Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Komppaan Beislaa. Vähän outoa olisi musta sellainen plussasta pihalle -meininki. Todellakin varsinkin pitempään yrittäneiden tai muuten vaikeimman kautta raskautuneiden ultrakuulumiset ja vointi muuten kiinnostaa, etenkin jos ollaan pitempään kirjoiteltu samassa ryhmässä. Ja kyllä varmaan suurin osa raskaana olevista luonnostaan ymmärtää mitä viitsii kuumeiluketjuihin kirjoittaa. Masukuvia ei kaivata. :)

Mä tein tänään jo negatestin kun puski herpeksen huuleen ja halusin alkaa sitä myrkyttää. Viime kierrossa mulla oli myös herpes ennen menkkoja ja molemmilla kerroilla se kasvoi parissa tunnissa monoliitin kokoiseksi. Epäilen siis että anastrotsolilla on näppinsä pelissä sen kanssa. Mun tissit on niitä syödessä myös olleet ihan hullun kokoiset aina oviksesta eteenpäin. Clomit ei tehneet mitään oireita ikinä, nää tuntuu pistävän hormonitoimintaan säpinää.

Beisla, yleensä toi rauhallisuus on just plussan merkki. ;) Mutta mäkin oon nyt rauhallinen, joskus taas friikkailen ja ajattelen että pimahdan jos ei nyt tuu plussaa. Mietin johtuisko tääkin fiilis siitä anastrotsolista. No, huomenna hanat aukeaa ja katsotaan sitten mikä fiilis.

MrsBee, tule toki tuonne keskenmenon kokeneiden salaiseen ryhmään turisemaan. Siellä on ihania tyyppejä ja välillä tosi vauhdikas kirjoitustahti. :)

Itselleni sopii tässä tilanteessa varmaankin paremmin foorumi, jossa voi aidosti purkaa nimenomaan lapsettomuuteen ja hoitoihin liittyviä tuntoja ja jakaa kokemuksia näistä aiheista. Parempi yhden eli minun vetäytyä kuin muiden mukautua.

Tärppionnea itse kullekin! :) Vertaistukenne on ollut tosi tärkeää ja arvokasta. Kiitos siitä.

Mollukka, harmi jos lähdet mutta välillä lapsettomuus on vain liian iso taakka. :sad001 Aina ei jaksa eikä tarvitsekaan jaksaa, toivottavasti löydät jonkin paikan keskustella. Ja olisin iloinen jos tulisit vielä joskus kertomaan miten teillä menee. Teillä on isommat hoidot vielä kuitenkin alussa vasta, uskon että teillä on hyvät mahdollisuudet saada nyytti syliin.

Mukavaa viikonloppua ja parempaa onnea teille muille testaajille:p

Mä en siis tänään edes viitsinyt vaivautua testaan. Eilen alkoi vähän tuhruttaan ja tänään jo enemmän ja maha meni sekaisin. Nyt siis kp 26 dpo 14. Eli luget vähän tolla 200 mg vähensi tuhrua, muttei kokonaan. Taitaa olla turhaa tänään enää jatkaa lääkettä ja yrittää väistää väistämätöntä. Nyt siis normikierron mukaan tänään ois varmaan kunnolla jo muuten alkanu.

Masennusfiilis meni onneks jo viikolla ohi, nyt on blaah olo. Mietityttää pitäiskö vielä tikuttaa ja laskea vai yrittää olla yrittämättä (tosi helppoa). Turhauttaa elää tulevaa "jos oon sillon raskaana" fiiliksellä. Haluttais varata syksylle kaukomatka kun "kerta voi vielä" ja mietityttää pitäiskö pari kiertoa olla yrittämättä kokonaan et vois varmasti lähteä. Mut toisaalta tuntuu et miten muka malttais tietoisesti siirtää yrittämistä nyt tässä vaiheessa, kun muutenkin tuntuu vaikeelta kun ei onnistu.:rolleyes:

Hyvää viikonloppua! Hiljenen juhlimaan synttäreitä ja vauvakutsuja...toivottavasti en saa jotain kohtausta siellä:rolleyes: ei vaiskaan! Oon kyllä niin onnellinen hänen puolestaan, mutta omia reaktioita ja ajatuksia on joskus vaikee kontrolloida.

Pahoittelut MrsBee. Täälläkin kp 2 ja blaah. Ajat sitten oon luopunut tosta mitäsjosoonraskaanasilloin-ajattelusta, mutta eipä olla kyllä mitään matkoja pitemmälle suunniteltukaan yritysaikana. Loma tekis kyllä hyvää yritykselle mutta ei oo varaa ja kaksi koiraa torppaa hyvin moiset ajatukset.

Onpa harmillista, että kaikki ei voida täällä kirjoitella.. Oon ite kauhean varovainen kirjottamaan mitään raskaudesta muualle kuin raskaana olevien ketjuun, mut jos joku oikeasti kysyy, niin toki kerron kuulumiset. Tarkoitus ei oo yritysketjuissa ruveta hehkuttamaan mitään..
Beisla kysyi, milloin mulla on neuvola. Se on 3.3. Meillä ei neuvolassa rutiinisti kai ultrata, viimeksi km-raskaudessa oli meillä vähän poikkeustilanne ja th yritti silloin sekä kuunnella sydänääniä että ultrata, mutta ei onnistunut, ja seuraavana päivänä kävin ultrassa toteamassa km:n. Siksi mua jännittää tää väli ihan erityisen paljon. Nyt siis oon menossa samoilla viikoilla neuvolaan ku viimeks.

Se siitä omasta navasta, mites Beisla? Testaatko vasta huomenna? Pidän kovasti peukkuja pystyssä sulle!

MrsBeelle pahoittelut menkoista :( Nuo mitä jos-ajatukset on itellekin niin tuttuja, mutta parempi tosiaan elää täyttä elämää eikä jossitella.

Mua ihan huolettaa Dolcetti, toivottavasti kaikki on kunnossa, kun ei oo aikoihin mitään kuulunut!

radioboca, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. :sad001
Mulla on tämä sama rauhallisuuden tunne ollut jo parissa aiemmassa kierrossa, joten siitä en päätellyt yhtään mitään. :)

MrsBee, pahoittelut sinnekin tuhrusta jos siellä jo uusi kierto alkoi. Toivottavasti vauvakutsuilla ei ollut liian rankkaa.

Suvetar, ei ihme että jännittää. Luuletko että yrittävät ultrata tälläkin kertaa? Pitkä aika tulee muuten odottaa.
Muakin huolestuttaa Dolcetin tilanne, kumpa mitään ei olisi sattunut.

Sori hieman lyhykäiset kommentit, pää on vähän sekaisin tänä aamuna. Nyt oli siis virallinen testipäivä. Teki mieli jättää koko testaus myöhemmäksi kun mitään oireita ei ole ollut. Heräsin sitten vähän ennen seitsemää ja kävin pissimässä purkkiin, mutta herätin vaimon niin kuin hän oli pyytänyt ja sanoin että hän saa tehdä testin, mua ei huvita. Menin takaisin sänkyyn, mutta muutaman minuutin päästä tuli käsky tulla katsomaan. Plussahan se, ei tarvinnut edes tihrustaa! Huh. Tuntuu vieläkin että katselisin jonkun muun testiä.
Mulla ei tosiaan ole ollut mitään oireita, mitä ei olisi ollut aiemmissa kierroissa. Rinnat on arat, mutta sama oli jo parissa letrokierrossa. Kovia menkkakramppeja tuli jo poikkeuksellisen aikaisin, mutta vähintään puolessa yrityskierroista on ollut "erikoisia" tai "poikkeavia" kramppeja, joten noista ei voinut päätellä yhtään mitään. Ei väsytä, palelluta, janota tai pissata sen enempää kuin yleensäkään tässä vaiheessa kiertoa. Eikä ole etova olo; sekin oon koettu useammassa aikaisemmassa kierrossa. :)

Yritystä oli siis 12/14 alkaen, nyt ensimmäinen IVF-alkio. Dpo on 16, ja vau:n raskauslaskuri antaa lasketun ajan lokakuun lopulle.

Liitteet

• r-testi.jpg
    r-testi.jpg
    14.2 KB · Katsottu: 221
Onnea Beisla!! Ihania uutisia tähän sunnuntaiaamuun :)

Lisää plussatuulia tänne, niin saadaan tämäkin ketju tyhjenemään tuonne odottajien puolelle :)

Suvetar: jaan tuon odottavan tunnelman :rolleyes:

Rinttis

Ihania uutisia Beisla!! Tulin ihan varta vasten katsomaan kun muistin että teillä testipäivä :) Pitäisikö perustaa odottajien puolelle tämän ketjun jatke?

Tuhannesti onnea Beisla :smiley-bounce016
Jännää, että nyt sattui lyhyellä aikaa näin monta plussaa, kun pitkään ei tullut yhtään :)
Omppulainen, hyvä idea, vai pitäiskö se olla sitten laajemmastikin yli 30-v. esikoista odottaville?

Oho, Beisla! Mahtavaa, onnea! Hienoa kuulla että täällä hoidot kantaa nopeastikin hedelmää. :)

Meillä tosiaan jatkuu samaa rataa, progesteroni oli hyvä, joten kaksi kiertoa vielä popsin anastrotsolia ennen kuin oon taas yhteydessä gyneen.

Kiitos kaikille onnitteluista. Olo on vieläkin hyvin epäuskoinen. Jännä tosiaan kuinka ensin sai odotella kuukausikaupalla että joku plussaa, ja nyt ollaan yhtäkkiä tosi moni saman kuun odottajissa. Toivottavasti loputkin saa pian liittyä odotuspuolelle.

ompulainen, hyvä idea perustaa odotusketju! Pitää tulla sinnekin turisemaan.

radioboca, hyvä että progesteronitaso oli mitä pitääkin, ainakin lääkkeet toimivat.

Lähes oireeton olo jatkuu, mutta en jaksa huolestua siitä. Klinikalle kun soitimme tuloksesta, hoitaja oli jo varaamassa meille verikoepäivää, mutta muistin lääkärin sanoneen (ja hoitaja vahvisti) että se ei kuulu ivf:n hintaan. En näe mitä lisäarvoa verikokeella olisi, kun vuotoa ei näy ja loppukierron tukilääkitys loppui jo joka tapauksessa.
Olin myös jo hätäinen ja varasin ensimmäisen neuvolan. Se on pääsiäistä edeltävällä viikolla, mutta ikävä kyllä meidän neuvolassa ei ultrata tai kuunnella sydänääniä ensimmäisellä käynnillä. Ultra on vasta viikolla 11-13 jos oikein muistan. Pohditaan myös mennäänkö ar-ultraan. Vaimo oli ensin vahvasti sen kannalla, mutta nyt päätimme tehdä hintakyselyä. Jos ei löydy jostain lähempänä sataa euroa kuin kahtasataa, jätetään varmaan välistä.
Seurailen täällä vielä ja ehkä joskus kommentoinkin, kun tämä on niin alussa että ihan mitä vaan voi käydä. Levollinen olo kyllä, mutta tiedän kuinka yleisiä varhaiset keskenmenot ovat. Voi vielä olla, että tullaan maitojunalla takaisin.

Levollinen on hyvä Beisla :) ei mullakaan esikosta ollut yhden yhtä oiretta ja kaikki meni todella mallikkaasti.
Ekalla neuvolakäynnillä ei tosiaan kuunnella yleensä sydänääniä, ihan sillä ettei kukaan hätäänny kun niitä ei kuulukaan. Valitettavan harvassa neuvolassa on ultralaitteet, jotta sitäkään tehtäisiin yhdelläkään kerralla. Niskapoimu-ultra siis eka noilla mainitsemillasi vkoilla. Teillä ei siis arultra kuulu sekään hintaan? :O
Mä piinailen vielä loppuvkoon testin teon kanssa, ei oireita. Vkon päästä sitten soittaa lekuri ja katsotaan jatkuuko clomien syöminen vai varataanko arultra, se kuuluu meillä automaattisesti hommaan.
Plussatuulia ja tarrasukkia :)

Onnea vielä Beisla!Mahtavaa! Upean rauhallisesti olet kyllä asian ottanut ;)

Olen viikonlopun seuraillut, kun täällä forumilla on oikea plussamyrsky käynyt, wau! Antaa toivoa, että joku pv itsekin voisi siirtyä odottavien yli kolmekymppisten kerhoon :-)

Kiitos pahoitteluista! Nyt on kp 4 ja voiton puolella kivuista ja vuodosta. Kyl tää tästä :-)

Tuosta keskenmenon salaisesta ryhmästä olen lukenut, mutta kahden vaiheilla onko se hyvä vai huono juttu mulle. Siis kun en koe jatkuvasti tarvetta sitä enää miettiä ja puhua, vaikka kovin surulliselta välillä tuntuukin hetkittäin..mm..meinasin alkaa itkeen jumppatunnilla, kun soi yks sama biisi kuin sillon kun km alkoi ja tajusin sen :rolleyes:

Mukavaa viikkoa! Mä odottelen vuodon loppumista niin pääsee tikuttaan taas :D

MrsBee, ei me siellä keskenmenoista kovin paljon jauheta, aina silloin vaan kun joku uusi liittyy seuraan. Siellä on vaan paljon pitkään yrittäneitä ja yrittämässä uutta raskautta kaikki ollaan. Jos tääkin ketju tyhjenee tätä vauhtia niin siellä on vilkkaampaa keskustelua ja korvaamatonta vertaistukea. :)

Tännepä on tullut hiljaista :/
Meillä eka inssi vaihtui nyt meneillään olevan kp 6. Huomenna vielä clomipv tähän kiertoon sekä lekurin soittoaika niin saa varmuuden ovuloinnista. Seur inssi osuisi sitten ensi vkolle.

Tsemppiä seuraavaan inssiin
TK.

Joo vähiin käy porukka ja hiljenee, toki positiivista että joku plussaa :-)

Itsekin vähän yritän taustailla. En tarkkaan ole laskenut kp. Tiedän kyllä about ja ovista ole testannut, mutta en aio mihinkään sovellukseen nyt merkitä, vaan paperikalenteriin plussapäivän ja seuraavat menkat sitten. Tänään digitesti vilkutti jo hymiötä, joten hyvältä vaikuttaa. Petihommat vaan tuntuu liikaa "yrittämiseltä", joten pakko ois saada ajatuksia johonkin muuhun suunnattua..Mieskään ei halua tietää nyt milloin "pitäis" touhuilla. Välissä jopa vitamiinit ym jäänyt ottamatta, enkä ole stressiä siitä ottanut. Paskalta silti tuntuu välillä ja en osaa kunnolla iloita muiden vauvauutisista...

Mukavaa viikkoa!

Tsemppiä MrsBee! Toivottavasti teilläkin vilkkuu pian hymiöt muissakin kuin ovistesteissä ☺️ Pidän peukkuja, että saatte iloisia uutisia pikimmiten!

Kiitos Nessu!
Pysyvä hymiö tuli jo tänään! Tikun lh-puoli oli silminnähtävissä tosi tummana ja se toinen vaaleampi, eli nk pitääkin. Dippasin samalla halpisliuskan ja sekin näytti aamulla jo melkein yhtä vahvaa kuin kontrolli. Taidan uskoa, että tässä tänään tai huomenissa ovis ois tulossa. Jonkin verran myös ovislimoja havaittavissa, mutta vähemmän kuin aiemmin.

Tänään vielä ainakin tavoite kellistää mies, toivottavasti jaksetaan. Eilen oli kyllä niin pikaiset että huh ;) Valvominen ja liian vähäiset yöunet vähän haluja latistaa..mutta pitää käydä välillä tsekkaan diginaamaa niin ehkä se auttaa :D

Takaisin