten edes tarvita. :Winking Face:

Oma kokemus on että +2v on hyvä ikäero sisaruksille, sillä lapsen nukkuminen paranee huomattavasti kun ikä menee tuonne likemmäs 2v. Äitikin jaksaa paljon paremmin jos on vain yksi herättelijä.
 
Täällä yksi nelikymppinen, olen aina ajatellut yhden riittävän ja tähän kompromissiin tultu yhdessä miehen kanssa. Mutta kuinka pääsikin käymään, raskaana ollaan. Täällä totutellaan ajatukseen hiljalleen ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ❤️
 
Takaisin
Top