Ylipainoiset odottajat

mammattaa

Jostain jotain jo tietävä
Helmimammat 2017
Onko täällä muita, joilla kiloja löytyy reippaasti jo ennestään? Huolettaako, jännittääkö telkkarin kommentit? Tähän ketjuun voisi purkaa tuntojaan tästä aiheesta...

Itselläni kiloja on reilustikin ja edellisestä raskaudesta jäljellä vielä jokunen. Yritin niitä kyllä pudottaa ennen uutta raskautta, mutta enpäs ehtinyt... Nyt yritän kiinnittää huomiota ruokaan ja välttää herkkuja parhaani mukaan. :)
 
Täällä ollaan. 10 kiloa isompana kuin edellisessä raskaudessa... nää ei kyllä jääny raskaudesta... vaan kutsun näitä äitiyslomakiloiksi... Edellisessä oli raskausdiabetes. Ei kovin mukava juttu ollenkaan. Terkkarini on kovin asiallinen tyyppi, joten en ole huolissani niistä kommenteista, vaan lähinnä omasta ja lapsen terveydestä... mutta vähän myöhästä itkeä
 
Onko täällä muita, joilla kiloja löytyy reippaasti jo ennestään? Huolettaako, jännittääkö telkkarin kommentit? Tähän ketjuun voisi purkaa tuntojaan tästä aiheesta...

Itselläni kiloja on reilustikin ja edellisestä raskaudesta jäljellä vielä jokunen. Yritin niitä kyllä pudottaa ennen uutta raskautta, mutta enpäs ehtinyt... Nyt yritän kiinnittää huomiota ruokaan ja välttää herkkuja parhaani mukaan. :)


Onko raskausdiabeetestä?
 
Minulla kans paino noin 82 kg. ja pituus 158 cm.... En ole käynnyt neuvolassa vielä... Toivottavasti ei tuu raskausdiabetestä...
 
Mulla paino keikkuu nyt 90kg korvilla ja edellisessä raskaudessa se tosiaan oli ennen raskautta 80kg hujakoilla. Jotenki aattelee, etten kyl tällä kertaa selviä ilman sitä radia. (Pituus 167cm)
Sillon edelliskerralla mulla ei ollu sokerirasituksessa poikkeavia arvoja, mut 6 vko ennen laskettua olikin yhtäkkiä sokeria virtsassa
 
Mulla ei ollu edellisessä raskaudessa radia. Kävin kahteen otteeseen kokeessa ja molemmilla kerroilla hyvät arvot. Toivottavasti tälläkin kertaa
 
Täällä ylipainoa on.. 94kg ja 160cm mulla oli raskausdiapetes ku odotin 2011 syntyvää muksua mut sit poika joka syntyi 2012 niin sen odotuksessa ei ollu.
Mulla ei tullut sen raskausdiapeteksen aikana odotuksessa yhtään kiloa vaan laihduin muutaman kilon niin olin sit kevyempi ku aloin seuraavaa oottaa eikä diapetestä ollutkaan enää. Nyt kyl vähä jännittää mitä sanovat sit ekassa neuvolassa ja sokerirasitukseen joutuu varmaa jo aika aikasin
 
Mullakin ylipainoa (painoa noin 90kg ja pituutta 171cm). Kommentit kyllä jännittää, mutta yritän parhaani mukaan elää terveellisesti, niin jospa se painokin pysyis aisoissa. Ja juuri ennen raskautta (IVF hoitojen aikana) kävin kehonkoostumusmittauksessa, joka osoitti, että lihasta on enemmän, kuin läskiä ja nestettäkin aika määrä, joten jospa tää tästä :nailbiting:
 
Mulla on myös painoa reippaasti. Ekassa raskaudessa ei ollut radia (onneksi) ja vauva oli normaalikokoinen (syntyessään 4275 g, 53 cm, mutta syntyikin 41+6).

Nyt jännitin terkan kommentteja tosi paljon, kun nyt on eri terkka kuin viimeksi. Onneksi hän oli tosi rauhoitteleva ja osasi puhua just oikein. Minä itse tässä taidan painoasioita eniten jännittää.
 
Itelläkkii +10kg ylimäärästä (82.5kg/171cm). viimesimmät raskauskilot oon saanu puotettua, mutta nää 10kg vielä on.. miullakaan ei oo ollu radia missään raskauksissa, onneks. Toivotaan että nyt pienemmillä annoskooilla pääsis vähän painossaki alemma, kuhan vaan vauva ottaa tarvihtemansa. Miulla sufi sama vaiva, että omassa päässä se paino on ongelma ja teen siitä ihan liian ison asian, terkka oli miullaki tosi mukava.
 
Minullakin on kymmenisen kiloa ylipainoa. Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että vauvalle ei ole haitaksi, vaikka oman painon pyrkisi pitämään mahdollisimman samana raskauden aikana? Ajattelin mahdollisimman hyvin pyrkiä tähän, mutta saa nähdä kuinka hyvin onnistuu... Se ainakin helpottaa ettei tällä hetkellä tee yhtään mieli karkkia tai pullaa. :bored: Toisaalta, tästäkään ei varmasti kannata ihan hirveää stressiä ottaa, keskittyy vaan siihen että syö monipuolisesti!
 
Ei oo haittaa vaikka odotuksen pysyisi samana ja saa laskeekin jos ylimääräistä, itellä nää käytii läpi sillon kun oli se raskausdiapetes
 
Itellä on tällä hetkellä ylipainoa noin yli 20kg. Juuri ennen kuin tulin raskaaksi, olin saanut 10kg pois. Vähän jänskättää mitä neuvola täti sanoo, kun tuota painoa on, mutta se sanoo sit jos sanoo :) oon kuitenkin todella lyhyt 153 ja painoa on se 83 :sad001 no sen näkee sitten, olen kaikkeni yrittänyt että oisin saanut sitä enemmän alas. Mutta aika loppui kesken :D
 
En oo jotenkaan mieltänyt itseäni "virallisesti" ylipainoiseksi, sillä oon aina ollut pitkä ja rotevarakenteinen. Terkka kuitenkin sanoi taikasanat nla:ssa, että painoindeksisi takia sulle tehdään sokerirasituskoe, joten pakko kai se on myöntää, että muutama kilo yläärästä roikkuu. :p :D Oon 178cm pitkä ja lähtöpaino raskauteen tais olla 85 tai vähän yli.
 
Mulla on ylipainoa +30 kiloa ja pelkään etteivät löydä ees sydänääniä huomenna ekassa neuvolassa näitten läskien läpi ja nyt on vielä kauhee turvotus vaikka viikot vasta 7+5
 
En oo jotenkaan mieltänyt itseäni "virallisesti" ylipainoiseksi, sillä oon aina ollut pitkä ja rotevarakenteinen. Terkka kuitenkin sanoi taikasanat nla:ssa, että painoindeksisi takia sulle tehdään sokerirasituskoe, joten pakko kai se on myöntää, että muutama kilo yläärästä roikkuu. :p :D Oon 178cm pitkä ja lähtöpaino raskauteen tais olla 85 tai vähän yli.

Et sä mun mielestä ylipainoinen oo mutta noi painoindeksit on niin armottomat eikä ota huomioon ihmisten ruumiinrakennetta
 
Ei ne koita sydänääniä löytää neuvolassa ensimmäisellä kertaa. Ainakaan mulla ei oo koskaan yritetty. Vasta toisella käynnillä. Ne on niin hentoset ettei välttämättä dopplerilla kuulu, eikä tarkoitus ole aiheuttaa siellä turhaa huolta.
 
Itselläni 6.7 ensimmäisen neuvola ja ylipainoa löytyy kyllä,jännittää mitä terkkari sanoo?
Onko kukaan löytänyt mistään oikeasti isokokoisia äitiyshousuja kun kauhee turvotus jo nyt päällä ettei tavalliset housut voi olla kuin nappi auki.
 
Voi ei varmistaako ne mitenkään ja missään että on raskaana ja sikiökin siellä kasvaa ku mullakin ollut aiemmin tuulimunaraskaus niin pelkään et ei pikkuista nytkään ole siellä vai pitääkö tässä elää epätietoisena sinne 12 viikolle ku ilmeisesti vasta ultra? Apua
 
Miukuli, joissain neuvoloissa saattaa olla ultraääni, mut sydänääniä sillä doblerilla ei pysty kuunteleen ennenku n.10+. Meillä pitää käydä yksityisellä jos haluaa ultraan ennen niskaturvotusta ku meidän neuvolassa ei ultralaitetta ole :/ jos jotain erityisiä riskejä, vuotoja tms ni sit saattaa päästä kunnalliseen ekstraultraan mut seki riippuu ihan tilanteesta.
 
Takaisin
Top