Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo toivotaan että lähtee vahvistumaan :)
Tsemppiä kaikille, toivottavasti saadaan kaikki vauvat syliin ennen pitkää :Heartpink
Voi että!!! Ihan onnenkyyneleet tuli silmiin!!! Ihanaa, jannn! :Heartred Oikein paljon vauvaliimaa sulle! Voi paksusti! :smiley-bounce013

Voi kiitos :Heartpink:Heartpink:Heartpink yritetään...pelottaa kovasti että menee kesken :oops:
Sille ei voi mitään (kuitenkin kaikki asiat teet/oot tehny sen eteen ettei tulis, raudat yms..)...muaki pelotti vielä puolivälissäkin.... :sorry: Ehkä pelkoa helpotti vasta se että sairaala käsitteli tietyt rv:t jo synnytyksenä eikä keskenmenona - ihmismieli on outo :confused: - kaikki meni siis meillä hyvin vaikka samaa murehdin...

Mutta toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan raskaudesta - oot paksuna kunnes toisin osoitetaan :happy093!!! :happy:

Ehkä yhden neuvon, joka on kulunut mutta yllättävän totta täs vauvankasvattamises: älä stressaa, ota iisisti.

Sille ei voi mitään (kuitenkin kaikki asiat teet/oot tehny sen eteen ettei tulis, raudat yms..)...muaki pelotti vielä puolivälissäkin.... :sorry: Ehkä pelkoa helpotti vasta se että sairaala käsitteli tietyt rv:t jo synnytyksenä eikä keskenmenona - ihmismieli on outo :confused: - kaikki meni siis meillä hyvin vaikka samaa murehdin...

Mutta toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan raskaudesta - oot paksuna kunnes toisin osoitetaan :happy093!!! :happy:

Ehkä yhden neuvon, joka on kulunut mutta yllättävän totta täs vauvankasvattamises: älä stressaa, ota iisisti.

Voi ihana :Heartpink jos nyt tummuis noi viivat kunnolla ni kyl se tästä :) hyvä fiilis on..toisin kuin keskenmenneestä..oireita ei oikein ole.. mut eiköhän se tästä :)

Muiden lapsia olen kyllä kasvattanut (hoitanut) mutta ihan eri varmasti omaa, mut kyl me aika rentoja ollaan :grin toki senkin näkee sitten :hilarious:

Voi ihana :Heartpink jos nyt tummuis noi viivat kunnolla ni kyl se tästä :) hyvä fiilis on..toisin kuin keskenmenneestä..oireita ei oikein ole.. mut eiköhän se tästä :)

Muiden lapsia olen kyllä kasvattanut (hoitanut) mutta ihan eri varmasti omaa, mut kyl me aika rentoja ollaan :grin toki senkin näkee sitten :hilarious:
Haha, tarkoitin että raskausaikana ottaa lungisti!

Se voi olla hyvä merkki ettei ole mitään tuntemuksia. Keskenmenneissä mulla oli kaikenmaailman kipristelyjä ja juilimisia, onnistuneessa hyvin vähän mitään. Ja sama juttu oli korvienvälin kanssa - keskenmenneissä pelkäsin kohdunulkoista ja jotain pahaa vammaa, onnistuneessa ei oikein ollut mitään sellaista selvää kauhuskenaariota. :)

Ja ei välttis kannata testata kovin pitkälle - vissiin lopettavat luotettavuuden jossain vaiheessa, ja kaikilla ei tule leffaviivoja, muistanko oikein? Plussa tuli jo eli se on plussa! Jos haluat olla varma niin suosittelen hcg-verikoetta, lähetteen saa neuvolan kautta.

Ihanaa että on hyvä fiilis! Pidä kii siitä!!

Muokattu viimeksi:
Haha, tarkoitin että raskausaikana ottaa lungisti!

Se voi olla hyvä merkki ettei ole mitään tuntemuksia. Keskenmenneissä mulla oli kaikenmaailman kipristelyjä ja juilimisia, onnistuneessa hyvin vähän mitään. Ja sama juttu oli korvienvälin kanssa - keskenmenneissä pelkäsin kohdunulkoista ja jotain pahaa vammaa, onnistuneessa ei oikein ollut mitään sellaista selvää kauhuskenaariota. :)

Ja ei välttis kannata testata kovin pitkälle - vissiin lopettavat luotettavuuden jossain vaiheessa, ja kaikilla ei tule leffaviivoja, muistanko oikein? Plussa tuli jo eli se on plussa! Jos haluat olla varma niin suosittelen hcg-verikoetta, lähetteen saa neuvolan kautta.

Ihanaa että on hyvä fiilis! Pidä kii siitä!!

Voishan sitä kysyä jos nuo eivät ala tummenemaan :) en tiedä kuinka helpolla antavat. Juu ei kaikille tuu leffoja eikä mulla viel pitäisikään tulla, huomenna vasta 4+0. Kiitos :Heartpink onneksi pääsen husin kautta varhaisultraan jos sinne asti päästään :)

Voishan sitä kysyä jos nuo eivät ala tummenemaan :) en tiedä kuinka helpolla antavat. Juu ei kaikille tuu leffoja eikä mulla viel pitäisikään tulla, huomenna vasta 4+0. Kiitos :Heartpink onneksi pääsen husin kautta varhaisultraan jos sinne asti päästään :)
Ite sain aika helposti verikokeen. On se halvempi ja nopeampi ottaa kuin ultra.

Ite sain aika helposti verikokeen. On se halvempi ja nopeampi ottaa kuin ultra.

Anteeks ku kyselen mut onkohan nää ok? Molemmat pc ja nyt 4+0 ja ~dpo14(tai15). Vihaan kun alkaa vertaamaan muihin vaikka ei haluaisi. Ja oireita ei ole niin alkaa pelottamaan..no aika näyttää

Liitteet

• IMG_20201209_063320__01.jpg
    IMG_20201209_063320__01.jpg
    14 KB · Katsottu: 136
Anteeks ku kyselen mut onkohan nää ok? Molemmat pc ja nyt 4+0 ja ~dpo14(tai15). Vihaan kun alkaa vertaamaan muihin vaikka ei haluaisi. Ja oireita ei ole niin alkaa pelottamaan..no aika näyttää

Noita kyseisiä testejä en tietenkään tunne, mutta oikein hyvältä näyttää minusta viivat!

Laitoin tähän nyt vielä noi mun kaikki liuskat (ylhäältä alaspäin dpo13, dpo15, dpo16, dpo18, dpo20 ja dpo22), ja näin jälkikäteen katsottuna niin aika haaleitahan noi ekat viivat ovat olleet. Nää liuskat olivat normi 25 herkkyyksiä, mutta tein sillon dpo13 myös CB herkän, joka itseasiassa antoi sellaisen vähän epätasaisen ja hyvin haalean viivan (toinen kuva). Oletin että herkkä testi antaisi vahvemman viivan kuin "normi" testi. Tein pari päivää myöhemmin toisenkin CB puikkotestin, eikä sekään ollut super vahva, joten ihan oman mielenrauhan vuoksi luotin noihin liuskoihin ja seurasin sit vaan niiden vahvistumista. Paitsi tietty digit, jotka tein dpo16 (2-3) ja dpo22 (3+).

Ymmärrän hyvin, että jatko huolestuttaa, varsinkin jos oireita ei ole tai ovat hyvin mietoja. Mulla on edelleenkin (7+5) hyvin miedot oireet omasta mielestäni, ja toki viimeksi eilen illalla googlailin tuulimunaraskauksien ja keskenmenon oireita. Vaikuttaa siltä, että oireiden määrästä tai viivojen vahvistumisesta ei tuulimunaa voi mitenkään ennustaa; ei auta kuin odotella varhaisultraan, että saa siitä varmistuksen. Tässä vaiheessa kuitenkin suurempi osa raskauksista jatkuu normaalisti, joten ei auta kuin toivoa parasta.

En tiedä lohduttaako tämä, mutta siis niin viivojen vahvuudesta tai oireettomuudesta riippumatta todennäköisesti kaikki on oikein hyvin :love7.

Oletan että varmaan menet varhaisultraan, joten onko aika jo varattuna? Meillä täällä tehdään ultra vasta 9. viikolla, joten mulla on ensi viikolla (8+6), mutta tulokset saan tietää vasta 23.12. Tuntuu että hirmu kauan on kestänyt tää alkuraskauden epätietoisuus :nailbiting:

Oikein paljon onnea ja tsemppiä tuleviin viikkoihin, tiedän hyvin että ei se epävarmuus ja piina siihen plussaan lopu joten toivotan vain voimia! :smiley-angelic003

Liitteet

• IMG_20201121_054744.jpg
    IMG_20201121_054744.jpg
    26.7 KB · Katsottu: 137
  • IMG_20201112_062327.jpg
    IMG_20201112_062327.jpg
    16.3 KB · Katsottu: 140
Noita kyseisiä testejä en tietenkään tunne, mutta oikein hyvältä näyttää minusta viivat!

Laitoin tähän nyt vielä noi mun kaikki liuskat (ylhäältä alaspäin dpo13, dpo15, dpo16, dpo18, dpo20 ja dpo22), ja näin jälkikäteen katsottuna niin aika haaleitahan noi ekat viivat ovat olleet. Nää liuskat olivat normi 25 herkkyyksiä, mutta tein sillon dpo13 myös CB herkän, joka itseasiassa antoi sellaisen vähän epätasaisen ja hyvin haalean viivan (toinen kuva). Oletin että herkkä testi antaisi vahvemman viivan kuin "normi" testi. Tein pari päivää myöhemmin toisenkin CB puikkotestin, eikä sekään ollut super vahva, joten ihan oman mielenrauhan vuoksi luotin noihin liuskoihin ja seurasin sit vaan niiden vahvistumista. Paitsi tietty digit, jotka tein dpo16 (2-3) ja dpo22 (3+).

Ymmärrän hyvin, että jatko huolestuttaa, varsinkin jos oireita ei ole tai ovat hyvin mietoja. Mulla on edelleenkin (7+5) hyvin miedot oireet omasta mielestäni, ja toki viimeksi eilen illalla googlailin tuulimunaraskauksien ja keskenmenon oireita. Vaikuttaa siltä, että oireiden määrästä tai viivojen vahvistumisesta ei tuulimunaa voi mitenkään ennustaa; ei auta kuin odotella varhaisultraan, että saa siitä varmistuksen. Tässä vaiheessa kuitenkin suurempi osa raskauksista jatkuu normaalisti, joten ei auta kuin toivoa parasta.

En tiedä lohduttaako tämä, mutta siis niin viivojen vahvuudesta tai oireettomuudesta riippumatta todennäköisesti kaikki on oikein hyvin :love7.

Oletan että varmaan menet varhaisultraan, joten onko aika jo varattuna? Meillä täällä tehdään ultra vasta 9. viikolla, joten mulla on ensi viikolla (8+6), mutta tulokset saan tietää vasta 23.12. Tuntuu että hirmu kauan on kestänyt tää alkuraskauden epätietoisuus :nailbiting:

Oikein paljon onnea ja tsemppiä tuleviin viikkoihin, tiedän hyvin että ei se epävarmuus ja piina siihen plussaan lopu joten toivotan vain voimia! :smiley-angelic003

Kiitos :)
Tämä on hoidoilla aikaan saatu plussa, joten saan varhaisultran sitä kautta. Varmaan noin 7+0. Selvinnee ensi tiistaina, kun on virallinen testipäivä ja ilmoitan plussani :)
Saat sitten ihanan joululahjan :love7
Voimia sinnekin jatkoon ja hyvää mahan kasvattelua :)

Mulla on tässä ylempi dpo n. 14 ja alempi n. 16, herkkyys 25. En havaitse mitään muutosta ja kyllähän se silloin hiersi aika lailla :hilarious: Oireet aika lievät mullakin, mahan nippailua oli johonkin 7+ asti, pahoinvointi ja tissikipu alkas 5+. Etoo pitkin päivää mutta se pysyy hyvin kurissa kun napostelee parin tunnin välein. Yhen ainoan kerran oon oksentanut, ja silloinkin oli migreeni ja kokeilin josko oksentaminen auttaisi... 7+ pääsin pikavisiitille neuvolaan kun oli vuotoa, mutta hyvä syke sieltä löytyi :) Nyt menossa 9+1 ja perjantaina ensimmäinen virallinen neuvola, toivottavasti on kaikki hyvin vielä.

Tämä on hermostuttavaa aikaa, tsemppiä! :Heartred

Liitteet

• DSC_0959.JPG
    DSC_0959.JPG
    14 KB · Katsottu: 106
  • DSC_0961.JPG
    DSC_0961.JPG
    12.1 KB · Katsottu: 104
En osaa sanoa suuntaan tai toiseen tietenkään mutta eikö nuo nyt ihan selvät plussat ole... :) Aloylla tuli hieno referenssi. Ite en testaillut kovinkaan tarkasti - plussa kuin plussa :). Riippuu tietysti mikä sulla on ollu haasteena, mulla syke vaan sammui jostain syystä.

En osaa sanoa suuntaan tai toiseen tietenkään mutta eikö nuo nyt ihan selvät plussat ole... :) Aloylla tuli hieno referenssi. Ite en testaillut kovinkaan tarkasti - plussa kuin plussa :). Riippuu tietysti mikä sulla on ollu haasteena, mulla syke vaan sammui jostain syystä.

En tiedä mistä km viimeks johtui, saattoi olla tuulimunakin. Mutta on viivat vähän paremmin ehkä nyt vahvistuneet kuin viimeksi :) ainakin on parempi fiilis

Mitäs kaikille kuuluu?

Joko @Butterflies on tullut kutsukirje hus:lta?

Toivottavasti plussanneiden plussat on pysyneet kyydissä :happy:

Täällä dpo5. Jouluaattona siis joko alkaa menkat tai teen raskaustestin :woot:

Tänne kuuluu hyvää, perjantaina alkaa loppiaiseen asti kestävä joululoma :happy: Tänään on satanut pitkästä aikaa paljon luntakin, joten ihana päästä pian kunnolla joulutunnelmiin :happy:

Kaiken kruunaisi tietysti se kauan kaivattu plussa, nyt on kp 22 ja dpo10, jännittää kyllä jo vähän, pitäisiköhän perjantaina tai lauantaina testata :p

Heippa Dumbo ja kiitos kysymästä! Täällä KP 8. Viime kuussa yritin saada ovulaatiota kiinni tikuttamalla, mutta vaikka tikutin womanlogin kaikkien hedelmällisen päivien kohdalla (kp16 lähtien), en saanut ovulaatiota kiinni. Kierto siis ollut 32 päivää varmaan 5v, mutta nyt kun alettiin yrittään, niin kierto ollut kaksi kertaa peräkkäin 28pv ja menkat toooodella niukat (vuotoa 1pv). Ihme kohtalon ivaa.

Viime kuussa ostin jo clear bluen hedelmällisyysmonitorin ja vaikuttaa todella hyvältä! Monitori hälytti jo kierron 6pv kohdalla, että pitää tehdä ovulaatiotesti. Eilen ja tänään monitori on näyttänyt kohonneita estrogeenitasoja!

Kaverini naureskeli mulle kun ostin tuon monitorin, mutta luojan kiitos ostin! Oltais varmaan hyvässä uskossa talleteltu 1,5vk koko ajan jälkijunassa jos ois uskottu mun "ovistuntemuksia" (jotka siis mitä ilmeisimmin pieruja tms ) ja womanlogin ennustetta.

Eli siinä mielessä kuuluu kivaa vaikka nuo edelliset "menkat" on vähän ärsytellyt.

Ja onnea kaikille plussanneille

@Minzku wau mikä joululoma, ihanaa! Ja luntakin vielä :happy:
Mä olen pyrkinyt testaamaan vasta dpo 14, pitäähän sitä ihmisellä jotain sääntöjä olla :hilarious: mutta sinua kannustan ehdottomasti testaamaan jo pe tai la :hilarious: kyllähän täällä useilla näyttäisi jo haalea viiva näkyvän niillä dpo:illa.

@Thirtysomething no toivotaan että hedelmällisyysmonitori tuo avun ja saatte plussan aikaiseksi - kaverin naureskelusta huolimatta :woot:
Itse en ole tuohon yhtään perehtynyt, kun olen tikuttamalla saanut oviksen joka kerta kiinni. Olen aloittanutkin toki ajoissa, välillä olen tehnyt testejä jo reilu viikkoa ennen ovista.

Takaisin