Yli kolmekymppiset esikoista odottavat

Vielä yksi yli kolmekymppinen ensikertalainen... :) 15+1 menossa ja tänään ekaa päivää ihan "normaali olo"... Ehkä pääsen nauttimaan siitä "seesteisestä keskiraskaudesta" lopulta...
 
Esittelen minäkin itseni: 37v-ensiodottaja ja viikot on nyt jo 31+3. En ole tätä palstaa aikaisemmin huomannut, mutta kylläpä oli rohkaisevaa luettavaa! En olekaan ainoa, jolle tämä päätös lapsen "hankinnasta" on venynyt/ asiaa on joutunut miettimään pitkään - eli siis että haluanko/ olenko valmis äidiksi. Itse asiassa on monesti tuntunut, että tämä on vähän sellainen vaiettu asia. Itse en ole kauheasti lähtenyt (paitsi aivan parhaille ystäville) avautumaan siitä, että nyt vasta olen raskaana, kun vasta nyt alkoi tuntua siltä, että voisi yrittää lasta. Mieheni on 40v ja hänellä se vauvakuume alkoikin, ts. hän alkoi puhua lapsen hankinnasta. Nyt kun raskaus on jo näin pitkällä, niin on ehkä roolit vähän menneet toisin päin eli minä etsin tietoa raskaudesta ja hommailen vauvanvaatteita ja mietin muita tarpeellisia hankintoja tänne kotiin vauvaa varten. Toki mieskin on edelleen innoissaan lapsen saannista, mutta kai se miehelle konkretisoituu eri tavalla vasta lapsen synnyttyä... Ja niin varmaan minullekin :Heartpink
 
Dootti, tervetuloa porukkaan! Täällä esikoisen odottaja, joka nauttii paraikaa energisestä ja aivan mahtavasta keskiraskaudesta. Nyt viikolla 18+3. Mahaa kasvaa vauhdilla, ja vaikuttaa jo joidenkin asioiden tekemiseen, kumarteluun ja esim. pihahommissa kyykkimiseen, mutta kaiken kaikkiaan menee todella hyvin.

Mikä on erittäin jees pahoinvointisen ekan kolmanneksen jälkeen! Mulla loppui huono olo ja nälkäkuvotukset melkein seinään just jossain viikon 12 kieppeillä. Nyt olen oikein nautiskellut tästä hyvästä voinnista ja parina päivänä jopa vauvan ekojen liikkeiden tuntemisesta :Heartred

Toivottavasti myös sulle olo pysyy hyvänä ja voit tokalla kolmanneksella oikein hyvin :) Milloin sulla on laskettu aika?
 
Nessu,
Laskettu aika on 12.11.
Hui, onpa sinulla "aikasin" maha edessä... Itse joudun töissä kyykkimään ja nostamaan taakkoja, mutta uskoin pystyväni olla töissä kuitenkin rv 24 asti... Saattaa ilmeisesti olla turha toivo.

Tuuli78,
Tota on "olenko valmis äidiksi" ja "onko oikea aika" jne. on kyllä täälläkin pohdittu tosiaan... Viime vuoden lopulla sitten päätettiin, että nyt on aika. Aina olisi varmaan syitä miksi ei juuri nyt... ja onhan tässä nyt 9kk aikaa valmistautua äitiyteen.:)
 
Dootti, joo siis ei maha sinällään vielä estä minkään tekemistä, mut esimerkiksi kyykkiessä mahan litsaantuessa jalkoja vasten tulee epämiellyttävä paineen tuntu vatsaan. Samoin fillaroidessa huomaan välillä, että vatsa on isompi kuin ennen raskautta (oon siis rakenteeltani hoikka, joten tämä etukumpu on mulle uutta).

Mutta ihanahan vatsa on, ja vaan ihanammaksi käy, kun erottuu koko ajan yhä selvemmin, että nimenomaan vauvamasu kyseessä :Heartred
 
Takaisin
Top