Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielenrauhaa odotukseen Suvetar :angelic:

Samaa mietin minäkin Beisla, eli että missä on vika. Diagnoositkin ovat itseni suhteen valmiina: ikä, huonot munasolut, onneton limakalvo ja lyhyt luteaali. Sullakin menee piikit jo rutiinilla, mutta tsemppiä silti huomiseen. Iltaisinko aiot piikittää? Toivottavasti sulle(kaan) ei tule ikäviä sivuvaikutuksia. Mulla tosiaan koski eilen päähän ja väsytti kamalasti, mutta tänään on ollut ihan normaali olo, joten todennäköisesti eilen oli kyse jostain ihan muusta. Milloin sinulla on suunnitelman mukaan ensimmäinen ja toinen ultra? Entä punktio? (KP ja/tai pvm)

Minun ensimmäinen ultrani on siis keskiviikkona, KP 6. Vähän jännittää mennä uudelle lääkärillekin, mutta ehkä se on on hyväkin saada toinen mielipide ja näkökulma.

Mollukka tosiaan niin kuin Dolcetti sanoi, alussa annetaan lääkkeet ja todennäköiset ultra-ajat, mutta ne voivat vielä muuttua matkan varrella. Kuulemma yleensä on kaksi ultraa ennen punktiota; ensimmäistä suositeltiin kp6:lle. Mulle ei edes määrätty vielä irrotuslääkettä, kun lääkäri katsoo sitten tilanteen.

Suvetar, pidäthän kuitenkin meidät ajan tasalla miten sulla ultrassa menee ja muutenkin miten odotus etenee? Toivon kovasti että tällä kertaa pieni pysyy matkassa! Meinaatteko mennä varhaisultraan vai odottaa neuvolaa?

Dolcetti, mua pelottaa taas kun ei ole selviä diagnooseja mahdollisen ovuloimattomuuden lisäksi. Jos ei tiedetä mikä on ongelmana, vaikea on myöskään yrittää ratkoa sitä. Toivon että kyse olisi vain huonosta tuurista, mutta eihän sitä mitenkään voi tietää.

Mulla on tosiaan ensimmäinen ultra kp6, ja kun se osuu perjantaille niin sainkin oikean päivän. Meillä sattui myös niin että lääkäri on poissa sinä päivänä, joten uutta näkökulmaa täälläkin tulee. Toisen ultran ajankohtaa hoitosuunnitelmassa ei ollenkaan ole, mutta muuten on raksit kp13 ja 18, eli kp13 on arvioitu punktiopäivä ja kp18 toivon mukaan alkion siirto. Huomasin nyt että lukeehan täällä jo luteaalivaiheen tukilääke, se on Lugesteron.

Kysyin vielä soittaessani luovuttajan tautitesteistä, kun hän kävi viime viikon alkupuolella, että onhan kaikki ok niissä? No yhden testin tulokset eivät vieläkään olleet tulleet, mutta tänään kai pitäisi tulla. Sanoi vaan että tuskin niissä mitään on kun ei ennenkään ole ollut, mutta olisihan se kiva tietää kun alkaa kalliita lääkkeitä pistää... No, jos olisikin yllättäen häikkää, ei kai auttaisi muu kuin ostaa klinikalta siittiöitä ja toivoa ettei niitä tarvitse erikseen tilata. Kun punktio tulee, tavaran pitää olla jo valmiina. (No joo, kyllähän munasolujakin voi pakastaa mutta ilmeisesti alkiot selviävät pakkastesta paremmin kuin siittiöt tai munasolut yksinään.)

Heipä hei. Ei ole tullut juuri tätä ketjua seurailtua kun tästä ei jostain syystä tule mulle ilmoituksia ollenkaan uusista viesteistä. Edelleen ihan mysteeri mulle millä logiikalla tää systeemi toimii...

Joku kyseli onnistumisprosenteista. Mun käsittääkseni inssillä se on noin 10-15% ja ivf:ssä 20-40% eli ei ees ihan järkyttävän masentava. Mutta tietty 100% lupaus olisi tosi kiva. :/

Mulla oli tosi hyvä kierto, aloitin nyt siis edellisessä kierrossa anastrotsolin kp 3-7 (samantyyppinen lääke siis kuin letrot) ja jossain kp 7 tienoilla aloin myös vetää gelee royalea kaiken muun pilleriarsenaalin lisäksi. Lisäksi olin ollut kolmisen kuukautta gluteenittomalla. Jostain näistä tai kaikista näistä seurasi että löysin ekaa kertaa puoleen vuoteen kunnon kananmunalimat, jopa siiinä määrin etten oo koskaan ennen sellaisia nähnyt. Viimeksi löysin ne myös 3 kk gluteenittomuuden jälkeen ja plussasin siinä kierrossa. Nyt en tiiä oisko ollut jotain yritystä myös kun sain testiin dpo 12 viivanpaikan ja tuli joku omituinen ylimääräinen punertava valkovuotoklöntti, mutta menkat sieltä kuitenkin lopulta tuli. En saanut varattua folliultraa edelliseen kiertoon joten en yhtään tiedä mikä siellä oli tilanne, mutta tosi vahvat viivat ainakin pingahti ovistikkuun. Nyt sitten kp 6 taas ja tällä kertaa sain sen ultrankin varattua.

Mulla alkaa tää yrittäminen tulla korvista jo, taas. Väsyttää koko homma. Aivot ei oo levänneet tästä asiasta kuin viikon verran yli kahden vuoden aikana. Kuinka pitkään yrittäneitä täällä on?

Suvetar plussasi. :) Ihan mahtavaa. Huippua kuulla välillä noin tehokkaita onnistumistarinoita hoidoista.

Plussapuhallus kaikille, phuuuh!

Pikaviesti Beislalle: Ihme viivytys tuloksen kanssa. Meille tuli heti seuraavana päivänä. Toivottavasti on tullut jo. Tsemppiä ekaan pistokseen ja mitä parhainta onnea tähän ekaan ja toivon mukaan myös viimeiseen IVF:ään. Keep us up to date! :)

Onnea Suvetar plussasta :happy:! Täällähän on toimenpiteitä tulossa useammalle ketjulaiselle, kovasti tsemppiä niihin toivottelen, tulkaahan kertomaan, miten meni!

Laitoin tuonne plussa vai ei ketjuun kuvan apteekin omasta testistä, kun jonkun hailuran viivan siihen sain maanantaina kp 29/30. Ei oo minkäänlaisia oloja puoleen, eikä toiseen, sitä vaan on jo niin kyyninen, että oottelee tässä tätiä saapuvaksi. Viimeksi ennen kkm:a testailin samalla viikolla kuin nyt ja viiva oli huomattavan paljon selkeempi (ei näitä kyllä varmaan ees kannata vertailla??). Nooh, jäädään kuulostelemaan, mihin tämä menee.

Plussatuulia puuh puuh kaikille meille :)

Rinttis, kävin kurkkaamassa ja sehän on plussa!! :) Nyt sai nuiva lääkäri pitkän nenän! Onnittelut :)
Ja ei kyllä kannata vertailla viivoja.

Mahtavaa Rinttis, kuulostaa hyvältä. Eipä niitä kai vertailla auta, testeissä ja testierissäkin eroja. Jos vahvistuu parin päivän päästä niin plussa se on!

Beisla kysyi ultra-asioista. Soitan huomenna lapsettomuuspolille ja kysyn, järjestyisikö ar-ultra siellä. En pysty kyllä odottamaan sinne nt-ultraan saakka, ja sydänäänien kuuntelukaan ei ole mitään varmaa hommaa kovin aikaisessa vaiheessa. Toivotaan parasta, ilmeisesti käytäntönä on ollut, että ei tarvi olla ollut toimenpiteessä, että tarkistavat raskauden. Kun potilassuhde on.
Ennen soittoa teen kyllä vielä varulta testin.. Vaikkei se mitään takaa, mutta silti tuntuu siltä, että pitää varmistella. Mulla on yks ikivanha digi kaapissa, jossa olis viimeinen käyttöpvä huhtikuussa, teen sen ja yhen one stepin.. Mua jännittää kyllä.

Totta kai voin kertoa kuulumisia, jos vaan jaksatte/haluatte niitä lukea :)

Suurella jännityksellä seuraan ivf-kokemuksia myös!

Missä vaiheessa mollukalla on letroultra?
Tsemppiä!

Onnea myös sinulle Rinttis! Hyvää jatkoa odotukseen!

Mähän jään kohta tänne ketjuun ihan yksin höpöttämään...

Perjantaina ultra. Saas nähdä, onko mitään eroa normikiertoon.

Mites Beisla & Dolcetti? Missä mietteissä ja mitä tuntemuksia ivf:n osalta ja muutenkin?

Radioboca: Enpä ole aiemmin kuullut tuosta anastrotsolista. Onko sulla siis toinen kierto menossa niitä?

Mollukka, joo, nyt toinen kierto ja tässä kierrossa nähdään ultrassa mitä ne tekee. Se taitaa olla kyllä harvinaisempi lääke, juuri mitään ei löytynyt googlella, mutta siis samantyyppinen kuin letrot kuulemma.

Huomenta kaikille ja varovaiset onnittelut Rinttikselle :)

Mollukka
ei kyllä jää ihan pian yksinään höpöttelemään, mutta uusiakin yli kolmekymppisiä voisi tähän ketjuun tulla, kun Rinttis ja Suvetar katoavat plussaneiden ketjuihin ja onnellisen odotuksen pariin.

Minulla menee pian 5. pistos Gonal-F:ää (200 IU) ja iltapäivällä on ensimmäinen vasteultra uuden lääkärin luona. Pistokset ovat menneet hyvin ja johan niitä on tullut parikymmentä kertaa pistettyä koko tämän prosessin aikana. Hirmuisen kalliissa Gonal-F kynässä on muuten aina vähän ylimääräistä, mutta koska annokset eivät mene tasan, niin jouduin pistämään tänä aamuna kahdesta eri piikistä: 900 kynän loppuun ja vähän uudesta 300 kynästä.

En tiedä osaanko edes jännittää ultran tuloksia. Pientä orastavaa perhosten lentelyä vatsassa on kyllä havaittavissa, eli vaikka tähän asti olen rauhallisena pysytellytkin, niin kyllä se jännitys sieltä saapua taitaa. Odotukset ovat matalalla, varsinkin kun luin että minun ikäisilläni 80-90 % munasoluista saattaa olla epänormaaleja. Ja kun mitään isoa vastettakaan ei ole odotettavissa, niin pelkään, että saalis ja pieneksi tai ettei verkkoon tartu yhtäkään munasolua. Mutta turha tätä on nyt murehtia, illalla olen viisaampi.

Beisla, miten sinulla on alkanut?

radioboca hyvä että sait ultran nyt, onhan kiva tietää mitä lääke siellä tekee. Kuulostaa kyllä mahdolliselta kiinnittymisyritykseltä, jos et ennen samoilla testeillä ole viivanpaikkoja saanut.
Teillähän on jo pitkä yritys, ei ihme jos tulee korvista ulos. :sad001 Toisaalta tauko voi tehdä hyvää, mutta toisaalta sitten ajattelee että lopputulos on vieläkin kauempana. Meillä oli yksi taukokierto viime maaliskuussa. Musta itsestä tuntui että oli ihanan rentouttavaa, mutta vaimo sanoi että hän koki vaan joutuvansa odottamaan kuukauden pidempään seuraavaa inssiä. Meillä on siis nyt takana 13 koti-inssikiertoa joista kuusi letroilla tuettuna.

Rinttis, kävin katsomassa kuvaa ja kyllähän siinä ihan selkeä viiva on, varovaiset onnittelut! :) Milloin meinasit tehdä uuden testin? Laitahan kuvaa tänekin.
Ei niitä testejä tosiaan voi vertailla, välttämättä edes saman merkin testejä saman raskauden aikana, kun niissä voi olla laatueroja. ClearBluen viikkonäytöllistä digiä lukuun ottamatta ne on tehty vain kertomaan raskaudesta, ei sen etenemisestä.

Toivottavasti saisit ultran polita Suvetar, en mäkään varmaan jaksaisi odottaa. Oliko se niin että sykkeet kuuluu todennäköisesti vasta viikolla 7+?

Dolcetti tsemppiä ultraan, toivon niin että sieltä tulee hyviä uutisia! Kuulostaa kyllä vähän hankalalta sun lääkkeen annostelu, vaikka sekoittaa ei tarvinnutkaan.
Meillä kävi niin, että lääkäri määräsi ensin toista lääkettä (en muista mitä) 125 iu, mutta vaihtoikin sen Menopuriin. Hoitaja oli sitten jo kertomassa mulle pistämisestä ja pahoitteli että 125 on hankala määrä kun sen kohdalla ei ole edes ruiskussa viivaa, mutta lääkäri pöllähtikin sisään siinä ja sanoi että muuttaa määrän 150 iu kun se on kätevämpi tällä lääkkeellä. Hyvä niin, nyt menee tasan neljä annosta yhdestä pullosta.

Piikittely on meillä lähtenyt hyvin käyntiin, kaksi annosta on nyt mennyt kun iltaisin pistän. Menopurin neula on tosiaan niin pieni että hyttynen varmaan pistää yhtä kovaa. :) Pregnylin neulakaan ei tuntunut isolta ja tämä on vielä pienempi. Vielä kun olen jonkin verran käynyt verenluovutuksessa, niin näillä neuloilla ei tunnu missään. Vaimokin on uskaltautunut käsittelemään lääkettä, vaikka piikkikammoisena ei pysty minua pistämään.
Sivuoireita en ole huomannut.

Beisla, et kai käy enää verenluovutuksessa? Mä yritin käydä pari viikkoa sitten ekan kerran ja käännytettiin ovelta kun ehdottomasti ei suositella jos haluaa tulla raskaaksi. Siinä kun imetään rautavarastot ihan tyhjiin.

Meilläkin jossain vaiheessa oli joku taukokierto muka, mutta ei se oikein toiminut kun spermapankki on koko ajan vieressä ja sitten kun sitä kuitenkin hassahtaa sekstailemaan, eikä nyt tietenkään mitään ehkäisyä käytetty kuitenkaan, niin sama piinailu oli edessä kuin aina. Miehelle ehkä taukokierto oli vähän rentouttava.

Dolcetti, jännät paikat, toivottavasti jotain jää haaviin!

Joo, onhan se eri asia kun kumppani on siinä vieressä, eikä ole mitään järkeä käyttää ehkäisyä. Luovuttajan kanssa on helpompaa taukoilla kun jos ei ole inssiä niin tietää ettei ole mitään mahdollisuuksia. Mutta mä menin vielä siinä kierrossa useammaksi viikoksi ulkomaille oviksen aikaan, niin eipä siinä kiusausta tullut kokeilla sittenkin.

En ole käynyt verenluovutuksessa sen jälkeen kun yritys alkoi. Mulla muutenkin tuppaa hemoglobiini tippumaan luovutuksesta niin, että vaikka syön rautatabletteja, en voi mennä niin usein kuin naisilla on minimiväli. Ajattelin ettei se tee hyvää tärppimahdollisuuksille, vaikka nyt harmittaa että en ole yli vuoteen voinut käydä.

Moi, ihanaa kun ootte noin kannustavia! Tilasin maanantaina sitten siihen jatkoksi muutaman testi raskauskeijulta, saas nähdä, milloin ne postiin kolahtavat. Siitä riippuu sitten seuraava testipäivä. Pää kylmänä, vaikka hätähousu tässä ois jo juossu apteekin kautta ainakin pari kertaa ja napannut jonkun testin sieltä.. :p
Voin laittaa kuvaa, kunhan testailen!

Tsemppiä kaikille :shy:

Heippa! Täällä kaivattiin uusia kuumeilijoita?!:p

Olen jo vähän aikaa tätäkin ketjua seuraillut, mutten vielä liittynyt, kun pariin muuhun kirjoitellut. Noissa toisessa meno on vaan niin vilkasta ja toinen plussausten jälkeen hiljentynyt, joten voisin liittyä aktiivisemmin seuraanne jos sopii.

Ikää minulla ja miehellä tänä vuonna tulee 32. Yhdessä vuosia, mutta yritys aloitettu vasta syyskuun paikkeilla. 4. kierrolla joulukuussa tulin raskaaksi, mutta se meni kesken parin viikon kuluttua plussasta. Maanantaina alkoi uusi kierto (yk 6), yritettiin jo heti km jälkeen muttei tärppiä.

Syksystä olen lisännyt lisäravinteita, monivita, foolihappo, D-vit. Vehnänalkioöljy ollut suht säännöllisessä käytössä ja geleetä söin yhden purkin, nyt en taida ostaa vielä ainakaan.

Ovista olen tikuttanut 2 kertaa ja jatkan toistaiseksi, yllätyin että se tuli plussakierrossa jo kp 11 (dpo 0) ja km jälkeen mahd. kp 13 paikkeilla. Kierto heitellyt kuitenkin 25-32 päivän välillä, epäilen ovuloinko aina.

Ärsyttävä tiputtelu vaivaa, nyt oli 5 päivää ennen kuukautisia ja plussatessakin dpo 10 alkoi, eikä loppunut ennen km. Kävin yksityisellä km jälkeen ja sain kokeeksi luget tähän, aloitan mahd tässä kierrossa, jos bongaan oviksen.

Paljon olen ehtinyt asiaa "opiskella", välillä vähän liikaakin, mutta vertaistuki ja kokemusten jakaminen on ollut tosi hienoa :)

MrsBee kp3/25-32, yk 6

Teretulemast tännekin, MrsBee :)
Jos muuten joskus nuo keskenmenojutut vielä on mielessä, niin km:n kokeneille on myös salainen ryhmä, jossa on mukavaa porukkaa! Siellä voi avautua ihan kaikesta :happy:

Dolcetille tsemppiä!
Ja myös mollukalle, toivottavasti letrot ois vaikuttaneet positiivisesti (tosin en muista, millaisia ultratuloksia sulla on muuten ollut? Onko sulla miten ultrattu kierron eri vaiheissa aiemmin?).

Radioboca, milloin sulla onkaan se folliultra?

Sain polin kautta alkuraskauden ultran, se on ma 17.2. Sillon pitäis olla 7 vkoa ja risat. Beisla, aikaisimmillaan syke voi tosiaan näkyä ultrassa rv 6 lopussa, mulla näkyi viimeksi 6+4 tai 6+6, en enää tarkkaan muista. Onneksi digitesti näytti tänään raskaana 2-3, eli sitä mitä pitikin.

Rinttis kyllä tosiaan pitää pään kylmänä, kun maltoit netistä testejä tilata! Mikä dpo sulla nyt vois olla?

Terveisiä ultrasta! Ja tervetuloa MrsBee!

Uusi lääkäri oli ihan mukava, vaikkei hänen kanssaan asioiminen tuntunut tietenkään samalta kuin vanhan, sen tutun ja turvallisen. Tällä kertaa tuntui, että olin lääkärissä, kun taas meidän vakiolääkärin kanssa se pääsee yleensä unohtumaan. Tämä lääkäri vei suoraan ultrahuoneeseen ja ensi tarkistettiin kohtu. Limakalvo näytti ihan hyvältä, vaikkei paksu ollutkaan. Olikohan 5 mm... toivottavasti lukee papereissa, sillä en itse muistanut kirjata ylös.

Sitten siirryttiin oikealle puolelle, jossa näytti tyhjältä. Ruudulla näkyi lähinnä vain valkeaa, eli ei niitä tummempina näkyviä follikkeleja kuin kaksi: yksi vähän isompi ja toinen pienempi. Totuus ei ehtinyt menemään takaraivooni ennen kuin siirryimme vasemmalle puolelle, jossa näkymä oli paljon paljon parempi. Lääkäri laski ja laski ja lopulta tuloksena oli 10-12 follikkelia, joista suurin 13 mm. Ääneen hän sanoi, että oikean puolen nökymä oli ehtinyt jo huolestuttamaan, mutta että vasen puoli oli ihan ok.

Koska suurin follikkeleista oli jo 13 mm, joudun aloittamaan jarrulääkkeen (Orgalutran) piikityksen jo tänä iltana. Harmittavasti aloitin Gonal-F:n piikityksen aamulla, sillä nyt pitää piikittää kahdesti päivässä. Aamun valitsin ajankohdaksi siksi, että on kiva saada asia pois alta. Noh, illalla siis ensimmäinen annos jarrulääkettä ja aamulla kuudes Gonal-F annos.

Seuraava ultra on viikonlopun takia jo perjantaina ja silloin selviää miksi päiväksi punktiota kaavaillaan. Punktio saattaa olla jo maanantaina (!!!), mutta todennäköisesti kuitenkin vasta keskiviikkona. Tiistaina eivät punktioita mielellään tee, sillä silloin siirto osuisi viikonlopulle. Todennäköisesti minulla on vielä kolmas ultra maanantaina, ellei tilanne näytä perjantaina siltä, että punktio päivä olisikin maanantai.

Ja Beisla, annostus on todella helppoa näin! Gonalin ja Ovitrellen annostus menee niin, että ennen piikitystä piikittäjän pitää kääntää lääkekynän toista päätä kunnes kynässä oleva näyttö näyttää määrättyä annosta (jos vahingossa kääntää päätä liikaa, niin sitten vaan kääntää takaisin vastapäivään kunnes kynän näytössä näkyy on oikea annos). Piikityksen jälkeen kynässä olevan näytön lukema palautuu nollaan ja seuraavalla kerralla pitää vain kääntää taas päätä sopivaan lukuun (yhdestä kynästä riittää useampi annos ja välissä tarvitsee vain vaihtaa neula). Ja jos annos jää vajaaksi, niin näytöstä voi tarkistaa minkä verran vajaata jäi. Minun 900 IU:n kynässä oli sen verran ylimääräistä, että neljän piikin jälkeen vajaata jäi vain 37.5 IU. Ja kun korkkasin uuden kynän, niin käänsin päätä osoittamaan tuon 37.5 IU ja niin helppoa se oli! Alla vielä kuva kynästä ja sen näytöstä.

maxresdefault.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin